INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Centralna Magistrala Kolejowa

sympatyk - 13-11-2014, 11:04
Temat postu: Centralna Magistrala Kolejowa
Coraz mniej czasu na ukończenie modernizacji CMK.

Prace modernizacyjne na CMK mają priorytet – PKP PLK przeznaczyły na tę inwestycję ogromne pieniądze, a magistrala ma się stać głównym korytarzem, w którym będą jeździć pociągi Pendolino. Jednakże pod dużym znakiem zapytania stoi zakończenie prac do grudnia br., tak aby składy ED250 mogły osiągnąć 200 km/h.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20819/Coraz-mniej-czasu-na-ukonczenie-modernizacji-CMK.html

---

PLK: CMK będzie gotowa na Pendolino.

Polskie Linie Kolejowe informują, że czasy przejazdu na głównych trasach (w tym na Centralnej Magistrali Kolejowej) od połowy grudnia 2014, podawane przez zarządcę infrastruktury od blisko roku, są aktualne i zostaną dotrzymane, gdyż uwzględniają od dawna zaplanowane inwestycje. Informacje, które temu zaprzeczają - według zarządcy - są nieprawdziwe. Stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych pojawiło się po tym, jak do mediów wyciekł film przedstawiający przejazd Pendolino z Warszawy do Katowic Centralną Magistralą Kolejową.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21938/PLK-CMK-bedzie-gotowa-na-Pendolino.html
voyager1231 - 13-11-2014, 12:26
Temat postu:
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl
darian - 13-11-2014, 17:10
Temat postu:
voyager1231 napisał/a:
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl
Nie bronię autorów artykułu , ale na filmie ktory ja oglądałem na YOutube ( link z www.forsal.pl) jest napisane na początku filmu że jest to film z przejazdu trasą Pendolino . Nigdzie nie jest napisane ( przynajmniej na YOutube) , że jest to film z Pendolino . Tytuł na YOUtube to przejazd trasą WARSZAWA-KATOWICE. Być może gdzieś na jakiejś stronie ( temat filmu i raportu pojawił się na wielu portalach) ktoś go tak zatytułował . Ale w oryginale nie ma o tym mowy .
voyager1231 - 13-11-2014, 18:04
Temat postu:
1. Nie cytuj przedmówcy.
2. Może to i prawda, ale wszystkie stacje telewizyjne, jak jeden mąż, w swoich relacjach twierdziły że to film z Pendolino i właśnie ta wiadomość trafiła do opinii publicznej.

PKP PLK poinformowały że film jest nieaktualny, bo większość inwestycji na nim pokazanych jest zakończona lub w trakcie odbiorów. ( PKP PLK dementuje ) Tak jak podejrzewałem film pochodzi prawdopodobnie z miesięcy letnich.
beton44 - 13-11-2014, 20:49
Temat postu:
voyager1231 napisał/a:
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl


Beton był w połowie października antyszambrować w Centrali na Żelaznej 59a.
Jechał z południa CMKą. Zżarł jabłko, ciasteczko i wypił soczki w pociągu w obie strony.

Widoki za oknem właśnie takie - rozebrane wszystkie przepusty i mosty na jednym torze od Warszawy do tego jak tam Idzikowic. Wszędzie prace - czyli prędkość 50 km/h, coby ludzi nie zdmuchnąć z torów.

Wszystkie pociągi "planowo" spóźnione pół godziny czy 45 minut - bo przecie nie zrobią rozkładu że Express jedzie do Krakowa 4 godziny. bo by był wstyd, a tak to się tylko spóźni trochę każdy.
sympatyk - 12-12-2014, 17:40
Temat postu:
PKP PLK pozwane za modernizację stacji Szeligi.

