INFO KOLEJ - forum kolejowe

Zagranica - Kraków/Warszawa-Frankfurt nad Menem

Okid2 - 31-08-2014, 20:07
Temat postu: Kraków/Warszawa-Frankfurt nad Menem
Witam,

muszę dojechać do Frankfurtu, chciałbym pociągiem. Mam pytanie. Jakie najlepsze pod wzgledem malej ilosci przesiadek i niskiej ceny połączenie byście polecili?

Pozdrawiam.
tomeeek07 - 31-08-2014, 20:57
Temat postu:
Jeśli koniecznie kolega chce koleją to z Warszawy polecam do Berlina, a stamtąd Frankfurt(M).
Z Krakowa - Wiedeń, następnie Frankfurt(M)
Jeśli chodzi o tą drugą opcję to sam tak jechałem. W najtańszej opcji 2x 29EUR, czyli jakieś 245 zł.
W razie dodatkowych pytań - pytać i bilety kupować bezpośrednio u danego przewoźnika!
Okid2 - 31-08-2014, 22:01
Temat postu:
Dziekuję. To teraz tak, czy te bilety trzeba kupowac z jakimś wyprzedzeniem? Czy bezposrednio przed odjazdem-na dworcu?
krzysw - 31-08-2014, 22:56
Temat postu:
Mozesz i przed odjazdem na dworcu, tylko zamiast 29 EUR zaplacisz blizej 129 EUR. Generalnie im wczesniej tym taniej i im godziny mniej popularne tym taniej. Uwaga ogolna: W obecnych czasach bilety kupuje sie raczej przez internet.
Okid2 - 01-09-2014, 06:06
Temat postu:
Rozumiem. Czyli kupuje bilet u nas i na stronie austriackich kolei przez neta rzecz jasna :-D

Dzieki wielkie za odpowiedzi.

[ Dodano: 01-09-2014, 07:35 ]
OK, jedno mi się wyjaśniło. Kolega mówiąc wcześniej, miał zapewne na myśli "zdecydowanie wcześniej" Smile Ceny na stronie OBB są dosyć wysokie w połączeniach na ten tydzień... No cóż, pewnie nie uda mi się dojechać pociągiem... A tak strasznie nienawidzę autobusów ;/ Życie Smile
Darthlol - 01-09-2014, 13:10
Temat postu:
Okid2, nic jeszcze stracone!! powiedz mi kiedy chcesz dokładnie jechać? jak Ci chętnie pomogę Very Happy

z Warszawy lub Krakowa najtaniej wychodzi przejazd przez Niemcy, czyli na biletach DB, ceny według oferty Europa-Spezial Polen rozpoczynają się od 39 euro, bilety można zakupić za pośrednictwem internetu bądź w biurach DB w Polsce i taki bilet obowiązuje już od miejscowości w Polsce, ważna sprawa w autobusach DB relacji Berlin-Kraków obowiązują bilety online, w innych przypadkach trzeba mieć bilet wystawiony przez kasę biletową lub zamówiony przez bahn.de z wysyłką do Polski(czas dostawy dla Legnicy ok 3-4 dni roboczych, dla Babimostu 5-6 dni, piszę to z własnego doświadczenia),

w obecnym tygodniu są bilety z najniższego kontyngentu za 39 euro oraz 49 euro

przejazd przez Austrię jest zdecydowanie droższy z konieczności zakupu dwóch biletów, na odcinek Warszawa/Kraków- Wien i następnie Wien-Frankfurt(Main)Hbf jak i również mniej komfortowy na wielu odcinkach prędkość nie przekracza 200 km/h Język


tylko powiedz mi kiedy chcesz dokładnie jechać znajdę dla Ciebie połączenie najlepsze pod względem ceny Very Happy

Bilet normalny według taryfy NRT z Warszawy do Frankfurt(Main)Hbf to 175,60 euro, zaś z Krakowa 183,60 euro, posiadacze BahnCard 25/50/100 mają zniżkę 25% na cenie biletu- Railplus

teraz Deutsche Bahn ma fajną promocję na Einsteiger BahnCard 25 ceny o 0 euro !!!
http://www.bahn.de/micro/view/einsteigerbahncard/index.shtml

Pozdrawiam
krzysw - 01-09-2014, 13:36
Temat postu:
Na najblizszy termin czyli 4.09 bilet na polaczenie:

Warszawa Centralna 05:55
Berlin Ostbahnhof 11:06
Berlin Ostbahnhof 11:23
Frankfurt(Main)Hbf 15:44

cena biletu 99 EUR (z BC - 75 EUR). Nie widze w tym tygodniu biletow za 39 lub 49 EUR

W BWE bilety wydrukowane z internetu tez dzialaja.
tomeeek07 - 01-09-2014, 13:43
Temat postu:
Tak tylko dodam, że gdyby kolega tak nie nienawidził autokarów, to mógłby dojechać na przykład z Warszawy przez Berlin do Frankfurtu nad Menem już za 150 zł. Właśnie z ciekawości sprawdziłem cenę na 3 września.
Darthlol - 01-09-2014, 13:48
Temat postu:
krzysw,uwierz mi, że są za 39 euro oraz 49 euro Very Happy

wydrukowane bilety(online ticket) na BWE działają tylko z Niemiec do Polski !!!!!!!!!!!!!!!
krzysw - 01-09-2014, 14:08
Temat postu:
Darthlol napisał/a:
krzysw,uwierz mi, że są za 39 euro oraz 49 euro Very Happy


No coz, skoro nie podajesz wiecej informacji nie bede tego kontestowal. Moze i gdzies mozna takowe kupic, ja nie umiem.

