kpecak napisał/a: |
Na plakat nie zaglądałem. Dla zwykłego zjadacza chleba nie jest oczywistym, że tory przyperonowe to te z numerami 51 - 57 i 82. Swoją drogą, ośmiu torów przyperonowych to ja tam nie widziałem. Widziałem ich 6.
Czy w Polsce gdzieś jeszcze stosuje się taką nieludzką numerację? |
Cytat: |
[ Dodano: 03-01-2014, 21:19 ]
Jeśli chodzi o resztę, to tory znajdujące się przy terminalu pocztowym to tor najbliżej tego budynku to nr 56 a ten bliżej peronu I to nr 54 |
kpecak napisał/a: |
Ok. Mapkę sobie wydrukuję. Wymażę nieistniejące tory 56 i 54 i już nie będę mieć wyimaginowanych problemów wreszcie. Dzięki! Nie podejmuję więcej tematu.
Spokojnych przesiadek na dworcu w Lublinie. Z mapką oczywiście. |
blakop napisał/a: |
W wielu miejscach w Polsce spotkałem się z wprowadzeniem numeracji torów faktycznej - wynikającą z planów stacyjnych.Ale nie wszędzie. W Poznaniu np. nie.
|
blakop napisał/a: |
@rail_user - w Poznaniu pasażerowie wcale tak łatwo sobie nie radzą. Standardem jest tu puszczanie trzech pociągów z jednego peronu. Podróżny wpadający na peron w ostatniej chwili ma wtedy spory problem. Jak wiesz w Poznaniu w takiej sytuacji szczekaczka ogranicza się do komunikatu " na torze przy peronie piątym podstawione są dwa pociągi - proszę zwrócić uwagę na tablice na wagonach" - oczywiście mowa tylko o jednej krawędzi - przy drugiej może być to samo, a wtedy mamy cztery pociągi z jednego peronu - jeśli dodatkowe są to kible bez tablic bocznych to tak różowo nie jest. |
blakop napisał/a: |
Dziś podłączali ostatnie tablice i faktycznie na wyświetlaczach pojawiły się nr torów.
Zapowiedzi są jednak nadal bez numeru toru. A odjazdy dwóch pociągów z jednego toru są w Poznaniu standardem - może i w godzinach szczytu, ale jednak. Dotyczy to szczególnie peronów 5 i 6. Jeśli masz jakieś informacje o tym, że są podawane nr torów w zapowiedziach to wrzuć najlepiej nagranie na forum, bo ja z dworca wróciłem jakieś 2h temu i twierdzę, że nie są. |
blakop napisał/a: |
Nadal też nie uważam, aby przenoszenie technicznych aspektów funkcjonowania kolei do informacji pasażera (czyli podawanie klientowi faktycznej numeracji torów z planów stacyjnych) poprawiało czytelność rozkładu i funkcjonalność dworca. Są chyba na to lepsze metody.
|
Cytat: |
Jeżeli pasażer będzie miał informację naet taka, że poc. X odjedzie z peronu 2 przy torze 5 i to będzie zaznaczone czytelnie na peronie/peonach to się raczej nie zgubi.
Ideałem była by numeracja krawędzi peronowych. |
tender napisał/a: | ||
|
tender napisał/a: |
Ale z tymi przeróbkami dokumentacji to chyba przesadzasz... Gdzie w dokumentach kolejowych (w odróznieniiu od publicznych rozkładów jazdy) używa się "tor X przy peronie Y'? |
Cytat: |
Co do zapowiedzi - kiedy byłeś ostatnio w Poznaniu ? Wydaje mi się , że przed 15.grudnia. |
Cytat: |
Ale ja nie pisałem, że w Poznaniu zapowiadane są również numery torów. |
xMICHCIOx napisał/a: |
Wartości pochodzą z regulaminu korzystania z przydzielonych tras 2013/2014, załącznik 2.4.A. |
xMICHCIOx napisał/a: |
Wartości są zdecydowanie poprawne, to od ich poprawności układne są wjazdy na poszczególne tory na każdej stacji.
Podane przeze mnie wartości to długości użytkowe które są podstawową "jednostką". |
xMICHCIOx napisał/a: |
Najkrótszy znajduje się na poznańskim Karolinie (tor 1 przy peronie nr 1) o długości 100 metrów. |
xMICHCIOx napisał/a: |
Dobrym przykładem dla podawanej przez Ciebie sytuacji jest Centralna gdzie przy niektórych peronach nie ma widoczności semafora. Od tego są odpowiednio przeszkolone osoby, środki radiołączności.
Taka jest długość użytkowa peronu, pozwalająca na zatrzymanie się składów mieszczących się w tych kryteriach. Oczywiście w rzeczywistości LCS kieruje na inne perony, aczkolwiek w sytuacji awaryjnej jest to dozwolone. |
blakop napisał/a: |
A o której teraz jeździ 3 członowy kibel Krzyż-Leszno?? Do 15 grudnia odjeżdżał o 16.43 z głównego (przyjazd z Krzyża o 16.23). Ale teraz to odjeżdża o 16.50 i nie jako pociąg z Krzyża, tylko z Poznania i nie na kiblach tylko na Bohunach... Co ciekawe - 15 grudnia w pierwszym dniu tego nowego rozkładu jakiś geniusz stwierdził, że skoro do tej pory jeździły 3 kible, to jak teraz mają jechać Bohuny, to też mają być 3...
Oczywiście pociąg odjechał ze sporym opóźnieniem po podłączeniu dodatkowych wagonów... |
blakop napisał/a: |
Nadal również standardem w godzinach szczytu są zapowiedzi "Uwaga - na torze przy peronie X podstawione są dwa pociągi". |
Cytat: |
Jesli dwa pociągi stoją na jednym torze, a drugi jest pusty |
Cytat: |
To samo jeśli na jednym torze są dwa pociągi, a na drugim jeden. |
blakop napisał/a: |
Chyba coś się nie rozumiemy... |