INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Rozkład jazdy 2014/2015

Kuba MK - 25-07-2014, 18:12
Temat postu: Rozkład jazdy 2014/2015
Z przecieków rozkładowych mamy już trochę informacji co do zmian w rozkładzie jazdy w naszym województwie od grudnia 2014 r.
Jeśli posiadacie jeszcze jakieś informacje dla lubuskiego, to piszcie o nich tutaj.

Zlikwidowany zostanie łącznik z Gorzowa do pociągu TLK Szczecinianin do Warszawy, w zamian dzienne połączenie TLK "Gorzowiak" Gorzów-Warszawa-Gorzów w godzinach pociągu EIC Słowacki (wyjazd z Gorzowa około 6 rano, powrót z Warszawy około 14).
Zwiększy się liczba bezpośrednich pociągów z Gorzowa i Zielonej Góry do Poznania: na linii Zielona Góra-Poznań do 4 par dziennie (w tygodniu relacja Nowa Sól-Poznań, w weekendy Zielona Góra-Poznań), na linii Kostrzyn - Poznań (przez Gorzów Wlkp., Krzyż) do 3 par dziennie.
TLK Zielonogórzanin prawdopodobnie zostanie przedłużony do Lublina.
TLK Podlasiak rel. Szczecin-Białystok-Szczecin ma prowadzić grupę wagonów do Zielonej Góry.
TLK Bachus ma ponownie kursować jako samodzielny pociąg rel. Zielona Góra-Gdynia Gł.
Co do TLK z Zielonej Góry w kierunku Wrocławia ciągle są sprzeczne informacje, najświeższe info mówiło o TLK do Katowic przez Wrocław, Opole.
kububu - 25-07-2014, 18:24
Temat postu:
Na razie ma być TLK Sztygar dwa razy w tygodniu na odcinku Zielona Góra - Wrocław.
calsberg - 25-07-2014, 19:35
Temat postu:
Lech do ZG?
kububu - 25-07-2014, 19:43
Temat postu:
EIC Lech do/z Zielonej Góry na razie wyjazd o 5 rano.
kubanowy - 25-07-2014, 23:44
Temat postu:
ciekawe, dlaczego co rok PKP Intercity zmienia pory kursowania pociągów Gorzów - Warszawa? Czy wynika to z przyczyn psychicznych czy jakichś innych? Raz pociąg nocny, w następnym roku dzienny, potem znów nocny, potem dzienny, już nawet ja się w tym gubię.
Pionier27 - 28-07-2014, 16:31
Temat postu:
No po wprowadzeniu pociągów PREMIUM PIC będzie miał trochę wagonów do wykorzystania. Z tego co wiem to LECH będzie dalej Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra ale wzmocniony jeszcze jednym wagonem kl. 2 (nie mam pojęcia z jakiego składu). BACHUS na nowych (starych) wagonach po jakimś EIC z CMK) w relacji jedynie Gdynia-Zielona Góra-Gdynia. Co do "Odrzanki" to SZTYGAR-a nie będzie na 100%. Ma być coś tylko do Katowic z Zielonej Góry.
calsberg - 29-07-2014, 19:56
Temat postu:
Cały rozkład pójdzie do śmieci jak się okaże, że EIC Premium nie wystartuje i zabraknie wagonów...
krzychu12231 - 01-08-2014, 20:38
Temat postu:
Bachus jako TLK czy EIC? Bo znając IC, to wagony z EIC mogą spowodować od razu wzrost kategorii...
Darthlol - 02-08-2014, 11:33
Temat postu:
krzychu12231, Bachus na pewno TLK, wagony to będą 141A, te same co w TLK Zielonogórzanin możliwe, że zety, poczekajmy wszystko może się zmienić Język

calsberg, dlatego powstają dwa rozkłady z EIC Premium jak i bez EIC Premium Very Happy
krzychu12231 - 18-08-2014, 19:30
Temat postu:
A wiesz może, czy Bachus pojedzie codziennie, czy też tak jak teraz za wyjątkiem sobót/niedziel?
Darthlol - 20-08-2014, 10:09
Temat postu:
krzychu12231, Bachus codziennie jako TLK

Sztygar o 7:24, p 19:52 dwa razy w tygodniu do Katowice ??

reszta pociągów codziennie:

Lech o 5:00, p 19:51 cztery dwójki, po likwidacji EIC Fredry(trwają ustalenia) być może nawet 6 dwójek, na pewno nowe wagony
Zielonogórzanin p 10:18, o 17:44 - Warszawa Wschodnia
Bachus o 12:40, p 15:12 do Gdyni
Podlasiak o 9:32 , p 18:27 do Białegostoku łączony w Poz z częścią ze Szczecina
koki161 - 20-08-2014, 12:52
Temat postu:
Podlasiak którędy będzie jeździć? Wiesz może, jak przedstawia się siatka połączeń regionalnych w kierunku Zbąszynka/Poznania/Gorzowa (godziny odjazdów i przyjazdów na st. Zielona Góra)?
hanys - 20-08-2014, 13:28
Temat postu:
Darthlol napisał/a:
Sztygar o 7:24, p 19:52 dwa razy w tygodniu do Katowice ??


Mylisz sie. W relacji Zielona Góra - Katowice pojedzie TLK Morcinek.
Sztygar natomiast pojedzie z Wrocławia do Lublina protezą koniecpolską.

Podlasiak normalną trasą tak jak Zielonogórzanin.
Darthlol - 20-08-2014, 13:34
Temat postu:
koki161, Podlasiak przez Sulechów, Zbąszynek Poznań,

[ Dodano: 20-08-2014, 14:34 ]
hanys, Szytagar Zielona Góra- Katowice
jajo31 - 20-08-2014, 17:19
Temat postu:
Pionier27 napisał/a:
No po wprowadzeniu pociągów PREMIUM PIC będzie miał trochę wagonów do wykorzystania. Z tego co wiem to LECH będzie dalej Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra ale wzmocniony jeszcze jednym wagonem kl. 2 (nie mam pojęcia z jakiego składu). BACHUS na nowych (starych) wagonach po jakimś EIC z CMK) w relacji jedynie Gdynia-Zielona Góra-Gdynia. Co do "Odrzanki" to SZTYGAR-a nie będzie na 100%. Ma być coś tylko do Katowic z Zielonej Góry.

do zielonej ma być morcinek z katowic,a mnie zastanawia dla kogo będzie gorzowiak skoro do wawy dotrze po 12 a wróci przed 14 no na pewno dla nikogo z Gorzowa lub okolic bo co można w tak krótkim czasie załatwić w stolicy? chyba tylko wysikać się w złotych tarasach bo na więcej nie będzie czasu
calsberg - 20-08-2014, 19:32
Temat postu:
Rzeczywiście słabe godziny "Gorzowiaka" w Warszawie niewiele da się załatwić...z drugiej strony chyba lepsze takie godziny niż ogryzek w postaci "Szczeciniania" Być może trochę odciążona zostanie "Mewa" z skutek czego nie będzie w piątki dantejskich scen w Warszawie czy Poznaniu. Z porannego "Gorzowiaka" złapie się kilka skomunikowań w Poznaniu to też na mały plusik...

Zielona Góra "otrzymuje"chyba jeden z lepszych rozkładów jazdy...pociąg do Gdyni, 3 x Warszawa. Dobre skomunikowania w Poznaniu.
Darthlol - 21-08-2014, 13:53
Temat postu:
calsberg, dobry w przypadku podróży w kierunku Poznania i Warszawy, ale gdy chcemy pojechać na południe Polski to już niekoniecznie.... TLK Morcinek według mnie za późno wyjeżdża

przestańcie z tym TLK Gorzowiak wystarczą dobre skomunikowania w Krzyżu na pociągi dalekobieżne do Wawy/Krk i będzie ok
Bartuś - 21-08-2014, 14:40
Temat postu:
Cytat:
Zielona Góra "otrzymuje"chyba jeden z lepszych rozkładów jazdy...pociąg do Gdyni, 3 x Warszawa. Dobre skomunikowania w Poznaniu.