KZN Rail pozywa winnych nierozliczenia sześciu rozjazdów zainstalowanych na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej Korytów-Szeligi. Stroną w sądowym sporze z krakowską spółką jest hiszpańskie konsorcjum wykonawcze Eneo-Nord – Ortiz oraz inwestor czyli PKP PLK.
KZN Rail w swoim pozwie zarzuca też PKP PLK, że przywłaszczyła ona co najmniej dwa rozjazdy, za które nie dokonano zapłaty ani generalnemu wykonawcy (hiszpańskie konsorcjum), ani podwykonawcy.
Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że na stacji Szeligi w ramach umów podwykonawczych zabudowane zostały dwa inne rozjazdy typu high speed, dostawca tej usługi spółka VAE, została jednak spłacona przez PKP PLK. Nie wiadomo czy impuls do innego potraktowania tego podwykonawcy wynikał z faktu, że wspomniane rozjazdy leżą na torach zasadniczych po których już za kilka dni ma jeździć bezpośrednio Pendolino, czy też z powodu tego że dostawcą był znaczący zachodnioeuropejski koncern.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22409/PKP-PLK-pozwane-za-modernizacje-stacji-Szeligi.html
OS_24 - 07-07-2015, 18:09
Temat postu:
Jak wygląda teraz sprawa dotacji unijnej do modernizacji CMK? Była informacja, że mogą zabrać i nie mogę znaleźć?
Beatrycze - 16-08-2016, 21:09
Temat postu:
Kolejny odcinek CMK na 200 km/h w okolicach Białej Rawskiej.

Sprawne podróże Centralną Magistralą Kolejową z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia zapewni nowa infrastruktura na posterunku Biała Rawska. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły m.in. rozjazdy – ważne elementy toru. Czas prac został ograniczony z dwóch tygodni do sześciu dni.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28440/kolejny-odcinek-cmk-na-200-km-h-w-okolicach-bialej-rawskiej.html
sympatyk - 05-06-2017, 12:25
Temat postu:
100 minut dłużej do Krakowa.

Od 10 lipca do 10 sierpnia zamknięty będzie odcinek ponad 60 km Centralnej Magistrali Kolejowej za Opocznem. Pociągi pojadą trzema różnymi trasami objazdowymi – przez Dęblin, Radom i Kielce, przez Tomaszów Mazowiecki, Radom i Kielce, oraz przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Pomiędzy Warszawą a Krakowem pociągi pojadą o 70-100 minut dłużej.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21901483,wakacyjna-droga-przez-meke-z-powodu-remontow-pkp-wydluza-czas.html
ciapaty - 07-06-2017, 07:44
Temat postu:
I pewnie podrożeją bilety, bo będzie więcej kilometrów Twisted Evil
oskar777 - 07-06-2017, 20:42
Temat postu:
Ale gdyby w drugą stronę to poszło to nie miałbyś nic przeciwko? Twisted Evil Np. 100km zamiast 132? Też byś wołał, że chcesz płacić tyle samo co wcześniej bo i tak docierasz z punktu A do B ale krótszą trasą?
pacy - 07-06-2017, 21:21
Temat postu:
Czyli uważasz, że słuszne jest karanie pasażerów wyższą ceną biletu za ponad godzinę dłuższy przejazd??
Jakoś w relacjach Poznań - Warszawa i Lublin - Warszawa potrafili zrobić cenę relacyjną na czas remontów to może i tu się da??
oskar777 - 08-06-2017, 06:41
Temat postu:
pacy napisał/a:
Czyli uważasz, że słuszne jest karanie pasażerów wyższą ceną biletu za ponad godzinę dłuższy przejazd??
Jakoś w relacjach Poznań - Warszawa i Lublin - Warszawa potrafili zrobić cenę relacyjną na czas remontów to może i tu się da??


Napisałem tylko jak działa ludzka psychika. Jak coś ma podrożeć to źle ale jakby to w drugą stronę zadziałało w tym wypadku to nikt by pretensji nie miał. A tak swoją drogą to wiadomo, że bilety zdrożeją z powodu objazdu czy po prostu z góry się nakręcacie?
krzychu12231 - 08-06-2017, 14:55
Temat postu:
Na ekspresy pewnie nie, bo cennik jest relacyjny a nie kilometrowy. A na pośpiechy cena bazowa pójdzie w górę, chyba że wprowadzą promocję.
Beatrycze - 27-07-2017, 14:18
Temat postu:
CMK zostanie przywrócona do ruchu zgodnie z planem.

Prace modernizacyjne na zamkniętym odcinku linii Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) Idzikowice - Knapówka - Knapówka minęły półmetek, oceniają przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jest więc szansa, że wyłączony 10 lipca z ruchu kolejowego ten odcinek zostanie przywrócony przewoźnikom zgodnie z harmonogramem, tj. 11 sierpnia. Obecnie pociągi na trasie Warszawa - Katowice - Kraków - Wrocław kursują drogą objazdową, co spowodowało wydłużenie jazdy nawet o godzinę.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/cmk-zostanie-przywrocona-do-ruchu-zgodnie-z-planem,303064_1_0_0.html
Victoria - 11-08-2017, 16:09
Temat postu:
Pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia wróciły na CMK.

