INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Rozkład jazdy 2013/2014 w zachodniopomorskiem

Bartek1981 - 22-10-2013, 07:41
Temat postu: Rozkład jazdy 2013/2014 w zachodniopomorskiem
Nowy rozkład jazdy nie jest już tajemnicą, więc można już wymieniać opinie na jego temat. Według mnie jest on podobny do obecnie obowiązującego. Żadnych nowych połaczeń międzywojewódzkich typu IR oraz regio. Co do mojego podwórka to tak samo. Moje uwagi to:
1. Znowu bardzo mało połączeń między Koszalinem a Kołobrzegiem i z powrotem. Poranne regio do Kołobrzegu o 5.13 to jakaś lipa, tylko kolejarze nim bedą jeździć to samo dotyczy połaczenia z Kołobrzegu do Koszalina.
2. Calkowicie znika regio ok. 14.00-14.30 do Świdwina, skrócono relacje do Białogardu i tym samym nie ma ok. 17 powrotnego ze Świdwina a tylko z Białogardu.
3. Ostatnie regio w kierunku Bialogardu znów nie wydłuzono do Świdwina.
4. Brakuje mi połaczenia ok. 10 w kierunku Szczecina
5. Regio o 7.35 do Bialogardu też mozna było by wydłużyc do Szczecina.
6. Radew z Poznania kursuje tylko 1-5 i 7 co jest głupotą całkowitą
7. Sensowny rozkłąd jazdy do Mielna

A poza tym te "nowości" w postaci poc. 88358 z Białogardu oraz 88407 do Szczecinka o 12.44 nic nie wnoszą do siatki połaczeń, jakby go wydłuzyc do Piły to może jeszcze....
Degradacja Fregaty z EIC do TLK to na plus, może więcej osób bedzie z niego korzystać. Dobre czasy przejazdu TLK do Gdyni w granicach 2h, 10minut.
wojtekbrd - 22-10-2013, 20:32
Temat postu:
Trochę zmian jest:

1. To pierwsze regio Kołobrzeg - Koszalin zostaje wydłużone aż do Słupska, kosztem regio Świdwin- Słupsk , które zostaje skrócone do Koszalina. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie bowiem nie ma bezpośredniego połączenia powrotnego.
2. Ranne regio Koszalin- Szczecin zostanie wydłużone do Słupska:)
3. Albatros Gdynia- Szczecin ma nie kursować w niedzielę...
4. Codzienne południowe regio Kołobrzeg- Białogard- Kołobrzeg
5. Ostatnie regio Kołobrzeg- Szczecinek wyruszy z Kg po 19 co jest myślę dobrym rozwiązaniem
6. W 1-5 dodatkowe regio o 1240 Białogard- Słupsk
7. W 1-5 dodatkowe regio Koszalin -Szczecinek
8. Kombinacje z linią Szczecinek - Słupsk
9. Dalej tylko 3 pary na Szczecinek - Chojnice
10. Kombinacje z radwią i to w dwóch relacjach , kursuje bez sobót
11. Szkoda, że Słowiniec jeździ dalej tylko do Poznania
12. Liczyłem , że regio Poznań 7:40 Koszalin 12:40 pojedzie częściej niż tylko w soboty a powrotny w niedziele ale cóż. W tym roku zmiany chyba na lekki plus ale już zaczynają się manewry z TLK, no i żaden IR ponownie nie zawita w nasze strony
Rafał - 24-10-2013, 18:46
Temat postu:
Mnie bardzo nie podoba się szatkowanie połączeń czyli tworzenie z nich tworów typu Białogard - Koszalin. Ta trasa ma 24 kilometry. Jaki jest sens puszczać taki pociąg? Ucina się relacje, pociągów nie przybywa. Świdwin łączy coraz mniej pociągów, teraz zabiera się 89143. Ewidentnie planiści upodobali sobie skracanie pociągów do Białogardu. Przypominam tylko, że Białogard ma jeszcze linię 404 i co nie co odbija z niej w stronę Koszalina, więc nie ma tak źle jak Łobez czy Świdwin.

Manerwy przy TLK dość... złowieszcze. Od paru lat było dość stabilnie jeśli chodzi o ich ilość, ale zaczyna się coś ruszać na minus.

Wszelkie dodatkowe połączenia oczywiście na plus. Powinno być ich więcej lub przynajmniej tyle samo.
lukien213 - 24-10-2013, 19:41
Temat postu:
Wiesz co mnie przeraża? "Rybak" z Koszalina o 16:11 i następne połączenie powrotne do domu o 18:47 :/