Kolejna utratę pociągu w kierunku Małopolski i Podkarpacia, czyli jednego z najbardziej zaludnionych regionów Polski (chociaż z drugiej strony Uznam to jest nocna patologia a nie realna oferta) i ogryzek na Górny Śląsk 2 razy w tygodniu, w godzinach idealnie pokrywających się z REGIO Wrocław-Zielona Góra i Rzepin-Wrocław to jest wg ciebie dobra oferta ?

Przypomnę że w ciągu Wrocław-Katowice-Kraków-Rzeszów mieszka kilka razy więcej ludzi niż w przereklamowanej w tym kraju Warszawie...
Kuba MK - 23-08-2014, 22:14
Temat postu:
Darthlol, Gorzów Wielkopolski to jest miasto tej samej wielkości co Zielona Góra, żądamy więc tutaj takiej samej godnej oferty dalekobieżnej jaką ma Zielona Góra.
Co Ci ten jeden jedyny pociąg dalekobieżny do Gorzowa przeszkadza ?? Myślisz, że przesiadki w Krzyżu są takie cacy i fajne? W Krzyżu mamy wysoką kładkę nad torami, w dodatku nie ma do niej windy, trzeba przez nią lecieć nawet z najcięższymi tobołami bo przejść przez tory pilnują wiecznie sokiści (zamiast zająć się bezdomnymi w środku dworca). W dodatku ze skomunikowaniami w Krzyżu też jest bardzo bardzo różnie (o tym o której godzinie dany regionalny pociąg odjedzie decyduje niestety UMWL).

Idąc Twoim tokiem rozumowania - zlikwidujmy wszystkie dalekobieżne do Zielonej Góry, pasażerom wystarczą bezpośrednie dobrze skomunikowane osobówki do Poznania i Wrocławia, a co tam!

Brak mi słów po prostu na taki tok myślenia .....
Miejmy nadzieję że oferta do Gorzowa racjonalnie się poprawi w przyszłym rozkładzie jazdy, kiedy to do PKP Intercity mają trafić nowe spalinówki z Pesy.

Co do samego Gorzowiaka - podejrzewam że będzie to tzw. pociąg w jedną stronę. Jak ktoś będzie miał coś do załatwienia w Warszawie na rano, to pojedzie Szczecinianinem, a wróci Gorzowiakiem. A odwrotnie - coś do załatwienia po południu - pojedzie Gorzowiakiem, wróci Szczecinianinem. Lepsze to niż nic Wink
Anonymous - 24-08-2014, 10:34
Temat postu:
Cytat:
Co Ci ten jeden jedyny pociąg dalekobieżny do Gorzowa przeszkadza ?? Myślisz, że przesiadki w Krzyżu są takie cacy i fajne? W Krzyżu mamy wysoką kładkę nad torami, w dodatku nie ma do niej windy, trzeba przez nią lecieć nawet z najcięższymi tobołami bo przejść przez tory pilnują wiecznie sokiści (zamiast zająć się bezdomnymi w środku dworca). W dodatku ze skomunikowaniami w Krzyżu też jest bardzo bardzo różnie (o tym o której godzinie dany regionalny pociąg odjedzie decyduje niestety UMWL).

Zgadza się, sam tego doświadczyłem. Kładka była zamknięta parę lat wstecz i przechodziła remont. Aby wyjść do miasta musiałem iść wzdłuż torów (całe szczęście że miałem ze sobą tytkę więc SOK myślało, że ja jestem kolejarzem - nie wyprowadziłem ich z błędu) i przeszedłem przez służbowy przejazd kolejowy koło garaży i potem trzeba było iść jakimiś adm-ami do centrum. Nawet jeśli kładka jest otwarta to wyobraź sobie drogi Darthololu jak muszą namęczyć się osoby niepełnosprawne ruchowo. Wózkowicze nie mają szans a osoby o kulach nie dość, że muszą się na wchodzić i naschodzić to jeszcze bagaże dźwigać. Skomunikowania są rzędu 5 minut, wystarczy że się TLK opóźni i szynobus wio ucieka. I czekaj na następny godzinę albo idź na PKSa.
Darthlol - 24-08-2014, 11:06
Temat postu:
Kuba MK, po pierwsze dużo osób korzysta z przesiadkowych połączeń w Zbąszynku na BWE, BGE czy TLK Bachus bądź TLK Zielonogórzanin, mam wielu znajomych z Gorzowa, którzy tak właśnie robią, po drugie według posłów lubuskich wystarczą dobre skomunikowania Śmiech Happy bez komentarza Język

Cytat:
Idąc Twoim tokiem rozumowania - zlikwidujmy wszystkie dalekobieżne do Zielonej Góry, pasażerom wystarczą bezpośrednie dobrze skomunikowane osobówki do Poznania i Wrocławia, a co tam!


Przepraszam bardzo Krzyż jest ważną stacją węzłowa oferującą połączenia dalekobieżne z różnymi częściami naszego kraju, co do klatki to nie mój problem Twisted Evil nie potraficie walczyć o nie moja wina, co do połączeń przesiadkowych i skomunikowania odsyłam do UMWL, dużą przeszkodą w realizacji połączeń dalekobieżnych do Gorzowa Wielkopolskiego/ Kostrzyna jest brak elektryfikacji, podziękuję politykom lubuskim, którzy nic nie potrafią zdziałać,


Cytat:
Brak mi słów po prostu na taki tok myślenia .....



pamiętasz słynny przypadek posłanki z twojego miasta:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,3841701.html

głosujecie i tak macie Twisted Evil a potem narzekacie Happy a potem się dziwicie, że tak w Polsce bądź w regionie tak jest!!!

[ Dodano: 24-08-2014, 12:08 ]
Virakocha, co do stacji w Krzyżu pełna zgoda, ale to leży w gestii zarządcy obiektu !!
Anonymous - 24-08-2014, 11:47
Temat postu:
Cytat:
Kuba MK, po pierwsze dużo osób korzysta z przesiadkowych połączeń w Zbąszynku na BWE, BGE czy TLK Bachus bądź TLK Zielonogórzanin, mam wielu znajomych z Gorzowa, którzy tak właśnie robią, po drugie według posłów lubuskich wystarczą dobre skomunikowania Śmiech Happy bez komentarza Język

Kuba nie jest z Gorzowa tylko ze Strzelec Krajeńskich. Jak rozumiem ma się 2 razy przesiadać by jechać TLK/EC Śmiech
Cytat:

Przepraszam bardzo Krzyż jest ważną stacją węzłowa oferującą połączenia dalekobieżne z różnymi częściami naszego kraju, c

O tak, cholernie ważną stacją węzłową - najwięcej na kierunku Poznań - Szczecin, bo to co zostało na Ostbahnie to nędzne ochłapy Śmiech
Cytat:
dużą przeszkodą w realizacji połączeń dalekobieżnych do Gorzowa Wielkopolskiego/ Kostrzyna jest brak elektryfikacji, podziękuję politykom lubuskim, którzy nic nie potrafią zdziałać,

Wcale nie jest - szopa spalinowa bowiem jest na miejscu, wystarczy podmiana lokomotyw. Problemem PICu i większości menadżerów myślących podobnie jak ty jest Warszawocentryczność i odcinanie regionów od połączeń. Na Ostbahnie bowiem szlakowa to 100 km/h, jedynie w stacjach ograniczona do 70 km/h (drewno). Śmiech
Darthlol - 24-08-2014, 13:06
Temat postu:
Virakocha,
Cytat:
Wcale nie jest - szopa spalinowa bowiem jest na miejscu, wystarczy podmiana lokomotyw. Problemem PICu i większości menadżerów myślących podobnie jak ty jest Warszawocentryczność i odcinanie regionów od połączeń. Na Ostbahnie bowiem szlakowa to 100 km/h, jedynie w stacjach ograniczona do 70 km/h (drewno). Śmiech