Posterunek Pilichowice zwiększający możliwości Centralnej Magistrali kolejowej i ponad 40 km nowej sieci trakcyjnej, to ważne efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych uzyskane podczas miesięcznego zamknięcia linii. Wartość projektów realizowanych obecnie na CMK wynosi 162 mln zł.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30619/pociagi-kursujace-na-trasie-z-warszawy-do-krakowa--katowic--wroclawia-wrocily-na-cmk.html
Anonymous - 11-08-2017, 17:45
Temat postu:
I na "dzień dobry" posypało się na CMK sterowanie ruchem, pociągi poopóźnianie. Powrót z przytupem
Beatrycze - 21-08-2017, 13:19
Temat postu:
Jest przetarg na budowę łącznicy z CMK od strony Kielc.

Postulowana od lat przez samorządy budowa łącznicy w Czarncy doczeka się realizacji. PLK ogłosiła przetarg na budowę odcinka torów, dzięki któremu pociągi z Kielc będą mogły pojechać wjechać na Centralną Magistralę Kolejową w kierunku Warszawy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-przetarg-na-budowe-lacznicy-z-cmk-od-strony-kielc-83084.html
Beatrycze - 05-09-2017, 15:20
Temat postu:
PLK ogłasza przetarg na węzeł kolejowy w Idzikowicach.

PKP PLK chcą do 2020 roku zmodernizować węzeł kolejowy Idzikowice. Kosztem ok. 120 mln zł ma zostać zabudowanych 40 nowych rozjazdów, w tym 12 rozjazdów dostosowanych do dużych prędkości (max. 250 km/h).

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/plk-oglasza-przetarg-na-wezel-kolejowy-w-idzikowicach,305491_1_0_0.html
Beatrycze - 27-09-2017, 12:53
Temat postu:
PKP PLK mają oferty na łącznicę do Centralnej Magistrali Kolejowej.

PKP PLK otrzymały sześć ofert w przetargu na budowę linii kolejowej Czarnca - Włoszczowa Północ, która umożliwi szybsze o ok. 30 minut połączenia z Kielc - przez Centralną Magistralę Kolejową - m.in. do Poznania, Szczecina, Bydgoszczy i Trójmiasta.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-plk-maja-oferty-na-lacznice-do-centralnej-magistrali-kolejowej,307081_1_0_0.html
sympatyk - 23-11-2017, 10:24
Temat postu:
Oferty na głęboką modernizację stacji Idzikowice poza budżetem.

PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Idzikowice w ramach kolejnego etapu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/stacja-idzikowice-na-230-kmh-za-dwiescie-milionow-zlotych-84110.html

-------

Prezes PKP PLK snuje plany powrotu do budowy tzw "północnego" odcinka CMK od Mazowsza do Trójmiasta. Ma to bezpośredni związek z planami budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-linia-kolejowa-polaczy-Trojmiasto-i-Centralny-Port-Komunikacyjny-pod-Warszawa-n118721.html
Beatrycze - 08-12-2017, 10:57
Temat postu:
ZUE wygrało przetarg na łącznicę do CMK.

Oferta spółki została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę linii kolejowej Czarnca - Włoszczowa Północ. Umożliwi ona szybsze o ok. 30 minut połączenia z Kielc - przez Centralną Magistralę Kolejową - m.in. do Poznania, Szczecina, Bydgoszczy i Trójmiasta.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zue-wygralo-przetarg-na-lacznice-do-cmk,312638_1_0_0.html
sympatyk - 06-02-2018, 11:23
Temat postu:
CMK: Prędkość rekordowa, ale czasy przejazdu nie.

Od nowego rozkładu jazdy na rekordowo długim odcinku CMK można pojechać z prędkością 200 km/h. Mimo tego, czasy przejazdu pociągów nie są najkrótsze w historii.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cmk-predkosc-rekordowa-ale-czasy-przejazdu-nie-85616.html
Beatrycze - 06-06-2018, 11:02
Temat postu:
Centralna Magistrala Kolejowa: 100 pociągów w ciągu doby.

100 pociągów pasażerskich przejeżdża w ciągu doby przez Centralną Magistralę Kolejową, której pierwsze plany powstały już w 1923 r.

