INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Parę pytań odnośnie Sz i S1

szewczykluk - 14-10-2014, 19:45
Temat postu: Parę pytań odnośnie Sz i S1
Witam czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego przy Sz można jechać raz z prędkością nie większą niż 40 km/h i oczywiście zatrzymać pociąg bezpiecznie w razie przeszkody a zarazem w instrukcji Ie-1 jest zapis iż przy sygnale Sz wyjazd ze szlaku z blokadą samoczynną powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h - jak mam to rozumieć? iż przy blokadzie i wyjeździe Sz do 20 km/h a przy innej sytuacji do 40 km/h ???

a drugie pytanie jeśli pociąg jest zatrzymany przy semaforze odstepowym samoczynnym i ma sygnał S1 czyli stój - to może obok niego przejechać??tylko z zaznaczeniem iż max do 20 km/h???
dziękuje
PKPowiec - 14-10-2014, 20:32
Temat postu:
Na wjazd/wyjazd poc. na szlak z blokadą półsamoczynna obowiązuje 40 km/h (wiemy dlaczego, gdyż jazda nie koniecznie będzie odbywać się przez rozjazdy w położeniu na wprost). Wyjazd na Sz na szlak z SBL następuje z V=20 km/h, gdyż pomijane są wtedy zabezpieczenia, i teoretycznie nie jest zabezpieczona przez urządzenia niezajętość odstępu, co w uproszczeniu można by porównać do ruszania spod semafora SBL z obrazem S1 (możemy kontynuować jazdę z prędkością nie większa niż 20 km/h, bo nie wiadomo czy szlak przed nami jest wolny. Ponadto prędkość trzeba regulować tak, by w każdej chwili w wypadku ujrzenia przeszkody w torze zatrzymać pojazd.)

To tak w bardzo dużym uproszczeniu.
szewczykluk - 14-10-2014, 21:44
Temat postu:
ok dziękuje, rozumiem że wskaźnik W22 pozwala przejechać na SBL bez zatrzymywania się?
i SBL zawsze jest zakończona wskaźnikiem W18?
ok lecim dalej - czy na szlaku spotka się jeszcze semafory kształtowe? czy tarcza ostrzegawcza SR1 jest często mylona z tarczą nieruchomą sygnał On - w odległości drogi hamowania znajduje się semafor - w sumie bardzo podobne.
podziękował
maruda - 15-10-2014, 07:30
Temat postu:
szewczykluk napisał/a:
rozumiem że wskaźnik W22 pozwala przejechać na SBL bez zatrzymywania się?

Źle rozumiesz.
szewczykluk napisał/a:
i SBL zawsze jest zakończona wskaźnikiem W18?

Tak.
Cytat:
ok lecim dalej - czy na szlaku spotka się jeszcze semafory kształtowe?

Tak.
Cytat:
czy tarcza ostrzegawcza SR1 jest często mylona z tarczą nieruchomą sygnał On - w odległości drogi hamowania znajduje się semafor - w sumie bardzo podobne.
podziękował

Nie jest mylona bo jest jedna istotna różnica pomiędzy tymi tarczami-czytaj uważnie Ie-1
szewczykluk - 15-10-2014, 16:13
Temat postu:
kolego przecież instrukcja jasno mówi iż wskaźnik pociągu towarowego daje mi takowa możliwość - więc proszę wyjaśnij? poza tym semafory kształtowe ponoć w ogóle nie występują w śląskim?
PKPowiec - 15-10-2014, 16:48
Temat postu:
szewczykluk, czyżby Sosnowiecka Kolejówka?
Tak w określonych przypadkach i przy pewnych obostrzeniach możliwe jest pominięcie sem. SBL z sygn. S1, bez zatrzymania.
Cytat:
czy na szlaku spotka się jeszcze semafory kształtowe?

Zależy co masz na myśli pisząc "na szlaku"? Oczywiście w skali kraju są stacje z sygnalizacją kształtową. Ale na szlaku, czyt. jako sem. samoczynne, takowe nie występują i nigdy z resztą nie występowały.
szewczykluk - 15-10-2014, 16:54
Temat postu:
Tak Sosnowiec, prosze rozwin temat owych przypadkow i obostrzen. W instrukcji jest jasno napisane o SBL i wskazniku W22 i nie wspomina ona o zadnych obostrzeniach dziekuje

[ Dodano: 15-10-2014, 18:10 ]
zresztą w instrukcji o Sz jest napisane cytuje : "Pociag zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S1 stój , jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę , powinien jechać dalej z predkością nieprzekraczającą 20 km/h , o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy. " - nie ma zapisu o żadnym kontakcie z dyżurnym czy też zakazach.
jacwol - 15-10-2014, 18:47
Temat postu:
Wskaźnik W-22 ustawia się na semaforach sbl jeżeli wzniesienie wynosi powyżej 6 promil na długości drogi hamowania. Pozwala on na pominięcie bez zatrzymania semafora sbl wskazującego S1 przez ciężki pociąg towarowy z szybkością do 20 km/h. Ciężki pociąg to taki który ma brutto powyżej 3/4 obciązenia dla danego typu lokomotywy na tym odcinku.
PKPowiec - 15-10-2014, 19:47
Temat postu:
szewczykluk, już Ci tłumaczę.
Ogólnie zasada taka przy sem. SBL:
dojeżdżasz do S1, zatrzymujesz się, jeśli nie widzisz przeszkód do jazdy, ruszasz i regulujesz prędkość tak, by w każdej chwili, w wypadku zauważenia przeszkody zatrzymać pojazd (prędkość nie wyższa niż 20 km/h do minięcia następnego sem. wskazującego sygnał zezwalający)
Odstępstwa:
-jazda na rozkaz (pomijasz wskazania semaforów SBL) jedziesz na szlaku na zasadzie blokady półsamoczynnej
-jazda ciężkim poc. towarowym (przy S1 na sem. z W22), robisz wszystko według ogólnych zasad, z tym, ze nie musisz zatrzymywać czoła pojazdu przed sem., możesz minąć ten sem. czołem z prędkością nie większą niż 20 km/h.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group