Wcale nie jestem za Warszawocentrycznością !! Wystarczy system dobrych przesiadek, gdzie w innych krajach dobrze działa i ludzie sobie chwalą, ale mniejsza z tym Język

Pytanie jaka będzie frekwencja, jak sobie przypomnę TLK Lubuszanin z Gorzowa do Warszawy jako łącznik do pociągu Zg-Warszawa jakoś nie była powalającą, niestety wysoka cena zrobiła swoje, według mnie lepiej przedłużyć kilka kursów do Poznania zamiast do Krzyża, skąd są w miarę sensowne połączanie krajowe i międzynarodowe. Cool
Anonymous - 24-08-2014, 13:36
Temat postu:
Cytat:
Wystarczy system dobrych przesiadek, gdzie w innych krajach dobrze działa i ludzie sobie chwalą, ale mniejsza z tym

U nas działa to tak: Przyjeżdża pociąg Mamry do Jabłonowa Pomorskiego a 5 minut wcześniej odjeżdża Arriva do Grudziądza. Wg ustawy osobowy powinien czekać na pospieszny a tak się nie dzieje bo jest podział na spółki.

Cytat:
Pytanie jaka będzie frekwencja, jak sobie przypomnę TLK Lubuszanin z Gorzowa do Warszawy jako łącznik do pociągu Zg-Warszawa jakoś nie była powalającą, niestety wysoka cena zrobiła swoje, według mnie lepiej przedłużyć kilka kursów do Poznania zamiast do Krzyża, skąd są w miarę sensowne połączanie krajowe i międzynarodowe.

Tam wystarczy InterRegio jako wydłużenie Warty, jadącej codziennie. Dzięki temu będzie można sporo załatwić w Warszawie Happy
Kuba MK - 24-08-2014, 21:13
Temat postu:
Darthlol, gwoli ścisłości nie mieszkam w Gorzowie tylko w okolicy, nie mam więc możliwości wpływu na decyzje w rejonie gorzowskim poprzez głosowanie w wyborach samorządowych/parlamentarnych.

Uwielbiam takie źródło informacji "mam wielu znajomych z Gorzowa co tak jeździ" co oznacza że jakiś jeden kumpel od piwa karnie się tą drogą raz na miesiąc i obwieszczasz to jako wielkie źródło informacji Śmiech

Najwięcej osób z Gorzowa przesiada się zawsze w Krzyżu - dowodzi tego m.in. analiza regionalnych potoków pasażerskich w lubuskiem za 2012 rok (nie wiem czy za 2013 już się ukazała) - to właśnie na linii Gorzów Wielkopolski - Krzyż przewozi się najwięcej pasażerów w pociągach regionalnych podkreślam w całym lubuskim! A nie na linii Gorzów-Zbąszynek tak jak próbujesz to udowodnić.

System dobrych przesiadek jaki by nie był to nigdy nie wystarczy - jest bardzo spora grupa pasażerów unikająca za wszelką cenę przesiadek (zwłaszcza na takiej pięknej i dostosowanej dla osób niepełnosprawnych stacji w Krzyżu).

Co do TLK Gorzowiak - na odcinku Poznań-Gorzów potrzebne jest stworzenie specjalnej oferty z obniżonymi cenami biletów, ponieważ inaczej większość będzie korzystać z późniejszego Regio Poznań-Kostrzyn. Potoki pasażerskie na Gorzów-Krzyż są duże, ale PKP IC musi odpowiednio dostosować ofertę aby z usług ich spółki ludzie na tej linii korzystali.
jajo31 - 25-08-2014, 06:21
Temat postu:
ani prędzej lubuszanin obecnie szczecinianin a od grudnia gorzowiak nie zmienią przyzwyczajenia pasażerów do przesiadki w krzyżu na mewe czy portowca bo tak się już w gorzowie przyjęło że rozkład od kilku lat jest beznadziejny i oknem na świat zawsze pozostanie krzyż no a wiadomo że IR jest tańsze niż TLK
Kuba MK - 25-08-2014, 15:47
Temat postu:
Odcinek Gorzów Wlkp. - Warszawa Centralna:
Cena na bilet normalny pociągu Regio Gorzów-Krzyż i IR Krzyż-Warszawa: 14,60 + 59,90 = 74,50 zł
Cena na pociąg TLK Gorzów-Warszawa: 67,00 zł

Nie wiedziałem że 74,50 to jest mniej niż 67 zł Śmiech

Z resztą już nie pierwszy raz widzę tutaj na forum że Twoje posty i opinie są wzięte rodem z kosmosu.
olie - 25-08-2014, 15:59
Temat postu:
Na Przewozy Regionalne wystarczy jeden bilet Gorzów-Warszawa za 61,90 zł.
PKPowiec - 25-08-2014, 16:00
Temat postu:
Kuba MK, oj żebyś się nie musiał przeprosić z opinią Kolegi jajo31, gdyż bilet z of. 901 Gorzów Wlkp.-Krzyż-Warszawa Wschodnia I odc. poc. R II odc. poc. A, to koszt 61,90 zł. A jakby nie patrzył to zawsze 61,90 zł < 67 zł.
Kuba MK - 25-08-2014, 16:51
Temat postu:
Faktycznie sprawdziłem teraz na biletach online Przewozów Regionalnych i wychodzi 61,90 zł.
Pisząc swój post posłużyłem się danymi z cennika opłat PR (tego tabelarycznego) i wyszło 74,50 zł.

Ktoś może wie skąd taka różnica pomiędzy rozkładem tabelarycznym a rzeczywistym kupnem biletu ?
Bartuś - 25-08-2014, 16:56
Temat postu:
Ponieważ nie trzeba kupować dwóch biletów (REGIO i interREGIO) lecz można kupić jeden bilet na pociąg REGIO z Gorzowa do Warszawy i do niego dopłatę do iR na odc. Krzyż-Warszawa.

Zresztą przed przejęciem pociąów pospiesznych przez PKP Intercity takie coś z powodzeniem funkcjonowało, w przypadku przesiadek. Jadąc z Gorzowa do powiedzmy Nysy z przesiadkami w Krzyżu i Opolu teraz trzeba kupić 3 oddzielne bilety (R+TLK+R), zaś wtedy wystarczył jeden bilet na osobowy z dopłatą na pospieszny na odc. Krzyż-Opole. I to jest chyba główna bolączka przesiadek - czyli fakt że pasażer przesiadający się jest karany wyższą ceną biletu niż gdyby pojechał bezpośrednio. A że bezpośrednich połączeń zwykle nie ma...
myszka - 25-08-2014, 17:04
Temat postu:
Kuba MK. A gdzie przeprosiny?
Kuba MK - 25-08-2014, 17:25
Temat postu:
myszka, kierowałem się oficjalnym cennikiem ze strony internetowej PR więc nie widzę powodu do przeprosin Wink

W zasadzie to jest to trochę dziwne - cena biletu na poc IR jest niższa niż na TLK - a przecież IR to pociąg komercyjny, a TLK to pociąg dotowany z budżetu państwa. Gdzie tu logika? Very Happy
Bartuś - 25-08-2014, 17:27
Temat postu:
Ale tego cennika nie przeczytałeś dokładnie Smile, bo są tam również rubryki przewidziane na podróż mieszaną R+iR.
PKPowiec - 25-08-2014, 21:13
Temat postu:
Kuba MK, niektóre poc. IR również są dotowane. To po pierwsze. Po drugie, to nie zapominaj, że poc. IR to nadal kategoria: osobowy (pomijając trasowanie tychże, bo to zupełnie inna bajka). Z ciekawostek, to przez pewien czas, na przejazd w pewnej strefie odległości bilet na poc. TLK (bez ofert specjalnych, normalnie z of. 1) był tańszy od tego, na taką samą trasę (również z of. 1) przewoźnika KM.
BvL - 26-08-2014, 11:30
Temat postu:
RK opublikował następny ogryzek z RJ 2014/2015: z Lublina do Zielonej Góry przez Głogów TLK SZTYGAR tylko w weekendy! Zielonogórzanin nie dostał przedłużenia do Lublina.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53669/bedzie_reaktywacja_polaczen_tlk_do_zagorza_i_zamoscia.html

Czy na północnym obszarze województwa dolnośląskiego również działa tzw. samozwańcze (ostatnio modne słowo w mediach) stowarzyszenie KODLK? Bracia Panowie z Jeleniej Góry na własnym podwórku zyskują coraz więcej, ja się zapytam co z Głogowem i powiązaną Zieloną Górą?
Światowid - 26-08-2014, 11:56
Temat postu:
Już odpowiadam.

