Pociągi dalekobieżne - Przewozy międzynarodowe w ujęciu regionalnym oraz krajowym mateusz123 - 13-08-2015, 06:35 Temat postu: Przewozy międzynarodowe w ujęciu regionalnym oraz krajowym
Witam
Przede wszystkim przepraszam za powielanie tematów, ale aktualnie jestem w trakcie przygotowań do egzamin ów doktoranckich i potrzebuję weryfikacji i pomocy w zakresie swojej wiedzy.
Chodzi mi o aspekty prawno- finansowe organizacji przewozów międzynarodowych lokalnych oraz krajowych.
1. Transport lokalny/regionalny: finansuje przy odpowiednim podziale kosztów z swoim zagranicznym odpowiednikiem jak rozumiem urząd marszałkowski województwa polskiego . Np. połączenia typu Frankfurt- Słubice; Wrocław- Drezno; Szczecin- Angermunde; Kostrzyn- Berlin. Jednym słowem podmiotem odpowiedzialnym za finansowanie, organizację i inne aspekty odpowiedzialny jest UM. Za połączenia lokalne/regionalne rozumiem połączenia pomiędzy jednostkami terytorialnymi które są bezpośrednio po dwóch stronach granicy/prośba o weryfikację.
I poza prośbą o weryfikację tych założeń chciałem się spytać czy istnieje możliwość, że organizatorem i jednostką odpowiedzialną po stronie polskiej jest samorząd powiatowy (np. w przypadku stricte lokalnych połączeń typu Żary- Forst, Szklarska- Harrachov.
2. Transport "krajowy". Tutaj rozumiem, że organizatorem i "księgowym" jest MIR, ponieważ mówimy o połączeniach pomiędzy jednostkami terytorialnymi nie przylegającymi bezpośrednio do granicy?
I parę prób i pytań:
3. Jak wygląda kwestia dofinansowań IR typu Ełk- Grodno. Z tego co wiem to w tym przypadku dofinansuje MIR z racji dużego zasięgu terytorialnego połączenia, ale nie jest to dofinansowanie obowiązkowe tylko fakultatywne.
4. Czy możecie podać jakieś dokumenty, wytyczne,dyrektywy związane z organizacją ruchu transgranicznego kolejowego? Mi się udało pośrednio dotrzeć do Europejskiej Współpracy Terytorialnej; Europejskiej Polityki Transportowej i Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.