Infrastruktura - Przebudowa węzła warszawskiego Arek - 21-01-2015, 11:37 Temat postu: Przebudowa węzła warszawskiego
Komisja Dialogu Społecznego ds. transportu będąca głosem organizacji pozarządowych zgłosiła szereg uwag do planu przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego przez PKP PLK. Ta najważniejsza dla stolicy inwestycja ma zostać zrealizowana z budżetu na lata 2014-2020.
Czy podczas wielkiej modernizacji torów w stolicy Dworzec Gdański zdoła zastąpić Centralny? Przygotowania do tej operacji właśnie się rozpoczynają.
Pasażerowie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich muszą się przygotować na kilka ciężkich lat. Kolejarze szykują szeroko zakrojoną modernizacja torów w Warszawie i okolicach. Najbardziej dotkliwy będzie gruntowny remont linii średnicowej między Dworcem Zachodnim i Wschodnim, który wstępnie zaplanowano na lata 2018-2022. Prace potrwają zatem aż cztery, pięć lat. W tym czasie pociągi dalekobieżne mają omijać Dworzec Centralny, a także Wschodni i Zachodni. Będą kierowane na Dworzec Gdański. W nieco lepszej sytuacji będą pasażerowie pociągów podmiejskich. W czasie remontu cały czas będą one jeździć przez centrum - najpierw przez blisko dwa lata przez Dworzec Śródmieście, a potem przez kolejne dwa lata przez Centralny (z pominięciem stacji Ochota, Powiśle i Stadion).
Cały tekst:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,17302584,Warszawa_bez_Centralnego__Pasazerow_czekaja_ciezkie.htmlArek - 30-01-2015, 12:09 Temat postu:
Jak informowaliśmy w latach 2018-2022 PKP PLK planują remont generalny tunelu średnicowego w Warszawie (połączony z zamknięciem Dworca Centralnego naprzemian z dworcem Warszawa Śródmieście), wraz z wiaduktami i tzw. koleją obwodową. W związku z planowanym w najbliższych latach dokończeniem II linii metra, stolicę czeka komunikacyjny galimatias. W dodatku PKP myśli o próbie wykopania dodatkowego tunelu, łączącego dworzec Warszawa Śródmieście z metrem. Jak powinno wyglądać komunikacyjne centrum stolicy?
Więcej:
http://biznesalert.pl/warsewicz-w-centrum-warszawy-nalezy-stworzyc-zintegrowany-wezel-komunikacyjny/Arek - 11-03-2015, 15:53 Temat postu:
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego może dla stolicy i wszystkich podróżujących oznaczać duże utrudnienia. W 2018 roku zamknięte zostaną jednocześnie trzy stołeczne dworce: Centralny, Zachodni i Wschodni, a ruch dalekobieżny ma być kierowany przez stację Warszawa Gdańska. Eksperci zalecają ostrożność i zaznaczają, że priorytetem powinno być wpuszczenie na linię średnicową pociągów aglomeracyjnych i zwiększenie przepustowości Warszawy Gdańskiej.
PKP PLK przygotowują się do wielkiego zadania, jakim jest modernizacja linii średnicowej w Warszawie. Jednym z celów inwestycji jest poprawa przepustowości. – Nie należy się spodziewać skokowego zwiększenia liczby pociągów. To jest fizycznie niemożliwe – zaznacza Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.
Kolejarze szykują się do wielkiej inwestycji, jaką jest modernizacja warszawskiego węzła kolejowego. Jej zasadniczym elementem będzie przebudowa linii średnicowej. Według wstępnych scenariuszy pociągi dalekobieżne mogą omijać Warszawę Centralną nawet przez pięć lat, przy zachowaniu ruchu podmiejskiego do centrum.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plsympatyk - 18-07-2015, 19:25 Temat postu:
Warszawa Gdańska z dodatkowym peronem. Rusza modernizacja WWK.