Trochę to psuje, bo kończąc zajęcia czy pracę o 16 trzeba czekać ponad 2,5 godziny na pociąg. Na duży plus jest to, że osobówka ta jedzie zaledwie 47 minut Smile "Ina" jedzie 48 minut, a ten z 15:29 nieco dłużej, ale i tak szybko (52 minuty). Dobrze też, że z TLKa wyciągają lepsze czasy, bo 3 z 4 jadą do Świdwina w 39 minut. W drugą stronę jest już trochę gorzej, ale do tego można było przywyknąć Smile
Rafał - 25-10-2013, 05:53
Temat postu:
Zdaje się, że to pierwsze rezultaty systemu zamawiania pociągów SKRJ. Też rzuciły mi się w oczy korzystne czasy. Dość dobrze to wygląda pod tym względem.
Droznik - 25-10-2013, 14:05
Temat postu:
Marudzicie jak zawsze, normalnie co rok z wami jest coraz gorzej. Zamiast się cieszyć że jednak przychodzą jakieś pociągi to nie marudzą i marudzą.
1. Koszalin - Kołobrzeg piszę po raz kolejny nie ma sensu kursować gdy jest bardzo dużo busów, jedynie tylko w niedziele i w wakacje pociągi się przydają, Owszem mogłby na wiosnę powstać tzw. rowerowy ok godz 10 aby ludzi zawieść do Koszalina/Kołobrzegu na rajdy rowerowe.
2. Słowiniec był, jest i będzie w moim przekonaniu pociągiem tylko do Poznania jak to było przez tyle lat. Może jak skończą się remonty na linii do Wrocławia to go przedłużą. A skład przechodzi na Jezioraka do Olsztyna w Poznaniu.
3. IR, IR, IR!! Po co, ja się pytam po co i gdzie to?? Sezon tak, po sezonie nie z powodów ekonomicznych. Co walniemy IR relacji Kraków - Kołobrzeg? Gdzie on będzie się zatrzymał i jaki czas przejazdu. Ja bym był za zaryzykowaniem IR Warszawa -Kołobrzeg przez Bydgoszcz może by to zdało egzamin.
4. Ciągle Świdwin Świdwin Świdwin. Czy nie ma innych już miast w tym województwie?? Może zróbmy SKM Świdwin - Koszalin - Świdwin co 20 min tak aby było super dla 34 tys miasteczka.

Dalej mi się nie chce już pisać, ale ogólnie nowy rozkład pisze na plus. No i poranny osobowy o 3 z Białogardu do Szczecina a nie ze "stolicy" Świdiwna

A właśnie Radew?? Kto nią jeździ w soboty?? Nawet 5/6 skomunikowań w Pzn o tej porze to tylko przeczekać na TLK, albo lecieć do Stargardu i na ostatni Koszalin. I tu mi brakuje tego co był kiedyś przed północą w Białogardzie ;p
lukien213 - 25-10-2013, 16:37
Temat postu:
To co mamy płakać, że jest mało kursów do lotniska w Goleniowie? Albo prosić o dodatkowe pociągi do Gryfina lub Kamienia Pomorskiego? Każdy patrzy tak, żeby i dla niego coś skapnęło. A jak coś jeździ przez 2 lata czy dłużej, to się człowiek przyzwyczaja i później lekko mówiąc denerwuje jak mu się to zabiera.

A osobowy z Białogardu to akurat zasługa przekonania PRów, bo to im lepiej było zrobić podsył niż normalny pociąg. Z resztą jeśli chodzi o ten rozkład, to kilka pociągów jest zasługą tylko i wyłącznie PRów, tak, żeby im było lepiej, a nie pasażerowi. I nie pisz mi, że marudzę, bo to akurat nie są moje wymysły.

Z jednym się z Tobą zgodzę. IR "Albatros" w środku dnia pokazał dobitnie, że pociągi w tej formie się tu nie sprawdzą i jest to kasa wyrzucona w błoto. Do Szczecina sobie można dojechać osobówką, która w niedziele jest wzmacniana, a to głównie o te potoki chyba chodzi. Jedyny IR jaki miałby szanse wg mnie to "Albatros" w formie regio plus z roku chyba 2009 (głównie o skład i godziny kursowania chodzi), kiedy to jechał jak pośpiech i stawał tylko dodatkowo w Rąbinie i na Zdrojach.
Bartek1981 - 25-10-2013, 19:37
Temat postu:
Cytat:
Marudzicie jak zawsze, normalnie co rok z wami jest coraz gorzej. Zamiast się cieszyć że jednak przychodzą jakieś pociągi to nie marudzą i marudzą.


Jeśli mamy się cieszyć z regio Białogard - Koszalin i Koszalin - Szczecinek w 1-5 to gratuluję Ci kolego poczucia humoru. Powinniśmy dziękować marszałkowi, że był łaskaw cokolwiek nam tu puścić.
Rafał - 25-10-2013, 21:02
Temat postu:
Powoli na to zaczyna wychodzić, że powinienem się cieszyć, że w ogóle cokolwiek jeździ. Dlaczego piszę o Świdwinie? A o czym mam pisać?! To moje miasto rodzinne i jak na razie czynna dla ruchu pasażerskiego jest wyłącznie jedna linia przebiegająca przez miasto - 202. Nic dziwnego, że piszę o połączeniach poprzez tę linię Świdwina z ościennymi miastami?

Łatwo też komentować, gdy porówna się liczbę połączeń Świdwina i Koszalina. Nasz rozkład roczny mieści się na trzech stronach plakatu stacyjnego, Koszalina na sześciu (siedmiu z legendą).

