Infrastruktura - Modernizacja jednej z dwóch linii łączącej Lubliniec z GOP hanys - 27-06-2013, 13:46 Temat postu: Modernizacja jednej z dwóch linii łączącej Lubliniec z GOP
Podobno w lipcu ruszy modernizacja odcinka Lubliniec-Kalety, jest to jedna z dwóch tras kolejowych łącząca Lubliniec z Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym (druga to Lubliniec-Gliwice. Ciekawe jak będzie ona przebiegać. Czy od Lublińca do Koszęcina będzie jednotorówka? I od Koszęcina do Kalet również?
Od Kalet dalej w kierunku Bytomia remon juz idzie.... 'pełną parą'. Modernizowany jest odcinek z Nakła Śl. do Bytomia Płn. Anonymous - 28-06-2013, 19:18 Temat postu:
Te prace ztcw już są prowadzone i już jest jednotor. hanys - 28-06-2013, 21:23 Temat postu:
Jednotor jest tylko od Radzionkowa do Bytomia Północnego Lil_Peter - 29-06-2013, 23:30 Temat postu:
Jakie będą prędkości na tej linii po modernizacji? Anonymous - 30-06-2013, 10:58 Temat postu:
100 dla towarowych i 120 dla pasażerskich. Na odcinku Chorzów Miasto-Chorzów Stary 50 dla towarowych i 60 dla pasażerskich. Lil_Peter - 30-06-2013, 13:08 Temat postu:
A czy w ramach modernizacji planowane są remonty peronów? Chodzi mi szczególnie o perony chorzowskie, które wyglądają jak obraz nędzy i rozpaczy? Anonymous - 30-06-2013, 17:44 Temat postu:
Z tego co mi wiadomo nie. Być może jednak perony stacji Chorzów Miasto będą poprawiane. Matz32 - 13-08-2013, 19:35 Temat postu:
Prawdopodobnie perony zostaną uwzględnione przy robieniu przetargu an drugi tor w następnym roku. KrzysiekkG - 21-08-2013, 21:24 Temat postu:
W załączeniu kilka zdjęć z małej górnośląskiej objazdówki.
Stan na 11. sierpnia 2013r.
Na odcinku Bytom Północny-Radzionków i dalej do Nakła trwały jeszcze prace.
Ponadto roboty prowadzone są również w Kaletach jeden z torów stacyjnych (wymiana kompleksowa
wraz z siecią, jak również roboty prowadzone na głowicy rozjazdowej w stronę Herbów.
Na odcinku Kalety-Lubliniec póki co żadnych zamknięć i prac nie było. Natomiast w Lublińcu trwają pracę
przy przebudowie peronu nr 2. hanys - 31-08-2013, 10:41 Temat postu:
Wczoraj jechałem z Lublińca do Chorzowa Batorego.
W Lublińcu na peronie 2 zaczynają robić elektryke pod tablice świetlne na peronach Matz32 - 14-09-2013, 21:17 Temat postu: http://www.youtube.com/watch?v=_VzgAnIHpSs
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowę z PKP PLK dofinansowanie dla projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork".
Inwestycja warta blisko 408,5 mln zł obejmuje rewitalizację 69-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 143 Kalety - Wrocław Mikołajów, na odcinku Kalety - Kluczbork, przebiegającym przez województwa: śląskie i opolskie. Realizacja zadania pozwoli na szybszy przejazd po trasie: 120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla pociągów towarowych.
Celem projektu jest usprawnienie usług transportowych oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego poprzez przywrócenie pierwotnych parametrów konstrukcyjnych linii nr 143. W ramach robót zostanie wymieniona nawierzchnia kolejowa i rozjazdy, naprawiona nawierzchnia drogowa na przejazdach kolejowych oraz zostanie przeprowadzona modernizacja odwodnienia powierzchniowego.
Dofinansowanie z Funduszu Spójności dla poprawy stanu technicznego linii nr 143 wynosi ponad 281,9 mln zł. Projekt jest realizowany w ramach działania: 7.1 - Rozwój transportu kolejowego, priorytetu VII POIiŚ - Transport przyjazny środowisku.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17683/Ponad-281-mln-zl-na-remont-linii-Kalety-Kluczbork.htmlhanys - 26-05-2014, 14:45 Temat postu:
Pomiędzy Lublińcem a Koszęcinem zrobione są już obydwa tory. Teraz wzieli sie na odcinek Kalety-Koszęcin. Robiony jest tor w kierunku Lublińca.
Zaczęły sie też pracy na odcinku Miasteczko Śl-Tarnowskie Góry, robiony jest tor w kierunku Katowic. KrzysiekkG - 13-10-2015, 18:14 Temat postu:
Ostatnio miałem okazję pokręcić się trochę w okolicach Kalet co pozwoliło na zapoznanie się obecną sytuacją jeśli chodzi o infrastrukturę kolejową.