Rusza modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wykonawca wszedł już na plac budowy na Dworcu Gdańskim, gdzie powstanie dodatkowy peron. Za kilka lat zostanie tutaj przekierowana większość ruchu z Warszawy Centralnej. To pierwszy projekt kolejowy realizowany w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Nowe przystanki kolejowe w Warszawie, zapowiadane przez PKP PLK na „dużej” linii obwodowej przy Połczyńskiej, Górczewskiej oraz „małej” linii obwodowej przy Obozowej mają szansę powstać dopiero po… 2023 r. – Nie chcemy ograniczać przepustowości linii dla pociągów dalekobieżnych, zwłaszcza w trakcie modernizacji linii średnicowej – mówi Bartosz Cholewiński z PKP PLK.
Kolej wybuduje nowe przystanki i wiadukty. Od marca utrudnienia na Woli.
Dwa nowe przystanki, nowe tory i większa przepustowość - takie zmiany czekają linię obwodową na odcinku od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Remont ruszy w marcu, a to może oznaczać duże utrudnienia na Woli, gdzie trwa budowa metra. Kolejarze zapowiadają remont wiaduktów nad ulicami: Obozową, Kasprzaka i Wolską.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Torprojektem, spółką zależną giełdowej Trakcji, umowę na projekt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Wykonanie dokumentacji za ok. 14 mln zł ma pozwolić na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na przełomie 2018/2019 r., poinformował Ireneusz Merchel, prezes PLK.
Uciążliwości przy zamkniętych obecnie liniach PKP do Poznania czy Lublina mogą okazać się niczym przy utrudnieniach, które kolejarze szykują w czasie przebudowy linii średnicowej w stolicy. Nie wykluczają jej całkowitego zamknięcia na kilka lat.
Modernizacja linii średnicowej w Warszawie ma się rozpocząć w 2020 r. Do tego czasu będą trwały prace projektowe i wybór wariantów inwestycji. Duże zmiany planowane są na stacjach Warszawa Zachodnia i Warszawa Śródmieście.
Głównym celem przebudowy linii średnicowej jest zwiększenie przepustowości linii podmiejskiej, tak by mogły tam jeździć 24 pociągi na godzinę, co daje takt kursowania 2,5 minuty. W tym celu jednak gruntownie przebudowana musi zostać stacja Śródmieście, na której zatrzymują się pociągi podmiejskie. PKP Polskie Linie Kolejowe rozważają zmianę układu torowego.
Na czas wielkiej modernizacji warszawskiej linii średnicowej, która ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, na przyjęcie pociągów dalekobieżnych i regionalnych przygotowane mają być dwie stacje – Warszawa Gdańska i obecnie zamknięta Warszawa Główna. Jakie są aktualne plany PKP PLK dotyczące obiektów?
Od północy 11 marca do godziny 3:30 19 marca PKP PLK będą prowadziły prace w warszawskim tunelu średnicowym, mające na celu usunięcie ograniczeń prędkości na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle. Prace w tunelu będą prowadzone całodobowo.
PKP PLK przygotowują się do wielkiego remontu linii średnicowej w Warszawie. Jeden z rozważanych wariantów zakłada zamknięcie torów podmiejskich i dalekobieżnych w jednym czasie. – Absolutnie, postawię weto. Przebudowa dwóch linii średnicowych na raz będzie oznaczała totalny paraliż – mówi zdecydowanie Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-nie-zgodzi-sie-na-zamkniecie-na-raz-dwoch-linii-srednicowych-58202.htmlModus90 - 09-04-2018, 20:52 Temat postu:
Jak można w ogóle myśleć o tak szalonym pomyśle by zamykać naraz Zachodni, Centralny i Wschodni.... tender - 09-04-2018, 21:09 Temat postu:
Spoko, nikt nie planuje zamknięcia Zach. i Wsch. w ramach przebudowy średnicy. Chodzi o zamkniecie połączenia miedzy nimi. Victoria - 05-05-2018, 16:10 Temat postu:
Warszawa. Niedokończona koncepcja Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Trwa kolejna, trzecia, duża przebudowa stołecznej linii średnicowej, najważniejszego „nerwu” Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK). Plany były imponujące, zarówno po wojnie, jak i przed nią.