I będę "marudzić" bo idzie ku gorszemu. Wydaje się pieniądze na bzdury takie jak połączenia do lotniska Szczecin-Goleniów, a reszta województwa obrywa.
Droznik - 26-10-2013, 14:20
Temat postu:
Jakoś mieszkańcy Ustronia Morskiego nie narzekają że ich rozkład może zmieścić się na kartce od zeszytu ;p
Dobra jasno i konkretnie, cieszę że w 1-5 mam jakieś połączenie z Białogardem a nie bus bądź samochód. To co lepiej niech jednostka przyjedzie o 7 do Koszalina i niech stoi do 15 u nas??? Właśnie lepiej jest ją wykorzystać gdzieś, a że jeśli nie ma popytu na trasie Koszalin - Świdwin to zróbmy Koszalin - Białogard. I z tego co widzę to więcej ludzi skorzysta z trasy Koszalin - Białogard niż Białogard - Świdwin.
I ja wam mówię poczekajcie jeszcze rok no 2 lata jak KZ wejdą na tory. Będziecie się cieszyć że czegoś przybywa by za chwilę narzekać że nic znowu nie ma.
lukien213 - 26-10-2013, 16:22
Temat postu:
Mieszkańcy Ustronia Morskiego mają kolej w tylnej części ciała Smile

Odnosząc się do Twojego drugiego zdania. Ty się cieszysz, że masz coś do Białogardu, a my się nie cieszymy, bo nie mamy do Świdwina. Do wyboru pozostaje samochód lub czekanie. Co do frekwencji to zależna była ona od dnia. Z Białogardu wyjeżdżało od 50 do 80 osób, co stanowiło około połowy podróżnych z tego pociągu.

A gdyby nie nasze, jak to piszesz, marudzenia, to o porannym pociągu do Koszalina moglibyśmy zapomnieć. I nie piszę tu tylko jako mieszkaniec Świdwina, bo widzę ile osób wsiada w Rąbinie czy Czarnowęsach Pom. PKS i busy są na tej trasie nieopłacalne ze względu na czas przejazdu i trasę (jadą na około). Z resztą nasz PKS i tak już padł Smile

Myślisz, że KZ wjedzie na tory? Ja mam nadzieję, że nie. No chyba, że przejmą cały ZZPR. Inaczej będzie jak piszesz. Dodadzą nam pociągi w grudniu, a w czerwcu będzie korekta ograniczająca kursowanie o 50% Smile
Bartek1981 - 27-10-2013, 10:41
Temat postu:
Ja mam nadzieję, że KZ nie powstaną. Mówi się o tym ze trzy lata i nic się nie robi. Nawet jak wejdą, to myslę, ze na linie bez elektryfikacji i będą obsługiwane szynobusami. Jedno jest pewne, że to będzie kolejna degradacja wschodniej części województwa w połączeniach kolejowych.
Szczecin będzie chciał sobie zrobić kolej aglomeracyjną i tym samym ucierpi cała reszta województwa.
wojtekbrd - 15-02-2014, 18:44
Temat postu:
IC optymalizuje nam połączenia. Po manewrach w kursowaniu Albatrosa przyszedł czas na Słowińca , który według plakatów plk będzie kursował do Poznania w 1,5 ,6 a z Poznania w 1,5,7. Po skróceniu relacji teraz przyszedł czas na świetne terminy kursowania. Wychodzi na to , że w sobotę ostatnie połączenie z Poznania na Pomorze to regio o 15 Poznań - Kołobrzeg oczywiście bez skomunikowania w Białogardzie na Koszalin.
Chyba jedynym rozwiązaniem tego stanu jest aby poranny regio Białogard - Poznań zaczął kursować codziennie i to ze Słupska tak samo jak powrotny Radew także codziennie i w relacji do Słupska.
Droznik - 16-02-2014, 17:34
Temat postu:
Ale jak nam cudowna firma napisała mamy alternatywę w postaci Gwarka.
Szkoda tylko że Uznama też tną i również mamy alternatywę w postaci pociągów... dziennych.
Ja sądzę że jednak IC myśli dobrze o konkurencji i powoli wycofuję się z działania na pomorzu, oddając połączenia dla PR, co świadczą choćby czasy na przesiadki, gdzie brakuje 3-5 min na pociąg IC ale jest za to 60 min na poc PR.

No i po 30 latach nie licząc pewnego ewenementu w postaci Kołobrzegu Słowiniec umrze śmiercią naturalną.
Bartek1981 - 17-02-2014, 06:43
Temat postu:
Zaczęło się od ograniczenia Albatrosa. Teraz przychodzi czas na Słowińca, który jak słusznie zauważył kolega Dróżnik kursuje u nas od zawsze. O czerwca przyjdzie czas na pociąg spółki, aż w końcu zrobi się prestiżowo na torach i będą tylko EIC jeździć. Pendolino kosztuje sporo, więc gdzieś trzeba zacząć oszczędzać. Szkoda tylko, że PR nie wpadają na pomysł aby od wtorku do czwartku puścić IR może nie z Gdyni, ale ze Słupska do Poznania,
Zawsze twierdziłem, że Słowiniec nie powinien jeździć z Gdyni. Przecież ktoś jadący z Trójmiasta wybierze krótszą trasę do Poznania przez Bydgoszcz. I tak 04.18-->10.31 Słowiniec i 04.53-->09.07 Pomorzanin do Wrocławia. Nikt normalny Słowińcem bezpośrednio z Gdyni nie pojedzie.