Na linii 143 pomiędzy Kaletami oraz Rusinowicami torowisko jest generalnie zrobione, lecz wąskie gardło stanowi stacja w Koszęcinie. Nie wiem dlaczego, ale rozebrany został tor przy peronie drugim i do dziś miejsce to zarasta trawa. Na peronie drugim rozpoczęto rozbiórkę nawierzchni, ale prace szybko się zatrzymały i co więcej patrząc na zdjęcia raczej już jakiś czas temu. Poza tym co gorsza nie zauważyłem jakichś oznak, które mogłoby sugerować poprawę tej sytuacji. Generalnie mamy do czynienia z dziwną sytuacją tory szlakowe zrobione, przystanek w Rusinowicach także, a w Koszęcinie taki kwiatek. Przez to dziadostwo jakie ma tam miejsce wszystkie pociągi jadące od strony Lublińca w stronę Kalet muszą zjeżdżać na bok (na tor przy peronie pierwszym) i później przy wyjeździe znów wracać na tor zasadniczy. W efekcie pociąg dwa razy zwalnia do 40 km/h.
Czy ktoś wie co dalej będzie ze stacją w Koszęcinie? Czy skończą w końcu ten tor przy peronie 2 i sam peron?
Oprócz tego w okolicy można zauważyć prace przy wymianie bramek trakcyjnych pomiędzy Tarnowskimi Górami, a Kaletami jak również prace w obrębie stacji Tarnowskie Góry - dokładnie na wjeździe od strony Nakła Śląskiego.
Poniżej kilkanaście zdjęć z wycieczki.
[ Dodano: 13-10-2015, 19:18 ]
Kolejne zdjęcia soad - 13-10-2015, 19:47 Temat postu:
Piękne zdjęcia - dodać muszę że trasa Katowice - Chorzów Batory - Bytom - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Ostrów Wielkopolski - Poznań jest najkrótszą drogą Poznań - Kraków
To około 400 km KrzysiekkG - 02-01-2016, 20:20 Temat postu:
Niedawno miałem okazję przejechać się całym odcinkiem Kluczbork - Kalety i generalnie prace wydają się zakończone oprócz trzech miejsc:
-przejazdu kolejowego pomiędzy Olesnem Śląskim, a Sowczycami (okolice km 48,8 linii nr 143),
- stacji Ciasna, gdzie do wykończenia jest wiata przy peronie nr 2 oraz zabudowa słupów oświetleniowych przy tym peronie,
- stacji Koszęcin.
W Koszęcinie trwają prace związane z odbudowywanym peronem i torem nr 2. Zostanie jeszcze w takim razie
do odbudowy tor nr 4. soad - 18-05-2016, 07:38 Temat postu: Kiedy Chorzów Batory - Tarnowskie Góry?
25 km w 52 minuty co daje zawrotną prędkość 28 km/h i jest to kolejny dowód na olewanie Regionu przez warszawkę niezależnie od opcji aktualnej u żłoba ambrosia - 26-05-2016, 08:57 Temat postu: Re: Kiedy Chorzów Batory - Tarnowskie Góry?
soad napisał/a:
25 km w 52 minuty co daje zawrotną prędkość 28 km/h
Jakie 25 km w 52 minuty, co ty za bzdury wypisujesz??!! O jakim niby odcinku mówisz?! soad - 14-06-2016, 11:45 Temat postu: 28 km w 51 minut - 56 minut
Chorzów Batory - Tarnowskie Góry 32 km/h hanys - 14-06-2016, 12:06 Temat postu: Re: Kiedy Chorzów Batory - Tarnowskie Góry?
soad napisał/a:
25 km w 52 minuty co daje zawrotną prędkość 28 km/h i jest to kolejny dowód na olewanie Regionu przez warszawkę niezależnie od opcji aktualnej u żłoba
No wiesz, jednak poprzednia władza zmodernizowała sporo linii kolejowych na Ślasku.
Z tego co widze w rozkładzie to osobówka KŚ pokonuje trase z Tarnowskich Gór do Chorzowa Batorego w 40 minut. soad - 15-06-2016, 08:17 Temat postu: Ja nie mam złudzeń
Jeden tor poprawiony nie czyni sprawnej linii. Do Tarnowskich Gór nie zrobiono nic!!!!!!!!!!!!!!!
A władze? Kolej jest w gestii władz centralnych. Władze samorządowe gdyby mogły to liniaa byłaby dawno zrobiona! KrzysiekkG - 11-07-2020, 13:02 Temat postu:
Na stacji w Lublińcu stoją już wsporniki wraz z wyprowadzonymi kablami dla instalacji systemu informacji pasażerskiej (SIP). sympatyk - 02-10-2020, 19:40 Temat postu:
Modernizacja stacji kolejowej w Lublińcu na ukończeniu.
Zarządca kolejowej infrastruktury kończy prace związane z modernizacją stacji kolejowej w Lublińcu (Śląskie). W pobliżu tego miasta powstać ma też nowy przystanek: w miejscowości Kochcice.