Brajdak napisał/a: |
Ktoś więc podaje nieprawdziwe dane. Obserwując zaludnienie w pociągach IC - a jeżdżę dużo - to chyba UTK ma kłopot z rzetelnością. Zaznaczam, że nie bywam "na wzmocnieniu" nie widzę więc podwójnie. |
Cytat: |
W dniu, w którym prezes PKP SA Jakub Karnowski zapowiedział zwiększenie do 2015 r. liczby pasażerów korzystających z PKP Intercity o 5 mln, UTK opublikował dane, z których wynika, że w pierwszej połowie 2013 r. z usług przewoźnika skorzystało o prawie 2,2 mln mniej pasażerów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Oznacza to dla tej spółki ponad 100 mln zł utraconych przychodów. |
Sebcio napisał/a: |
Ja nie rozumiem. Czemu ceny idą w górę, gdy rośnie konkurencja. Przecież wiadomo, ze zysków to nie da. Czy spadłaby komuś korona jakby PKPIC obniżyły ceny w OF:01 o jakieś 25%? |
Cytat: |
.ale na to jeszcze poczekamy 2-3 lata.... |
zbigniew napisał/a: |
Ja wierzę w to, że kolej będzie (przepraszam za porównanie) jak segregacja śmieci w naszym kraju. |
Sebcio napisał/a: |
Niestety dopóki będą mieć monopol na przewozy kolejowe takie spółki jak PKP IC czy PR to odpływ pasażerów będzie niestety faktem... |
Klałd napisał/a: |
Za państwowe, i unijne, czyli pieniądze z podatków, kolejka zabawkowa dla bogatych turystów i posłów. Chmmm... Nie zgodzę się z tą logiką. IC mogłoby wozić o wiele więcej zwykłych pasażerów gdyby ceny były odpowiednie do jakości czyli czasu przejazdu. Brak rezerwacji w czasach gdy podróżni się nie mogli zmieścić, to znowu za długie, takie same składy od wtorku do czwartku, to wszystko trwało latami i nikt się nie przejmował. Dp tego głupie konkurowanie z IR zamiast współpracy i wyrzucanie niedotowanych IR by jechać za dotację, czyli większe koszty dla podatnika.
Po prostu brak wiary w pożytek z kolei i pójnych pomysłow od samej góry PKP do dołu. W końcu PLK to też PKP ale jakoś IC nie ma ochoty wymuszać innych sposobów naliczania stawek. Jaki ma sens płacenie za linie spowolnione na czas remontu poza granice "użyteczności". Przykład: Kraków-Katowice. Tam powinien być przejazd za darmo i wtedy może PLK zdecydowałaby się zamknąć linie całkiem i szybko wyremontować. Dojazd do rafinerri mogli zrobić przez Spytkowice, ale po co. Nie napisałem niczego nowego, ale usprawiedliwianie leniwego PRLowego molocha to przesada. |
calsberg napisał/a: |
To są tylko złudne nadzieję, że gdyby przewozy dalekobieżne przenieźć do PR z szyldem IR to by było lepiej....otóż nie było by lepiej i śmiem twierdzić że pewnie długo jeszcze żadna spółka kolejowa czy to IC czy PR nie będzie wstanie wyjść na prostą....powodów jest oczywiście takiego stanu rzeczy jest wiele...więcej IR to oczywiście jest jakieś rozwiązanie, ale do tego trzeba inwestycji w tabor...wczoraj np. widziałem IR Portowiec złożony z 4 wagonów...z tego każdy był inny...a na deser jeden z nich miał otwrte przedziały (nie wiem jak fachowo nazywa się taki typ wagonu) owszem jest jeszcze IR Mewa, któremu nic zarzucić nie można...ale są też kwiatki takie jak wspomniany wyżej. Kluczem są pieniądze....pieniądze które nie zostaną zmarnowane...świetny przykład IR Mewa, dobre wagony/dobra cena = świetna frekwencja. Dobrze z frekencją na TLK Mieszko - to samo super wgony/cena/czas przejazdu (póki co tylko Poznania) to i frekwencja nienajgorsza. Kluczowy jest też rozkład jazdy...IR Mewa ma wprost idealnyrozkład jazdy z Wawy o 14 w Poznaniu o 18 w Szczecinie o 21....gdyby była później podejrzewam że frekwa była by mniejsza....chce wierzyć że inwestycje poczynione przez PR, IC i każdą inną spółkę przyniosą efekty i trend spadków ilości przewiezionych podróżnych zostanie zatrzymany...konkurencja jest dobra, ale u nas może się okazać że będzie zabójcza i na koniec nie będzie niczego...i na koniec jedna silna spółka obsługująca ruch dalekobieżny obojętnie IR/IC i mniejsze regionalne wspierające się wzajemnie plus lepsza infrastruktura to jest recepta na lepsze jutro... |
