INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Czerwona kartka dla UMWZ i PR Szczecin

wafel - 24-08-2013, 15:58
Temat postu: Czerwona kartka dla UMWZ i PR Szczecin
Przepełniony pociąg ze Szczecina. "W Dąbiu już nikt nie zdołał wsiąść"

Miesiąc wcześniej 24 lipca 2013 też była akcja

Później nie dziwota że busy jeżdżą przepełnione jak obie firmy nic sobie z takich przypadków nie robią.
Jakub.MFN - 24-08-2013, 18:19
Temat postu:
Co w takim razie robi SU42-518? Wagony (111A) też są w PR Szczecin, więc teoretycznie problemu być nie powinno. Teoretycznie, bo w praktyce woleliby zapewne odwołać pociąg niż zatrudnić SU42. Szkoda.
lukien213 - 25-08-2013, 07:35
Temat postu:
SU42 pracuje na Wzgórzu Hetmańskim i ponoć ledwo daje radę kibla wyciągnąć. Wagony kursowały kiedyś na iR jeśli mnie pamięć nie myli.
PolRol82 - 26-08-2013, 11:20
Temat postu:
A co to był za szynobus? Smerf? A nie dałoby się do niego wagonu podczepić? Takie składy spotyka się czasami na Mazurach i Kujawach...

Moim zdaniem jeśli nie mają wystarczającej liczby taboru, to nie powinni Ulikowo-Wałcz reaktywować. Najpierw zapewnić normalne warunki na liniach głównych, wciąż czynnych, a potem dopiero przy nadwyżce taboru myśleć o reaktywacjach. To samo jest w mazowieckim gdzie wskrzeszono Górę Kalwarię i Drzewicę, gdy tymczasem na liniach głównych ludzie mdleją w tłoku.
pszczolek_ligow - 26-08-2013, 11:33
Temat postu:
PolRol82 napisał/a:
A co to był za szynobus? Smerf? A nie dałoby się do niego wagonu podczepić? Takie składy spotyka się czasami na Mazurach i Kujawach...

Moim zdaniem jeśli nie mają wystarczającej liczby taboru, to nie powinni Ulikowo-Wałcz reaktywować. Najpierw zapewnić normalne warunki na liniach głównych, wciąż czynnych, a potem dopiero przy nadwyżce taboru myśleć o reaktywacjach. To samo jest w mazowieckim gdzie wskrzeszono Górę Kalwarię i Drzewicę, gdy tymczasem na liniach głównych ludzie mdleją w tłoku.


Tylko, że takie przypadki są rzadkie, w niedziele ładna pogoda i nagle na ostatnią chwilę ludzie postanawiają się wybrać nad morze. Poranne kursy do Świnoujścia (111 km) i wieczorne powrotne ze Świnoujścia zostały wzmocnione. Więc sytuacja z poprzedniego artykułu się nie zdarza. Tym razem problem wystąpił na trasie do Kołobrzegu (135 km i czas jazdy o ok. 45 min dłuższy). Tutaj przynajmniej pojazd miał klimatyzację. Przewoźnik wykonał kurs zgodnie z zamówieniem UMWZ. Pisanie, że nie wyciągnięto wniosków jest nie do końca zgodne z prawdą.
wafel - 26-08-2013, 20:37
Temat postu:
Chwila!

Dlaczego w tym dniu jechał SA139-001 skoro zawsze jeżdżą SA136.

Czyli kto dał ciała!
pszczolek_ligow - 26-08-2013, 21:29
Temat postu:
Jest już wyjaśnienie. Wzmożony ruch turystów Niemieckich do Rogowa. Dodatkowe 500 osób a Db Regio poinformowało o tym dopiero 30 min. przed odjazdem pociągu na Kołobrzeg. Wcześniej poinformowali o innym kursie, który został wzmocniony.

