Tabor - 1 kl. w zielonym malowaniu adrian033 - 03-08-2014, 12:43 Temat postu: 1 kl. w zielonym malowaniu
Witam czy istnieje jeszcze jakaś jedynka w zielonym malowaniu pamiętam ,że jeszcze EX Słupia pare lat temu prowadziła taki wagon buuuuum - 04-08-2014, 17:24 Temat postu:
Ale o jaką zieloną dokładnie ci chodzi ?
czy taka ? adrian033 - 04-08-2014, 18:54 Temat postu:
o tą drugą dokładnie DarekP - 07-08-2014, 14:13 Temat postu:
Jest jeszcze 3 możliwość, były kiedyś 140A w wersji lux (na wózkach 25AN z hamulcami tarczowymi) malowane na zielono. Miały być przeznaczone do składów InterRegio OIDP, które w całości miały być malowane na zielono. W tamtych czasach były również całe składy malowane na wiśniowo/czerwono, w których wagony 2 klasy miały po 6 miejsc w przedziale (były to wagony Z2B). Nebbud - 07-08-2014, 15:27 Temat postu:
Jeździ w składach IR. adrian033 - 07-08-2014, 20:33 Temat postu:
Dzięki za odpowiedź . Czyli jeździ niezmiennie w zielonym kolorze i nie jest zdeklasowana? Brajdak - 08-08-2014, 20:18 Temat postu:
Jak widać na obrazku, ma oznaczenie Az..., a to oznacza, że jest zdeklasowana. buuuuum - 12-08-2014, 17:00 Temat postu:
W InterSyfach w 2010 można było jeszcze spotkać takie kwiatki, że zielona Az, była jako 1 klasa... ale obecnie raczej sie to już chyba nie zdarza.
TLK "Zamenhof" też ma całościowy skład z wagonów 1 klasy i "1" przemalowana na 2
Wszystko zależy od pory dnia, tygodnia itd. 1 klasa na nie których odcinkach w ogóle nie jest opłacalna np. Kraków - Przemyśl itp. na większych odcinkach to co innego.
[ Dodano: 12-08-2014, 19:27 ]
Jeśli masz bilet na 1 klasę a za Twoim następnym wagonem znajduje się 1 klasa jako 2 klasa, wtedy masz prawo przejść do 2 klasy i otrzymać zwrot różnicy między 1 a 2 kl. żadnego problemu nie ma tylko mało kto o tym wie Brajdak - 14-08-2014, 18:22 Temat postu:
Wiedzą, wiedzą... Oby tylko miejscówka była. Pako - 16-08-2014, 23:29 Temat postu:
Wagony pierwszej klasy w kolorze "zielonym" jeśli nie były wagonami zdeklasowanymi to mogły być tylko wagony typu 112Lux.
Czyli zmodernizowane w ZNTK Ostrów Wlkp wagony 112A do standardu "Lux" między innymi poprzez:
-nowe wózki 25AN
-zabudowę zbiorników na nieczystości (WC)
-zainstalowanie przetwornicy statycznej,
-zabudowanie nowych okien ( zaokrąglonych)
-nowych foteli w przedziałach (np: zagłówki były skórzane)
-elektroniczny wyświetlacz ( termometr, zegar) w przedziale
Wagony te po opuszczeniu zakładów były malowane w taki sam sposób jak dwójki z tą różnicą że na d oknami był malowany typowy dla jedynek żółty pas.
To jest akurat sytuacja przejściowa, gdyż PESA z drugiej puli modernizacyjnej wagonów wypuściła dotąd tylko 111Arow i 140A, przy czym więcej tych 140A, więc, aby zrobić z tego jakiś sensowny skład dokonano takiej "adaptacji".
Co do zielonych jedynek, to były faktycznie 112Alux, a nie jak napisałem 140Alux, bo takich OIDP nie było. mkfilmykolejowe - 05-09-2014, 18:11 Temat postu: DarekP, nie wiesz co się dzieje z wagonami 156A/158A dostępnych dla EIC? Powinno być 6 szt. wagonów 156A oraz 6 szt. wagonów 158A jak na razie widzę tylko jeden wagon 156A jest w ruchu, dwie sztuki 158A są w ruchu, a pozostałe? DarekP - 07-09-2014, 17:43 Temat postu:
Witaj, nie bardzo łapię, o co pytasz, więc może po kolei.
Nowe wagony z FPS, przystosowane do 200km/h możemy przyporządkować do 3 przetargów:
- zakup 17 wagonów dla połączeń EIC
- zakup 25 wagonów dla TLK na trasę Wrocław-Gdynia
- zakup 20 wagonów (chyba dla TLK) na trasę Warszawa-Szczecin
Z pierwszego przetargu dostarczono:
- 3 wagony 158A (bezprzedziałowe 1 klasy)
- 3 wagony 156A (przedziałowe 1 klasy z przedziałami Business Class)
- 8 wagonów 159A (bezprzedziałowe 2 klasy)
Tym wagonom w 2013 roku zaczęły się rewizje, więc automatycznie przez jakiś okres nie kursowały.
Drugi przetarg jest nadal w realizacji - ma już spore opóźnienie, z tego, co wiem od innych dostarczono:
- 4 wagony pierwotnie oznaczone 166A, a obecnie 156A (przedziałowe 1 klasy)
- 8 wagonów pierwotnie oznaczonych 167A, a obecnie też 156A (przedziałowe 2 klasy z przedziałem dla niepełnosprawnych na wózkach)
W produkcji są nadal:
- 4 wagony pierwotnie oznaczone 164A, a obecnie 158A (bezprzedziałowe 1 klasy)
- 9 wagonów pierwotnie oznaczonych 165A, a obecnie też 159A (bezprzedziałowe 2 klasy z przedziałem dla rowerów).
Trzeci przetarg nadal nie został rozstrzygnięty, ale wagony pasujące do tego przetargu wyprodukowano w 2012 roku i są to:
- 4 wagony 158A (bezprzedziałowe 1 klasy)
- 4 wagony 156A (przedziałowe 1 klasy z przedziałami Business Class)
- 2 wagonów 157Aa (przedziałowe 2 klasy z częścią dla niepełnosprawnych na wózkach)
- 8 wagonów 159A (bezprzedziałowe 2 klasy)
- 2 wagony restauracyjne 407A.
Całkiem niedawno w grupie kolegów z forum SSC został zrobiony spis tych nowych wagonów. Zapraszam do obejrzenia na stronie Lutka www.bautzen.cal.pl. Jest tam zarówno opis tych wagonów, jak też ich zestawienie z danymi, które udało nam się zebrać. Przy okazji prośba o pomoc w uzupełnieniu brakujących danych - spotykacie te wagony, więc spisanie danych typu numer seryjny, czy data rewizji pomoże skompletować tę bazę.