Pociągi dalekobieżne - "Zefir" Kraków - Kołobrzg toman3 - 12-12-2013, 11:05 Temat postu: "Zefir" Kraków - Kołobrzg
Hej Czy składy w pociągach dalekobieżnych TLK, przykładowo "Zefir" z Krakowa Głównego do Kołobrzegu mają za każdym razem określoną ilość wagonów Czy na przykład zawsze nr wagonu jest przyporządkowany do określonego rodzaju wagonu
Jeśli tylko ktoś wie to czy mógłby podać nr wagonu bezprzedziałowego w TLK "Zefir" aanniiaa - 12-12-2013, 11:44 Temat postu: toman3, oglądnij sobie to - wagon bezprzedziałowy to 17 toman3 - 12-12-2013, 18:50 Temat postu:
ooo bardzo dziekuje a skad wiesz ze wagon bezprzedziałowy to 17 ? Bo na tym schemacie nie zauwazylem żeby było takie rozróżnienie wagonów. Chybaze czegoś nie doczytałem aanniiaa - 12-12-2013, 18:57 Temat postu: toman3, wprost nie ma takiego oznaczenia, ale w pociągu TLK wagon z miejscami dla inwalidy to zdaje się zawsze jest wagon bezprzedziałowy 2 klasy typu 111Ainw krzysztoff - 12-12-2013, 19:38 Temat postu:
Jechalem przedwczoraj Zefirem i wagon bezprzedzialowy mial nr 17. toman3 - 14-12-2013, 14:27 Temat postu:
A jeszcze jedno odnośnie miejscówek. Mamy zamiar z kumplem jechać Zefirem na dłużej trasie i chcieliśmy wybrać właśnie wagon bezprzedziałowy. Jednak czy ktoś mógłby wyjaśnić mi w jaki sposób są ustawione miejsca w taki wagonie W sensie nie jakie ustawienie siedzeń ale jaka numeracja Chcieliśmy kupić miejscówki obok siebie Nebbud - 14-12-2013, 15:36 Temat postu:
Zefir ma bezprzedziałowy wagon 2 klasy, ale typu SPOT on jest okropny! Współczuję w nim jazdy... bo 111Arow to są bardzo wygodne wagony, ale "Zefir" nie prowadzi Arowa tylko Spota. Bartuś - 14-12-2013, 15:45 Temat postu:
Zależy jak leży. Ja zasadniczo w Zefirze widuję raz SPOT-a a raz 111Arrowa (przynajmniej w dotychczasowym RJ). toman3 - 14-12-2013, 16:23 Temat postu:
Właśnie chciałem zarezerwować bilet na stronie intercity.pl i zaznaczyłem że chcę "wagon bez przedziałów". Wyskoczyło że miejscówka będzie na wagon 19. Pomyślałem, że może już wszystkie bilety na ten wagon są zarezerwowane, ale wyjazd mam za ponad 2 tygodnie więc jest to trochę dziwne pacy - 15-12-2013, 09:15 Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy, czyli od dzisiaj wagon bezprzedziałowy w TLK ZEFIR ma nr. 19. aanniiaa - 20-12-2013, 10:09 Temat postu:
toman3 napisał/a:
(...) Jednak czy ktoś mógłby wyjaśnić mi w jaki sposób są ustawione miejsca w taki wagonie W sensie nie jakie ustawienie siedzeń ale jaka numeracja Chcieliśmy kupić miejscówki obok siebie
W ogólności numeracja jest identyczna jak w wagonie 2 klasy z przedziałami 8 osobowymi tyle tylko, że "korytarz" przechodzi przez środek wagonu sebek - 20-04-2014, 18:36 Temat postu:
Wczoraj na Zefirze nie było bezprzedziałówki, wszystko przedziałowe plus wagon barowy. Całkiem fajna jedynka jest na Zefirze, okna przyciemniane, siedzenia szaro niebieskie, ale na wagonie brak wyświetlaczy.
