woj. mazowieckie - KM kupują lokomotywy i wagony piętrowe sphinx - 31-07-2013, 20:42 Temat postu: KM kupują lokomotywy i wagony piętrowe Koleje Mazowieckie zamawiają piętrusy
Koleje Mazowieckie ogłosiły długo oczekiwany przetarg na dostawę 22 fabrycznie nowych wagonów piętrowych oraz 2 lokomotyw elektrycznych przeznaczonych do składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych typu push-pull. Tabor ma zostać dostarczony do końca maja 2015 r.
Koleje Mazowieckie już od dwóch lat mówiły o potrzebie dokupienia wagonów piętrowych. Obecnie przewoźnik posiada 37 wagonów tego typu (w tym 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw przystosowanych do prowadzenia składów zmiennokierunkowych. Producentem zarówno wagonów, jak i lokomotyw jest kanadyjski Bombardier Transportation.
W marcu tego roku spółce udało się w końcu wpisać projekt na listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, co oznacza, że ma on zapewnione dofinansowanie ze środków unijnych. UE dopłaci do niego ponad 128 mln zł przy całkowitej wartości zamówienia szacowanej na ponad 267 mln zł.
Zamówienie obejmuje dostawę dwudziestu fabrycznie nowych wagonów piętrowych środkowych oraz dwóch wagonów piętrowych sterowniczych, a także dwóch dwukabinowych lokomotyw elektrycznych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat, licząc od daty przekazania każdego pojazdu. Zwycięzca przetargu będzie także zobowiązany do dostarczenia Kolejom Mazowieckim pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenia pracowników samorządowego przewoźnika.
Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95, a współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97.
Przy ocenie ofert brane będą cztery kryteria: cena (70 proc. wagi), termin dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (15 proc. wagi), współczynnik niezawodności (10 proc. wagi) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi). Koleje Mazowieckie zastrzegły sobie możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 proc. wartości zamówienia podstawowego.
Koleje Mazowieckie wymagą od stron zainteresowanych udziałem w postepowaniu wpłacenia wadium w wysokości 800 tys. euro. Oferty można składać do 29 sierpnia tego roku.
W skrócie - chcą żeby w zamówieniu na loki i wagony zamawiający w doświadczeniu nie mógł wymagać ... loków i wagonów. FranzMaurer - 16-08-2013, 08:38 Temat postu:
Jeśli chodzi o lokomotywy to zapewne KMy zakupią dodatkowe loki od Bombardiera choć można byłoby pofantazjować i kupić te dwie lokomotywy od PESY .. (Gama) i usprawnić połączenie od Nasielska przez Sierpc do Płocka (W chwili obecnej jeździ tylko "Mazovia" - KME3 ) Skróciłby sie czas podróży w ten sposób.. KMy mogłyby sie również pokusić o reaktywację połączenie z Nasielska do Torunia Wschodniego(Skład SU45 plus dwie Bipy) robiąc przy tym niewielką konkurencję Arrivie.. Pomarzyć sobie można ..Jeśli chodzi o kwestię z wagonami to będzie troche trudniej.. z tego co przeczytałem Bombardier tych modeli, które posiadają KMy już nie produkuje.. DarekP - 16-10-2013, 10:46 Temat postu:
Dzisiaj otwarcie ofert, sam czekam z niecierpliwością, kto ostatecznie złożył ofertę. sphinx - 16-10-2013, 15:57 Temat postu:
A to ci niespodzianka:
Nie było chętnych na dostawę piętrusów dla Kolei Mazowieckich
Pomimo wielu zapytań potencjalnych wykonawców, nie wpłynęła żadna oferta na dostawę piętrowych pociągów dla spółki Koleje Mazowieckie. Przewoźnik miał w planach zakup 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Przetarg na zakup taboru ogłoszono w połowie lipca.