O Centralnej magistrali Kolejowej, planowanej już w 1923 r., mówił w radiowej Jedynce Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Więcej:
https://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/2118923,Centralna-Magistrala-Kolejowa-100-pociagow-w-ciagu-doby
Beatrycze - 02-07-2018, 17:13
Temat postu:
Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy.

O około pół godziny krócej ma trwać podróż z Kielc do Warszawy przez Centralną Magistralę Kolejową. Rozpoczęła się budowa łącznicy z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ. Wartość inwestycji to ponad 40 mln zł.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rozpoczela-sie-budowa-lacznicy-z-cmk-do-kielc-87713.html
Victoria - 20-09-2018, 18:39
Temat postu:
Kończy się pierwszy etap budowy łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ.

Kończy się pierwszy etap prac - budowa nowego toru w rejonie Czarncy. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Od grudnia 2019 r. łącznica skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32622/konczy-sie-pierwszy-etap-budowy-lacznicy-czarnca---wloszczowa-polnoc.html
Retinger - 24-10-2018, 13:35
Temat postu:
Wszystkim zainteresowanym polecam mapkę z planowanym komponentem lotniczym CPK czyli dobudowaną do Portu siecią Hub&Spoke

https://forsal.pl/artykuly/1211785,do-obslugi-cpk-bedzie-potrzebne-130-skladow-pociagow.html
Victoria - 31-10-2018, 19:05
Temat postu:
Merchel: 250 km/h po CMK w 2023 roku.

Chcielibyśmy, aby w 2023 roku pociągi po CMK jeździły z prędkością 230/250 km/h – powiedział dziś w Łodzi na KRT Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Jak wyjaśnił jest to związane z zasilaniem. To z kolei wymaga odpowiednich ruchów ze strony IK. Daje Merchel wyjaśnił, że zmieniane są założenia pod katem połączeń z CPK. Nie czekamy, ale mając wiedzę o potencjalnym przebiegu "szprych" działamy. Najważniejszy jest odcinek Warszawa – CPK – Łódź – powiedział Prezes PKP PLK.

Więcej:
http://inforail.pl/merchel-250-km-h-po-cmk-w-2023-roku-_more_109616.html
Ralny - 10-01-2019, 21:41
Temat postu:
Kolejny komunikat o przyśpieszeniu na CMK. W tle 250 km/h

Pociągi kursujące po Centralnej Magistrali Kolejowej z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic będą mogły przyspieszyć. Na trasie Idzikowice - Opoczno Południe przebudowane zostaną 4 wiadukty i 10 przepustów. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o w tej sprawie wartości 45 mln zł - poinformowała kolejowa spółka. Inwestycja będzie finansowana z środków budżetowych, a rozpoczęcie prac planowane jest w lutym.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/kolejny-komunikat-o-przyspieszeniu-na-cmk-w-tle-250-km-h_more_111415.html
Ralny - 26-01-2019, 00:10
Temat postu:
Niewybudowana CMK Północ – co z niej zostało?

Niewiele brakowało, a w Polsce powstałaby linia dużych prędkości, łącząca północ z południem. Poznaj historię CMK i jej niewybudowanej północnej części.

Czytaj więcej:
https://blog.koleo.pl/linia-kolejowa-nr-5/
sympatyk - 09-03-2019, 22:36
Temat postu:
CMK znów z ograniczoną przepustowością.

Kolejny etap wieloletniej modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej oznacza kolejne utrudnienia w ruchu. Największe czekają nas latem. PLK nie zdecydowała się na budowę tymczasowego posterunku dla podniesienia przepustowości CMK podczas realizacji prac.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cmk-znow-z-ograniczona-przepustowoscia-90927.html
Ralny - 28-03-2019, 00:03
Temat postu:
Centralna Magistrala Kolejowa zyska cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania z drogami

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę czterech wiaduktów na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinkach przebiegających przez województwa łódzkie i świętokrzyskie. Zastąpią one obecne skrzyżowanie jednopoziomowe dróg i torów.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/centralna-magistrala-kolejowa-zyska-cztery-nowe-bezkolizyjne-skrzyzowania-z-drogami,342681_1_0_0.html
Beatrycze - 26-04-2019, 18:04
Temat postu:
Pociągi przyspieszą. "Pojedziemy polską koleją z prędkością 250 km/h".

Z końcem 2023 roku w Polsce pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 250 km/h - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W piątek w Idzikowicach (Łódzkie) szef resortu podpisał nowelizację ustawy, która umożliwi osiąganie takich prędkości.