Nie jesteśmy stowarzyszeniem, tylko grupą.

Z informacji, jakie otrzymaliśmy w czerwcu tego roku od PKP Intercity wynikło, że będzie codzienny pociąg TLK kursujący na odcinku Zielona Góra- Wrocław do Katowic. W sprawie połączeń na linii 273 zorganizowana również została konferencja 10 czerwca 2014 roku w Bolesławcu. Przed konferencją IC zapewniało nas, że na linii 273 nic codziennego nie pojedzie. Niestety PKP IC co chwilę zmienia swoje postanowienia. Obecnie sytuacja jest o tyle trudna, że nie mamy wglądu w projekt obecny rozkładu jazdy i trudno oszacować, co pojedzie. Sprawą zainteresowani są przedstawiciele UM w Głogowie z którymi współpracujemy. Zobaczymy, co z tego wyniknie. Smile
jajo31 - 26-08-2014, 17:03
Temat postu:
mnie zastanawia jedno czemu w regio Kostrzyn - Gorzów- Krzyż-Poznań łączą 2 szynobusy tylko w niedziele ? W tygodniu brakuje im skladów ? Ilość pociągów przez cały tydzień jest taka sama a kto wracał w tygodniu wieczornym pociągiem z poznania na kostrzyn wie jak ciężko czasami jest nawet do niego wejść
Kuba MK - 27-08-2014, 01:04
Temat postu:
jajo31, 2 szynobusy na popołudniowym Kostrzyn-Poznań-Kostrzyn jeżdżą w piątki i niedziele.

Ilość taboru jest odpowiednia, aby ten pociąg przez cały tydzień kursował w podwójnym zestawieniu, niestety w ostatecznym rozrachunku decydują tutaj oszczędności lubuskiego ZPR i dwa SZT są wysyłane tylko dwa razy w tygodniu oraz czasami przed/po jakimś dłuższym wolnym. A UM twierdzi, że frekwencja na tym połączeniu w pozostałe dni nie przekracza przewidzianej dla jednego pojazdu ilości przewożonych pasażerów. Brak słów ....
Anonymous - 27-08-2014, 08:45
Temat postu:
@Kuba MK
5,6,7,1 powinien jeździć skład wagonowy, w pozostałe dni pojedynczy szynobus SA137 (SA139 Link jest nieco za mały).
wodkangazico - 27-08-2014, 22:01
Temat postu:
Aj tam, nie przesadzajcie - w tygodniu jeden w zasadzie wystarcza.
Może do Szamotuł trzeba trochę postać.

Virakocha - ćwiczyli to w czasie Woodstock'u.
Czas jazdy koszmarnie się wydłużył.
Anonymous - 28-08-2014, 08:50
Temat postu:
Do Szamotuł postać? To zdecydowanie zniechęci do podróży tym pociągiem, chyba że UMWW o to właśnie chodzi aby uzasadnić wejście KW na D29-350 i tym samym zerwać bezpośrednie relacje z Kostrzynem nad Odrą Śmiech .
Skład wagonowy nie wydłuży czasu jazdy pod warunkiem, że lokomotywa spalinowa pojedzie od razu do Poznania. Jedynie na odcinku Kostrzyn - Gorzów Wielkopolski może złapać opóźnienie ze względu na trasowanie nie pod 120 km/h ale pod 100 km/h.
Kuba MK - 28-08-2014, 21:30
Temat postu:
Virakocha, niestety nie masz racji co do składu wagonowego z lokiem spalinowym - podczas Woodstocku taki skład z SU45 na czele pokonywał relację Kostrzyn-Poznań aż o około 40 minut dłużej - i to lok spalinowy jechał do samego Poznania.

Wpływ na to ma słabsze przyspieszenie SU45 od szynobusów - co oznacza wolniejszy odjazd z każdej stacji, ponadto na odcinku Gorzów-Krzyż jest mnóstwo ograniczeń prędkości, co także powoduje dłuższy przejazd pociągu. Sam odcinek Kostrzyn-Krzyż skład wagonowy pokonywał 13-15 minut dłużej niż SZT.

Gwoli ścisłości - szynobusy na odcinku Gorzów-Kostrzyn nie są trasowane na 120 km/h, lecz na 100 km/h. Linia jest dostosowana do prędkości 120 km/h dla szynobusów, ale lubuski ZPR z tego udogodnienia nie korzysta.

Podsumowując tą dyskusję - po prostu codziennie na tym składzie powinny być trasowane 2 szynobusy i to by zupełnie wystarczyło a i przy tym czas przejazdu dalej byłby w miarę atrakcyjny Wink
wodkangazico - 28-08-2014, 21:32
Temat postu:
Pociąg jest w barwach Falubazu i Stali..

Szynobus tak samo - jak pojedzie "od razu do Poznania" to nie będzie w nim tłoku.

Edit:
No właśnie Kuba.

PS.: Z tym "od razu" to myślałem, że chodzi o przejazd bez zatrzymania
jajo31 - 07-09-2014, 17:22
Temat postu:
Witam,pamietacie czasy jak za 60 zł można było smigać cały weekend pośpiechami i osobowymi na jednym bilecie?
turystka - 09-09-2014, 21:26
Temat postu:
Czy Gorzów w końcu doczeka się połączenia do Piły (a nawet do Bydgoszczy)?
Jak na razie jest jedna przesiadka do Kołobrzegu w... Poznaniu.
jajo31 - 09-09-2014, 21:28
Temat postu:
turystka napisał/a:
Czy Gorzów w końcu doczeka się połączenia do Piły (a nawet do Bydgoszczy)?
Jak na razie jest jedna przesiadka do Kołobrzegu w... Poznaniu.

no do piły może o Bydgoszczy zapomnij
Kuba MK - 11-09-2014, 16:31
Temat postu:
Na razie nie ma na to szans ze względu na brak odpowiedniego porozumienia między lubuskim i wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim.