Może zabrzmi to niewiarygodnie, ale w historii WWK jest to jakby następny etap realizujący plany, których rodowód sięga… końca XIX w., a dokładnie lat 1895-1902, gdy powstała koncepcja budowy linii średnicowej w Warszawie. A właściwie całego systemu obwodowych i miejskich linii kolejowych dla przewozu towarów i pasażerów, z czego najważniejszym był przewóz towarów, zwłaszcza o znaczeniu wojskowym w granicach Twierdzy Warszawa. Rok później, w 1903 r., plany doprecyzowano i dodatkowo zaplanowano także budowę I linii metra, a właściwie wówczas jeszcze – szybkiej kolei miejskiej biegnącej w poziomie ziemi i w płytkim tunelu od Ogrodu Saskiego do pl. Unii Lubelskiej, równolegle do osi Marszałkowskiej. Linia miała łączyć się z linią nr 2 od planowanego Dw. Szmulki przez Dw. Wileński do Dw. Czyste.
Widać już pełny, docelowy kształt peronu 8 Warszawy Zachodniej oraz pozostałych przebudowywanych i powstających przystanków linii obwodowej – Wola, Młynów i Koło.
PKP PLK szykują się do generalnego remontu warszawskiej linii średnicowej, który ze względu na swoją ogromną skalę prac porównywalny jest niemal do budowy od podstaw warszawskiego węzła kolejowego (WWK) w latach 30. XX w. Szczególnie centralnego odcinka tzw. linii średnicowej łącznie z kolejowymi wiaduktami i mostem średnicowym nad Wisłą.
Od 21 października pojedziemy pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększy się komfort podróży w aglomeracji. Cztery nowoczesne przystanki z windami oraz infokioskami, a także 2 dodatkowe kładki zapewnią lepszy dostęp do kolei. Wartość inwestycji to 196 mln zł (brutto).
Od 21 października pojedziemy pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej.
Raz na pół godziny. I niedługo tę linię zamkną na nowo bo będą budować planowaną ale opóźnioną stację Warszawa Powązki. Prace te przeciągną się do 2019 r. i wymagają zamykania torów. sympatyk - 09-11-2018, 11:20 Temat postu:
Kolejowa część Mostu Gdańskiego w Warszawie będzie remontowana. Ma potrwać 9 miesięcy.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na modernizację. W ciągu dziewięciu miesięcy zostanie wymieniona cała konstrukcja.
Jeśli się mylę, to obiecuję to odszczekać ze dziewięć miesięcy.... Victoria - 24-02-2019, 19:49 Temat postu:
Warszawa Bracka – nowy przystanek na linii średnicowej. Teraz albo nigdy.
Linia średnicowa przejdzie kapitalny remont. Taka okazja zdarza się raz na kilkadziesiąt lat. Miasto Jest Nasze podkreśla, że nie można jej zmarnować, i postuluje budowę brakującego przystanku kolejowego między Centrum i Powiślem.
Dużym wyzwaniem komunikacyjnym i logistycznym w stolicy będzie szykowana przez PKP PLK przebudowa linii średnicowej. Skoordynowana z nią musi być budowa nowego wiaduktu w ciągu Towarowej, z którym z kolei powiązana jest rozbudowa układu torów tramwajowych. Wbrew pojawiającym się propozycjom miejskich aktywistów, nie ma szans ani możliwości na budowę nowych przystanków na linii średnicowej, nie powstaną też dodatkowe przejazdy (ulice) między Wolą a Ochotą. Przystanek Ochota zostaje w swoim miejscu, choć peron z częścią torów zostanie przesunięty nieznacznie na północ, a przy pl. Zawiszy nad torami powstanie plac miejski – to tylko część kluczowych ustaleń przekazanych przez miasto i kolejarzy podczas wczorajszej debaty ZDG TOR i Wspólnej Woli o transporcie na tzw. bliskiej Woli.
