INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Maszyniści KM dostaną tablety z e-rozkładem

Victoria - 11-04-2013, 17:16
Temat postu: Maszyniści KM dostaną tablety z e-rozkładem
Koleje Mazowieckie planuję wyposażyć pracowników w tablety z elektronicznym, samo aktualizującym się rozkładem jazdy pociągów. Urządzenia zastąpią rozkłady papierowe w przyszłym roku.

Maszyniści KM korzystają z papierowych wersji rozkładu jazdy pociągów. W związku z bardzo dużą liczbą zmian wprowadzanych do rozkładu przez zarządcę infrastruktury (z uwagi na remonty), maszyniści muszą nanosić zmiany ręcznie na podstawie otrzymywanych rozkazów. Przewoźnik chce im ułatwić zadanie. Aktualnie trwa przetarg na stworzenie aplikacji Rozkład Jazdy Pociągów, która trafi na tablety, w które zostaną wyposażeni maszyniści.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13530/Maszynisci-KM-dostana-tablety-z-e-rozkladem.html
Borys_q - 11-04-2013, 19:57
Temat postu:
W Ic maszynista dostaje rozkład papierowy na dany dzień, drukowany wieczorem dnia poprzedniego, wg mnie to jest dobre rozwiązanie, w razie co jest podkładka jak jest jakiś problem(jeszcze wczoraj się tu zatrzymywał albo odjeżdżał 5 minut później) . Z elektronicznymi może być tak, że ten się już zaktualizował tamten właśnie się aktualizuje a inny dopiero będzie się aktualizował, może być bardak. Masz papier z pieczątka odpowiedniej osoby jesteś pewien że dobrze jedziesz.
dyżurny - 11-04-2013, 20:36
Temat postu:
Swego czasu, któryś z prywatnych przewoźników chciał wprowadzić laptopy dla maszynistów z rozkładami, ale wtedy PLK powiedziała "nie" bo rzekomo, nie będzie podkładki papierowej odnośnie przejazdu, oraz że elektronika lubi płatać figle, i rozkład może po prostu się nie dać odczytać..
Grad - 11-04-2013, 21:11
Temat postu:
Ciekawe jak zareaguje na to Urząd Transpotu Kolejowego. (Bezpieczeństwo trwałości informacji)
Inna sprawa to taka, że marszałek struzik płąkał z powodu Janosikowego a na ekskluzywne zakupy pieniądze znalazł.
Czy będą wykonane w lepszej jakości niż pas startowy na lotnisku w Modlinie? Raczej wątpię.
Tym zakupem powinno zainteresować się CBA.
rufio198 - 12-04-2013, 13:29
Temat postu:
Cytat:
Inna sprawa to taka, że marszałek struzik płąkał z powodu Janosikowego a na ekskluzywne zakupy pieniądze znalazł.


Tiaaa - nie słyszałem żeby miały być kupowane nadgryzione jabłka, a zwykły tablet to koszt ok 400 stów.
Poza tym nawet jakby kupowano jabłka - to zakup się zwróci dość szybko. Odpadnie koszt papieru, tuszu do drukarki itp.
Gacek - 12-04-2013, 17:21
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
W Ic maszynista dostaje rozkład papierowy na dany dzień, drukowany wieczorem dnia poprzedniego, wg mnie to jest dobre rozwiązanie, w razie co jest podkładka jak jest jakiś problem(jeszcze wczoraj się tu zatrzymywał albo odjeżdżał 5 minut później) . Z elektronicznymi może być tak, że ten się już zaktualizował tamten właśnie się aktualizuje a inny dopiero będzie się aktualizował, może być bardak. Masz papier z pieczątka odpowiedniej osoby jesteś pewien że dobrze jedziesz.


Złe podejście. I bardzo kossztowne. To, że każdy ma rozkłąd jest bardzo dobre i poprawiło bezpieczeństwo, natomiast należy dążyć do minimalizacji kosztów- stąd tablety byłyby najtańsze.

[ Dodano: 12-04-2013, 18:24 ]
dyżurny napisał/a:
Swego czasu, któryś z prywatnych przewoźników chciał wprowadzić laptopy dla maszynistów z rozkładami, ale wtedy PLK powiedziała "nie" bo rzekomo, nie będzie podkładki papierowej odnośnie przejazdu, oraz że elektronika lubi płatać figle, i rozkład może po prostu się nie dać odczytać..


A co przepraszam ma PLK do tego czy maszynista posiada rozkład jazdy? Jeśli maszynista potrafi odczytać godziny odjazdów z kierunku wiatru to nikt mu nie powie, ze ma mieć "piecuntkie" bo bez "piecuntki" to "łon" nie "pojadzie"
Tak właśnie mówią betony, dla których piapier, papier, papier musi być.
Ponadto rozkład papierowy może wyfrunąć przez okno- tak samo jak sie zepsuć laptop.
Borys_q - 12-04-2013, 21:38
Temat postu:
Cytat:
Złe podejście. I bardzo kossztowne.


A skąd kolega wie jakie będą koszty utrzymania kilkudziesięciu tabletów pewnie z podłączeniem do internetu zakup oprogramowania i prawdopodobnie wsparcie producenta przez parę lat. Myślę z że wcale nie będzie taniej niż kilka kartonów papieru i toneru.