Poza tym byłby problem z taborem - lubuskie ma zbyt mało taboru aby obsługiwać wydłużoną relację Kostrzyn-Piła, a wielkopolska nie kwapi się do wysyłania swojego spalinowego taboru na teren lubuskiego (ciągle brakuje sprawnych SZT) - wszystkie pociągi Regio Kostrzyn-Poznań-Kostrzyn (obecnie 2 pary, od grudnia 3) są obsługiwane lubuskimi szynobusami.
sZakOOu - 12-09-2014, 12:01
Temat postu:
Lubuskie nie ma na taboru, nie remontuje się lokalnych linii a połączenia są takie jakie są. Za to stać ich na kolejne, deficytowe loty z kosmodromu w Babimoście. I to w roku wyborczym.

http://i.imgur.com/qcialxJ.jpg
jajo31 - 15-09-2014, 09:27
Temat postu:
witam,jechałem wczoraj regio z piły do krzyża powiedzmy składem wagonowym(bo był tylko jeden wagon pietrowy) a w nim tłok niesamowity a podczas jazdy wiało strasznie w tym wagoniku bo co 2 okno nie dało się zamknąć,ciekawe co się stało z szynobusami na tej trasie?
kruczek - 15-09-2014, 10:38
Temat postu:
Poszukaj sobie informacji o dwóch niedawnych dzwonach na linii Kołobrzeg-Szczecin i będziesz wiedział dlaczego nie ma tam na wszystkich kursach SZT.
Jakub.MFN - 15-09-2014, 13:55
Temat postu:
Szczecin - Kołobrzeg nie ma tu nic do rzeczy... Na linii Piła - Krzyż (i Piła - Chojnice zresztą też) jeżdżą składy wagonowe na wszystkich kursach ze względu na brak sprawnych SA105 i SA108 w Wielkopolskim Oddziale PR.
jajo31 - 15-09-2014, 15:06
Temat postu:
Jakub.MFN napisał/a:
Szczecin - Kołobrzeg nie ma tu nic do rzeczy... Na linii Piła - Krzyż (i Piła - Chojnice zresztą też) jeżdżą składy wagonowe na wszystkich kursach ze względu na brak sprawnych SA105 i SA108 w Wielkopolskim Oddziale PR.

no ok ale chociaż sprawne wagony mogli by puszczać na tą trase
krzychu12231 - 18-09-2014, 00:17
Temat postu:
Bachus od grudnia na EP08, rozkładowa 140. Ale kursowanie niestety tak jak obecnie, oprócz sobót/niedziel.
Podlasiak codziennie do Zielonej Góry, też EP08.
Darthlol - 19-09-2014, 13:19
Temat postu:
krzychu12231, TLK Podlasiak według mnie wyleci już przy pierwszej korekcie, ale poczekajmy a nuż się nie sprawdzi, a skąd masz info ??
jajo31 - 19-09-2014, 19:17
Temat postu:
Z tymi łącznikami nie jest najlepiej i podam przykład sąsiadki do której przyjechała na pogrzeb do Gorzowa rodzina z pod Łowicza... Jechali do Gorzowa z 3 przesiadkami bo nie wiedzieli że jest bezpośredni pociąg do Gorzowa (szczecinianin) mądra pani wytłumaczyła im w kasie że muszą jechać do Poznania,później do Krzyża i dopiero z krzyża na Gorzów i jak to mówi kasjerka to jak jej nie wierzyć? A to wszystko przez to że łączniki nie są uwzględniane w rozkładach i jeżeli ktoś raz na ruski rok jedzie pociągiem to nie dziwmy się że nie ma o tym pojęcia.Pamiętam kiedyś jak jechałem z Bydgoszczy (kopernikiem) to na wyświetlaczu było napisane że pociąg jedzie do Szczecina/Gorzowa i wszystko było jasne no ale cóż stare czasy...
calsberg - 19-09-2014, 20:05
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
Bachus od grudnia na EP08, rozkładowa 140. Ale kursowanie niestety tak jak obecnie, oprócz sobót/niedziel.
Podlasiak codziennie do Zielonej Góry, też EP08.


W jakich godzinach z ZG? w odstępie dwóch godzin w kierunku Poznania?
krzychu12231 - 19-09-2014, 20:15
Temat postu:
To jest info z SKRJ. A to czy wyleci czy nie to się przekonamy... też się boję, że może tak być, 17 minut postoju w Sulechowie w drodze do ZG nie wróży za dobrze. Może warto by było zawalczyć o pasażera dając wagony 140A i 141A.

A Bachus 12:41 z ZG.
Darthlol - 22-09-2014, 14:21
Temat postu:
krzychu12231, a o której godzinie TLK Podlasiak ma wyjazd z ZG?

co do postoju wyleci przy pierwszej korekcie, szkoda, jak zwykle PIC nie potrafi zadbać o dobrą ofertę
lolingpl - 22-09-2014, 14:28
Temat postu:
Darthlol, "Podlasiak" ma zaplanowany wyjazd z ZG o 9:32.
Darthlol - 22-09-2014, 14:52
Temat postu:
lolingpl, dzięki za info, a TLK Uznam przez ZG czy powrót na swoją starą trasę ?
lolingpl - 22-09-2014, 17:43
Temat postu:
Darthlol, Poza wakacjami codziennie ma kursować w relacji Wrocław - Kraków, w wakacje: Świnoujście - Kraków p. Szczecin, Poznań, Ostrów Wielkopolski czyli powrót na starą trasę. (Przynajmniej zgodnie z tym co ja wyszukałem)
krzychu12231 - 22-09-2014, 18:09
Temat postu:
Też przed chwilą się do tego dokopałem. 38254/5 Uznam Kraków - Świnoujście kursuje 26.VI-29.VIII.
dyżurny - 23-09-2014, 10:40
Temat postu:
Czyli z mocnego całorocznego pociągu nocnego przez całą Polskę, zrobili podrzędny sezonowy ochłap...
mateuuu - 24-09-2014, 00:33
Temat postu:
Według SKRJ łącznik TLK Wrocław-Zielona Góra-Wrocław ma kursować codziennie. Zobaczymy co z tego wyniknie.
krzychu12231 - 24-09-2014, 09:21
Temat postu:
Rozkład który jest w SKRJ został wygenerowany po 15 września więc jest to chyba najnowsza wersja.
sZakOOu - 24-09-2014, 22:09
Temat postu:
Jakby się ktoś chciał zapoznać z projektem... Wink

Projekt RJP 2014/15 - tablica dla przystanku Iłowa Żagańska

[ Dodano: 25-09-2014, 10:26 ]
Liniowe tablica z projektem rozkładu jazdy pociągów 2014/15 dla linii: Zielona Góra – Żary – Węgliniec – Zgorzelec – Görlitz/Lubań Śląski – Jelenia Góra
Kuba MK - 02-11-2014, 14:55
Temat postu:
Przejrzałem pobieżnie nowy rozkład jazdy ze strony PLK dla linii Kostrzyn - Krzyż.
To, co nam zaoferował UMWL woła o pomstę do nieba - m.in. poranny pociąg z Krzyża do Kostrzyna zamelduje się w Gorzowie już o godzinie 7:12 !!, popołudniowy z Krzyża do Kostrzyna z Gorzowa odjedzie dopiero o godz. 16:11 (co oznacza od godz. 15 oczekiwanie 70 min na pociąg!), skład z Kostrzyna do Krzyża, dotychczas odjeżdżający z Gorzowa o 13:41 przesunięto na 14:34, w efekcie czego pomiędzy 11:43 a 14:34 stworzono prawie 3-godzinną lukę w kursowaniu pociągów na tej linii! A później, między Poznaniakiem o godz. 15:58 a kolejnym do Krzyża o 16:52 jest zaledwie 54 minuty różnicy! To się nazywa cykliczność w wydaniu naszego UMWL. Takie działania spowodują odpływ pasażerów z tej linii.

Od kolegi z południa województwa miałem też cynk że oferta na linii Zielona Góra-Szczecin jest wręcz śmieszna, ponadto zerwano wiele skomunikowań w ciągu Wrocław - Zielona Góra - Szczecin (Zbąszynek/Poznań). Oby jeszcze coś z tym zrobili .....
calsberg - 02-11-2014, 15:00
Temat postu:
Tyle się trąbiło, aby w końcu "zrobić" dobre skomunikowania w Krzyżu...żenada.
jajo31 - 02-11-2014, 16:56
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
Przejrzałem pobieżnie nowy rozkład jazdy ze strony PLK dla linii Kostrzyn - Krzyż.
To, co nam zaoferował UMWL woła o pomstę do nieba - m.in. poranny pociąg z Krzyża do Kostrzyna zamelduje się w Gorzowie już o godzinie 7:12 !!, popołudniowy z Krzyża do Kostrzyna z Gorzowa odjedzie dopiero o godz. 16:11 (co oznacza od godz. 15 oczekiwanie 70 min na pociąg!), skład z Kostrzyna do Krzyża, dotychczas odjeżdżający z Gorzowa o 13:41 przesunięto na 14:34, w efekcie czego pomiędzy 11:43 a 14:34 stworzono prawie 3-godzinną lukę w kursowaniu pociągów na tej linii! A później, między Poznaniakiem o godz. 15:58 a kolejnym do Krzyża o 16:52 jest zaledwie 54 minuty różnicy! To się nazywa cykliczność w wydaniu naszego UMWL. Takie działania spowodują odpływ pasażerów z tej linii.

