INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłości

Anonymous - 03-09-2013, 14:54
Temat postu: Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłości
Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłość. MF nie da pieniędzy

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” Ministerstwo Finansów odmówiło przeznaczenia 1,2 mld zł na dokończenie procesu usamorządowienia Przewozów Regionalnych. Powodem jest brak przedstawienia przez marszałków planu restrukturyzacji przewoźnika.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47625/przewozy_regionalne_coraz_blizej_upadlosc_mf_nie_da_pieniedzy.htm

---

Genialne i jeszcze eliminacja IR... próba totalnego uwalenia taniego transportu kolejowego dla zwykłych ludzi.
Victoria - 03-09-2013, 14:59
Temat postu:
Kolej regionalna zanika, a kolejarze chcą gwarancji zatrudnienia

Z roku na rok Przewozy Regionalne tracą udziały w rynku wypychane przez nowe spółki tworzone przez samorządy. Kolejowe związki zawodowe domagają się konkretnych decyzji dotyczących przyszłości spółki, która rocznie wozi niemal 90 mln pasażerów

Cały tekst: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14537302,Kolej_regionalna_zanika__a_kolejarze_chca_gwarancji.html

---

Na zdjęciu:
Grudzień 2008 - władze Grupy PKP, marszałkowie 16 województw oraz przedstawiciele rządu świętują usamorządowienie spółki Przewozy Regionalne. To wydarzenie miało być wzorem dla innych krajów, jednak rzekomy sukces okazał się kompletną klapą i kompromitacją władz państwowych, samorządowych i PKP.
Arek - 13-09-2013, 12:57
Temat postu:
Engelhardt: Słusznie wstrzymano dofinansowanie dla Przewozów Regionalnych

Prof. Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury w latach 2007-10 odpowiedzialny za transport kolejowy, powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, że jego zdaniem słusznie Ministerstwo Finansów wstrzymało dofinansowanie Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47873/engelhardt_slusznie_wstrzymano_dofinansowanie_dla_przewozow_regionalnych.html
Victoria - 18-09-2013, 14:13
Temat postu:
Przewozy Regionalne znów nie płacą PKP PLK. Stracą tabor i nieruchomości?

Przewozy Regionalne nie są w stanie wywiązywać się z ugody z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi dotyczącej spłaty w ratach zaległości przewoźnika wobec zarządcy infrastruktury – poinformował senatorów podczas wczorajszych obrad senackiej Komisji Gospodarki Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych. W tej sytuacji PKP PLK mogą zająć majątek samorządowej spółki, w tym tabor i nieruchomości.

Cały tekst:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47980/przewozy_regionalne_znow_nie_placa_pkp_plk_straca_tabor_i_nieruchomosci.htm
Victoria - 18-09-2013, 14:58
Temat postu:
To już koniec Przewozów Regionalnych?

Przewozy Regionalne mogą zostać zlikwidowane. Minister transportu traci cierpliwość do zadłużonej spółki kolejowej i chce, żeby marszałkowie województw rozważyli jej zamknięcie - to usłyszał od Sławomira Nowaka dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda.

Cały tekst:
http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-to-juz-koniec-przewozow-regionalnych,nId,1028639
Beatrycze - 01-11-2013, 19:01
Temat postu:
Wszyscy uwzięli się na Przewozy Regionalne - największego przewoźnika kolejowego w Polsce. I rząd, i Grupa PKP, i gros marszałków, którzy są właścicielami tej spółki. Wieszczą rychły upadek i chcą dzielić PR na kilka mniejszych spółek. Wiadomo, będzie więcej stołków w zarządach i radach nadzorczych do obsadzenia przez lokalnych kacyków partyjnych...

Tymczasem to nie Przewozy Regionalne są zadłużone, ale Skarb Państwa i PKP PLK mają gigantyczne zobowiązania finansowe wobec PR.

Skarb Państwa winien jest Przewozom Regionalnym ok. 700 mln zł z tytułu zaległych rekompensat za honorowanie ulg ustawowych - w tej sprawie zapadł wyrok polskiego sądu, którego rząd nie realizuje. Była prezeska PR, która doprowadziła sprawę do szczęśliwego finału, niedługo potem straciła stanowisko, na rzecz byłego działacza związkowego z PKP PLK.