Ze względu na prace modernizacyjne prowadzone w dniach 22-25 marca będzie wstrzymany ruch pociągów pomiędzy stacjami Warszawa Praga i Warszawa Gdańska - poinformowały w środę Koleje Mazowieckie. Pociągi będą kierowane do stacji Warszawa Wschodnia.
Victoria - 28-03-2019, 19:49 Temat postu:
Warszawa zaskoczona propozycjami PKP PLK. Miasto popiera nowe przystanki.
Dla stołecznego ratusza zaprezentowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe informacja na temat zmiany koncepcji przebudowy linii średnicowej jest zaskoczeniem. Przedstawiciele władz Warszawy deklarują jednak, że z chęcią przystąpią do rozmów z kolejarzami o zmianie zakresu tej inwestycji. Wcześniej ramy tego przedsięwzięcia przedstawiano inaczej.
Remont linii średnicowej w Warszawie: możliwe nowe stacje w centrum i przedłużenie linii WKD.
Kolejarze pokazali nowe pomysły na przebudowę linii średnicowej. Nie wykluczają, że w centrum powstaną nowe stacje – jedna przy rondzie de Gaulle’a, a druga bliżej Wisły. Linia WKD mogłaby być zaś przedłużona do metra.
PKP Polskie Linie Kolejowe proponują wybudowanie węzła przesiadkowego w centrum Warszawy. Prace mają zostać wykonane równolegle z modernizacją warszawskiej linii średnicowej - poinformował w czwartek prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Rozpoczęła się budowa nowego przystanku na linii obwodowej. Warszawa Powązki zapewni lepsze dojazdy do pracy i do szkoły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują kładkę na perony, która dodatkowo połączy dzielnice Wolę i Żoliborz. Perony wraz z wiatami będą gotowe w czwartym kwartale.
Stołeczny ratusz jest "zainteresowany" połączeniem dworca Warszawa Śródmieście i stacji metra Centrum. Ale to może nastąpić dopiero przy generalnej przebudowie linii średnicowej, a więc nie wcześniej niż w 2022 roku.
Dziś weszły w życie duże zmiany w rozkładzie jazdy w węźle warszawskim. Zarządca infrastruktury wielokrotnie podkreślał, że sprawne prowadzenie ruchu jest dla niego ważniejsze niż inwestycje, ale stołeczni przewoźnicy i pasażerowie mogą mieć dokładnie odwrotne wrażenie.
Nie jeden, jak pierwotnie planowali, a dwa dodatkowe tory zamierzają wybudować na linii otwockiej kolejarze. Niespodziewany rozrost inwestycji oznacza konieczność budowy estakady w Wawrze. Przedstawiona koncepcja niepokoi mieszkańców, którzy boją się przecięcia dzielnicy "kolejową autostradą". Zarzucają inwestorowi brak transparentności i ignorowanie ich głosu.
Dodatkowe stacje, rozbudowa tras wylotowych, a nawet nowa linia w centrum. Ale najpierw trzeba znaleźć środki i zacząć przebudowę linii średnicowej.
Wizja nowej siatki kolejowej w aglomeracji warszawskiej to efekt dwóch lat analiz, które przeprowadzała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Zaprezentowany wczoraj masterplan wskazuje potrzebne inwestycje, które powinny być realizowane w perspektywie bliższej – do 2027 r., i późniejszej. Przedsięwzięcia mają m.in. poprawić codzienne dojazdy do pracy czy szkoły. Tysiące podróżnych nie będą musiały stać w korkach. PLK zapowiada podobne opracowania dla kolejnych aglomeracji.
Przebudowa warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia zwiększy liczbę połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Dzięki nowym rozwiązaniom, po linii podmiejskiej pociągi pojadą co 2,5 minuty, czyli 24 pociągi na godzinę – poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
W poniedziałek rusza remont torów podmiejskiej linii kolejowej w okolicach stacji Warszawa Rembertów. W związku z tym będzie nią kursowało mniej pociągów. W zamian zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Remont ma się zakończyć 31 sierpnia.