[ Dodano: 17-02-2014, 06:48 ]
Trochę z innej beczki. Pojeździłem ostatnio regio w naszym regionie i są dwa pociągi, które wożą powietrze. Regio Koszalin - Słupsk o 13.18 oraz 12.44 Koszalin - Szczecinek, ten skład od Białogardu całkowicie się wyludnił i w Szczecinku razem ze mną wysiadło pięć osób!!!!
lukien213 - 18-02-2014, 14:09
Temat postu:
Nie, no. Białogard - Słupsk ma obłożenie. Z Białogardu wyjeżdża po 15 osób nawet. A po postoju w Koszalinie jedzie już naprawdę sporo ludzi i mowa tu raczej o zapełnieniu ok. 3/4 składu nawet. Jak chcesz zobaczyć powietrze, to zapraszam na kurs Kołobrzeg - Białogard (p. 11:56) i powrotny do Kołobrzegu Smile Tam jeeszcze więcej niż 10 osób nie widziałem Smile
Droznik - 18-02-2014, 22:19
Temat postu:
Dlatego to wylatuje od marca :p
I o dziwo to zawsze miało skomunikowanie z Rybakiem ;p (nie wiem dla kogo)
Moja propozycja jest taka, aby Słowińca dzielić na pół i jedna część dopinana do Warszawy, a druga do Wrocławia, bo ile osób jedzie nim tylko do Pzn, a ile traktuje to jako przesiadkę.
Został on przerzucony do Gdynii, ponieważ IC likwidowało swoje zbędne punkty utrzymania, i tak wyleciał właśnie Słupsk, Gorzów, Zamość, Piła. Dziwi mnie tylko że wszystkie te punkty wróciły na mapę IC, za wyjątkiem Słupska. No ale mają punkt w Kołobrzegu, który patrząc ich okiem w niedalekiej przyszłości podzieli losy Słupska.
Bartek1981 - 19-02-2014, 19:51
Temat postu:
Cytat:
No ale mają punkt w Kołobrzegu, który patrząc ich okiem w niedalekiej przyszłości podzieli losy Słupska.

A co wtedy z Pobrzeżem, Zefirem i Ustroniem i resztą wakacyjnych TeLeK?
Droznik - 20-02-2014, 10:00
Temat postu:
Wakacje żaden problem, otworzy się na sezon jak Słupsk się otwiera ;p
Pobrzeże żaden problem, IC nawet będzie na rękę aby dać go z Gdynii, i nawet zmienią kategorie z TLK na EIC
Zefir i Ustronie też da się coś z nim zrobić.
Rafał - 09-03-2014, 08:23
Temat postu:
Słowa powszechnie uważane za niecenzuralne cisną mi się na usta. Koleją rządzą idioci oraz niedorozwinięci umysłowo ludzie.

Linia 202, pierwszorzędna, łącząca ze sobą dwie największe aglomeracje północnej Polski przez duże miasta jak Słupsk, Koszalin i Stargard Szczeciński. Spoglądam w nowy rozkład jazdy, który obowiązuje od dziś.

Odcinek Białogard - Świdwin (32 kilometry). Dostępnych pociągów 7 (siedem!, na 24-godzinną dobę). Ponad sześciogodzinna, ogromna dziura!

Białogard 6:30
Świdwin 7:00

następny pociąg:

Białogard 12:38
Świdwin 12:57

i jeszcze trzygodzinna dziura pomiędzy pociągami:

Białogard 16:30
Świdwin 16:53

Białogard 19:17
Świdwin 19:42.

Dotacje zwiększają się z każdym rokiem, pociągów ubywa. Kolej stała się problemem samą dla siebie. W tym kraju naprawdę nie ma paru mądrych głów, które doprowadzą kolej do rozkwitu? Odpowiadam: są, ale są zbyt niebezpieczni dla bandy nieudaczników.
Droznik - 09-03-2014, 11:59
Temat postu:
Białogard 3:25 4:40 6:30 8:34 12:38 14:03 15:55 16:30 19:17 19:43
Ja tam naliczyłem 10 sztuk.

PKS z Białogardu 7:31 12:15 14:35

Masz 13 połączeń w ciągu doby i jeszcze Ci mało??
Rafał - 09-03-2014, 13:07
Temat postu:
Mówię o dniu dzisiejszym - niedzieli. A PKS mnie nie interesuje, nie jestem przecież na forum miłośników komunikacji autobusowej. Mowa o kolei jako systemie. A nawet biorąc pod uwagę autobusy, to dzisiaj jedzie tylko ten o 12:15.

Policz ile jest połączeń dzisiaj. Nie czepiam się braku pociągów o 4:00 czy 5:00, bo w niedzielę wydają się zbędne, ale wywalenie porannego Albatrosa i 6-godzinna dziura to przesada.
wojtekbrd - 09-03-2014, 15:32
Temat postu:
Pewnie, że mało. Po Przyspieszeniu Albatrosa powstała duża luka godzinowa a niedzielę wyrwa. Powinien jeździć codzienny Regio ok. 10 - 10 30 z Koszalina/ Słupska do Szczecina jak to było jeszcze 2 lata temu. Świdwin stopniowo traci połączenia bo najpierw stracił wieczorne regio Słupsk - Świdwin odjeżdżający ok . 2145 z Białogardu ( teraz skrócone do Białogardu o też śmiesznej godzinie bowiem ostatni pociąg w dobie z Koszalina do Białogardu nie może jechać o 2030 tylko z minimum 50 min później) Rok później przyszło obcięcie wymienionego połączenia a w bieżącym rozkładzie do kosza poszło Regio Koszalin 1420 - Świdwin.
Także kolego Dróżnik nie mydl nikomu oczu , że jest wystarczająco bo albo się nie znasz albo jesteś z komitywy obcinającej nam kolejne połączenia i mówieniu jak Ci zbrodniarze z PKP IC, że wszystko będzie ok ale dalej będziem ciąć aż do skutku , błędne koło.
Droznik - 09-03-2014, 16:49
Temat postu:
Nie no bez przesady panowie, patrząc na odcinek Koszalin - Kołobrzeg to kolej już tam dawno wymarła, za to ożywia się tylko w niedziele, jak żaden bus nie kursuje.