Do tego trzeba dołożyć ok. 1,5 mld zł, które należą się Przewozom Regionalnym od PKP PLK za zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej - wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Obecnie zobowiązania Przewozów Regionalnych wynoszą 1,2 mld zł. Gdyby PR odzyskały należności od Skarbu Państwa (700 mln zł) i od PKP PLK (1,5 mld zł) to miałyby 1 mld zł na plusie!

Taka sytuacja.
Arek - 07-11-2013, 14:55
Temat postu:
Województwo Zachodniopomorskie nie udzieli pożyczki Przewozom Regionalnym – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” marszałek województwa Olgierd Geblewicz. Identyczną decyzję podjęły już także władze woj. mazowieckiego i śląskiego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/49109/zachodniopomorskie_takze_nie_udzieli_pozyczki_przewozom_regionalnym.html
Sebcio - 26-11-2013, 17:14
Temat postu:
Jak dla mnie upadłość PRów zakończy pewną epokę i wreszcie będzie można pomażyć o normalnej kolei.
Borys_q - 26-11-2013, 17:43
Temat postu:
Jak dla mnie sprawa ma drugie dno, wg mnie ktoś to wcześniej zaplanował wyłączenie PR z grupy PKP, a potem przejęcie jej majątku przez PLK jako wierzyciela, czyli de facto przez grupę PKP.
snajper - 27-11-2013, 11:02
Temat postu:
Żeby ten powrót do PKP wyglądał tak, że znowu będzie jak za starych dobrych czasów bilet podróżnika na pospieszne i osobowe to bym się nawet ucieszył, szczególnie po zlikwidowaniu biletu plus. Jednak to pewnie nie będzie tak. Pewnie PLK wynajmie pozyskane stare kible nowo powstałym spółkom wojewódzkim, do czasu zakupienia przez nie brakujących Elfów/Impulsów. Nie wiadomo też co z tanim TLK na CMK, kiedy zniknie konkurencja IR a pomysły typu LEO są z automatu odrzucane z powodu gwarancji monopolu.
Victoria - 27-11-2013, 12:19
Temat postu:
Wybijcie sobie z głowy powrót PR do Grupy PKP. Jesteście dużymi chłopcami a nie znacie podstaw ekonomii, których uczą w szkole średniej. Po pierwsze, formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP, nie ma takiego podmiotu gospodarczego! Grupa PKP to umowna nazwa, w jej skład wchodzi kilka spółek, w których akcje bądź udziały ma PKP SA, de facto wszystkie akcje i udziały wszystkich spółek Grupy PKP należą pośrednio (przez PKP SA) lub bezpośrednio do Skarbu Państwa, za wyjątkiem PKP SKM w Trójmieście (współudziałowcami spółki obok PKP SA są lokalne samorządy) i PKP Cargo, które niedawno weszło na giełdę i opyliło prawie 50% akcji. Tak więc aby PR mogły wrócić do tzw. Grupy PKP to najpierw PKP SA musiałaby wykupić udziały w PR należące do 16 samorządów wojewódzkich. Kapitał zakładowy PR wynosi ponad 1,5 mld zł. Spółkę kupuje się z całym inwentarzem, czyli również z zadłużeniem! Aktualne zobowiązania PR wynoszą ponad 1 mld zł. PKP SA ma ok. 4 mld zł zadłużenia, z czego 900 mln zł musi spłacić prywatnym bankom do końca tego roku. Jak w świetle powyższych faktów wyobrażacie sobie powrót PR do Grupy PKP? Zejdźcie wreszcie na ziemię i przestańcie pleść androny!
Borys_q - 27-11-2013, 12:28
Temat postu:
Cytat:
Jak w świetle powyższych faktów wyobrażacie sobie powrót PR do Grupy PKP? Zejdźcie wreszcie na ziemię i przestańcie pleść androny!


Ja nic nie mówiłem o powrocie PR do grupy PKP, PR jako takie ulegną likwidacji, PLK prawdopodobnie za długi przejmie część majątku (możne jeszcze ktoś coś dostanie), a długami niech się samorządy lub syndyk martwi.

