woj. lubuskie - Jankowa Żagańska - Sanice; Żagań - Nowa Sól nortonex - 14-10-2013, 16:50 Temat postu: Jankowa Żagańska - Sanice; Żagań - Nowa Sól
Odnosząc się do niniejszego dokumentu:
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2013000056901.pdf
zwracam się do was z pytaniem - czy wiecie coś może na temat przydatności odcinka Jankowa Żagańska - Sanice jako linii o znaczeniu państwowym? Czy są jakieś plany rewitalizacyjne dla tej linii?
Odcinek Żagań - Nowa Sól również (nadal) widnieje na tym spisie, a jak wiadomo jest w opłakanym stanie. Czy wiecie coś na temat przekopania nasypu na tej linii pod jakąś drogę? sZakOOu - 14-10-2013, 18:10 Temat postu:
Zarówno linie Jankowa Żagańska - Sanice, jak i Żagań - Nowa Sól są niestety nieprzejezdne. Ta druga na odcinku do Wolsztyna wygląda tak:
pp - 16-10-2013, 07:07 Temat postu:
Napisałem już o tym w wątku nowosolskim, ale powtórzę i tutaj historię o tym jak linia C59/1 została przecięta na rzecz budowy obwodnicy w Nowej Soli
Najlepsze jest to - Wiadukt drogowy po którym nad obwodnicą przebiegnie droga gminna. Na śmieszną drogę (popatrzcie an zdjęcia na SSC - czy to wogóle jest droga?!) gminną (piaszczystą) są pieniądze, na linię kolejową - nie.
Kto z PLKi wydał pozolenie na odstąpienie od budowy wiaduktu drogowego nad linią 371? Jak linię uruchomią (ciekawe czy ktoś w Brukselce wie, co w Polsce wyprawia się z liniami z umowy AGTC?) to będzie tam przejazd w poziomie szyn?
Ciekawe komentarze pod tym artykułem:
http://www.mmnowasol.pl/artykul/mieszkania-socjalne-w-budynku-dworca-pkpnortonex - 16-10-2013, 20:47 Temat postu:
Szczerze mówiąc interesowała mnie bardziej ta pierwsza linia - do Sanic. Wie ktoś, dlaczego zostałą wpisana do listy linii o znaczeniu państwowym? kysiek2 - 18-10-2013, 10:01 Temat postu:
Szlak z Jankowej Żagańskiej do Sanic został wpisany i figuruje w spisie bo jest to szlak utrzymywany ze względu na wojsko. W okolicach Przewozu mieściła się i chyba dalej mieści jednostka wojskowa w Potoku i jeszcze kilka lat temu wojsko zamawiało czasem pociągi towarowe do tejże jednostki. PLKa pewnie by już dawno ten szlak zaorała, ale podejrzewam, że wojsko się na to nie zgadza. Bajemba - 23-10-2013, 14:42 Temat postu:
W praktyce stan tej linii nieznacznie tylko różni się od linii zaoranej kysiek2 - 27-10-2013, 20:25 Temat postu:
Miejscami nie jest tak źle tory kompletne. Ponoć jeszcze na początku XXI wieku czasem coś tamtędy przejeżdżało. Teraz linia czeka pewnie na wykreślenie z wykazu i likwidację w terenie. Cieciuch - 22-11-2013, 19:07 Temat postu:
Linia kolejowa nr. 371 Wolsztyn-Żagań na odcinku Nowa Sól-Żagań ma znaczenie państwowe ze względu na to że od 1991 roku wchodzi w skład międzynarodowego towarowego korytarza C-59/1 Nowa Sól-Węgliniec-Zawidów. Linia była modernizowana na przełomie lat 80 i 90 i dostosowana (według informacji od xzielaka) do prędkości 100km/h dla poc. pasażerskich i 80km/h dla towarowych. Znaczenie państwowe linia może także zawdzięczać 13 Pułkowi Zmechanizowanemu który mieścił się w JW 3001 w Kożuchowie do 1998 roku.
Co do przerwania torowiska,linia nr. 371 została przerwana w ciągu budowanej południowej obwodnicy Nowej Soli 2 kilometry od stacji Nowa Sól. Miał tam powstać wiadukt, ale taki wydatek mógł zawiesić rozpoczęcie inwestycji na wiele lat (wtedy nie wiedziano jeszcze ile pieniędzy i czy w ogóle Polska dostanie w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020). Szczegółowo opisałem to tutaj:http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=104582517&postcount=4943
Zarząd Dróg Wojewódzkich zobowiązał się jednak do budowy wiaduktu w przypadku przywrócenia ruchu na linii. sympatyk - 26-02-2015, 19:08 Temat postu:
Linia do Sanic zostanie wyremontowana.
W przyszłym roku ma zacząć się remont nieużywanej od lat linii z Jankowej Żagańskiej do Sanic. Choć nieczynna trasa nie przebiega przez znaczniejsze ośrodki miejskie, jej ponowne otwarcie ma pomóc w organizacji transportu wojska. W połowie trasy odgałęzia się od niej bocznica do Potoku Lubuskiego.
Linia do Sanic jest fragmentem funkcjonującego do II wojny światowej ciągu do Lodenau po niemieckiej stronie Nysy Łużyckiej. Po 1945 roku nigdy nie przywrócono przejezdności odcinka, który w nowym europejskim ładzie stał się fragmentem granicznym. Rola linii znacznie spadła, bo odtąd miała zawsze znaczenie wyłącznie lokalne. Skromny ruch pasażerski (obsługiwany pociągami towarowo-osobowymi) utrzymywano tu do 1984 roku. Obecnie linia jest nieprzejezdna.