Teraz na spokojnie, ile ludzi jeździ w niedziele z Białogardu między 8 a 12 do Świdwina? Obstawiam że max 3 osoby. Więc po co robić jakiś pociąg co by woził powietrze. Zobaczcie sami jaką politykę wobec nas ma zarówno IC i PR? Żadną, po prostu żadną jesteśmy i już. Zróbmy kilka par pociągów przelotowych Gdynia - Słupsk - Koszalin - Stargard i tyle. Nie róbmy skomunikowań w Gdynii, Białogardzie i Stargardzie bo i tak z tego nikt nie korzysta, oni tylko jeżdżą po swoim wsiach (przepraszam jak kogos urazilem), ale tak właśnie o nas wszyscy myślą. Co z tego że mamy kible po modernie, jak już Szczecin zaczyna nimi kursować. Jeszcze trochę i pojadą na SWH, a wtedy powiedzą cięcia bo braki taboru.
Od dawna wnioskuję aby nawet SA103 puszczać na trasie Runowo - Słupsk, by w jednej i w drugiej stacji były skomunikowania dalej, a nie tylko ograniczać się do nas.
Rafał - 09-03-2014, 17:06
Temat postu:
Dróżnik: patrz szerzej, czepiasz się Świdwina i Białogardu. A to jest konsekwencja tego, że nic nie wyjeżdża z Gdyni. Tak więc traci np. Słupsk - Koszalin, Koszalin - Białogard, Stargard - Szczecin. Świdwin i Białogard to tylko przystanki na połączeniu AGLOMERACJI. Brak połączenia - brak pociągów dla nas. Świdwin zadowala się resztkami, pociągami które są przelotem przez miasto. A i tych jest coraz mniej.

Nie mam ambicji bycia pępkiem świata, jednak chciałbym żyć w cywilizowanym kraju. I skoro bierze na siebie obowiązek zapewnienia przewozów, to niech je zapewnia. I tak moje podatki idą na dotacje dla PKP IC na pociągi TLK. Płacę więc podatki, które przekazywane są na dotacje i... nie mogę skorzystać z tych pociągów bo są likwidowane. Paranoja.
lukien213 - 10-03-2014, 09:25
Temat postu:
A dodając do tego komfort podróży, wydłużany sztucznie czas jazdy, bo przecież każdy TLK musi mieć rezerwy, czyli postój na zwiedzanie Białogardu, to wolałbym, żeby te TLK polikwidować i w zamian puścić Impulsa do Słupska z przesiadką na SKM. Ciszej, czas jazdy ten sam, klima, Internet...

Tak nawiązując do tych nieszczęsnych TLK: poranny "Gryf" zabiera ze Świdwina około 50 osób. No w poniedziałki jest więcej, jak jest w weekend to nie wiem. Osobowy o 6:20 bierze tyle samo, a ostatnio naliczyłem 64 osoby. "Sztorm" o 9:20 często przeżywa takie oblężenie, że w Białogardzie część ludzi już stoi. I teraz jeszcze najlepsze: osobowym do Koszalina dojedziesz za 14,60, a pośpiechem za 19zł. W dwie strony masz już prawie 9zł. To powoduje odpływ pasażerów, bo sam znam osoby, które jeżdżą osobowymi, bo jest taniej.

Jak dla mnie to szkoda tylko 2 pociągów: około 10:45-11:00 jakiś osobowy Koszalin - Szczecin (kiedyś nawet ze Słupska jechał) i ten 14:20 co go do Białogardu skrócono. Pierwszy w D, drugi w D oprócz ferii i wakacji. Do tego jakiś takt typu 13:40, 14:40, 15:40 i to by wystarczyło.
Rafał - 10-03-2014, 12:16
Temat postu:
Pisałem o TLK, ale tę sześciogodzinną dziurę równie dobrze mógłby zapełnić jakiś Regio. Chodzi o sam fakt istnienia takiej dziury.
Bartek1981 - 10-03-2014, 20:18
Temat postu:
Ja jestem z wykształcenia ekonomistą i wiem na pewno, sprawdza się w to wielu dziedzinach, jak jest podaż to jest popyt. Im większa siatka połączeń tym więcej pasażerów korzysta z pociągów bo.... po prostu mają:
1. większy wybór w połączeniach
2. większą możliwość przesiadki/skomunikowania z innym pociągiem jadącym gdzieś dalej poza nasz region
3. bo po prostu kolej jest dla ludzi a nie dla idei, bo coś musi kursować, bo kasa idzie, więc udajemy (IC i PR), że prowadzimy fachowo przewozy pasażerskie, co jest bzdurą, bo już dawno tak debilnego rozkładu nie było. Za to ok 6.20-6.30 na stacji w Koszalinie ruch jak na Centralnym.