Cytat:
Po pierwsze, formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP


Formalnie może i nie ale grupa to PKP SA oraz spółki córki, zapewne z wnuczkami prawnuczkami.

Skład
Victoria - 27-11-2013, 12:51
Temat postu:
Borys_q, liczy się tylko to co istnieje formalnie. W świetle prawa handlowego tzw. Grupa PKP nie istnieje, jest to byt wirtualny. Podobnie zresztą jak grupa PKP Cargo czy grupa PKP PLK - obie spółki mają szereg zależnych spółek-córek. Czyli mamy grupy w grupie.

Ja też mogę sobie założyć ze dwie lub trzy jednoosobowe spółki z o.o. i nazwać je np. Grupa Victoria. I w niczym nie będę gorsza od Grupy PKP.
Borys_q - 27-11-2013, 13:23
Temat postu:
Cytat:
W świetle prawa handlowego tzw. Grupa PKP nie istnieje, jest to byt wirtualny.


Trochę tak trochę nie, miedzy spółkami są relacje córka - matka więc prawo handlowe ''widzi'' powiązania miedzy tymi spółkami, ale fakt Grupa PKP jest bardziej wytworem marketingowo promocyjnym. Tak samo jak DB to jest cała grupa spółek występujących na zewnątrz w większości z tym samym znakiem graficznym i ujednoliconymi standardami (chociaż Niemcom to trochę lepiej wyszło) . PKP próbuje trochę nieudolnie naśladować Niemców kampania "Jak zmienia się grupa PKP", oraz malowanie dziobaka (logo ICC oraz PKA. SA).

Załóżmy teraz, że PLK za długi przejmie tabor PR, nie ma większego problemu żeby taki tabor przekazać do PKP. SA które założy spółkę PKP Regio, do której wniesie ten tabor, lub wspólnie np z PKP SA utworzyć taki twór (chociaż tu nie wiem jak z unijną rozdzielnością przewoźnika od zarządcy).

Cytat:
Ja też mogę sobie założyć ze dwie lub trzy jednoosobowe spółki z o.o. i nazwać je np. Grupa Victoria. I w niczym nie będę gorsza od Grupy PKP.


Oczywiście, że możesz jedna spółka będzie produkować buty, druga palta, trzecia rękawiczki, i wszystkie będą występować pod logiem "ciepło w zimę z Victorią".

Wszystkie będą sie osobno rozliczać a ty stratę z jednej będziesz sobie zyskiem z drugiej rekompensować i na odwrót.
Victoria - 27-11-2013, 13:46
Temat postu:
Borys_q, odpowiedz sobie na proste pytanie: po co państwu kolejna spółka kolejowa, do której trzeba dopłacać? Przecież to państwo kilka lat temu z radością pozbyło się PR, przekazując tę spółkę samorządom wojewódzkim. Drugie pytanie: skąd państwo, ewentualnie Grupa PKP, miałoby wziąć pieniądze na przejęcie PR? Bo przypominam, że zobowiązania finansowe Skarbu Państwa wobec PR przewyższają zobowiązania PR wobec PKP PLK. De facto to nie PR są zadłużone w PKP PLK tylko na odwrót! A wyjaśniła to już wcześniej Beatrycze, którą zacytuję, bo warto to powtarzać i nagłaśniać:
Cytat:
Tymczasem to nie Przewozy Regionalne są zadłużone, ale Skarb Państwa i PKP PLK mają gigantyczne zobowiązania finansowe wobec PR.

Skarb Państwa winien jest Przewozom Regionalnym ok. 700 mln zł z tytułu zaległych rekompensat za honorowanie ulg ustawowych - w tej sprawie zapadł wyrok polskiego sądu, którego rząd nie realizuje. Była prezeska PR, która doprowadziła sprawę do szczęśliwego finału, niedługo potem straciła stanowisko, na rzecz byłego działacza związkowego z PKP PLK.