Data otwarcia ofert zaplanowana na dziś była drugim terminem, wyznaczonym po licznych zapytaniach potencjalnych oferentów i po odwołaniu Pesy do Krajowej Izby Odwoławczej. Pierwotnie oferty miały być otwarte 29 sierpnia. W toku modyfikacji SIWZ-u i ogłoszenia o zamówieniu pojawiła się informacja, że przetarg zostanie zrealizowany tylko w wypadku uzyskania przez zamawiającego unijnej dotacji, o którą starają się Koleje Mazowieckie.
Zamówienie KM obejmowało dostawę dwudziestu nowych wagonów piętrowych środkowych oraz dwóch wagonów piętrowych sterowniczych. Przetarg obejmował także dostawę dwóch dwukabinowych lokomotyw elektrycznych pracujących w systemie push-pull. W ramach umowy wykonawca miał również świadczyć usługi serwisowe dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat.
Na razie nie ma jeszcze informacji, czy i ewentualnie kiedy postępowanie zostanie powtórzone.
Źródło: Rynek KolejowyDarekP - 16-10-2013, 17:34 Temat postu:
No właśnie w pytaniach i odpowiedziach, które opublikowano około 2 tygodnie temu było dużo pytań o typy i ilość biletomatów, maszyn z przekąskami oraz np. typem sprzętu GSM, jaki chce zamontować Zamawiający. Odpowiedzi były takie, że jeszcze nie wybrał, w wiele kwestii pozostawiono po stronie Wykonawcy. Przypuszczam, że dla Bombardiera stała się to niezbyt interesująca inwestycja, ale dlaczego Skoda nie spróbowała? Bo PESA to typowo - chcielibyśmy, ale Wy nas nie chcecie. sphinx - 17-10-2013, 14:27 Temat postu:
Bo Skoda jest jeszcze "gorsza" niż Pesa i Bombardier - musi mieć wszystko pod siebie żeby złożyć ofertę. DarekP - 17-10-2013, 15:07 Temat postu:
To jest właśnie przykład producenta "narodowego", który nie musiał walczyć o rynek. Słabo u nich z konkurencyjnością, ale mają swoje rynki, na których się zakorzenili i dzięki temu mieli możliwość dopracowania produktów. ikarek - 02-11-2013, 17:00 Temat postu:
A ja jestem ciekawy, dlaczego tak się uparli na te "puszpule", zamiast na zwykłe piętrowe EZT. Przecież można je zamawiać w różnych wersjach, tzn. o różnej długości. Są dwu, trzy, a nawet sześcioczłonowe. Np. takie, które z powodzeniem rozładowałyby tłok na linii grodziskiej:
http://www.youtube.com/watch?v=SbkAfswutFYDarekP - 02-11-2013, 18:00 Temat postu:
Moim zdaniem dlatego, że już takie rozwiązanie mają i widocznie im pasuje.
Poza tym, EZT-ami nie dopasujesz tak łatwo długości składu, a push-pulle jeździły w zestawieniach zarówno 3-wagonowych, jak też 7-wagonowych z dwoma wagonami sterowniczymi, np. do zwiększenia ilości miejsc na rowery. Nasz rynek przewozowy nie jest jeszcze tak ustabilizowany, by można kupić takie składy tylko na konkretną linię z góry przewidywalną długością składu.
Dodatkowym elementem działającym na korzyść jest możliwość wypuszczenia takiego składu na trasę, na której istnieje tymczasowa potrzeba zwiększenia pojemności składów, np. podczas remontów. Zamiast składy 3xEZT, który nie wszędzie może się zmieścić można da push-pulla o takiej długości, jaka jest potrzebna. sympatyk - 12-10-2018, 16:30 Temat postu:
Koleje Mazowieckie celują w piętrowe ezt-y.
Koleje Mazowieckie myślą o zakupie nowego taboru, nieeksploatowanego jeszcze przez żadnego przewoźnika w Polsce. W perspektywie roku 2025 myślimy o zakupie piętrowych ezt-ów – powiedział dziś na Kongresie Transportu Publicznego członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda. Taki ruch przewoźnika jest podyktowany wyczerpaną już przepustowością linii w Warszawie.