PR powinny wykorzystać głupotę IC i puścić IR w godzinach kursowania Słowińca i Albatrosa, ale tutaj też chyba na górze zależy na tym, aby tu IR nie kursowało.
Szczecin ma naszą część województwa w d...e i wcale im nie zależy, aby połączeń z Koszalinem było więcej. Szczecin ma więcej lub tyle samo połączeń z Angermunde i Loecknitz co z Koszalinem. Normalne to to nie jest.

Proponuję takie połaczenia ze Szczecinem:
04.20 06.02 07.37 10.00 13.39 15.29 17.25 18.49 Regio
oraz 14.22 i 20.3 do Świdwina
8.15 12.16 16.13 19.20 TLK

ze Szczecina też jest luka między 15.33 a 18 spokojnie jakies regio mogłoby kursować
Stoker - 17-03-2014, 14:41
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
[ Dodano: 17-02-2014, 06:48 ]
Trochę z innej beczki. Pojeździłem ostatnio regio w naszym regionie i są dwa pociągi, które wożą powietrze. Regio Koszalin - Słupsk o 13.18 oraz 12.44 Koszalin - Szczecinek, ten skład od Białogardu całkowicie się wyludnił i w Szczecinku razem ze mną wysiadło pięć osób!!!!

Od 27 kwietnia oba wymienione przez Ciebie pociągi będą miały zmienione godziny kursowania.
Ten pierwszy (Koszalin - Słupsk) odjedzie z Koszalina o jakąś godzinę później, a drugi z Koszalina wyjedzie około 14:15. Poza tym będzie kilka zmian poprawiających skomunikowania w Białogardzie i lekkie skrócenie czasów jazdy pociągów obsługiwanych Impulsami.
A od czerwca TLK Albatros dostanie nowe wcielenie i będzie się nazywał TLK Pogoria. Nowa będzie tez jego relacja: Szczecin - Bielsko Biała - Szczecin przez Gdynię.
Poza tym z Koszalina do Białogardu będzie nowe Regio o 9:40 na skomunikowanie z TLK Zefir do Krakowa.
lukien213 - 17-03-2014, 17:35
Temat postu:
Stoker, może pomyślcie o przywróceniu połączenia Koszalin - Świdwin koło 14:30 przynajmniej od września na okres dni nauki szkolnej. Okoliczna ludność będzie wdzięczna Smile
Bartek1981 - 17-03-2014, 20:37
Temat postu:
Zmiany pozytywne. To regio o 9.40 przedłużyłbym do Szczecina, tak jak kiedyś dawniej.
wojtekbrd - 17-03-2014, 22:28
Temat postu:
Stoker , zmiany bardzo dobre na pewno wyjdą na plus. Nie chcecie może zaplanować od 27.04 codziennego kursowania Radwii bo po ograniczeniu kursowania przez IC Słowińca, w soboty ostatnie bezpośrednie połączenie Poznania z Pomorzem Środkowym to Regio o 15. Ogólnie nie macie w zamiarach jakichś zmian w rozkładzie Regio po de facto zlikwidowaniu Słowińca?? Pomysł z Albatrosem na prawdę godny pochwalenia.
Anonymous - 17-03-2014, 23:48
Temat postu:
Cytat:
A od czerwca TLK Albatros dostanie nowe wcielenie i będzie się nazywał TLK Pogoria. Nowa będzie tez jego relacja: Szczecin - Bielsko Biała - Szczecin przez Gdynię.

Kursowanie "Pogorii" do Helu w sezonie mam nadzieję nie zagrożone?
Rafał - 18-03-2014, 07:05
Temat postu:
Albatros przejdzie w Pogorię? Szczecin - Bielsko-Biała prze Gdynię?! No to widzę już te opóźnienia "z Polski". Smile
Stoker - 18-03-2014, 10:40
Temat postu:
lukien213 napisał/a:
Stoker, może pomyślcie o przywróceniu połączenia Koszalin - Świdwin koło 14:30 przynajmniej od września na okres dni nauki szkolnej. Okoliczna ludność będzie wdzięczna Smile

Od września raczej nie ma szans, ale od grudnia myślę że może się udać. Tylko co potem zrobić z pociągiem powrotnym ze Świdwina, który woził powietrze?
wojtekbrd napisał/a:
Stoker, zmiany bardzo dobre na pewno wyjdą na plus. Nie chcecie może zaplanować od 27.04 codziennego kursowania Radwii bo po ograniczeniu kursowania przez IC Słowińca, w soboty ostatnie bezpośrednie połączenie Poznania z Pomorzem Środkowym to Regio o 15. Ogólnie nie macie w zamiarach jakichś zmian w rozkładzie Regio po de facto zlikwidowaniu Słowińca??

Słowiniec podlega pod ministra (sorry, pod ministrę) infrastruktury, więc my do niego nic nie mamy. Nie mamy też żadnej dodatkowej kasy na pociągi regio zastępujące dotychczasowe TLK-i. Radew w soboty (a jak by się lepiej przyjrzeć to nie tylko w soboty) na odcinku Szczecinek - Białogard woziła głównie powietrze, więc raczej powrotu do wersji codziennej szybko bym się nie spodziewał.
wojtekbrd napisał/a:
Pomysł z Albatrosem na prawdę godny pochwalenia.

No nie wiem. Mi osobiście się nie podoba, bo z pewnością często będzie przywoził spóźnienia gdzieś z południa kraju.