Cytat: |
To są tylko złudne nadzieję, że gdyby przewozy dalekobieżne przenieźć do PR z szyldem IR to by było lepiej....otóż nie było by lepiej i śmiem twierdzić że pewnie długo jeszcze żadna spółka kolejowa czy to IC czy PR nie będzie wstanie wyjść na prostą....powodów jest oczywiście takiego stanu rzeczy jest wiele...więcej IR to oczywiście jest jakieś rozwiązanie, ale do tego trzeba inwestycji w tabor...wczoraj np. widziałem IR Portowiec złożony z 4 wagonów...z tego każdy był inny...a na deser jeden z nich miał otwrte przedziały (nie wiem jak fachowo nazywa się taki typ wagonu) owszem jest jeszcze IR Mewa, któremu nic zarzucić nie można...ale są też kwiatki takie jak wspomniany wyżej. |
Cytat: |
Tak żygacie tą dotacją jak by to było niewiadomo co 120 mln euro możecie zabierac te swoje grosze nawet dzisaj. |
Cytat: |
Ale wtedy firma robi to co chce czyli jeżdzi tam gdzie są pienądze a nie tam gdzie ktos tam sobie chce jeżdzić. |
Cytat: |
Koniec interwencji posłów i innych lokalnych politków którzy chcą by konecznie do ich dziury jezdził bezpośredni pociąg. |
Cytat: |
Firma świetnie by sobie poradziła jezdząc pendolino bo to najtańsze tylko z Warszawy do głównych ośrodków gospodarczych po linaich magstralnych może jeszcze ze 2 pociągi do Szczecina. |
Cytat: |
Już tak było i był zysk dla niedowiarków radze się przejechać naprzykład porannym pociągiem z Katowic do Warszawy pełno ludzi a bilety po 127 zł od głowy. |
Cytat: |
No i jeszcze likwidacja ulg dla różnych tam studentów czy inwalidów bo te rozliczenia ze złodziejskim państwem prowadzą tylko do zadłurzania firmy której państwo obiecuje zapłaćić ale nie płaci i trzeba brać kredyty. |
Cytat: |
Ulgi tylko handlowe i na najmniej oblegane kursy. Wtedy zamiast kulą u nogi firma była by synonimem sukcesu. |
Cytat: |
Zostawić PKP IC magistrale, a dotację oddać PR-om,
O tym własnie pisze a ty polemizujesz by potem dojść do podobnego wniosku. |
Cytat: |
I kolejarze nie mają darmowych biletów i wielu nie jezdzi EIC |
Cytat: |
No i trzeba sobie przypomnieć że dzięki takiej a nie innej stuacji PR stoi juz nad grobem i nic tego nie zmeni. |
Cytat: |
Jak tak dalej pójdzie to IC do niego dołączy przez idoitów z ministerstwa |
Cytat: |
Teraz to już zaczynasz opowiadac bajki jaką konkurencją kto chce jeżdzić i kiedy złorzył stosowny wniosek do UTK bo chyba nie myślisz o tej parodii z Leo które nie potrafi dokumentów wypełnić. A konkurencja prosze bardzo prze pendolino wszystko inne będzie poprostu śmieszne. |
Cytat: |
I co do ścisłości dawno już nie pracuje w IC bo tak słabo płacą zostali już chyba tylko w wieku przedemerytalnym paru ideowców a reszta to pachołki z układów które nic nie potrafią i nikt inny ich nie zatrudni. Kto cokolwiek umie albo chce sie nauczyc dawno od nich ucekł |
Cytat: |
Teraz to już zaczynasz opowiadac bajki jaką konkurencją kto chce jeżdzić i kiedy złorzył stosowny wniosek do UTK bo chyba nie myślisz o tej parodii z Leo które nie potrafi dokumentów wypełnić. A konkurencja prosze bardzo prze pendolino wszystko inne będzie poprostu śmieszne. |
Cytat: |
Gdy pracowałem w Warszawie to sporo się najezdziłem tymi pociągami i biznesmenów jest sporo politycy ludzie widywani w telewizji aktorzy także nie wiem po czym wnosisz że biznes wybrał samoloty. |
Cytat: |
I musisz to zrozumiec pociągi dalekobierzne nie są dla najbiedniejszych bo warzne ale ludzi jest nie tylko czas ale też towarzystwo cena w EIC skutecznie odstrasz różnej masci łazengów i meneli i to sie ceni.
Dla biednych jest PB i to dobrze. |
Cytat: |
Dla biednych jest PB i to dobrze. |
calsberg napisał/a: |
Niektórych jęków to się czytać nie da....wyjdź z pokoju i zobacz że kolej się zmienia, a jeśli tego nie widzisz to idź do okulisty. |
calsberg napisał/a: |
Niektórych jęków to się czytać nie da....wyjdź z pokoju i zobacz że kolej się zmienia, a jeśli tego nie widzisz to idź do okulisty. |