[ Dodano: 27-08-2013, 08:36 ]
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130826/SZCZECIN/130829702
EU07-469 - 20-01-2014, 02:07
Temat postu:
W tym wątku i ja coś dopiszę. 24 grudnia jechałem z Wrocławia do Przytocka (woj. pomorskie, pow. słupski, w przebiegu linii 405), do narzeczonej na święta, która stamtąd zabierała mnie do Polanowa. Pomijam już fakt, że przez brak pociągu PR z Wrocławia do Poznania aby nie płacić złodziejom z IC muszę pałętać się przez Ostrów. Ale z Wrocławia do Ostrowa PR Wrocław podstawił dwie jednostki. Z Ostrowa (tak naprawdę Łodzi) do Poznania też jechały dwie jednostki. Oczywiście PR Szczecin na Kotwicę wystawił JEDNĄ jednostkę! Rzecz jasna EN57! Do Piły było jakieś 200% zapełnienia!!! Skandal!!! Dla porównania czekając w Szczecinku na szynobus widziałem wracający do Poznania pociąg z Kołobrzegu, wystawiany przez PR Poznań - Wielkopolska potrafiła zrobić skład złożony z TRZECH jednostek! Czy naprawdę nie można było porozumieć się z PR Poznań,żeby chociaż do Piły podholować drugą jednostkę czy w Szczecinie pracują takie tępaki, że nie przewidzieli, iż w wigilię będzie taka frekwencja?
Stoker - 21-01-2014, 12:29
Temat postu:
Tak, tak, i co jeszcze?
Pociąg (Kotwica) jechał chyba z Poznania do Kołobrzegu, więc zaczynał swój bieg gdzie?
W Poznaniu, no właśnie, a jak wiadomo Poznań nie leży na terenie PR Szczecin, tylko PR Poznań, więc emocjonalne pretensje skieruj raczej tam.
I nie patrz na przydziały kibli, bo to w tym przypadku nie ma znaczenia, tylko na zakład (od 1 stycznie Oddział) uruchamiający pociąg.
A te 3 kible, które widziałeś w relacji przeciwnej to przypadek, bo planowo powinny jechać 2. Trzeci to był zwrot po jakiejś naprawie, czy innej akcji.
EU07-469 - 21-01-2014, 13:54
Temat postu:
Jak nie spojrzeć na jednostce jak byk było PR Szczecin. I to pewnie jednostka, która przyjechała poprzedniego dnia (Kotwice mijają się gdzieś przed Obornikami Wielkopolskimi). Przecież poznaniacy nie wzmocnią ot tak pociągu, który przybył z terenu PR Szczecin i jedzie zamknąć obieg. To nie była jednostka poznaniaków. Gdyby w Szczecinie trochę pomyśleli, to Kotwica z Kołobrzegu poprzedniego dnia przyjechałaby podwójna i po sprawie. A skąd mogłaby wracać ta ponoć remontowana jednostka? Najbliższe ZNTK (i nie wiem, czy działające) jest w Gdańsku. Ja myślę, że Poznań przewidział, że ten kierunek może być oblegany i rano wysłał potrójny skład.
Stoker - 23-01-2014, 08:30
Temat postu:
Napisałem Ci wyżej - nie patrz na przydziały jednostek, bo to w tej kwestii nie ma znaczenia. I tak jest. Za zestawienie składu odpowiada zakład uruchamiający, czyli ten na którego terenie pociąg rozpoczyna swój bieg.
Poza tym możliwe, że w planie były dwie jednostki, ale jedna padła, więc puścili tylko jedną. Chyba lepiej, że pociąg pojechał na 1EZT, niż gdyby miał zostać odwołany?
W Kołobrzegu wykonywane są PU3 jednostek EN57 - głównie tutejszych, ale także części poznańskich, bo PR Poznań jak wiadomo ma zaplecze techniczne w postaci kilku torów pod chmurką, więc swoje kible wysyła na przeglądy gdzie się da, byle tylko jeździły.
lukien213 - 23-01-2014, 09:07
Temat postu:
Dodam tylko, że w ubiegłym roku "Malta" z Poznania do Zielonej Góry jechała na naszym EN57 (uruchamiany przez WZPR), a sytuacją codzienną było, że pociąg Koszalin - Słuspk i powrotny jeździł na kibelku z Poznania. I to nie Poznań uruchamiał ten pociąg tylko ZZPR...
Droznik - 23-01-2014, 09:42
Temat postu:
Jak chcesz się czepiać, to twoja Kotwica była od porannego Białogard - Szczecinek - Poznań, a jednostką na nią nocuję w Białogardzie już od dnia poprzedniego. Że skład powrotny był na 3x57 a nie na 2x57 to efekt podsyłów jak było pisane, bo Poznań rano wysłał 1x57 (więc nagle Szczecin musiał dać swoje 2?) I jakoś już nie raz widziałem że skład ten był pełny w Poznaniu, i na szybkiego potrafili znaleźć 2 jednostkę. Tutaj trzeba szukać winnych w Poznaniu, począwszy od kierownika który nie zgłosił że ma nad komplet, przez dyspozytora itd.
Przypomina mi się sezon, i Leszno - Kołobrzeg na ED72, a ludzie już od Szczecinka lament że dlaczego nie dali 2 jednostek, bo jest taka piękna pogoda i nie myśleli że tyle ludzi będzie jechać nad morze. Szkoda że ten poc ruszał o 3 nad ranem z Leszna, a wtedy o słoneczną pogodę było ciężko Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group