Do tego trzeba dołożyć ok. 1,5 mld zł, które należą się Przewozom Regionalnym od PKP PLK za zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej - wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Obecnie zobowiązania Przewozów Regionalnych wynoszą 1,2 mld zł. Gdyby PR odzyskały należności od Skarbu Państwa (700 mln zł) i od PKP PLK (1,5 mld zł) to miałyby 1 mld zł na plusie!

Sprostuję tylko, że decyzją sądu Skarb Państwa musi zapłacić Przewozom Regionalnym nie 700 mln zł, ale 780 mln zł plus ustawowe odsetki za zwłokę, które cały czas rosną. To powinno Was oświecić dlaczego dąży się do likwidacji PR.
Borys_q - 27-11-2013, 14:08
Temat postu:
Cytat:
po co państwu kolejna spółka kolejowa, do której trzeba dopłacać?


Tego nie wiem ale spółki samorządowe(KW,KŚ,KD) czy miejskie (warszawska skm) też generalnie są bez sensu a istnieją. Poza tym znowu propagandowo promocyjne, "nowa jakość" i inne takie bzdety.

Cytat:
Drugie pytanie: skąd państwo, ewentualnie PKP SA miałoby wziąć pieniądze na przejęcie PR?


Oj chyba się nie rozumiemy, nie sugeruje że komuś zależy na przejmowaniu PR, mówię tylko tyle PR jest winne PLK ileś tam złotych, więc PLK mogło by chcieć w zamian za te parę złotych długu, kilka sztuk taboru, i tyle.

Oczywiście prawdopodobnie skarb państwa jest winny więcej PR niż PR PLK, co obchodzi Kowalskiego ile jest winny Nowak Malinowskiemu, jak Malinowski jest Kowalskiemu winny to Kowalski od Malinowskiego będzie ściągał.

Zgadzam się że to w gruncie rzeczy jest przewalanie pieniędzy z kąta w kąt bez znaczenia, ale jest to też przerzucanie długu skarbu państwa w dół, do samorządów do spółek państwowych, a aktywów w górę z samorządów do skarbu państwa. Jeśli skarb państwa jest PR winny kaskę to nic dziwnego że chcą to rozwalić nie będzie nikogo kto by się upominał. Prawdopodobnie jeszcze długa droga przed dziennikarzami śledczymi żeby dojść do "najgłębszego" dna.

Cytat:
Sprostuję tylko, że decyzją sądu Skarb Państwa musi zapłacić Przewozom Regionalnym nie 700 mln zł, ale 780 mln zł plus ustawowe odsetki za zwłokę, które cały czas rosną. To powinno Was oświecić dlaczego dąży się do likwidacji PR.


Bardzo możliwe że masz rację, ale logicznym było by przed likwidacja przejąc w jakiś sposób część majątku który ma jeszcze jakąś wartość.

PS: Nie mówię że tak jest ale jest to jeden z prawdopodobnych rozwojów zdarzeń.
socjalista - 15-12-2013, 10:22
Temat postu:
Oj, będzie się działo..., gdy SLD dojdzie do władzy. Wczoraj na konwencji SLD w Sosnowcu Leszek Miller zaproponował powrót do podziału administracyjnego na 49 województw:

- Zwracam się z propozycją, żebyśmy w naszym programie rozważyli powrót do 49 województw. Żeby dać szansę tym środowiskom, które transformację przeżyły najgorzej, żeby zaświtała tam nowa nadzieja, żeby powstawały tam centra administracji i za tym centra gospodarki, żeby Polska rozwijała się bardziej równomiernie niż dzisiaj - zaproponował szef Sojuszu. I argumentował, że rozwój kraju w oparciu o metropolie nie przyniósł spodziewanych rezultatów. A wręcz przeciwnie - pogorszyło funkcjonowanie często prężnych ośrodków. - Warszawa, choć wielka, piękna i mądra, ale nie przyjmie całej Polski. Polska musi się mieścić także w tych mniejszych ośrodkach - tłumaczył Miller. I pytał, dlaczego poza Warszawą nie umieścić np. siedziby Instytutu Pamięci Narodowej lub Głównego Urzędu Ceł.
Dziś, jak podkreślił Miller, jedynie w największych miastach jest praca, są jakieś perspektywy, warunki do życia. - Olbrzymie dysproporcje dzielą Polskę - Polskę wielkich rozwijających się ośrodków i resztę, która się degraduje. Osoby, które porzuciły swoje miejsca zamieszkania z przymusu określa się pogardliwą nazwą "słoiki". Tu nie może być żadnej pogardy - trzeba mieć odwagę i determinację, by ruszyć za pracą w nieznane. Zasługują na nasze szczere uznanie - mówił.