Na początku września zakończy się remont Mostu Gdańskiego w Warszawie. Jest on częścią tak zwanej linii obwodowej, która po modernizacji przejmie część ruchu kolejowego w aglomeracji warszawskiej.
Od 24 do 31 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadzić prace na jednym z torów na warszawskiej linii średnicowej pomiędzy stacją Warszawa Powiśle i Warszawa Śródmieście. Będzie to prowadzić do znacznych utrudnień w kursowaniu pociągów. PLK tłumaczy jakie prace zostaną wykonane.
Linia kolejowa biegnąca tunelem pod centrum miasta od stacji Warszawa Wileńska do stacji Warszawa Główna. Linia średnicowa w osi północ-południe od stacji Warszawa Gdańska do stacji Warszawa Okęcie. Linia obwodowa przez południowo-wschodnią część miasta, łącząca stacje Warszawa Służewiec i Warszawa Rembertów. Linia biegnąca wzdłuż południowej granicy Warszawy z Piaseczna przez Konstancin-Jeziornę, nowy most przez Wisłę, Karczew do Otwocka.
To inwestycje, których zrealizowanie w aglomeracji warszawskiej planuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Czytaj więcej w Z Biegiem Szynsympatyk - 15-09-2019, 21:17 Temat postu:
Przystanek Warszawa Powązki nadal w budowie. Znaczne opóźnienia.
PKP PLK zapowiadały w 2017 roku, że przystanek Warszawa Powązki zostanie oddany do użytku w kwietniu 2019 roku. Tymczasem prace nadal trwają. Zgodnie z przekazanymi przez spółkę informacjami jeszcze w tym roku inwestycja zapewni mieszkańcom lepszą komunikację.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina – Jeziorny. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie studium wykonalności.
Victoria - 21-03-2020, 18:25 Temat postu:
Przystanek Warszawa Powązki to drugi, po Warszawie Koło, nowy dodatkowy dostęp do kolei w mieście zbudowany na linii obwodowej.
Victoria - 08-07-2020, 07:49 Temat postu: Od 2022 roku kolejne przetargi na przebudowę stołecznej linii średnicowej
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają ogłaszać przetargi na dalszą przebudowę warszawskiej linii średnicowej od 2022 roku, a jako pierwszy ma zostać ogłoszony ten dotyczący przebudowy Warszawy Wschodniej - poinformował we wtorek dziennikarzy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
W III kwartale 2019 roku pociągi miały dojeżdżać do stacji Warszawa Główna. Mamy III kwartał 2020 roku a między Warszawą Zachodnią a budowaną Warszawą Główną nie ma ani torów ani sieci trakcyjnej.
Czytaj więcej na inforail.plsympatyk - 02-10-2020, 20:19 Temat postu:
Wreszcie ruszają prace na Warszawie Gdańskiej.
Stacja Warszawa Gdańska będzie lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów. Dojście na perony ułatwią dwie kładki oraz windy. Z przejścia podziemnego na perony dojedziemy schodami ruchomymi. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku.
Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej rozpocznie się 26 marca. Zakres robót rozszerzy się na dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Zachodnia a Centralną. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Intercity przygotowały zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych. Podróżni i mieszkańcy otrzymają dodatkowe informacje o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów.
Od piątku, 26 marca Warszawa Gdańska zwiększy możliwości obsługi podróżnych. Na przebudowanej stacji będzie się zatrzymywało ponad 40 pociągów PKP Intercity. Stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Główna mają odgrywać kluczową rolę podczas przebudowy stołecznej linii średnicowej.
Prace zwiększą komfort obsługi podróżnych. Stacja będzie dostępna dla wszystkich pasażerów, szczególnie poprawi się sytuacja osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – będą m. in. ruchome schody, windy. Zapewnione zostaną sprawniejsze połączenia z komunikacja miejską. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, ułatwią korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne będzie wydłużone do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej oraz wyższe, szersze i połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Kompleksowo przebudowany będzie układ torowy. Dzięki nowoczesnym systemom sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym.