Do tej pory pociągi mogły jechać z prędkością maksymalnie do 200 km/h.

Więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-04-26/pociagi-przyspiesza-pojedziemy-polska-koleja-z-predkoscia-250-km-na-godz/
Ralny - 25-07-2019, 22:43
Temat postu:
Trwają prace na stacji Idzikowice na CMK

Na Centralnej Magistrali Kolejowej, na stacji Idzikowice od dziś pociągi kursują po trzech nowych torach. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nowej nastawni. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują linię do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/po-nowych-torach-na-cmk--zmienia-sie-stacja-idzikowice-92920.html
Pirat - 01-10-2019, 01:41
Temat postu:
Z Warszawy do Krakowa w niecałe dwie godziny. PKP PLK podpisały kluczową umowę ws. prędkości

Szef spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel zapowiada, że pod koniec 2023 roku na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi będą mogły rozpędzić się do 230 lub 250 km/h. Podróż pociągiem z Warszawy do Krakowa lub Katowic zajmie niecałe dwie godziny.

Czytaj więcej na forsal.pl
Victoria - 20-02-2020, 21:53
Temat postu:
PKP PLK przygotowują CMK do podróży z prędkością powyżej 200 km/h

Na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpoczyna się przebudowa 16 obiektów między Pilichowicami a Olszamowicami. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za blisko 57 mln zł netto, to kolejne prace, przygotowujące CMK do prędkości powyżej 200 km/h. Zadanie finansowane ze środków budżetowych umożliwi szybsze i sprawniejsze podróże koleją.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-plk-przygotowuja-cmk-do-podrozy-z-predkoscia-powyzej-200-km-h_more_121378.html
Ralny - 20-03-2020, 14:14
Temat postu:
PKP PLK budują cztery wiadukty na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe budują cztery wiadukty na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Dwa z nich powstaną na terenie woj. świętokrzyskiego, a kolejne dwa w woj. łódzkim. Całkowita wartość inwestycji, których zakończenie planowane jest na 2021 rok, wyniesie ponad 104 mln zł.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-plk-buduja-cztery-wiadukty-na-trasie-centralnej-magistrali-kolejowej,380539.html
Victoria - 12-07-2020, 20:11
Temat postu:
MAGISTRALA BEZ TOWARÓW

Centralna Magistrala Kolejowa ma zostać zamknięta dla pociągów towarowych. Według PKP PLK, składy towarowe jeżdżące z prędkością 100-120 km/h będą utrudniać kursowanie szybkich pociągów pasażerskich.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs108.pdf
Victoria - 27-07-2020, 21:43
Temat postu:
Przewoźnicy towarowi sprzeciwiają się zamknięciu CMK na ruch cargo

W piśmie z 26 czerwca PKP PLK poinformowała przewoźników towarowych o tym, że od rozkładu jazdy 2023/2024 zamierza administracyjnie wyeliminować ruch towarowy z Centralnej Magistrali Towarowej. Taki krok zarządcy infrastruktury nie wszystkim się podoba.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/znpk-sprzeciwiamy-sie-zniesieniu-ruchu-towarowego-z-cmk-to-nieuzasadnione-97856.html
Victoria - 23-12-2020, 19:49
Temat postu:
Centralna Magistrala Kolejowa: PKP PLK podpisała umowy na modernizację obiektów

Umowę na modernizację 21 mostów, wiaduktów i przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej podpisała w środę spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Wartość inwestycji to prawie 45 mln zł, finansowanie ze środków budżetowych - informuje PAP zespół prasowy PKP PLK.

Więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/8051663,pkp-plk-podpisala-umowy-na-modernizacje-obiektow-cmk.html
Victoria - 21-03-2021, 14:46
Temat postu:
Na Centralnej Magistrali Kolejowej kolejnych stacji nie będzie?

Nie ustają starania na rzecz budowy na Centralnej Magistrali Kolejowej stacji pasażerskiej umożliwiającej szybki dojazd do Warszawy z powiatu rawskiego na północnym wschodzie województwa łódzkiego. Do oddalonej o 70 km stolicy pociągiem jechałoby się stąd około 40 min., czyli nawet dwa razy szybciej niż samochodem drogą ekspresową S8.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs112.pdf
Ralny - 21-05-2021, 14:32
Temat postu:
Centralna Magistrala Kolejowa jest przygotowywana do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h

Modernizowanych jest 21 obiektów: mostów, wiaduktów i przepustów. Kończy się budowa dwóch wiaduktów nad torami. Obok kursujących pociągów widać prace na mostach i wiaduktach na szlaku Opoczno Południe - Pilichowice (łódzkie).