http://www.sld.org.pl/aktualnosci/9854-miller_trzeba_dac_mniejszym_osrodkom_szanse_na_rozwoj.html

Trzeba przyznać, że jest w tych stwierdzeniach o nierównomiernym rozwoju kraju dużo racji. Natomiast gdyby doszło do nowego podziału administracyjnego, zaistniałaby ciekawa sytuacja w kolejowych przewozach regionalnych... Może PR wróciłyby z powrotem do PKP? Może powstałe spółki samorządowe zostałyby sprywatyzowane, a może jak w latach 20. do PKP włączone? Mój wniosek jest taki: Profesor Kulesza w roku 1999 oraz i dzisiaj Leszek Miller, proponując reformy samorządowe, nie pamiętali o kolei.
Arek - 31-12-2013, 11:54
Temat postu:
Przewozy Regionalne nie mają obecnie innej możliwości pozyskania środków na wyjście z zadłużenia wobec PKP PLK niż dojście do porozumienia ze Skarbem Państwa w sprawie rekompensat za ulgi ustawowe. Na takim stanowisku stoi kierownictwo spółki.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50134/pr_umorzenie_za_umorzenie_to_jedyny_sposob_na_wyjscie_z_dlugow_wobec_plk.html
Arek - 24-01-2014, 11:08
Temat postu:
Związki ostrzegają przed upadkiem Przewozów Regionalnych

– Od kilku lat Przewozy Regionalne znajdują się w poważnym kryzysie. Właściciele spółki nie są w stanie porozumieć się co do jej przyszłości. Kilku marszałków postanowiło uruchomić swoje spółki obsługujące lokalne przewozy pasażerskie w swoich województwach. Kolejne mają zostać uruchomione w tym i przyszłym roku. Odpowiedzialność za sytuację w przewozach pasażerskich ponosi rząd – twierdzą związkowcy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50506/zwiazki_ostrzegaja_przed_upadkiem_przewozow_regionalnych.htm
Pirat - 28-01-2014, 21:33
Temat postu:
Będziemy domagać się odszkodowań z tytułu zawyżonych stawek dostępu do infrastruktury - mówi Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych.

Potwierdzam nasze roszczenia w wysokości 1,2 mld złotych w stosunku do Skarbu Państwa za realizację dwóch zadań związanych z przewozami międzywojewódzkimi w latach 2004-2006. Sąd Apelacyjny w tej sprawie nie przyznał nam racji, ale czekamy na uzasadnienie pisemne wyroku i będziemy rozważać wniesienie kasacji. Warto przypomnieć, że w Sądzie Okręgowym uznano już nasze roszczenia na kwotę 322 mln zł bez odsetek [za przewozy międzywojewódzkie w latach 2006-2008 - przyp. red.]. Wystąpiliśmy więc do sądu, aby możliwe było jak najszybsze rozstrzygnięcie tej kwestii, ze względu na trwające prace restrukturyzacyjne.

Szykujemy się do kolejnego pozwu, w którym chcemy zwrotu 555 mln zł z tytułu odszkodowania za - jak wskazał wyrok Trybunału Europejskiego - zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej. Zdania na temat tych roszczeń są różne, mimo to, uważamy je za zasadne.

