Cytat: |
Jak w świetle powyższych faktów wyobrażacie sobie powrót PR do Grupy PKP? Zejdźcie wreszcie na ziemię i przestańcie pleść androny! |
Cytat: |
Po pierwsze, formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP |
Cytat: |
W świetle prawa handlowego tzw. Grupa PKP nie istnieje, jest to byt wirtualny. |
Cytat: |
Ja też mogę sobie założyć ze dwie lub trzy jednoosobowe spółki z o.o. i nazwać je np. Grupa Victoria. I w niczym nie będę gorsza od Grupy PKP. |
Cytat: |
Tymczasem to nie Przewozy Regionalne są zadłużone, ale Skarb Państwa i PKP PLK mają gigantyczne zobowiązania finansowe wobec PR.
Skarb Państwa winien jest Przewozom Regionalnym ok. 700 mln zł z tytułu zaległych rekompensat za honorowanie ulg ustawowych - w tej sprawie zapadł wyrok polskiego sądu, którego rząd nie realizuje. Była prezeska PR, która doprowadziła sprawę do szczęśliwego finału, niedługo potem straciła stanowisko, na rzecz byłego działacza związkowego z PKP PLK. Do tego trzeba dołożyć ok. 1,5 mld zł, które należą się Przewozom Regionalnym od PKP PLK za zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej - wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Obecnie zobowiązania Przewozów Regionalnych wynoszą 1,2 mld zł. Gdyby PR odzyskały należności od Skarbu Państwa (700 mln zł) i od PKP PLK (1,5 mld zł) to miałyby 1 mld zł na plusie! |
Cytat: |
po co państwu kolejna spółka kolejowa, do której trzeba dopłacać? |
Cytat: |
Drugie pytanie: skąd państwo, ewentualnie PKP SA miałoby wziąć pieniądze na przejęcie PR? |
Cytat: |
Sprostuję tylko, że decyzją sądu Skarb Państwa musi zapłacić Przewozom Regionalnym nie 700 mln zł, ale 780 mln zł plus ustawowe odsetki za zwłokę, które cały czas rosną. To powinno Was oświecić dlaczego dąży się do likwidacji PR. |
Cytat: |
jedną z dwóch central spółki - w Poznaniu zlikwidować. |
Cytat: |
– Dzisiejsze spotkanie nie przynosi przełomu w sprawie przyszłości przewozów pasażerskich w Polsce, które uzdrowiłoby sytuację w spółce Przewozy Regionalne – mówi Stanisław Stolorz, przewodniczący Federacji ZZK PKP. |
Cytat: |
Związkowy beton na pewno liczy na podział tego "tortu". |
Cytat: |
Wszak w KM, KD, KW i KŚ rządzi stary beton PKP, więc w nowych spółeczkach będzie tak samo. Upadek PR to w zasadzie zbawienie dla betonu związkowego, a rozmowy z Elizabeth Sorry są tylko pod publiczkę, tak pro forma. |
Cytat: |
Nie mieszajmy w to związków a raczej PełO |
Tawot napisał/a: |
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. |
Cytat: |
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać. |