INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - PKP IC szkoli swoich konduktorów

Victoria - 30-11-2013, 16:26
Temat postu: PKP IC szkoli swoich konduktorów
Ponad 1,6 tys. konduktorów PKP Intercity objęto systemem szkoleń, które mają podnieść ich kompetencje, w tym nauczyć m.in., jak radzić sobie ze stresem i rozmawiać z pasażerami. Wcześniej przewoźnik przeprowadził analizy, jakich umiejętności konduktorom brakuje.

Koszt analiz oraz szkoleń to około 1,3 mln zł brutto. Członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych Marcin Celejewski powiedział w rozmowie z PAP, że przewoźnik traktuje to jak inwestycję. "Bez silnego sztabu zaangażowanych ludzi, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami, nie da się zmienić postrzegania PKP Intercity wśród naszych klientów" - wyjaśnił.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,15050574,PKP_Intercity_szkoli_swoich_konduktorow.html
MK - 30-11-2013, 16:57
Temat postu:
Tak, zamiast zainwestować w najpilniejsze potrzeby rozdaje się krewnym i znajomym królika pieniądze na pseudoszkolenia.
Victoria - 12-12-2013, 17:08
Temat postu:
PKP Intercity przeszkoliło blisko 1700 pracowników drużyn konduktorskich z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. „Szkolenia szyte na miarę” zostały poprzedzone badaniem kompetencji i potrzeb tej grupy zawodowej.

Pracownicy pierwszej linii, odpowiedzialni za kontakt z klientem, są kluczowi dla każdej firmy świadczącej usługi. Praca drużyn konduktorskich ma bardzo duży wpływ na zadowolenie pasażerów z podróży oraz postrzeganie PKP Intercity. Aby podnieść poziom standardów obsługi przewoźnik przeprowadził szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17406/PKP-Intercity-Szkolenia-szyte-na-miare.html
Grad - 12-12-2013, 18:52
Temat postu:
MK, masz 100% racji. Tym bardziej, że tego typu szkolenia drużyny konduktorskie już przechodziły. Ale czego się nie robi jeśli krewny lub koleżanka nie ma zajęcia bo firmy szkoleniowe w okresie recesji ledwie na opłaty mają. A PKP Intercity wydaje pieniądze jak chce i ile chce. Jeśli zabraknie to podatnicy znów zrobią zrzutkę w postaci dotacji do przewozów. Bilety drogie bo trzeba utrzymać różne zewnętrzne firmy pasożytujące, które obkleiły spółki PKP jak pijawki.
Roman1000 - 12-12-2013, 19:59
Temat postu:
Grad nie masz racji. Jeżeli chodzi o szkolenia to na tym nie należy oszczędzać. Przechodzili szkolenia i powinni się systematycznie dalej szkolić. To daje efekty. porównaj drużyny konduktorskie IC z drużynami PR. To jest przepaść. profesjonalizm, wygląd, umiejętność rozmowy z klientami oraz umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych to są umiejętności, które drużyny konduktorskie nabyły w czasie tych szkoleń. Prawdą jest, że do IC, przy podziale, przeszli najlepsi ale reszta umiejętności pozyskali na szkoleniach. Nie krytykujmy tego co przynosi korzyści. IC brawo za szkolenia drużyn konduktorskich. Nie wiem kto te szkolenia robi bo to nie jest istotne jeżeli te szkolenia przynoszą efekty a przynoszą bo to widać podczas podróży pociągami IC a nie widać w pociągachPR
andrej - 12-12-2013, 22:01
Temat postu:
Co za bzdury, nie masz pojęcia jak wyglądał podział. A szkolenia są takie same w IC i w PR. Tylko tabor inny i inne problemy. Grad 100% racji.
alf1923 - 13-12-2013, 02:34
Temat postu:
napisał Roman1000
Cytat:
które drużyny konduktorskie nabyły w czasie tych szkoleń.

Tak tak tak, proszę Cie kolego, podejście do człowieka, kultura osobista to wynosi się głównie z domu, i ze szkoły. Szkolenia są fajne, ale jak dla mnie nie potrzebne, to wszystko chłopaki i dziewczyny wdrażały w życie już wcześniej.

Te szkolenia to po prostu odbębnienie 8 godzin, gdzieś w Warszawie, bez szału Panowie. Gazety piszą, bo to pijar PKP, który mówił o szkoleniu pracowników, lepiej powiedzieć, że szkoli się konduktorów, niż szkoli się dyrektorów, lepiej to zabrzmi, i łatwiej będzie uwierzyć, tak jak niektórym, że każdego wieśniaka da się wyszkolić, teraz już wyglądają i zachowują się jak trzeba Cool
klimeu44 - 13-12-2013, 17:49
Temat postu:
Ja jednak uważam, że szkolenia są potrzebne dla drużyn konduktorskich. Cały czas niestety widać różnicę w obsłudze pociągów pomiędzy ludźmi wywodzącymi się rdzennie z IC, a tych, którzy przyszli z PR.
Pracuję na co dzień z tymi i z tymi i pomijając jednostkowe przypadki, to widać w tej grupie dawnego PR duże braki i niechęć do dobrej pracy. Za to sporo zawsze mają do powiedzenia i żądania.
Z drugiej strony nie ma się czemu dziwić, przecież PR nie oddały tych dobrych, tylko tych z "końca listy".
Victoria - 13-12-2013, 18:17
Temat postu:
Człowiek powinien się doskonalić (szkolić, uczyć) przez całe życie. Jeśli się nie rozwija, stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu ten się cofa, bo świat goni do przodu...
klimeu44 - 13-12-2013, 20:34
Temat postu:
tak, Victoria, masz rację...
Dlatego powinno się robić takie szkolenia cyklicznie, trzeba utrwalać w tych ludziach wiedzę, że dzięki klientowi mają pracę.
Oczywiście należy także szkolić o tym, jak zapanować nad pasażerem, który ogólnie mówiąc ma wszystkich innych w d...
Bo, podstawowym błędem jest myślenie, że klient ma zawsze rację, niezależnie od tego, jak się zachowuje w stosunku do współpasażerów i obsługi.
Rodriges - 13-12-2013, 23:42
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Człowiek powinien się doskonalić (szkolić, uczyć) przez całe życie. Jeśli się nie rozwija, stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu ten się cofa, bo świat goni do przodu...

Tylko, że za jaką cenę? Jaki efekt uzyska się do włożonego wkładu w przypadku Intercity ? Nie chcę słyszeć o bzdurach typu: będzie profesjonalna ocena i ewaluacja. To coś w rodzaju rekrutacji na dobre posady w państwówkach. Zanim upublicznią ogłoszenie ustalają kogo mają zatrudnić spośród znajomych. Potem ten wybraniec daje swoje cv a następnie prostaczka - kadrówka pisze ofertę pracy, potem ją ogłasza jako wakat.
Ballyic - 04-01-2014, 13:00
Temat postu:
plan a i b to fikcja w szczecinie do planu b kilka osob przeniesiono a większość jest w a i teoretycznie wszyscy powinni jezdzic wszędzie a w praktyce , sa osoby które eic maja w planie po 10 razy i kilka tlk dla oka, zapewne nowy system tak genaruje grafik i tylko przypadkiem sa to osoby które tylko eic jezdzily bo tlki to patologia przeciez
Rodriges - 04-01-2014, 13:55
Temat postu:
Dokonałeś wpisu nie na temat. Konduktorzy i kierownicy poc. też na ogół pochodzą ze środowisk patologicznych. A więc pasujecie do siebie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group