Czytaj dalej...
Victoria - 04-02-2014, 16:59
Temat postu:
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP ogłosiła pogotowie strajkowe w Przewozach Regionalnych. Związkowcy domagają się od rządu podjęcia natychmiastowych działań, które pozwolą uratować spółkę.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18101/FZZP-PKP-ratunek-dla-PR-albo-strajk.html
Grad - 04-02-2014, 21:38
Temat postu:
Realny ratunek jest: obniżyć naczelnikom i dyrektorom płacę o 30% a jedną z dwóch central spółki - w Poznaniu zlikwidować.
Absurdem jest, że jedna spółka ma dwie centrale (podział łupów politycznych na Wschód i Zachód). Także absurdem jest, że naczelnicy i dyrektorzy w gigantycznie zadłużonej spółce Przewozy Regionalne od wielu lat zarabiają więcej niż w Kolejach Mazowieckich i PKP Intercity. Wy roszczeniowi Zwiąchole zacznijcie oszczędzać na sobie a dopiero potem występujcie o pomoc do rządu i podatników.
Anonymous - 05-02-2014, 11:15
Temat postu:
Cytat:
jedną z dwóch central spółki - w Poznaniu zlikwidować.

Raczej tą w Warszawie. Praca przewozowa bowiem w Poznaniu jest prowadzona, natomiast w Warszawie nie. Więc kompleks na Wileńskiej to zbędny balast.
Beatrycze - 05-02-2014, 14:41
Temat postu:
Związkowcy: Bez przełomu w sprawie Przewozów Regionalnych

– Dzisiejsze spotkanie nie przynosi przełomu w sprawie przyszłości przewozów pasażerskich w Polsce, które uzdrowiłoby sytuację w spółce Przewozy Regionalne – mówi Stanisław Stolorz, przewodniczący Federacji ZZK PKP.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50720/zwiazkowcy_bez_przelomu_w_sprawie_przewozow_regionalnych.html
Anonymous - 05-02-2014, 16:38
Temat postu:
Cytat:
– Dzisiejsze spotkanie nie przynosi przełomu w sprawie przyszłości przewozów pasażerskich w Polsce, które uzdrowiłoby sytuację w spółce Przewozy Regionalne – mówi Stanisław Stolorz, przewodniczący Federacji ZZK PKP.

A co ma przynosić. Będzie 16 spółek i tyle. Plus super hiper zajefajne dziobaki za bagatela 300 zł.
Modliszka - 05-02-2014, 17:52
Temat postu:
Virakocha, a ile nowych stołków w zarządach i radach nadzorczych + stołki dyrektorskie. Związkowy beton na pewno liczy na podział tego "tortu". Wszak w KM, KD, KW i KŚ rządzi stary beton PKP, więc w nowych spółeczkach będzie tak samo. Upadek PR to w zasadzie zbawienie dla betonu związkowego, a rozmowy z Elizabeth Sorry są tylko pod publiczkę, tak pro forma.


Anonymous - 05-02-2014, 18:48
Temat postu:
Cytat:
Związkowy beton na pewno liczy na podział tego "tortu".

Nie mieszajmy w to związków a raczej PełO

Cytat:
Wszak w KM, KD, KW i KŚ rządzi stary beton PKP, więc w nowych spółeczkach będzie tak samo. Upadek PR to w zasadzie zbawienie dla betonu związkowego, a rozmowy z Elizabeth Sorry są tylko pod publiczkę, tak pro forma.

Ale nie wszędzie jest patologia. W KD nie ma takiego dziadostwa jak w KW gdzie liniowcy są z przetargu a całe KW to biura, biurowcy i nieruchomości.
Sebcio - 06-02-2014, 21:39
Temat postu:
Cytat:
Nie mieszajmy w to związków a raczej PełO