Oprócz tego co już napisałem, będzie jeszcze jedna zmiana na + od 27 kwietnia. Od tego dnia pociąg Regio 88729 Kołobrzeg - Szczecin stanie się pociągiem kursującym codziennie, a nie tylko w weekendy.
lukien213 - 18-03-2014, 13:29
Temat postu:
Stoker napisał/a:
lukien213 napisał/a:
Stoker, może pomyślcie o przywróceniu połączenia Koszalin - Świdwin koło 14:30 przynajmniej od września na okres dni nauki szkolnej. Okoliczna ludność będzie wdzięczna Smile

Od września raczej nie ma szans, ale od grudnia myślę że może się udać. Tylko co potem zrobić z pociągiem powrotnym ze Świdwina, który woził powietrze?


Tu niestety jest problem, bo on z Białogardu wiezie to samo Razz

A jak wyglądałaby sprawa pozostawienia go w Świdwinie do następnego poranka celem obsługi połączenia Świdwin - Koszalin po 5 rano? Albo wydłużenie do Stargardu Szcz. z przesiadką na Poznań/Szczecin i tam "na bok" do rana?
Rafał - 18-03-2014, 15:39
Temat postu:
Prędzej puścić go w stronę Szczecina właśnie. I nim może obsłużyć ostatnie połączenie Szczecin - Koszalin (88324)?
Bartek1981 - 18-03-2014, 16:43
Temat postu:
A jak ta Pogoria będzie jechać od Gdyni przez Iławę i Warszawę czy Bydgoszcz i Łódź?
Anonymous - 19-03-2014, 09:18
Temat postu:
Nie ma powodu, żeby zmieniać trasę Pogorii, zwlaszcza jeśli trwa remont mostu średnicowego w Warszawie
Droznik - 19-03-2014, 21:13
Temat postu:
Poproszę bilet do Bielska
Przez Rzepin?
Nie q....a przez Gdynię
Proszę bardzo poc. o 17 odjeżdża z toru 1.

Nie wydaję się wam lekką paranoją robienie tras na siłę
Rozumiem łączenie tras, obiegi, ale nie długo będzie w Polsce tylko 4 trasy i pociąg co 2 godziny, jadący przez całą Polskę np Szczecin - Świnoujście przez Rzepin, Wrocław, Kraków, Radom, Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Stargard, SDC
sympatyk - 19-03-2014, 22:10
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Poproszę bilet do Bielska
Przez Rzepin?
Nie q....a przez Gdynię
Proszę bardzo poc. o 17 odjeżdża z toru 1.


"ty to masz szczęście
że w tym momencie
żyć Ci przyszło
w kraju nad Wisłą
ty to masz szczęście!"

http://www.youtube.com/watch?v=nVwkXPEGWjA
Droznik - 23-03-2014, 16:49
Temat postu:
Ja proponuje od września połączyć Gryfa i Sielawę w Olsztynie na jeden skład relacji Szczecin - Olsztyn - Poznań. Nie dość że zaoszczędzimy loka i wagony, to jeszcze mieszkańcy Gniezna, Inowrocławia będą mieli bezpośredni pociąg do Szczecina czy Słupska. Czasowo jak widzę nie powinno być zbytnio problemów.

Jak tak dalej pójdzie polityka IC to za kilka lat będą tylko 4 trasy pociągów jadące po okręgu przez całą Polskę w takcie 2 godzinnym. Rozumiem braki taborowe, czy inne problemy, ale czy oni nie pomyśleli że takimi połączeniami to oni ludzi odstraszają. Wyszukiwarka poda pociąg bezpośredni ze Szczecina do Bielska jadący przez całą Polskę, zamiast krótką trasą np przez Rzepin czy Pzn, cena będzie kosmicza i ludzie podziękują za taką przyjemność.
A od nowego roku napiszą że pociąg Pogoria ma małą frekwencję na odcinku Szczecin - Gdynia i Łódź - Częstochowa więc z miejsca go zlikwidują.
Bartek1981 - 24-03-2014, 17:02
Temat postu:
Nikt normalny nie pojedzie do Bielska ze Szczecina przez Gdynię, tylko będzie wolał się przesiąść np. w Poznaniu i Katowicach niż zwiedzać nasz kraj. Dziwi polityka IC, odstraszająca klientów.
jubikej - 24-03-2014, 17:07
Temat postu:
przecież takie polaczenie nie będzie dla ludzi jadących z Bielska do Szczecina, a teraz Pojezierzem ktos z Gdyni do Katowic jeździ?

Dla ciebie to jest odstarszanie klientów, a dla mnie zachęcanie ludzi ze Słupska, Lęborka, ba może nawet Koszalina do jazdy na Śląsk bezpośrednim pociągiem. Przede wszystkim ten pociąg zostanie dla ludzi jezdzacych na trasie Szczecin-Trójmiasto i Trójmiasto-Bielsko
Droznik - 24-03-2014, 17:59
Temat postu:
Tylko że obecnie IC wprowadza tanie bilety i za 49zł można pojechać gdzie się tylko chce pociągiem TLK.
Są dwie strony tego medalu, jedna że ludzie cenią sobie bezpośrednie połączenie bo nie muszą patrzeć na przesiadki, opóźnienia itp, a druga owszem czas jazdy będzie kosmiczny.