Źródło: PKP PLK
Victoria - 14-04-2021, 20:49 Temat postu: Jest umowa na zaprojektowanie nowych przystanków kolejowych w Warszawie
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały aneks do umowy dot. prac na linii średnicowej w Warszawie, który obejmuje zaprojektowanie dwóch nowych przystanków kolejowych oraz nowych dwutorowych łącznic.
Victoria - 02-12-2021, 19:29 Temat postu: Jaki będzie całkowity koszt przebudowy warszawskiej linii średnicowej?
Posłowie Magdalena Biejat oraz Adrian Zandberg w interpelacji do ministra zapytali jaki będzie całkowity koszt przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Z odpowiedzi Ministerstwa wynika, że szacunkową wartość robót na stacji Warszawa Wschodnia oraz na szlaku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia można określić na około 5,8 mld zł.
Od niedzieli na stacji Warszawa Zachodnia, która obsługuje około 750 pociągów, zwiększą się możliwości prowadzenia ruchu. Do dwóch nowych peronów i przebudowanych torów dołącza trzeci – peron nr 8. Wykonawca kontynuuje prace ponad peronami, w obszarze torów, w przejściu podziemnym oraz tunelu tramwajowym. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe usprawnią podróże koleją w aglomeracji warszawskiej – poinformowało PLK. Jak wskazano, powstanie bezpośrednie połączenie pociągiem z Radomia w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.
Na Warszawie Zachodniej postęp prac i zapewnienie bezpiecznego prowadzenia ruchu wymaga tymczasowych zmian w komunikacji między 22 sierpnia a 3 września. Zaplanowane roboty związane są z podłączaniem nowych urządzeń do systemu sterowania ruchem kolejowym. Przed podróżą prosimy o sprawdzenie rozkładu jazdy, w którym uwzględniono zmienione połączenia w Warszawie i aglomeracji.
PKP Polskie Linie Kolejowe odniosły się do informacji przedstawionych przez Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej ws. braku realizacji zadań, które były zaplanowanie w okresie od 22 sierpnia do 3 września 2022 r.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały podłączanie i testowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym od strony stacji Warszawa Włochy do stacji Warszawa Zachodnia. Jednak z obserwacji Stowarzyszenie wynika, że zarządca infrastruktury nie wykonuje zaplanowanych prac.
Trzy wiadukty kolejowe na stacji Warszawa Zachodnia usprawnią podróże w aglomeracji warszawskiej. Będzie bezpośrednie połączenie z Radomia m.in. do Warszawy Koło i Młynowa na linii obwodowej. Szeroki zakres robót przy stalowych przęsłach i betonowych konstrukcjach wymagał odpowiedniego przygotowania rozkładu jazdy pociągów. Prace wykonywane są na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Projekt za ok. 2 mld zł, netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie dla projektu "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, etap I".
Połączenie między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej, to jeden z istotnych elementów przebudowy Warszawy Zachodniej. Nim to będzie możliwe pasażerów czekają spore utrudniania.
Na wysokości Warszawy Głównej wykonawca, firma Budimex rozpocznie budowę łącznika pomiędzy podmiejską linią średnicową a dalekobieżną linią średnicową. Spowoduje to zamknięcie jednego z torów podmiejski linii średnicowej .
W Warszawie od poniedziałku 9 stycznia pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Prace realizowane są w zakresie przebudowy Warszawy Zachodniej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie za ok. 2 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ.
Sprawne przejazdy z linii radomskiej na linię obwodową zapewni nowy wiadukt kratownicowy wybudowany w ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej. Będzie bezpośrednie połączenie z Radomia, Warki i Piaseczna m.in. do Warszawy Młynowa i Warszawy Gdańskiej na linii obwodowej. Projekt za ok. 2 mld zł jest dofinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
Przebudowa Warszawy Zachodniej wchodzi w kolejny etap. Wykonawca postawił mur oporowy potrzebny do budowy łącznika między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej. Łącznik umożliwi przebudowę stacji i usprawni ruch kolejowy w stolicy. Zakres prac zaplanowany od 11 do 21 kwietnia br. wymaga zmian w rozkładzie jazdy na linii podmiejskiej.