Czemu, przecież największa degradacja kolei jest przez ZZ.
Anonymous - 07-02-2014, 13:51
Temat postu:
Od 9 marca koniec Super Biletów. w PR-ach
Od czerwca zapewne dorżnięcie oferty IR
Od grudnia 2014 upadek kolei regionalnej i likwidacja kolejnych TLK-a
Super Kononowicz miał rację "niczego nie będzie" Trzeba być krótkowzrocznym debilem aby zwijac
kolej.
POmpowanie pieniędzy w Pendolino jest skandalem, jak likwiduje się pociągi służby publucznej
Regio i TLK-a//gratuluje kretyństwa. Ciekaw jestem tylko po co te dworce są remontowane? Chyba
żeby dać kasę kolesiom, bo pasażerów i pociągów coraz mniej....
Celowe uwalanie przewozów pasażerskich w Polsce.
Lady Makbet - 07-02-2014, 13:57
Temat postu:
Tomek-Gliwice, taka jest polityka tego rządu. Jeśli głosowałeś na jedynie słuszną partię to pretensje miej do siebie. Jeśli nie głosowałeś to podziękuj tym, którzy na PO głosowali. Wszak upadek kolei pasażerskiej w Polsce to konsekwencja decyzji lemingów nad urną wyborczą.
Anonymous - 07-02-2014, 14:02
Temat postu:
Lady nie głosowałem na szczęście, ale polityka mnie przeraża i przyklaskujące jak debile lemingi. Jak daje coś na FB że likwidują kolej, to jedynymi argumentemi jest "nie opłaca się" albo mozna kupić Golfa na gaz,....trzeci świat...wożący ludzi busikami w centrum Europy.
Strasznie prymitywna i egoistyczna logika w stylu jak ktoś nie ma samochodu to ma siedzieć w domu albo latać samolotem. PB nie jeździ wszędzie, łączy tylko największe ośrodki miejskie.
Twisted Evil Evil or Very Mad
Victoria - 03-04-2014, 21:00
Temat postu:
Przewozy Regionalne chcą być rentowne w przeciągu dwóch lat.

Według wstępnych szacunków strata finansowa Przewozów Regionalnych za 2013 r. wyniesie około 50 mln zł. Jednak już w perspektywie dwuletniej spółka chcę zacząć na siebie zarabiać, bądź wyjść na zero - zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Tomasz Pasikowski, Prezes Zarządu PR.

Więcej: http://nakolei.pl/opinie/loa-publicystow/item/4368-przewozy-regionalne-chca-byc-rentowne-w-przeciagu-dwoch-lat-beda-zwolnienia
Tawot - 04-04-2014, 08:46
Temat postu:
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać. To przewozy towarowe przynoszą zyski które bilansują straty przewozów pasażerskich. Problem w tym, że w Polsce są to oddzielne przedsiębiorstwa i każde pracuje na siebie. Niestety w naszym kraju przyjęto za wzór system Brytyjski, z którego jednak Brytyjczycy wycofali się po kilku latach (chyba po ośmiu) i Państwo odkupiło kolej z rąk prywatnych przedsiębiorstw. Pierwszą reprywatyzowaną spółką była Railtrack, przekształcona w Network Rail w 2001 roku, wskutek udowodnienia niegospodarności i zaniedbań. Oczywiście zgadzam się, że kolej w takiej formie jak w PRL-u, brudna i z przerostem zatrudnienia też nie może istnieć gdyż przynosi miliardowe straty. Dziś potrzebna jest kolej szybka, czysta, nowoczesna. Nowa jakość, a pasażerowie przyjdą sami.
Lady Makbet - 04-04-2014, 08:58
Temat postu:
Tawot napisał/a:
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać.

Mijasz się z prawdą.

Po pierwsze, są na świecie komercyjni przewoźnicy kolejowi, którzy wożą ludzi bez państwowych dotacji. Nie trzeba daleko szukać: czeski LEO Express, który chce wjechać na polskie tory.

Po drugie, państwo niczego nikomu nie dokłada, bo państwo (tutaj: rząd) nie ma własnych pieniędzy. Dokładają podatnicy!

W naszym społeczeństwie utarło się socjalistyczne przekonanie, że państwo coś komuś daje. Gówno prawda! Państwo aby coś komuś dać, najpierw musi komuś zabrać. Dojną krową są podatnicy! Nawet żebrak jest podatnikiem, ponieważ wyżebrane pieniądze wydaje na towary, w które wliczone są podatki pośrednie: VAT i akcyza. Każdy jest podatnikiem, nawet 5-letnie dziecko kupujące w sklepie lizaka, bo w cenie lizaka jest podatek VAT.
Tawot - 04-04-2014, 10:15
Temat postu:
Ok, ale nie może być Państwa bez podatków, nie ma już odwrotu, urzędnicy (nie w obecnej ilości), są potrzebni, służby takie jak Policja, Straż Pożarna i Służba zdrowia działają za pieniądze podatników. Niestety za cenę wolności i bezpieczeństwa kraju trzeba oddać część swojej wolności. Akurat daleko mi do poglądów socjalistycznych, i wiem że płacimy my podatnicy, jednak kolej ma znaczenie strategiczne dla stabilności i rozwoju kraju i musi być dotowana by mogła działać. Być może Leo express się to opłaca, bo obsługują tylko kilka linii, utrzymują 5 szynobusików. Pomyśl ile taboru i infrastruktury musi utrzymać Polska kolej w porównaniu z Czeską.
Sebcio - 04-04-2014, 19:08
Temat postu:
Cytat:
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać.
To że przewozy odbywające się na zasadzie służby publicznej nie są rentowne to wcale nie znaczy że obsługujące je przedsiębiorstwa muszą przynosić straty. Jeśli coś ma znaczenie społeczne to dostaje publiczną dotację i wychodzi na zero. Tak przynajmniej wygląda to w teorii.
Beatrycze - 26-06-2014, 14:36
Temat postu:
Zastopowanie generowania strat priorytetem PR

