woj. śląskie - Audyt finansowo-prawny w Kolejach Śląskich Pirat - 18-04-2013, 15:03 Temat postu: Audyt finansowo-prawny w Kolejach Śląskich
Miłośnikom Kolei Śląskich i innych podobnych spółeczek wojewódzkich życzę miłej lektury:
Raport z audytu finansowo-prawnego działalności dotyczącej świadczenia usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez Koleje Śląskie Sp. z o.o. w 2012 roku przygotowany przez Zespół Doradców Gospodarczych:
Uwagi Kolei Śląski odnoszące się do raportu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/files/material_kolei_slaskich.pdf
lub
http://www.slaskie.pl/zdjecia/2013/04/18/1366292806.pdfPirex - 19-04-2013, 01:14 Temat postu:
Koleje Śląskie, czyli jak w 5 miesięcy zadłużyć spółkę na 800 mln złotych. Machloje, wypłaty ponad stan i luksusowe auta czyli w POlsce bez zmian. Rozwalcie PR i zróbcie więcej takich takich spółek! Pirat - 19-04-2013, 17:34 Temat postu: Pirex, gdyby to dotyczyło prywatnej firmy to prokuratura oskarżyłaby zarząd i radę nadzorczą o działania na szkodę spółki i wszystkich zamknęła w areszcie, aby nie mataczyli podczas śledztwa. W państwowej czy samorządowej spółce, w której rządzi polityka a nie ekonomia i zdrowy rozsądek, można bezkarnie robić przekręty na wiele mln zł. Podatnik za wszystko zapłaci! Victoria - 19-04-2013, 19:53 Temat postu:
W związku z audytem w KŚ portal "Transport i Komunikacja" opublikował serię artykułów pod wspólnym tytułem "Zamach na Koleje Śląskie?". Polecam:
Na uwagę zasługuje fakt, że redaktorem naczelnym "TiK" jest Piotr Kazimierowski, najpierw zatrudniony w KŚ na stanowisku dyrektora zarządzającego, potem prezes spółki Silesia Rail zajmującej się obsługą taboru KŚ. bossrob - 19-04-2013, 21:52 Temat postu:
Pirex napisał/a:
Koleje Śląskie, czyli jak w 5 miesięcy zadłużyć spółkę na 800 mln złotych. Machloje, wypłaty ponad stan i luksusowe auta czyli w POlsce bez zmian. Rozwalcie PR i zróbcie więcej takich takich spółek!
No tak nie ma to jak głupoty pisać.
Jaki sens ma wrzucanie do jednego worka straty z działalnosci operacyjnej, z zobowiązaniami wynikającymi z umów dotyczących zdarzeń przyszłych (typu umow, lizingu, dzierzawy, utrzymania itp i itd)? Victoria - 19-04-2013, 22:51 Temat postu: bossrob, chyba nie powiesz, że to co się wyprawia w KŚ jest normalne? Zresztą poczekajmy na raport roczny KŚ za 2012 rok. Myślę, że to będzie fascynująca lektura, która otworzy oczy przeciwnikom PR i zwolennikom stricte POlitycznych spółeczek typu KŚ, KD, KW itd. bossrob - 19-04-2013, 23:25 Temat postu:
Co ciekawego spodziewasz sie zobaczyć w raporcie rocznym? Przecież do zmiany rozkłady jady spółka posiadała zysk z działalniosci operacyjnejw wysokości około 3 mln dopiero po zmiane rozkładu wygenerowała stratę z wiadomych powodów.
Po drugie o co chodzi z tym "wyprawia", bo posługujemy się terminologią jak z forum tagloidu "Fakt". Konkrety. Victoria - 19-04-2013, 23:48 Temat postu: bossrob, no właśnie, poczekajmy na konkrety. Sprawozdania finansowe KŚ za lata 2012 i 2013 będą takimi konkretami. Obawiam się tylko, że mieszkańcy woj. śląskiego jeszcze zatęsknią za znienawidzonymi PR, gdy UMWŚ znacząco ograniczy ofertę przewozową KŚ, aby ratować zadłużoną i upadającą spółkę. A likwidację części połączeń i podwyżkę cen biletów KŚ już zapowiedział marszałek Sekuła.bossrob - 20-04-2013, 00:21 Temat postu: Victoria, no tak opierając sie na audycie ignarantów czy może dosadniej "debili analitycznych". Victoria - 20-04-2013, 00:26 Temat postu: bossrob, sprawozdanie finansowe spółki (czyli tzw. raport roczny) sporządza zarząd KŚ, a praktycznie robią to pracownicy działu księgowości, w terminie do końca czerwca. Następnie sprawozdanie zatwierdza właściciel spółki i publikuje w BIP. ZDG "TOR" ani inni zewnętrzni audytorzy nie mają nic do raportu rocznego KŚ, który powinniśmy poznać w połowie lipca. No chyba że raport będzie druzgocący, wtedy wzorem KD mogą zwlekać z jego publikacją nawet do późnej jesieni...