Co do Pojezierza hmm a jazda z Tczewa do Katowic się liczy?? Bo ja tak jechałem, a w Katowicach przesiadka na pociąg do Łukowa, no ale to były inne stare czasy ;p
kruczek - 11-04-2014, 10:32
Temat postu:
Tym TLK, gdzie się chce w relacji bezpośredniej można pojechać nawet na 29 zł, a 49 zł jest dla EIC Smile Tak więc ktoś z Koszalina czy Słupska będzie mógł upolować bilet za 29 zł do Katowic czy Bielska-Białej, a nie płacić 2x29 zł lub w taryfie normalnej coś ok. 80 zł. Skoro IC nie potrafi/nie chce dodać przesiadek do internetowego systemu sprzedaży, to zostaje tylko możliwość łączenia pociągów, by uzyskać promocyjne bilety [tu oczywiście mega ironia...] Smile
A nikt nie zauważył, że na stronie PLK są już plakaty na kolejny rozkład zamknięciowy i pociąg lotniskowy o 18.49 zostaje wydłużony do Nowogardu, powrót z Nowogardu 22.25 - bardzo dobre posunięcie - nawet jeśli wynika to z przyczyn technicznych nieblokowania toru na lotnisku, to na pewno przełoży się na większą frekwencję, a mieszkańcy Nowogardu zyskają późnowieczorny powrót do Szczecina i w Dąbiu możliwość przesiadki na Szczecinianina do Warszawy.
Droznik - 11-04-2014, 13:50
Temat postu:
Nie po prostu poszli po rozum do głowy, i zamiast cofać szynobusa do Goleniowa, gdzie następnie ponownie wysyłać go na lotnisko (oczywiście luzem jazdy się odbywają), to wolą tą przerwę wykorzystać na kurs do Nowogardu.
dyżurny - 08-05-2014, 12:33
Temat postu:
Pytanie mam - wie ktoś jak odbywa się obecnie wjazd Szczecinianina i Przemyslanina do Świnoujścia? Bo widzę w rozkładzie, że za osobówki jest KKA do Przytoru, a TLKi mają po 10-13 minut postoju na SiA.
kububu - 08-05-2014, 18:15
Temat postu:
SM42 podczepia się.
wojtekbrd - 15-06-2014, 17:21
Temat postu:
Witam
Witam , widział już ktoś dzisiaj zestawienie nowego TLK Pogoria?
lukien213 - 16-06-2014, 14:04
Temat postu:
http://youtu.be/ncOEZg--48Y <- 15 czerwca, Świdwin.
sympatyk - 26-08-2014, 10:12
Temat postu:
Od 1 września pociągiem do Stobna Szczecińskiego.

Przewozy Regionalne poinformowały, że od 1 września 2014 r. stacja Stobno Szczecińskie zostanie otwarta dla obsługi pasażerów. Stobno Szczecińskie znajduje się na linii kolejowej Szczecin - Löcknitz - Pasewalk - Schwerin - Lübeck.
W Stobnie od poniedziałku do piątku będzie się zatrzymywać osiem par pociągów. W soboty i niedzielę w relacji Szczecin – Lübeck kursuje dodatkowy pociąg. Na odcinku Stobno Szczecińskie - Szczecin Główny odprawa pasażerów odbywa się wg. taryfy Przewozów Regionalnych.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20865/Od-1-wrzesnia-pociagiem-do-Stobna-Szczecinskiego.html
Droznik - 01-09-2014, 10:35
Temat postu:
Ja mam takie pytanie czy ktoś z was uwiecznił w tym sezonie EP09 w Kołobrzegu??
Była chyba ze dwa razy o ile pamiętam, na pewno 033 zawitała do nas jakoś w sierpniu.
Raz też zawitała do nas EP08-001. Jakby ktoś się pytał to kursowała z Fregatą .
wojtekbrd - 01-09-2014, 21:06
Temat postu:
Nasze PR-y świetnie poradziły z sobie bez dwóch Sa136 , które uległy wypadkom w ostatnim tygodniu bowiem dzisiaj na kursie 88455 Szczecinek 16:02 - Szczecin skład stanowiła SM42 + 2xBmnopux. Bardzo przyjemna podróż wagony czyste i przyjemne, z tego co widziałem jeden z Krzyża a drugi z Ostrowa. Fajnie zobaczyć w naszym regionie na tej lini taki skład:)
Droznik - 02-09-2014, 08:29
Temat postu:
Gwoli ścisłości 3xSA136 nie zapominaj o 005 Smile
Co do Szczecin - Szczecinek podobno trochę tam się zadomowi ten skład, więc można przypomnieć sobie stare dobre czasy. I o ile się nie mylę miała być SU42-504 bądz 514
kalpom92 - 02-09-2014, 17:27
Temat postu:
Jak poważne są awarie SA136 i za ile tygodni wrócą na szlaki?
Stoker - 05-09-2014, 23:18
Temat postu:
SA136-011 prawdopodobnie kasacja. Pozostałe - naprawa i kwestia miesiąca (005) - dwóch (010).
Droznik - 06-09-2014, 07:23
Temat postu:
One nie są jeszcze na gwarancji?
No i co w takim przypadku powie Unia, która dała dofinansowanie, na zakup ich. Wszak nie spełniliśmy jej wymagań i kasujemy 011.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group