Czytaj więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/38281/centralna-magistrala-kolejowa-jest-przygotowywana-do-podniesienia-predkosci-pociagow-do-250-km-h.html
Victoria - 19-09-2021, 15:47
Temat postu:
PENDOLINO W WĄSKIM GARDLE

– Czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej dwóch godzin – zapewnił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dążenia do osiągnięcia takiego czasu podróży mogą jednak utknąć w wąskim gardle, jakim jest stacja Psary wraz z odgałęziającą się tu jednotorową łącznicą do Starzyn, którą z Centralnej Magistrali Kolejowej zjeżdżają pociągi kierujące się w stronę Krakowa. O potrzebie rozbudowy tej łącznicy mówiono już w w chwili ukończenia budowy magistrali

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs115.pdf
Victoria - 24-11-2021, 22:35
Temat postu:
Nowy tor na łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ

Łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją. Połączy Centralną Magistralę Kolejową (linia nr 4) z linią Kielce – Fosowskie (linia 61). Ułożono już pierwszy odcinek toru. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków RPO Województwa Świętokrzyskiego.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/nowy-tor-na-lacznicy-czarnca-wloszczowa-polnoc-5374/
Ralny - 25-12-2021, 19:28
Temat postu:
Pociągi pojadą z prędkością 250 km/h. Szef PKP podaje datę: grudzień 2023

Trwają prace nad podniesieniem prędkości polskich pociągów do 250 hm/h. Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, Ireneusz Merchel, poinformował, że Centralna Mistrala Kolejowa powinna być gotowa do procesu certyfikowania takiej prędkości już w grudniu 2023 roku.

Czytaj więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-12-24/kiedy-cmk-pojedzie-z-predkoscia-250-kmh-szef-pkp-podaje-date-grudzien-2023/
Victoria - 23-03-2022, 12:03
Temat postu:
PLK dla krótszych podróży Centralną Magistralą Kolejową

Kolejne prace przygotują CMK do prędkości powyżej 200 km/h, czyli będą warunki do krótszych podróży koleją m.in. na trasie z Warszawy w stronę Krakowa, Katowic, Wrocławia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na prace torowe. Inwestycja za blisko 270 mln zł netto finansowana jest ze środków własnych i budżetowych.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/plk-dla-krotszych-podrozy-centralna-magistrala-kolejowa-6805
Victoria - 30-06-2022, 06:20
Temat postu:
PLK remontują łącznicę do CMK w Idzikowicach

Jeszcze kilka dni potrwają prace inwestycyjne w rejonie Idzikowic. PKP PLK prowadzą tam roboty na jednej z łącznic wykorzystywanej na co dzień przez pociągi PKP IC. Te kursują aktualnie nieco naokoło – przez Radzice.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-remontuja-lacznice-do-cmk-w-idzikowicach-108732.html
Pirat - 20-08-2022, 20:41
Temat postu:
Trzy dekady modernizacji CMK. Czas na finał?

Zbliżają się trzy dekady od momentu rozpoczęcia modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Wkrótce pociągi mają po niej pomknąć z prędkością 250 km/h. O tym, jakie nowinki techniczne zastosowano, na jakie skrócenie czasu przejazdu można liczyć i jakie prace trzeba jeszcze wykonać opowiada „Rynkowi Kolejowemu” ekspert Piotr Malepszak, który odpowiadał m.in. za dostosowanie infrastruktury do startu pociągów Pendolino.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Beatrycze - 31-10-2022, 21:05
Temat postu:
Nie wiadomo czy w przyszłym roku Pendolino rozpędzi się do 250 km/h. Są opóźnienia w realizacji projektu

PKP Polskie Linie Kolejowe na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzą przebudowę mostów i wiaduktów, tak aby pod względem infrastrukturalnym przygotować linię do prędkości 250 km/h. Początkowo zakładano, że pierwsze pociągi rozpędzą się do 250 km/h pod koniec 2023 roku, jednak sprawy nieco się skomplikowały. Jak informuje Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel, na przeszkodzie stanęły działki o nieuregulowanym stanie prawnym.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/nie-wiadomo-czy-w-przyszlym-roku-pendolino-rozpedzi-sie-do-250-km-h-sa-opoznienia-w-realizacji-projektu/
Ralny - 22-12-2022, 12:42
Temat postu:
PLK: Są problemy z własnością gruntów na CMK. To opóźnia podniesienie prędkości do 250 km/h