Beatrycze - 29-05-2023, 14:31 Temat postu: Co wiadomo o średnicy? Pociągi do Centralnej, pytanie o ruch w Alejach
PKP PLK przygotowują się do przebudowy warszawskiej linii średnicowej. Zarządca infrastruktury kolejowego zapewnia, że dokumentacja jest na ukończeniu. Dużym wyzwaniem będzie organizacja ruchu – zarówno kolejowego, jak i miejskiego. Na wszystkie pytania – np. zakresu, w jakim uda się utrzymać ruch w Alejach Jerozolimskich – odpowiedzi jeszcze nie ma.
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia miała zakończyć się w 2022 roku, ale prace mają wyraźny poślizg. Nowy termin ich finalizacji przesunął się na koniec 2023 roku, a już teraz wykonawcy mówią, że będą one trwać jeszcze w roku 2024. Eksperci STS przeanalizowali kiedy pasażerowie będą mogli w pełni skorzystać z stacji w Warszawie bez utrudnień.
Do połowy przyszłego roku potrwają prace przy przebudowie układu torowo-peronowego stacji Warszawa Zachodnia. Jak jednak poinformowały PKP PLK, roboty przy nowym przejściu podziemnym potrwają znacznie dłużej – do końca 2024 r. Do tego czasu pasażerowie będą musieli korzystać z kładki – ułatwieniem będą windy, które mają być już stopniowo udostępnienia od przełomu sierpnia i września tego roku. Pierwotnie wszystkie roboty miały zakończyć się w 2023 r.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/budowa-warszawy-zachodniej-potrwa-az-do-konca-2024-r-79308.htmlTymczasowy - 22-07-2023, 15:41 Temat postu:
Znowu bezkarność wykonawcy. Radek - 24-09-2023, 15:37 Temat postu:
Czy wiadomo, kiedy będzie remontowana linia WKD w ramach przebudowy linii średnicowej? Czy razem z linią podmiejską czy razem z dalekobieżną? Szkoda, że obecny prawie rok przerwy na odcinku Zachodnia - Śródmieście WKD nie zostanie wykorzystany już na przebudowę przystanku Ochota WKD i stacji Śródmieście WKD i torów między nimi. Wtedy byłby cały czas dojazd do Centrum od strony Zachodniej, może poza krótkimi przerwami na wyburzenie wiaduktów nad torami czy stawianie nowych. Victoria - 16-02-2024, 22:04 Temat postu: Modernizacja stacji Warszawa Wschodnia może potrwać nawet 42 miesiące
Obecnie w ramach pierwszego etapu prac na linii średnicowej prowadzona jest modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Kolejnym etapem będzie przebudowa stacji Warszawa Wschodnia. Dopiero w trzecim etapie modernizowane będzie odcinek między wspominanymi stacjami i stacja Warszawa Centralna.
Według nowego szefostwa resortu infrastruktury projekt przebudowy linii średnicowej zostanie zmieniony. Na stropie będzie możliwość stawiania budynków. Sam tunel kolejowy ma być wydłużony.
PKP PLK przygotowują się do zmian w organizacji ruchu w związku z kolejnymi planowanymi w Warszawie inwestycjami. Większość pociągów dalekobieżnych pojedzie przez Warszawę Gdańską. Najnowszy pomysł zakłada budowę dodatkowego miejsca zatrzymania pociągów – przy Górczewskiej, w rejonie Wola Parku.
PKP PLK pracują teraz nad dokumentacją dla przebudowy stacji Warszawa Wschodnia. Spółka nie chce jednak w tym samym czasie przebudowywać linii średnicowej. Zarządca infrastruktury pracuje teraz nad potwierdzeniem założeń dla inwestycji, w tym technologii budowy. Wiadomo, że w związku z tym opóźnią się niektóre miejskie inwestycje.