Tabor - Przetarg PKP IC na zakup 10 piętrowych EZT sphinx - 23-08-2013, 17:58 Temat postu: Przetarg PKP IC na zakup 10 piętrowych EZT
Zostanie ogłoszony za kilka tygodni:
Na linię łódzką trafi 10 piętrowych EZT-ów
Wraca pomysł wprowadzenia piętrowego taboru na linię Łódź – Warszawa. W ciągu kilku tygodni PKP Intercity ogłosi przetarg na dostawę 10 piętrowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych.
W październiku 2011 r. PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 30 piętrowych wagonów piętrowych, które miały jeździć między Warszawą a Łodzią. Jednak w listopadzie 2012 r. przewoźnik zrezygnował z tego projektu, tłumacząc decyzję brakiem dofinansowania inwestycji z UE.
Na piętrze do Koluszek
Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy” przewoźnik wraca do projektu, ale tym razem nie chce kupować wagonów, tylko piętrowe EZT-y. 10 jednostek zostanie kupionych w ramach projektu „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Warszawa - Łódź”. Piętrusy będą w przyszłości obsługiwały relację ze stolicy do Łodzi ze stacjami pośrednimi: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew i Łódź Fabryczna.
Ze specyfikacji zamówienia wynika, że EZT-y będą rozwijać prędkość co najmniej 160 km/h. Długość zespołu powinna wynosić 170 m. Każdy z pociągów ma pomieścić ok. 600 osób, z czego ok. 125 miejsc będzie w klasie pierwszej. W EZT-ach mają znaleźć się miejsca dla osób niepełnosprawnych i stojaki na rowery.
15-letnie utrzymanie
Piętrowe jednostki mają być wyposażone w pokładowe urządzenia systemu sterowania ruchem ERTMS poziomu 2. Dostawcy pojazdów mają zagwarantować im 15-letni serwis do 4 poziomu utrzymania.
Spółka planuje uzyskać dofinansowanie z UE oraz zaciągnąć kredyt na zakup tego nowoczesnego taboru.
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, informuje, że przetarg na piętrusy może być ogłoszony w ciągu kilku tygodni. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pociągi wejdą do eksploatacji po 30 miesiącach od podpisania umowy z wybranym dostawcą.
170m oznacza maksymalnie 6 wagonów, czyli odpowiednik 9 klasycznych. DarekP - 25-08-2013, 19:13 Temat postu:
Coś mi się wydaje, że jeżeli zakup dojdzie do skutku, to będzie walka pomiędzy tymi, co już taki.tabor mają
- Skodą, Stadlerem i może Bombardierem, a naszymi orłami - PESA oraz Newagiem, którzy będą chcieli się na warunki przetargu załapać. Tak, czy inaczej, może wreszcie uda się Skodzie coś u nas sprzedać, choć Stadler jest bardziej "nasz". sphinx - 25-08-2013, 19:32 Temat postu:
Pesa może chcieć bo Pesa wszystko chce, pytanie czy PIC ją dopuści. W Newag trochę wątpię, dotychczas nie wykazywali piętrowych ambicji, a i Siemens nie ma pojazdu, który mogliby wspólnie zaoferować. Piętrowe EZTy produkują też Alstom i Ansaldobreda. Dla wszystkich problemem może być czas bo po zakończeniu ew. przetargu zostanie zaledwie ok. 1,5 roku na produkcję 60 wagonów i zdobycie dopuszczenia. Wątpię żeby ktokolwiek, kto już nie realizuje podobnych zamówień miał szansę się wyrobić. Sławek - 26-08-2013, 06:02 Temat postu:
125 miejsc w klasie 1 !!!! . na linii Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna. ABSURDALNE DarekP - 26-08-2013, 08:17 Temat postu:
@Sławek, ale to w sensie, że za dużo, czy za mało?
Przed remontami na trasie Łódź-Warszawa standardowy skład miał układ BBAAABB, czyli skład miał 320 miejsc w klasie 2, a 180 - w pierwszej.
