Infrastruktura - Jazda 'pod prąd' dexter115 - 04-12-2014, 22:01 Temat postu: Jazda 'pod prąd'
Mam pytanie dot. jazdy po torze niewłaściwym. Wiem, że jest to stosowane na 'mojej' linii (nr 2) w sytuacjach wyjątkowych (np. wypadek). Ale czy byłoby to teoretycznie możliwe w ruchu codziennym do wyprzedzania pociągów osobowych przez TLK ? Czy jest może jakiś przepis, który tego zabrania? Jeśli nie, to czy obowiązuje ograniczenie prędkości przy jeździe po torze niewłaściwym?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Anonymous - 04-12-2014, 22:07 Temat postu:
Jest możliwe wyprzedzanie. Prędkość jaka obowiązuje to prędkość drogowa po danym torze (konstrukcyjna) rail_user - 04-12-2014, 23:07 Temat postu:
I jest stosowane. blakop - 04-12-2014, 23:23 Temat postu:
Jest to stosowane np. pomiędzy stacjami Poznań-Wschód i Poznań Główny - wygląda to np. tak:
https://www.youtube.com/watch?v=HJXqXViBzTwrail_user - 05-12-2014, 12:21 Temat postu:
Nie tylko. Pomiedzy Wschodnim a Głównym to nawet rozkładowo. Czasami się trafi Swarzędz - Wschod i Główny - Palędzie. EN57-1772 - 05-12-2014, 12:31 Temat postu:
Odcinek Myslowice-Oswiecim np. tam jezdza "pod prad". Borys_q - 05-12-2014, 12:31 Temat postu:
Stosują też na odcinkach z blokada nieprzystosowaną. Pytanie do znawców jak powinien na coś takiego wyglądać rozkaz? gggabrysss - 05-12-2014, 16:04 Temat postu:
Chyba za mało informacji podałeś bo form rozkazów może być kilka, zależy na co wyjeżdża i na co wjeżdża do stacji następczej;) Borys_q - 05-12-2014, 16:17 Temat postu:
Załóżmy wyjazd na zezwalający wjazd na sz-ta bez tarczy ostrzegawczej, brak posterunków odstępowych po drodze. rail_user - 05-12-2014, 17:16 Temat postu:
Zaraz , zaraz ale wtedy po "właściwym" nie ma jazdy. jacwol - 05-12-2014, 20:25 Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Stosują też na odcinkach z blokada nieprzystosowaną. Pytanie do znawców jak powinien na coś takiego wyglądać rozkaz?
Jeżeli blokada liniowa jest nieprzystosowana to wtedy wyjazd na tor lewy odbywa się na podstawie rozkazu pisemnego "N". Jeżeli tor prawy jest zamknięty wypełnia sie działkę 1, jeżeli jedzie się przy czynnych obu torach działki 1 się nie wypełnia. Dalej wypełnie sie działkę 2 odnoszącą się do wyjazdu pociągu i działkę 4 informującą na co będzie wjazd z toru lewego na następną stację. Na sąsiednią stację z reguły wjeżdża się na "Sz" lub rozkaz pisemny "N" , wtedy dyżurny na wjazd dyktuje działkę 5. Borys_q - 05-12-2014, 22:40 Temat postu:
Prawie, jeszcze trzeba działkę 6 napisać na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po torze nr 1 przy obu torach czynnych.
Cytat:
Zaraz , zaraz ale wtedy po "właściwym" nie ma jazdy.
Można wprowadzić ruch dwukierunkowy przy obu torach czynnych na nieprzystosowanej blokadzie.