Od kolegi z południa województwa miałem też cynk że oferta na linii Zielona Góra-Szczecin jest wręcz śmieszna, ponadto zerwano wiele skomunikowań w ciągu Wrocław - Zielona Góra - Szczecin (Zbąszynek/Poznań). Oby jeszcze coś z tym zrobili .....
kuba mógłbyś podać godziny odjazdu pociągów z gorzowa do krzyża bo mam narazie kompa walniętego a w tel. nie moge otworzyć strony plk
Kuba MK - 02-11-2014, 18:37
Temat postu:
z Gorzowa przedstawia się to następująco: 05:54 TLK Gorzowiak, 06:21 (do Poznania), 07:27, 09:44 (do Poznania), 11:43, 14:34, 15:58 (do Poznania), 16:52, 18:46, 21:42.

Z tym że jest to podobno rozkład roczny, zamknięciowy oby się jeszcze zmienił.
jajo31 - 03-11-2014, 00:47
Temat postu:
Dzięki,no jest troche lepiej z połączeniami do poznania bo często tam jeżdze i nie zawsze na ten ranny chciało mi się wstawać a ten o 9:44 jest odpowiedni dla mnie,chociaż dobrze by było jakby ten o 18:46 też by tam jechał no ale to nierealne,co do gorzowiaka to za wczesnie z wawy wyjeżdza i nie wiem czy on się przyjmie i czy czasami nie wyleci po pierwszej korekcie...
krzychu12231 - 03-11-2014, 10:25
Temat postu:
W Zbąszynku dla mieszkańców Zielonej Góry skomunikowania na BWE w kierunku Warszawy w obie strony też kicha zupełnie, zatem nadal większość ludzi będzie jechać samochodem/PKSem do Świebodzina.
Oczywiście TLK Podlasiak bardzo cieszy, oby się utrzymał. Rozkład Zielona Góra - Poznań i Poznań - Zielona Góra w końcu zapowiada się w miarę sensowny.
calsberg - 03-11-2014, 11:07
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
co do gorzowiaka to za wczesnie z wawy wyjeżdza i nie wiem czy on się przyjmie i czy czasami nie wyleci po pierwszej korekcie...


Nie wyleci na odcinku Wawa- Poznań będzie miał frekwencję zważywszy że Gorzowiak "wchodzi" za Słowackiego....podejrzewam że na odcinku Poznań - Gorzów też chętni się znajdą....nie każdy lubi jeździć na "glonojada" w szynobusie. Jedno jest pewnie pociąg w jedną stronę...

ps. Ponoć Gorzowiak ma jechać na nowych wagonach? ma ktoś info na ten temat?
Darthlol - 03-11-2014, 12:06
Temat postu:
krzychu12231, w rozkładzie PLK jest mnóstwo błędów, wstrzymaj się z oceną do oficjalnego, ma być w połowie miesiąca Happy

Co do TLK Podlasiaka w stronę Warszawy/Białegostoku ma sensowną godzinę odjazdu, martwi jedynie długi postój w Poznaniu, gorzej z powrotem Surprised

calsberg, nie wyleci na trasie Poznań-Warszawa Śmiech ma jechać na nowych wagonach Język

będzie jechał w obie strony, tylko w rozkładzie tego nie widać Smile
calsberg - 03-11-2014, 12:18
Temat postu:
Miałem na myśli że jak ktoś pojedzie do Warszawy Gorzowiakiem...to wróci co najwyżej Szeczecinianinem z przesiadką w Krzyżu.
Darthlol - 07-11-2014, 13:02
Temat postu:
Kuba MK,

warto się zapoznać jak marnuje się publiczne pieniądze:

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,16927720,Tania_i_komfortowa_pustym_samolotem_podroz_do_Krakowa.html#TRLokZielTxt
krzychu12231 - 08-11-2014, 12:24
Temat postu:
Bo UMWL MUSI mieć samolot Śmiech cyrk pod skrzydłami Very Happy
Kiedyś liczyłem ile wychodzi samo finansowanie lotów do Warszawy, grube miliony wychodziły... i dla kogo to? Same urzędasy latają.

Wracając do rozkładu jazdy:
TLK Podlasiak 4 wagony
TLK Bachus 5 wagonów
TLK Zielonogórzanin 5 wagonów

I właśnie Zielonogórzanin mnie ciekawi, będą dodatkowe wagony w niedziele ale dołączane w Poznaniu, wagony dodatkowe z okazji świąt też w Poznaniu. Będzie wesoło czasami, np. 6 stycznia itp. Razz W zeszłą niedzielę 2 listopada mimo 9 wagonów skład z ZG wyjechał z frekwencją jakieś 110%.
Sunseed - 09-11-2014, 11:56
Temat postu:
Swoją drogą, znikają połączenia z Żagania do Zielonej Góry które cieszyły się maksymalnym obłożeniem studentów. No i chyba automatycznie brak połączeń Legnica - Zielona Góra.
Pionier27 - 10-11-2014, 17:21
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Swoją drogą, znikają połączenia z Żagania do Zielonej Góry które cieszyły się maksymalnym obłożeniem studentów. No i chyba automatycznie brak połączeń Legnica - Zielona Góra.

Ja widziałem jeden o 19.02 do Żagani Śmiech a
Kuba MK - 10-11-2014, 17:38
Temat postu:
Lubuskie - warte zachodu Very Happy
Zobaczcie jak żenująca jest liczba połączeń kolejowych w województwie lubuskim, i to nawet na głównych liniach kolejowych (Kostrzyn-Krzyż, Wrocław-Zielona Góra-Kostrzyn), jesteśmy chyba pod tym względem najgorszym województwem w kraju.
sZakOOu - 11-11-2014, 09:24
Temat postu:
Mam nadzieję że wszyscy dostrzegający komizm dofinansowywania kosmodromu w Babimoście pójdą na wybory w niedzielę, i dadzą wyraz swemu niezadowoleniu. Smile

Sunseed napisał/a:
Swoją drogą, znikają połączenia z Żagania do Zielonej Góry które cieszyły się maksymalnym obłożeniem studentów. No i chyba automatycznie brak połączeń Legnica - Zielona Góra.

Z czego większość studentów wysiadała w Żarach. Wink Po prostu podróżni z Żagania będą musieli się przesiąść w Żarach na pociągi do Zielonej Góry.
krzychu12231 - 20-11-2014, 16:18
Temat postu:
Zielonogórzanin od grudnia niestety na wagonach z przedziałami 8-miesjcowymi + wagon bezprzedziałowy. Ciekawe czy na stałe czy też jest to związane z koniecznością zestawienia kilku "zapendolino". Chociaż raczej stawiałbym na to, że te wagony przejdą na Gorzowiaka.
jajo31 - 20-11-2014, 21:11
Temat postu:
Ciekawe ile wagonów puszczą w "gorzowiaku" ?. Mam nadzieje że więcej niż 3
Darthlol - 20-11-2014, 23:05
Temat postu:
krzychu12231, info potwierdzone ?? jeżeli tak to skąd ??

jajo31, Gorzowiak 4-5 dwójek i jedna jedynka
jajo31 - 21-11-2014, 20:48
Temat postu:
Widać że strzałem w 10 są połączenia z Gorzowa do Zielonej Góry no ale jest jedna śmieszna sprawa odnośnie odcinka Gorzów-Międzyrzecz... Kupując bilet do Skwierzyny zapłaci się więcej niż do Międzyrzecza,a kasjerki nie zawsze zaproponują połączenie w dobrej cenie i naciągają podróznych na większe koszty. Smieszne to no ale lepiej kupić bilet do Międzyrzecza z celem podróży np. do Deszczna i jechać taniej
Sunseed - 21-11-2014, 21:26
Temat postu:
sZakOOu napisał/a:

Z czego większość studentów wysiadała w Żarach. Wink Po prostu podróżni z Żagania będą musieli się przesiąść w Żarach na pociągi do Zielonej Góry.