To chyba jakaś 140a, dość nietypowe okna, wyglądają jakby w wagonie była klima, ale nie ma, lekko uchylna górna część okna. 2 klasa to zbieranina, nic ciekawego, troche słaby ten pociąg jak na długą relację, a frekwencja na odcinku Katowice - Wrocław była bardzo wysoka, sporo przedziałów 80-100%. Nebbud - 21-04-2014, 06:46 Temat postu:
Jedynka na "Zefirze" to 140A pierwszej modernizacji, wewnątrz wygląda tak: http://bialy65.flog.pl/wpis/8349685/wnetrze-wagonu-1-klasy-typu-140a-
a zewnątrz: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=1575
Jak na TLK to wypasiony wagon, w przedziałach przy każdym fotelu gniazdka. Wagon nie posiada klimatyzacji, ale jest bardzo fajny i wygodny. Na drugim obiegu "Zefira" jeździ zwykła 112A. Dave - 21-04-2014, 14:16 Temat postu:
Wygodny? Tyś chyba nie jechał tym wagonem przez pół Polski! Co wygodnego w tym, że "dupa zjeżdża" jak się siedzi na tym kompletnie niewydarzonym siedzeniu? Klimy w tym jeszcze nie było (tylko zwykły nawiew) a okienka małe uchylane - kolejny "komfort". Jedyny plus to faktycznie kontakty w przedziałach.
W ogóle to - moim zdaniem - im nowsze te wagony (zwłaszcza 1 klasy) tym coraz gorsze: daleko od okna siedzenia (taka przerwa między ścianą/oknem a siedzeniem), zasłonek brak (tylko rolety), "zimne" wnętrze (takie białe/jasne) no i nie zawsze dograne i miękkie siedzenia. Nebbud - 21-04-2014, 16:45 Temat postu: Dave, Dave,
Mylisz się, bo jechałem, więc co łyso Ci? Każdy ma mieć prawo zdanie takie jakie Mu się podoba.
Ten wagon jest pierwszej modernizacji, rolet nie ma, bo są zasłonki, fotele są naprawdę wygodne, więc nie wiem czemu tak się rzucasz? Jedyny minus to brak klimatyzacji, bo latem i zimą to piekarnik...
Lepszy standard jest 140A drugiej modernizacji: http://www.garnek.pl/ficek/19891491/wagon-typu-140a-fps-cegielski
posiada otwierane okna, lepsza kolorystyka foteli i wygodniejsze fotele niż w starszej modernizacji.
Widać, że jesteś zagorzałym MK aż taką szczególną uwagę zwracasz czy ściany są białe czy nie
[ Dodano: 21-04-2014, 17:47 ]
Nie mów, że im nowsze to tym gorsze, bo wcale tak nie jest. Przykładowo wagon 156A, który obecnie jeździ w IC "Panorama" jest bardzo wygodnym wagonem, kolorystka wnętrza świetnie zrobiona, oświetlenie na najwyższym poziomie, fotele naprawdę bardzo wygodne, więc kompletnie Cię nie rozumiem? do 156A też masz "ale"? kolejfan - 21-04-2014, 17:43 Temat postu:
Zapraszam do pociagów na trasie Wrocław-Gdynia (przez Gniezno/Inowrocław/Bydgoszcz), gdzie są nowe wagony. Standard lepszy niż w niejednym EIC.
Te nowe wagony przeczą tezie, postawionej przez Dave'a, że co nowsze wagony, tym gorsze. sebek - 21-04-2014, 21:25 Temat postu:
Dziś po raz drugi w ciągu tego wekendu jechałem Zefirem i uważam, że na taka trasę, wagony są bardzo kiepskie.Ludzie stłoczeni w 8 przedziałowych dwójkach, zwykle 6-8 pasażerów w każdej, jedynki dość wiekowe, no niestety Zefir nie oferuje nic porządnego, na plus, że przynajmniej jest wagon barowy oraz czasami wzmocnienia składu o dodatkowe wagony, dziś np. dodatkowa jedynka.
Przydałby sie taki skład jak na Wyspiańskim czy Kossaku. sympatyk - 12-02-2021, 18:30 Temat postu:
Od marca ruszy TLK Zefir. Załata dziurę w rozkładzie między Krakowem a Częstochową.
Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pasażerowie skarżą się na dziesięciogodzinną lukę w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity relacji Kraków – Częstochowa. Sytuację ma poprawić uruchomienie dodatkowego, codziennego pociągu TLK Zefir z Krakowa przez Częstochowę do Kołobrzegu.