W piętrusach ma być ok 470 miejsc w 2 klasie, czyli odpowiednik około 7 wagonów, a 125 miejsc w 1 klasie odpowiada mniej więcej 2 wagonom. sphinx - 02-09-2013, 14:25 Temat postu:
No to mamy przetarg, co ciekawe procedura negocjacyjna, nie otwarta:
PKP Intercity zamawia 10 pociągów piętrowych
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi relacji łączącej aglomerację łódzką z aglomeracją warszawską. Szacowany koszt inwestycji to 984 mln zł. Termin składania ofert upływa 1 października tego roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie fabrycznie nowych 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia począwszy od daty odbioru każdego z pojazdów, do momentu kierowania go do naprawy głównej (poziom P5), - nie krócej jednak niż przez okres 15 lat i nie dłużej niż przez okres 16 lat, usług utrzymania technicznego pojazdów o zakresie spełniającym cztery pierwsze poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 1, poziom 2, poziom 3, poziom 4).
PKP Intercity wymaga wykonania w całości dostawy 10 pojazdów w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie 5 kryteriów: ceny brutto za dostawę pojazdów (waga 33 proc.), ceny brutto usługi utrzymania tj. stawki za 1 km przebiegu (waga 12 proc.), wskaźnika NPV (waga 30 proc.), współczynnika masy pojazdu (15 proc.) oraz parametrów funkcjonalno użytkowych (waga 10 proc.).
O udział w przetargu mogą ubiegać się podmioty, które wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat dostarczyły co najmniej 5 fabrycznie nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz wykonały co najmniej 20 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe na drugim poziomie utrzymania oraz należycie wykonał co najmniej 10 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe co najmniej czwartego poziomu utrzymania.
PKP Intercity ubiega się o współfinansowanie zakupu tych pojazdów z budżetu Unii Europejskiej. Projekt już znalazł się na zaktualizowanej liście Programu Infrastruktura i Środowisko. Wkład unijny dla inwestycji o szacunkowej wartości 984 mln zł ma wynieść 224,64 mln zł. W przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu UE zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania.
Źródło: Rynek KolejowyVictoria - 02-09-2013, 18:11 Temat postu:
Ogłoszono przetarg na piętrusy dla PKP IC:
Jak poinformował prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, sześć podmiotów złożyło wnioski o udział w postępowaniu na dostawę pociągów piętrowych do obsługi linii Warszawa-Łódź. To Pesa, Newag, Stadler, CAF, Skoda i Bombardier.
O zainteresowaniu Staldera, który ma w ofercie piętrowe pociągi Kiss kursujące w Szwajcarii, i czeskiej Skody, która dostarczyła ponad sto piętrowych składów City Elephant do Czech, Słowacji i państw Bałtyckich informowaliśmy już dawno. Nie jest niespodzianką udział w przetargu Bombardiera, który posiada w ofercie pociągi TwinDexx, ani wracającego do aktywności w Polsce hiszpańskiego CAFu.
O tym, że ofertę będzie chciała złożyć tez bydgoska Pesa informowaliśmy zaledwie kilka dni temu. Drugi krajowy producent - Newag - nie był gorszy i też zgłosić chęć udziału w przetargu. PKP Intercity nie wymagało doświadczenia w produkcji nowych pociągów piętrowych, dzięki czemu w postępowaniu wezmą udział polscy producenci.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania przez 15 lat. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi relacji łączącej aglomerację łódzką z aglomeracją warszawską. Szacowany koszt inwestycji to 984 mln zł.
PKP Intercity wymaga wykonania w całości dostawy 10 pojazdów w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie 5 kryteriów: ceny brutto za dostawę pojazdów (waga 33 proc.), ceny brutto usługi utrzymania tj. stawki za 1 km przebiegu (waga 12 proc.), wskaźnika NPV (waga 30 proc.), współczynnika masy pojazdu (15 proc.) oraz parametrów funkcjonalno użytkowych (waga 10 proc.). Kolejną nowością w zamówieniach PKP Intercity jest to, że wykonawca zostanie wybrany w drodze negocjacji.
Źródło: Rynek KolejowyAnonymous - 13-11-2013, 19:46 Temat postu:
Obstawiam Pesę i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Powód - bliskość zakładów i serwisu do zakładów IC. beton44 - 13-11-2013, 20:47 Temat postu:
Ucieczka do przodu