Nie raz, nie dwa całą drogę musiałem przestać na stojąco, nawet na schodach nie dało rady usiąść. Co prawda SA105 ale jednak : ) Też mnie to dziwiło. W Żarach wejście do szynobusu było już bardzo utrudnione.
jajo31 - 23-11-2014, 17:05
Temat postu:
Z sitkola znikneły prawie wszystkie połączenia z kostrzyna do krzyża? Czyżby posłuchali głosu podróźnych że rozkład jest źle ułożony i zrobią korekty?
krzychu12231 - 23-11-2014, 20:30
Temat postu:
Darthlol, potwierdzone z systemu e-IC (da się zakupić miejsca xx7 i xx8 we wszystkich wagonach przedziałowych).

Wagonów będzie jednak 6 (miało być 5). 2 klasa: 10, 11, 13, 14, 15 (bezprzedziałowy), 1 klasa: 12.
Darthlol - 03-12-2014, 11:01
Temat postu:
Dlaczego pociąg z Zbąszynka do Rzepina w rozkładzie 2014/2015 nie jest rano skomunikowany z pociągiem do Frankfurt Oder ?? Brakuje kilkunastu minut, a to kolejny odpływ podróżnych Twisted Evil

Tym samym nie ma możliwości taniej podróży z Poznania do Berlina w godzinach porannych Sad
krzychu12231 - 04-12-2014, 10:00
Temat postu:
To nie jedyna głupota. Powrót też fajny:

Frankfurt(Oder) 18:32 ---> Przylep 20:21 (Regio)
Przylep 20:19 ---> Poznań Główny 22:17 (Regio)

Jak widać brakują 2 minuty..... fakt że dla Poznaniaków to trasa trochę okrężna, jednak byłaby to jedna możliwość powrotu Regio co byłoby dużo tańsze od BWE.

Inna sprawa:

Warszawa Centralna 17:55 ---> Zbąszynek 21:09 (BWE)
Zbąszynek 21:01 ---> Zielona Góra 21:46 (Regio)

To też jest głupota. Owszem, jest EIC Lech. Ale Lech z Centralnej będzie odjeżdżał o 15:55, tu byłaby możliwość pobytu w Warszawie 2h dłużej. Ale jak widać jest to za trudne.

Kolejna:

Warszawa Centralna 14:55 ---> Zbąszynek 18:10 (BWE)
Zbąszynek 18:07 ---> Zielona Góra 18:59 (Regio)

To połączenie co prawda pokrywa się prawie z EIC Lech.. ale EIC Lech w soboty nie pojedzie, a to byłoby codzienne. W obecnym rozkładzie jechałem nieraz spóźnionym 79401 i widziałem jak dużo ludzi z tej przesiadki korzystało gdy Regio się spóźnił i zdążyli się przesiąść. Ale jak widać to też za trudne....

Swoją drogą to aż dziwne, pociągów ZG - Zbąszynek będzie wyjątkowo dużo a skomunikować w Zbąszynku żadnego z nich z BWE się nie da....
Darthlol - 04-12-2014, 21:44
Temat postu:
krzychu12231, brak słów

Cytat:
Frankfurt(Oder) 18:32 ---> Przylep 20:21 (Regio)
Przylep 20:19 ---> Poznań Główny 22:17 (Regio)


Akurat tutaj się nie zgodzę, jest wariant przez Świebodzin i Zbąszynek i godzina przybycia do Poz taka sama Język

Co do reszty pełne poparcie, trzeba wysłać jakieś pismo w sprawie tych skomunikowań Twisted Evil
krzychu12231 - 04-12-2014, 22:31
Temat postu:
Co to za wariant przez Świebodzin? Bo jak mówisz o RE to tylko do końca grudnia, potem RE wylatują i przez Świebodzin o tej porze pozostaje tylko BWE... przynajmniej wg Sitkola.

Co do połączenia z wyjazdem BWE z Wawy 14:55 to w tym roku już pisałem do PR. Odpisali mi że PLK nie wyraża zgody. Napisałem więc do UMWL - nie dostałem żadnej odpowiedzi.... tak są zainteresowani pasażerem. Wiem że problemem byłoby krzyżowanie z TLK Zielonogórzanin w Babimoście, ale był czas że Zielonogórzanin miał odjazd z Babimostu 18:27 i Regio 79401 czekał na niego 13 czy 14 min - ale wtedy też się nie dało.
calsberg - 15-12-2014, 18:09
Temat postu:
Trzy wagony na Szczecinianie zostały zastąpione trzema na Gorzowiaku....ja widać na jednym z filmiku frekwencji oszałamiającej nie było. Trzy wagony jadą do Warszawy na całym przebiegu czy jakieś są dołączane w Poznaniu?
jajo31 - 17-12-2014, 00:42
Temat postu:
calsberg napisał/a:
Trzy wagony na Szczecinianie zostały zastąpione trzema na Gorzowiaku....ja widać na jednym z filmiku frekwencji oszałamiającej nie było. Trzy wagony jadą do Warszawy na całym przebiegu czy jakieś są dołączane w Poznaniu?

pociąg ma się składać z 6 wagonów tylko że 3 z nich będą kursować na zarządzenie
krzychu12231 - 18-12-2014, 21:48
Temat postu:
Gorzowiak aktualnie jeździ na 3 wagonach.
TLK Bachus wbrew temu co się mówiło prowadzi wagony z przedziałami 8-miejscowymi, jednie system sprzedaje po 6 miejscówek na przedział. Może ktoś potwierdzić czy Bachus ma teraz obieg z Zielonogórzaninem? Jeśli tak to na 6-miejscowe nie ma co liczyć w najbliższej przyszłości.

