woj. wielkopolskie - Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce Beatrycze - 25-03-2013, 13:37 Temat postu: Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce. Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.
Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?"
Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu.
W spotkaniu wezmą udział:
• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.
Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce
Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.
Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Źródło: Kurier KolejowyPirat - 23-04-2013, 14:43 Temat postu: Dyskusja o kolei w Wielkopolsce już 25 kwietnia
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce.
Spotkanie pt. "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?" odbędzie się w Poznaniu 25 kwietnia, o godz. 15 w sali Gamma w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości.
W spotkaniu wezmą udział:
• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.
Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce
Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.
Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Odpowiedzi na temat Gniezna i Jarocina trochę wymijające, ale jedno wiemy, że Marszałek interesuje się tym odcinkiem, kwestia tylko zainteresowania ze strony PLK. Victoria - 29-04-2013, 15:25 Temat postu:
Konkurencja wśród przewoźników regionalnych to model, który daje organizatorowi publicznego transportu zbiorowego najwięcej możliwości – dowiedzieli się uczestnicy czwartkowej debaty na temat aktualnego stanu i przyszłości kolejowych przewozów wojewódzkich w Wielkopolsce, która została objęta patronatem "Rynku Kolejowego" oraz "Rynku Infrastruktury".
– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.
Połączenia kolejowe między Czarnkowem a Wągrowcem zostaną przywrócone.
Odtworzenie ruchu pasażerskiego ma zapewnić dogodne podróże w ciągu komunikacyjnym Czarnków - Rogoźno - Wągrowiec oraz umożliwić dobre połączenia na trasie z Poznania do Piły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z władzami województwa wielkopolskiego i lokalnych samorządów podpisały w piątek porozumienie ws. współpracy zmierzającej do przywrócenia połączeń pasażerskich między Czarnkowem a Wągrowcem.
Poseł Grzegorz Rusiecki zwrócił uwagę na niewielkie efekty prac, które prowadzone są pomiędzy Lesznem a Wolsztynem przez PKP PLK. Prędkość pociągów zostanie jednak niedługo podniesiona, choć nie będzie to zmiana wielka.
Pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku ma coraz mniejsze szanse na urzeczywistnienie. W zachodniej części Wielkopolski Kolej Plus także rodzi się w bólach.
Fragment linii kolejowej 371 od Wolsztyna do Świętna jest utrzymywany i odtwarzany przez lokalnych społeczników. Dzięki działaniom Towarzystwa Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni po tym odcinku znowu mogą jeździć pociągi okazjonalne i historyczne. Czy przywrócenie przejezdności sprawi, że na linię 371 wrócą regularne kursy pasażerskie?
Zwiększy się dostęp do kolei w Wielkopolsce – mieszkańcy Turku, Międzychodu, Czarnkowa, Gostynia, Śremu zyskają dogodny dostęp do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego pięć umów na projekty z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Inwestycje szacowane są na ok. 2,2 mld zł.
O konieczności przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego Leszno – Warszawa, rewitalizacji linii do Gostynia, a także nowych przystankach kolejowych na terenie miasta rozmawiamy z włodarzem Leszna, Łukaszem Borowiakiem.
Wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego KW zapraszają do udziału w Badaniu Potrzeb Przewozowych w Publicznym Transporcie Zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2024/2025, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2024 roku.