– Wiele działek znajdujących się na terenie CMK ma charakter kolejowy, leżą na nich tory, lecz grunty nie należą ani do PKP S.A. ani do PKP PLK. Nie można ustalić formalnych właścicieli tych działek, co powoduje problemy ze zgłaszaniem robót budowlanych i pewne opóźnienia przy realizacji – wyjaśnia przyczyny opóźnienia wdrożenia prędkości 250 km/h Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-sa-problemy-z-wlasnoscia-gruntow-na-cmk-to-opoznia-podniesienie-predkosci-do-250-kmh-111276.html
sympatyk - 15-02-2023, 20:26
Temat postu:
Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko.

Wciąż nie wiadomo, jakie były przyczyny wykolejenia, do którego doszło ponad miesiąc temu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Tymczasem przywrócenie pełnej funkcjonalności linii może potrwać kilka miesięcy.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wymiana-uszkodzonych-rozjazdow-na-cmk-nie-nastapi-szybko-112031.html
Victoria - 13-05-2023, 21:36
Temat postu:
Szybka kolej łapie poślizg. Kiedy pociągi na CMK pojadą z prędkością 250 km/h?

Zgodnie z zapowiedziami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe sprzed czterech lat, pod koniec tego roku na prowadzącej z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia linii CMK miała zostać podniesiona prędkość. Zamiast do 200 km/h pociągi rozpędzałyby się do 250 km/h. To pozwoliłoby skrócić czas przejazdu z Warszawy do Krakowa i Katowic do niecałych dwóch godzin. Zapowiadanego terminu nie uda się dotrzymać.

Więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/8712592,szybka-kolej-pociagi-na-cmk-predkosc-250-kmh.html
Ralny - 18-07-2023, 19:55
Temat postu:
Pod koniec 2025 r. na CMK pojedziemy z prędkością do 250 km/h

Na Centralnej Magistrali Kolejowej trwają nieustannie prace, dzięki którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością powyżej 200 km/h. Zanim do tego dojdzie, zarządca infrastruktury na około rok obniży prędkość maksymalną do 160 km/h.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pod-koniec-2025-r-na-cmk-pojedziemy-z-predkoscia-do-250-km-h/
Beatrycze - 19-07-2023, 11:52
Temat postu:
PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Nie w grudniu 2024, ale rok później pierwsze pociągi pojadą w Polsce z prędkością ponad 200 km/h. Jak się okazuje, najpierw jednak trzeba będzie… zwolnić do 160 km/h.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/plk-obnizy-predkosc-na-cmk-do-160-kmh-na-przynajmniej-rok-114296.html
Beatrycze - 06-11-2023, 14:31
Temat postu:
Z wagonami po CMK 200 km/h. Są problemy

Od niedzieli 5 listopada pociągi wagonowe PKP Intercity po raz pierwszy miały pojechać z prędkością 200 km/h, dostępną dotąd dla Pendolino. Niestety, z powodu problemów technicznych na razie się to nie udało, w związku z czym powstają kilkuminutowe opóźnienia pociągów Warszawa – Kraków.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-wagonami-po-cmk-200-kmh-sa-problemy-115954.html
DarekP - 06-11-2023, 23:50
Temat postu:
Jeden obieg wagonowy jest trasowany na 200 km/h, na czele - czeski Vectron. Bardzo mnie ujmuje polityka Intercity, zamiast kupować swoje, wynajmuje Vectrony od kogo się da - PKP Cargo, CargoUnit teraz coraz więcej od Czechów, którzy też te maszyny de-facto wynajmują.
Arek - 03-01-2024, 22:24
Temat postu:
W 2024 roku dojdzie do czasowego spowolnienia pociągów Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej. Z uwagi na wymianę urządzeń ETCS przez część roku będziemy po linii kursować z prędkością 160 km/h.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cmk-na-160-kmh-pkp-plk-podaje-harmonogramy-ograniczania-predkosci-116767.html
Victoria - 12-01-2024, 22:29
Temat postu:
40 MINUT MINISTRA

