Przewozy Regionalne - PR likwidują IR "Piast" Pirat - 21-08-2014, 11:58 Temat postu: PR likwidują IR "Piast"
Przewozy Regionalne podjęły decyzję o zlikwidowaniu z dniem 1 września br. pociągu InterRegio „Piast”. Pasażerowie, którzy zakupili bilety na to połączenie otrzymują od przewoźnika maila o treści:
Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2014 r. zostają odwołane:
·poc. interREGIO 16108/9 i 16112/3 'PIAST' rel. Warszawa Wsch. –Jelenia Góra.
·poc. interREGIO 61108/9 i 61112/3 'PIAST' rel. Jelenia Góra –Warszawa Wsch.
Podróżnym, którzy nabyli w przedsprzedaży bilety na przejazd lub przewóz rzeczy poc. IR 16108/9, 16112/3, 61108/9, 61112/3 po 1 września 2014 r., zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety jednorazowe dokonywany jest bez potrącania odstępnego.'
Decyzja o tyle dziwna, że akurat to połączenie cieszyło się sporą popularnością wśród pasażerów i stanowiło dobrą alternatywę dla jadących okrężną drogą pociągów TLK oraz znacznie droższych pociągów EIC, uruchamianych przez PKP Intercity. Oferta InterRegio zamiast rozwijać kurczy się. To nie napawa optymizmem. Kilka lat temu, kiedy Przewozy Regionalne podjęły decyzję o uruchomieniu tych pociągów i skutecznie walczyły z PKP PLK o ich utrzymanie na torach wydawało się, że mogą stanowić prawdziwą konkurencję dla spółki z Grupy PKP. Były swoistym hitem na rynku. Oferta była znacznie lepsza niż obecnie, dość powiedzieć, że InterRegio jeździły chociażby z Warszawy do Krakowa czy Gdyni. Teraz stolica traci tanie połączenie z Katowicami, Wrocławiem i Jelenią Górą. O przyczyny likwidacji IR Piast zapytaliśmy przewoźnika, nie uzyskaliśmy jednak do tej pory odpowiedzi. A zatem kolejna przesiadka do autobusów PolskiBus.com? Na trasie z Warszawy do Wrocławia kursują co godzinę.
źródło: inforail.plsheva17 - 21-08-2014, 12:37 Temat postu:
Niech dziennikarze zobaczą sobie jak wytrasowano Piasta a potem wypisują dyrdymały. To tak naprawdę PKP PLK zlikwidowała Piasta. mkfilmykolejowe - 21-08-2014, 12:44 Temat postu:
Czy ja wiem, by "Piast" cieszył się sporą frekwencją? W ostatnim miesiącu często widywałem "Polonię" i "Piasta" w kierunku Warszawy to większość wybierała "Polonię", która jedzie szybciej od "Piasta" niby tą samą trasą a "Piast" jedzie dłużej.
"Piast" cieszył się sporą frekwencją, gdy jeździł dwie godziny wcześniej, do Warszawy po 20:00 na miejscu a obecnie po 23:20, dobry jest na powroty z weekendów, ale w tygodniu kiepsko. sheva17 - 21-08-2014, 23:33 Temat postu: http://www.przewozyregionalne.pl/node/15447
Ze względu na duże nasilenie prac modernizacyjnych prowadzonych na wielu liniach kolejowych w kraju, które nie pozwoliły wytrasować pociągów w atrakcyjnych dla podróżnych godzinach, od 1 września br. nie będą kursowały pociągi:
- IR „Piast” Warszawa Wschodnia (6:32) – Jelenia Góra (17:39),
- IR „Piast” Wrocław Główny (16:16) - Warszawa Wschodnia (23:34),
- IR „Lompa” Wrocław Główny (18:37) - Katowice (21:52) w niedzielę.
Podróżnym, którzy nabyli w przedsprzedaży bilety na przejazd lub przewóz rzeczy odwołanymi pociągami, 1 września i później, zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety jednorazowe dokonywany jest bez potrącania odstępnego. Ponadto posiadacze Super Biletów na przejazd wyżej wymienionymi pociągami interREGIO, po 1 września br. mogą zrealizować przejazd na ich podstawie w innym pociągu Przewozów Regionalnych w relacji i dniu ważności wskazanym na bilecie. Przepraszamy za powstałe niedogodności.
Czyli sprawa się wyjaśniła, likwidację Piasta zawdzięczamy PKP PLK. Ten pociąg był dość popularny i bardzo potrzebny, Polonia nie jedzie np. przez Gliwice czy Zabrze, o tym też pamiętajmy i nie jest na każdą kieszeń. Anonymous - 22-08-2014, 00:23 Temat postu:
Na E-30 jak tak dalej pójdzie to zostanie pustynia i towarowe na odcinku Wrocław-Katowice.
Likwidacja Lompy to totalny debilizm w niedzielę. Ostatni pociąg z Wrocławia do Katowic (TLK-A) będzie odjeżdżał o 19: 20 sic!! Potem do 5 rano żadnego połączenia nawet z przesiadką.
Wolę nie myśleć co będzie się działo na E-30 od grudnia. Pustynia i przesiadki na osobówki żeby się dostać z Katowic i Gliwic do Wrocławia.
PLK-a nawet jak wyremntuje linie E-30, to ciekaw jestem jak bedzie na niej zarabiać skoro nie bedzie tam prawie żadnych pociągów....chore.. Brak Pendolino, Brak EIC od grudnia. Zapowiada się horror na E-30 Wrocław-Katowice od grudnia-