Wczoraj były cyrki z Podlasiakiem, grupy wagonów do Zielonej Góry i Szczecina były zamienione miejscami (a dokładniej tabliczki, bo wagony te które parę dni temu jechały do ZG były na przodzie składu z tabliczkami do Szczecina). Oczywiście w Poznaniu nikt nie wpadł na to by przesadzić i przeprosić pasażerów i zamienić tabliczki (ustawienie i układ wagonów do ZG oraz trzech pierwszych do Szczecina identyczny), skończyło się na rozformowywaniu składu w efekcie czego obie części odjechały z Poznania z ~+60 (na końcu składu było jeszcze kilka niedostępnych dla podróżnych wagonów jako podsył, które były podłączone bezpośrednio do części jadącej do ZG a jechały do Szczecina, w efekcie czego przód składu po odjechaniu od reszty i podłączeniu na tył loka został przestawiony i podłączony do tych wagonów niedostępnych Twisted Evil ).
Ponadto tablice na peronie wyświetlały Szczecin przy części niedostępnej, a przy całej reszcie Zielona Góra, ludzie na potęgę wsiadali w nie swoje wagony.
blakop - 19-12-2014, 03:15
Temat postu:
W Poznaniu to standard niestety. W przypadku pociągów grupowych nie radzą sobie z wyświetlaczami na peronach w tym względzie. Nie bez powodu stacja ma nazwę Ponań "Shit" Center Smile
Niby wyznaczono na peronach grupy i sektory (początkowo odmiennie nazwane na peronach i wyświetlaczach), ale w praktyce i tak to nie działa. O podawaniu nr torów w odjazdach nawet nikt nie myśli bo to jest technologia przewyższająca dzisiejsze możliwości PKP na dworcu Poznań w tej chwili... Chyba musi Łukaszenka na wizytację znów przyjechać Wink
Pionier27 - 21-12-2014, 17:55
Temat postu:
Z tego co wiem to BACHUS będzie jeździł na starych wagonach dopóki nie zwolni się jakiś skład po EIC w zamian z EIP. Pisałem o tym wcześniej
krzychu12231 - 21-12-2014, 18:11
Temat postu:
Jak najbardziej możesz mieć rację, ja nie mam takich wiadomości. Jednak jeśli ma obieg z Zielonogórzaninem (a wszystko na to wskazuje), to nie wiem jak to będzie, skoro planowo prowadzi on wagony z przedziałami 8-miejscowymi. No chyba że zmiany będą od marca wraz z korektą, ale jeśli tak to nie wiem dlaczego po 6 miejsc na przedział sprzedają obecnie w Bachusie (zwróć uwagę, że chyba żaden obecny EIC nie jeździ na 141A tylko na Z-tach, a Bachus w systemie ma 10 przedziałów na wagon). Po prostu to wszystko się dla mnie kupy nie trzyma.
Pożyjemy zobaczymy, oby była frekwencja przede wszystkim bo 14 grudnia Bachus do ZG miał obłożenie na końcowym odcinku ze 20%.
Pionier27 - 21-12-2014, 18:20
Temat postu:
No właśnie mnie też to dziwi. Podejrzewam że chcą zarobić na ZIELONOGÓRZANINIe i sprzedają bilety w 8 miejscowych wagonach. Zielonogórzanin zawsze ma obłożenie. Myślę ze do wakacji sie wyjaśni i rzucą jakiś skład po EIP
sZakOOu - 15-01-2015, 08:49
Temat postu:
Cytat:
- Jestem radnym dopiero od miesiąca, ale jak zapowiadałem, nie będę tylko radnym, który podnosi rękę do góry. Między innymi z mojej inicjatywy rada przyjęła apel do marszałka o przywrócenie połączenia kolejowego do Jeleniej Góry. Bo szynobusy jeździły z Zielonej Góry przez Żar, pomijając Żagań. Reprezentując nasz samorząd pojechałem do Urzędu Marszałkowskiego i prawdopodobnie już w marcu pociąg będzie jechał również przez Żagań i Jankową. To z pewnością ożywi nasz ruch turystyczny.

Cytat pochodzi z tego artykułu:
GAZETA LUBUSKA
kysiek2 - 16-01-2015, 18:13
Temat postu:
Nie do końca mi się ten pomysł podoba. Tzn jako fotografującego kolej rarytasem będzie dla mnie mozliwość zrobienia zdjęć na 389 z taborem pasażerskim. Swoją drogą to może się nawet przejadę tym szlakiem.

Jako zaś podróżnego uważam że kolejne wydłużenie tj dołożenie okrężnej drogi dla pociągu i zmiana czoła w Żaganiu będzie skutkować wydłużeniem czasu przejazdu, lepiej było zrobić poc. z Żagania do Żar skomunikowane z tymi do J. Góry i Z. Góry.
sZakOOu - 18-01-2015, 01:27
Temat postu:
Do przetrasowania jednak nie dojdzie, w Żarach jest bardzo dogodna przesiadka. Po ósmej wyjazd z Żagania, i w Żarach jest 9 minut na przesiadkę do "Winnicy" do Jeleniej Góry.
konik23 - 18-01-2015, 09:22
Temat postu:
To w końcu będą przetrasowane te pociągi czy też nie?
kysiek2 - 18-01-2015, 11:05
Temat postu:
Na razie to było napisane, że temat zostanie rozważony.Miałoby to nastąpić od marca, więc w momencie opublikowania korekty marcowej się wszystko wyjaśni. Może być tak, że marszałek nie powiedział "nie", tylko dyplomatycznie wspomniał, że temat zostanie rozważony, bo takie sprawy trzeba uzgodnić z woj. dolnośląskim jako współorganizatorem tych połączeń, konieczna byłaby korekta rozkładu jazdy, więc ich zgoda też jest potrzebna. Ja typuję, że pociąg będzie jeździł obecną trasą (szczególnie, że teraz jest on pewnie skomunikowany z innymi pociągami, co po zmianie trasy i wydłużeniu czasów jazdy może ulec zmianie). Chociaż jest rok wyborczy więc nic nie jest w 100% pewne.
sZakOOu - 20-01-2015, 17:11
Temat postu:
Lubuski magistrat już się wypowiedział w tej sprawie.

Czy pociągi relacji Zielona Góra - Jelenia Góra pojadą przez Żagań?
Sunseed - 22-01-2015, 01:40
Temat postu:
W maju przez kilka dni pociągi pojadą przez Żagań, wtedy dokładnie zmierzony zostanie czas przejazdu i będzie można konkretniej rozmawiać.

Do tego czasu

Cytat:
Mając na uwadze zgłoszone potrzeby komunikacyjne miasta Żagań, zawnioskowaliśmy do operatora, aby w ramach najbliższej korekty rozkładu jazdy poprawił skomunikowania pociągów regionalnych na stacji Żary, w taki sposób, aby maksymalnie zmniejszyć czas oczekiwania na przesiadkę na pociągi do Zielonej Góry. Korekty powinny zostać wprowadzone w marcu.
Danuta Wesołowska-Wujaszek z Departamentu Inf. i Komunikacji lubuskiego UM dla kolejowailowa.eu
kysiek2 - 22-01-2015, 10:28
Temat postu:
A możesz podać dokładniej w jakich dniach maja ma to nastąpić, bo chętnie złapałbym szynobus na 389.
Sunseed - 22-01-2015, 14:36
Temat postu:
Nie będzie jechał 389 tylko 275, jak na załączonym obrazku (czerwona linia) - z pominięciem odcinka Bieniów - Lubanice - Żary (zamknięcie torowe).
Lepsza szlakowa ale 3 zmiany czoła.

http://images.tinypic.pl/i/00622/wxuoxizqpn6f.jpg

Co do daty to musisz zadzwonić do zarządcy, bo mi wyleciała z głowy data.
sooq1408 - 22-01-2015, 14:42
Temat postu:
to zamknięcie torowe jest spowodowane remontem czy czymś innym?
konik23 - 22-01-2015, 18:15
Temat postu:
A zmiana czoła to tylko zamiana fotela przez maszynistę czy potrzebne są jeszcze jakieś inne czynności jak próby hamulca przy zmianie lokomotywy?
kysiek2 - 23-01-2015, 21:27
Temat postu:
Podejrzewam, że zamknięcie będzie miało związek z pracami na przejeździe w Grabiku co miał być robiony z tzw. projektu przejazdowego.
konik23 - 23-01-2015, 22:00
Temat postu:
już go robią, powbijali kołki kopią rowy pod kable
krzychu12231 - 27-02-2015, 10:51
Temat postu:
Od 25 lutego Zielonogórzanin i Bachus skrócone do 4 wagonów, ciekawie się zapowiadają wszelkie poświąteczne powroty, jak w takim Zielonogórzaninie przy 10 wagonach swego czasu miejsc często w niedziele brakowało.
kysiek2 - 27-02-2015, 18:58
Temat postu:
Czyżby PKP Intersyfy chciało zniechęcić podróżnych do korzystania ze swoich usług, by mieć potem pretekst do uwalenia połączeń??
krzychu12231 - 27-02-2015, 20:24
Temat postu:
Na to wychodzi, wielu moich znajomych przesiadło się już na PRy "bo w tych TLK to nigdy nie wiadomo czy będą jeszcze miejscówki, a jak się kupi wcześniej to nie wiadomo czy się uda dopchać do przedziału". Ja rozumiem że taki Zielonogórzanin w dni powszednie nie ma dużego obłożenia, ale w weekendy dodatkowe wagony powinny jechać do Zielonej Góry a nie być odczepiane w Poznaniu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group