Shinzon napisał/a: |
Ciekawa sprawa. Nie wiem na ile prawdziwa jest informacja na tej stronie, ale u nas jeżdżą stare wagony w pociągach, a nowe lub zmodernizowane jeżdżą w połączeniach w innych kolejach za granicą.
EC 345 AVALA EC 142 Hortobágy |
DarekP napisał/a: | ||
Nie stawiał bym sprawy w sposób "u nas graty, a nasze dobre wagony za granicą". Intercity wystawia wiele składów międzynarodowych, w tym BWE, BGE oraz np. POLONIA i SOBIESKI. O ile SOBIESKI może mieć obieg sam z sobą, to POLONIA przyjeżdża do Wiednia godzinę po odjeździe pociągu w powrotnej relacji. Jest sens, by skład stał na bocznicy prawie całą dobę? To po pierwsze kosztuje, a po drugie można zarobić na wynajęciu tych wagonów w bezproduktywnym czasie. Wygląda na to, że obieg POLONIA wygląda następująco: EC 103 POLONIA Warszawa 6:38 - Wien 14:26 EC 143 Hortobagy Wien 16:48 - Debrecen 22:34 EC 142 Hortobagy Debrecen 5:26 - Wien 11:12 EC 102 POLONIA Wien 13:34 - Warszawa 21:27. Z tym AVALA to jakiś incydent chyba. Są też pociągi międzynarodowe, do których Intercity dokłada swoje wagony i tu mógłbyś mieć zastrzeżenia, bo najlepsze wagony restauracyjne tj. Z1AWR i 406A wynajmujemy tym niedobrym Rosjanom, aby im dogadzać na trasach do Paryża i Nicei. Ale przypuszczam, że do tego nie dokładają skoro wykonali modernizację 4 wagonów do tego celu, a obecnie chcą zrobić modernizację kolejnych 3 sztuk. |