Darthlol napisał/a:

wydrukowane bilety(online ticket) na BWE działają tylko z Niemiec do Polski !!!!!!!!!!!!!!!


Ostatnio mialem bilet powrotny Berlin-Warszawa z internetu i tez dzialal.
Darthlol - 01-09-2014, 14:37
Temat postu:
Cytat:
Ostatnio mialem bilet powrotny Berlin-Warszawa z internetu i tez dzialal.


Czytanie ze zrozumieniem, tylko i wyłącznie w relacjach z Niemiec(dowolna stacja) do Polski Śmiech
Anonymous - 01-09-2014, 17:22
Temat postu:
Czytanie ze zrozumieniem
Cytat:
bilet powrotny

Okid2 - 01-09-2014, 17:51
Temat postu:
Ok Darthol, to np. na środę? Bo zacząłem już przyglądać się ofercie Quer-durchs-Land-Ticket i wszystko jest ok oprócz jednego oznaczenia pociągu, a mianowicie OE - czy to jest regionalny?

[ Dodano: 01-09-2014, 19:52 ]
A z Moją niechęcią do autokarów w parze idzie również zamiłowanie do kolei Smile
krzysw - 01-09-2014, 19:05
Temat postu:
OE to inny skrot od ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH).
Quer-durchs-Land-Ticket obowiazuje u tego przewoznika.

http://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutschland_erleben/allgemein/tickets/pdfs_laender-tickets/2014/mdb_152165_140507_geltungsbereich_qdl_ab_140101_a01.pdf
Darthlol - 02-09-2014, 11:05
Temat postu:
Okid2, masz kartę kredytową lub BahnCard 25?

co do oferty Quer-durchs-Land-Ticket bilet nabyty w internecie lub w automacie kosztuje 44 euro, u obsługi (kasa itp.) 2 euro więcej,
z tej oferty nigdy nie korzystałem dla mnie jest mało korzystanie cenowo(zdecydowanie dłuższy czas podróży plus niższy komfort) , ale jak tam uważasz Śmiech

w takim przypadku polecam Tobie przekraczać granicę na stacjach we Frankfurcie Oder lub Görlitz i tam spokojnie nabyć bilet w automacie biletowym, są w języku polskim albo też kupić bilet przez internet

podkreślam jeszcze raz powiedz mi kiedy chcesz dokładnie tam jechać i kiedy wracać? ja znajdę Tobie połączanie w korzystnej cenie, bo nie wiem kiedy mam dla Ciebie szukać, a dzień dwa to ceny będą bardzo wysokie, na 3-5 dni da radę znaleźć połączanie w rozsądnej cenie Very Happy

np. cena biletu na jutro z Krakowa do Frankfurtu nad Menem w drugiej klasie to 109 euro, wyjazd 7.05, w Berlinie o 15.15, zaś we Frankfurcie o 19.44
krzysw - 02-09-2014, 11:13
Temat postu:
Kolega Okid2, juz nie moze sie doczekac spedzenia 8h w DB IC Bus Krakow-Berlin przy polaczeniu ktore podales Smile
Darthlol - 02-09-2014, 11:17
Temat postu:
krzysw, to był tylko przykład xD, po drugie sam wiesz jaki jest stan torowiska na odcinku Kraków- Wrocław zostawię to bez komentarza Happy
sebek - 08-09-2014, 16:53
Temat postu:
Pamiętacie czasy gdy jeżdziło się bezpośrednim składem Kraków - Frankfurt/M, łączonym we Wrocławiu z grupą wagonów Warszawa - Frankfurt. W zestawieniu jechały też wagony Warszawa - Lipsk. To już sporo czasu minęło, ale jeszcze w latach 90, nie pamiętam dokładnie do kiedy, pociąg jeżdził i był jednym z najdłużej utrzymujących się bezpośrednich zagranicznych składów do Niemiec.
Kilka lat wcześniej zlikwidowano Kraków - Kolonia, z częścią wagonów do Drezna.
maciej30 - 09-09-2014, 16:23
Temat postu:
sebek napisał/a:
Pamiętacie czasy gdy jeżdziło się bezpośrednim składem Kraków - Frankfurt/M, łączonym we Wrocławiu z grupą wagonów Warszawa - Frankfurt. W zestawieniu jechały też wagony Warszawa - Lipsk. To już sporo czasu minęło, ale jeszcze w latach 90, nie pamiętam dokładnie do kiedy, pociąg jeżdził i był jednym z najdłużej utrzymujących się bezpośrednich zagranicznych składów do Niemiec.
Kilka lat wcześniej zlikwidowano Kraków - Kolonia, z częścią wagonów do Drezna.


To i tak już była okrojona relacja, bo do konca lat 80 pociąg Kraków/Warszawa - frankfurt nad menem kursował w wydłużonej relacji do Paryża Est. Ten skład nie miał prawa przetrwać z powodu wymagań niemieckiego operatora zarządzającego infrastrukturą. Niemcy wycofywały na początku ubiegłego dziesięciolecia wszystkie pociągi pospieszne "D" zastepujące je pociągami IC lub ICE. Ten pociąg nie mógł spełnić takich parametrów więc niemcy nie chcieli go więcej na swoich torach. Wtedy również na większości trasy po stronie niemieckiej wprowadzano prędkość 200 km/h a ten pociąg mógł jechać góra 160. Ten pociąg był pozostałością socjalizmu w Polsce i nie pasował do nowoczesnych niemieckich kolei więc wyleciał.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group