Cytat:
Jeśli maszynista potrafi odczytać godziny odjazdów z kierunku wiatru to nikt mu nie powie,


Akurat czas jazdy nie jest jedyną informacją odczytywana z rozkładu, a wbrew pozorom dla maszynisty nie jest on najważniejszy.
klimeu44 - 12-04-2013, 23:01
Temat postu:
W IC od dawna dostaje się rozkłady jazy na każdy dzień. Poza tym na EP09 jest system, który wyświetla aktualny rozkład jazdy dla danego pociągu. Wszystko jest w fazach prób, więc może się piep.... , ale trzeba próbować, żeby później było wszystko tak, jak należy....
jubikej - 13-04-2013, 07:25
Temat postu:
klimeu a czy w nowym taborze w pindkach i ezetach będą tez takie rozkłady jak na dziewiątkach?
Borys_q - 13-04-2013, 14:12
Temat postu:
W dziewiątkowych rozkładach (jeśli działają) najlepsze jest powiązanie z wos-em bardzo ulatwia, jeszcze tylko żeby plk-a wysyłała na to R-307 to już była by bajka
Pitras - 14-04-2013, 11:18
Temat postu:
Tylko aby nie było tak, że ogłoszą przetarg na dostawę 1000 tabletów, z których 500 trafi do maszynistów, a reszta wiadomo gdzie Język .
klimeu44 - 14-04-2013, 11:48
Temat postu:
IC swego czasu także rozważało taki pomysł, żeby każdego maszynistę wyposażyć w tablety. Jednak na przeszkodzie oprócz spraw zakupowych stanęły takie prozaiczne, jak odpowiedzialność za powierzony sprzęt, obowiązek noszenia tableta przez maszynistę do pracy, itp.
Nie wiem jubikej, czy nowy tabor będzie miał takie rozwiązania. Wg mnie powinien jeden z wyświetlaczy posiadać taką możliwość, jak na EP09. To bardzo pożyteczna i wygodna sprawa.
snajper - 14-04-2013, 12:45
Temat postu:
To problem jakiś wbudować na stałe tablety w pulpit maszynisty?? Metalowa ramka, kilka śrubek i gotowe. Podłączyć to oczywiście do zasilania w loku na stałe. Odpowiedzialność maszynisty taka sama jak za reszte w kabinie.
Gacek - 14-04-2013, 17:55
Temat postu:
snajper napisał/a:
To problem jakiś wbudować na stałe tablety w pulpit maszynisty?? Metalowa ramka, kilka śrubek i gotowe. Podłączyć to oczywiście do zasilania w loku na stałe. Odpowiedzialność maszynisty taka sama jak za reszte w kabinie.


Już widzę zamrożone tabelty przy -20'C w nieogrzewanej lokomotywie....

Nie wiem w cyzm problem aby maszynisci nosili tablety. Tonę ksiażek i instrukcji to możen nosić? Przecież to ma być ułatwnienie dla maszynistów.
klimeu44 - 14-04-2013, 20:19
Temat postu:
Gacek, a który maszynista nosi ze sobą książki i instrukcje? Śmiech
Gacek - 14-04-2013, 20:44
Temat postu:
klimeu44 napisał/a:
Gacek, a który maszynista nosi ze sobą książki i instrukcje? Śmiech


No wiesz- w razie wątpliwosci to mógłby je sobie od razu wyjasnic a tak musi polegać na zawodnej pamięci.
tryglaw - 15-04-2013, 09:23
Temat postu:
i za co teraz beda kontrolerzy z przerosnietym ego zabierac premie pracownikon???? rozklady poprawione ,poprawki na bieząco..pewnie beda sie czepiac za brak czapki podczas sluzby gdy temperatura w pociagu plus 20...ahahahahahaha
Borys_q - 15-04-2013, 18:39
Temat postu:
Cytat:
No wiesz- w razie wątpliwości to mógłby je sobie od razu wyjaśnić a tak musi polegać na zawodnej pamięci.

No nie żartuj sobie możne jeszcze ma nosić I-E1 jak jakiegoś semafora nie amieta to sobie w biegu sprawdzi??
Gacek - 15-04-2013, 19:11
Temat postu:
Akurat Ie-1 musi znać w dzień i w nocy. Niestety znam takich co nei znają (zgroza)
FranzMaurer - 20-04-2013, 00:41
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Cytat:
Złe podejście. I bardzo kossztowne.


A skąd kolega wie jakie będą koszty utrzymania kilkudziesięciu tabletów pewnie z podłączeniem do internetu zakup oprogramowania i prawdopodobnie wsparcie producenta przez parę lat. Myślę z że wcale nie będzie taniej niż kilka kartonów papieru i toneru.


Nie chce być niemiły.. ale zadam pytanie vs. pytanie.. Ile w takim razie wynosi koszt rocznego doposażenia w papier? i ile lasów pójdzie w odstawkę dzięki takiemu dziennemu papierowemu rozkładowi z Twojego przykładu? nie jestem z żadnej organizacji "GREEN PEACE" czy podobnych, ale uważam, że rozwiązanie w spółce jest jak najbardziej korzystne i ekologiczno-ekonomiczne.. mniej papieru i tuszu.. wsparcie producenta przez parę lat ? hmmm... jakoś nie widać z tym problemu w przypadku telefonów służbowych , który jak sądzę posiadasz jako pracownik kolejowy.. Plus ma wieloletnią umowę ze spółkami kolejowymi i jak widać nic sie nie zmieniło.. co dwa lata dostajesz nowy model telefonu, numer Ci sie nie zmienia więc myślę, że i z tabletami nie będzie problemu. Stawiam, że plus obejmie program tabletów w KM, lub play.. oczywiście ten drugi będzie zapewne współpracował z Plusem na jego stacjach bazowych gdyż ma "najlepszy zasięg" ..

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group