"Inwestycyjny cel numer jeden mojej pracy parlamentarnej na rzecz powiatu rawskiego to wybudowanie przystanku na Centralnej Magistrali Kolejowej" – oznajmił Dariusz Klimczak z Polskiego Stronnictwa Ludowego, gdy cztery lata temu debiutował jako poseł. Czy teraz jako minister infrastruktury doprowadzi do wybudowania na magistrali stacji pasażerskiej Biała Rawska?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs128.pdf
Victoria - 24-01-2024, 22:20
Temat postu:
Od marca wolniej po Centralnej Magistrali Kolejowej

Wraz z wprowadzeniem rocznego rozkładu jazdy na sezon 2025/2026, najszybsze pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej będą mogły poruszać się z prędkością do 250 km/h. Zanim jednak to będzie możliwe, PKP Polskie Linie Kolejowe muszą zaktualizować obecny system ETCS z poziomu 1 na poziom ETCS 2. Prace te spowodują tymczasowe zmniejszenie prędkości z 200 km/h do 160 km/h.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/od-marca-wolniej-po-centralnej-magistrali-kolejowej/
Victoria - 12-03-2024, 20:46
Temat postu:
Prace na CMK dla szybszych podróży koleją

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie przygotowują Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h. Inwestycje pozwolą skrócić czas podróży koleją m.in. na trasie z Warszawy w stronę Krakowa, Katowic i Wrocławia. Wartość modernizacji CMK realizowanej ze środków budżetowych oraz unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) wynosi ok. 1,8 mld zł.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/prace-na-cmk-dla-szybszych-podrozy-koleja-9473
Ralny - 03-04-2024, 22:32
Temat postu:
Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż przygotowują Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h. Obecnie trwają prace warte ok. 1,8 mld zł. Znamy nowy termin zakończenia inwestycji, ale docelowy czas przejazdu pozostaje zagadką.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prace-na-cmk-dla-szybszych-podrozy-koleja--117848.html
sympatyk - 14-06-2024, 20:21
Temat postu:
PKP Intercity: Przystanki na CMK to lokalne węzły przesiadkowe.

Możliwe, że przy Centralnej Magistrali Kolejowej powstanie wkrótce trzeci przystanek pasażerski. Otwarte w ciągu ostatnich dwudziestu lat obiekty we Włoszczowie i w Opocznie stają się tymczasem coraz popularniejsze. Pasażerowie dojeżdżają tam bowiem nie tylko ze wspomnianych miast, ale również z ich okolicy.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-przystanki-na-cmk-to-lokalne-wezly-przesiadkowe--119063.html
sympatyk - 14-06-2024, 20:53
Temat postu: Biała Rawska
Możliwe, że przy Centralnej Magistrali Kolejowej powstanie wkrótce trzeci przystanek pasażerski.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o wznowieniu prac analitycznych dotyczących budowy infrastruktury pasażerskiej przy istniejącym posterunku technicznym w Białej Rawskiej. Jeśli do realizacji rozważanej przez Ministerstwo Infrastruktury inwestycji ostatecznie dojdzie, wybudowany zostanie trzeci przystanek przy Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Katowicami i Krakowem. W Białej Rawskiej zatrzymywałyby się przede wszystkim pociągi PKP Intercity, bo przewoźnicy regionalni nie uruchamiają aktualnie połączeń po szybkiej trasie z Warszawy na południe.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-przystanki-na-cmk-to-lokalne-wezly-przesiadkowe--119063.html
Pirat - 23-06-2024, 01:53
Temat postu:
Kiedy PKP PLK zlikwidują wąskie gardło łączące CMK z linią do Krakowa?

W marcu, podczas spotkania w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe, Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, powiedział, że zamknięcie tematu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej jest niemożliwe ze względu na wąskie gardło łączące linię nr 4 z trasą w kierunku Krakowa.

Czytaj więcej na kolejowyportal.pl
Arek - 17-07-2024, 22:11
Temat postu:
Od lat trwają prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej. – Osiągnięcie prędkości 250 km/h w przyszłym roku jest, niestety nierealne – tłumaczy wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wiceminister-malepszak-o-cmk-119721.html
Arek - 14-11-2024, 21:18
Temat postu:
Przy Centralnej Magistrali Kolejowej ma powstać nowy przystanek Biała Rawska. To już wiemy. PKP Polskie Linie Kolejowe – po czteroletniej przerwie – zaczęły analizę dotyczącą wykonania tej inwestycji. Ministerstwo Infrastruktury jest także "na tak". Na jakim więc etapie realizacji jesteśmy?

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cmk-przystanek-biala-rawska-121209.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group