Cytat: |
W IV kwartale ubiegłego roku, kiedy trwały intensywne remonty, pociągi dalekobieżne, w przeciwieństwie do pociągów na trasach lokalnych, były najbardziej narażone na zakłócenia w ruchu. W grudniu 2014 roku zakończyły się kluczowe prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK, dzięki czemu czasy przejazdów na najważniejszych trasach znacznie się skróciły (np. Warszawa-Gdańsk: 2:58 min, zamiast ponad 4 godzin). Wraz z wejściem w życie RJ 2014/2015 na tory wjechały również nowoczesne pociągi Express InterCity Premium, czyli Pendolino, które kursują po zmodernizowanych odcinkach infrastruktury. W styczniu 2015 roku punktualność nowych składów wyniosła blisko 90%, a w lutym 98%. Średni wynik PKP Intercity w drugim miesiącu roku był na poziomie 87%.
Punktualność pociągów będzie się systematycznie poprawiać wraz z wymianą taboru i inwestycjami w infrastrukturę. Zarządca infrastruktury tylko w tym roku wyda modernizację 8,5 mld zł. Do końca 2015 roku znaczna większość taboru PKP Intercity będzie nowa i zmodernizowana. |