- Obecnym priorytetem zarządu Przewozów Regionalnych jest powstrzymanie generowania strat i przygotowanie spółki do dalszego funkcjonowania – powiedział związkom zawodowym kolejarzy Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20069/Zastopowanie-generowania-strat-priorytetem-PR.html
Beatrycze - 19-08-2014, 11:12
Temat postu:
Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r.

Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r., natomiast w tym roku strata znajdzie się w zakładanych granicach 30 mln zł (wobec 54 mln zł straty w roku ubiegłym), poinformował dyrektor finansowy Wojciech Kroskowski w wywiadzie dla portalu BiznesAlert.pl.

Więcej:
http://logistyka.pb.pl/3817164,8672,przewozy-regionalne-moga-miec-zysk-w-2015-r
sheva17 - 20-08-2014, 18:03
Temat postu:
O ile znów ktoś im nie podłoży stopy. Radni SLD z Wielkopolski już mają takie zakusy, ale wybory zbliżają się nieuchronnie, więc może będzie tu jakaś korekta.
Arek - 17-10-2014, 14:13
Temat postu:
Przewozy Regionalne do naprawy. Podatnicy znowu dołożą się do kolei.

Rząd wesprze Przewozy Regionalne ale stawia warunki. Również nie wszystkie samorządy są zachwycone pomysłem ratowania kolejowej spółki.

Trzy warianty rozwiązania problemu tonących w długach Przewozów Regionalnych przedstawi w piątek wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki 16 marszałkom województw, którzy są udziałowcami kolejowej spółki.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/829453,przewozy-regionalne-do-naprawy-podatnicy-znowu-doloza-sie-do-kolei.html
Victoria - 02-04-2015, 17:44
Temat postu:
Wynik finansowy Przewozów Regionalnych za 2014 rok wyniósł minus 5,46 mln zł. Strata spółki, w porównaniu z poprzednim rokiem, zmniejszyła się dziesięciokrotnie. Przewozy Regionalne udowodniły, że zapowiadane plany znacznej poprawy kondycji finansowej zostały zrealizowane, a spółka wewnętrznie jest przygotowana do procesu restrukturyzacji, który ma jej zapewnić trwałą rentowność w ciągu najbliższych pięciu lat.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/znacznie-mniejsze-straty-przewozow-regionalnych,247602_1_0_0.html
Borys_q - 02-04-2015, 20:35
Temat postu:
Bez wglądu w papiery to jeszcze nic nie znaczy księgowi nie takie cuda potrafią robić.
sheva17 - 03-04-2015, 09:04
Temat postu:
Gdyby nie wycofali Matejki rokowania zapewne byłyby odmienne Very Happy.
sympatyk - 20-04-2021, 17:35
Temat postu:
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc restrukturyzacyjną dla POLREGIO!

Komisja stwierdziła, że polskie działania wspierające restrukturyzację POLREGIO są zgodne z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Sprawa ciągnęła się od 2018 roku, teraz oznacza, że przewoźnikowi odblokowuje się możliwość starania się o dofinansowania na zakup taboru.

Więcej:

https://www.nakolei.pl/komisja-europejska-zatwierdzila-pomoc-restrukturyzacyjna-dla-polregio/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group