Dworce - Dworzec PKP w Olsztynie leo1407 - 19-08-2015, 12:10 Temat postu: Dworzec PKP w Olsztynie
Witam,
wybieram się do Olsztyna dlatego proszę znawców terenu o informację czy na tym dworcu jest przechowalnia bagażu lub zamykane szafki na bagaż.
Z góry pięknie dziękuję. jaronx - 19-08-2015, 13:45 Temat postu:
W holu dworca są zamykane szafki. michu77 - 20-08-2015, 19:19 Temat postu:
doprecyzuje: przy wyjsciu na 1 peron (przy drzwiach rozsuwanych) leo1407 - 27-08-2015, 12:08 Temat postu:
Informacje jak najbardziej sprawdzone. Dziękuję i dodam, że jest to nieco dziwna usługa. Nie masz do wyboru żadnych przedziałów czasowych ( np. 2 - 5 - 10 godzin ) - opcja jest tylko jedna - 24 godziny za 12 złotych. Jeśli akurat masz 2 godzinną prezerwę w podróży... to masz pecha - i tak zapłacisz 12 PLN. Głupie ? Głupie i w dodatku nieco naciągane. Beatrycze - 21-12-2015, 17:27 Temat postu:
Jaki olsztyński dworzec? Grzymowicz: Bez zgody na nowe przejście podziemne.
Znamy kolejne szczegóły inwestycji dworca głównego w Olsztynie. Nadal nie jest jasne, w jakiej formule powstanie inwestycja. Jedno jest pewne, Retail Provider będzie musiał zmienić swoją koncepcję, bo do tramwaju nie będzie już prowadziło przejście podziemne. O szczegółach związanych z planowaną modernizacją dworca głównego i nowych ustaleniach rozmawiamy z Piotrem Grzymowiczem, prezydentem Olsztyna.
Polskie Koleje Państwowe S.A. odsunęły w czasie ogłoszenie przetargu na przebudowę Dworca Zachodniego w Olsztynie i wciąż nie upubliczniły projektu, według którego inwestycja ma być przeprowadzona. Nie wiadomo też jak miałby prezentować się nowy Dworzec Główny, którego realizację planowano w ramach zapowiadanej od lat inwestycji prywatnego inwestora.
Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, odbył we wtorek 28 lutego spotkanie w siedzibie PKP SA w sprawie przyszłości dworca kolejowego. Włodarz rozmawiał z Markiem Michalskim, członkiem zarządu PKP SA. Z informacji od kolejarzy wynika, że dworzec będzie przede wszystkim o połowę mniejszy od obecnego.
Olsztyński dworze kolejowy w najbliższych latach ma przejść istną metamorfozę. Obecna niezbyt ładna wizytówka miasta ma zostać rozebrana, a w jej miejscu PKP SA mają zamiar wybudować nowy budynek. Aby lepiej dostosować nowy obiekt do oczekiwań mieszkańców, kolejarze zorganizowali także dwa spotkania w ramach warsztatów kreatywnych – 19 grudnia oraz 2 lutego. Olsztynianie mogli wypowiedzieć się na nic co do pożądanego przez siebie kształtu dworca oraz usług, które powinny się znaleźć na terenie obiektu.
Od dzisiaj podróżni mogą korzystać ze zmodernizowanego dworca Olsztyn Zachodni. Dzięki zrealizowanej przez PKP SA inwestycji udostępniony został nowoczesny i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych obiekt.
Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30283/zmodernizowanany-dworzec-olsztyn-zachodni-otwarty-dla-pasazerow.htmlKolejoman2 - 05-07-2017, 16:00 Temat postu: Nowy dworzec Olsztyn Zachodni - fotorelacja
W ostatnim czasie coraz więcej dworców zyskuje nowe oblicze, a niektóre są nawet budowane od nowa. Niestety tego szczęścia nie zaznał jeszcze Olsztyn, w którym główny dworzec nadal wygląda tak, jakby czas zatrzymał się tam 30 lat temu. Są opracowywane różne plany i koncepcje przebudowy dworca na zintegrowane centrum przesiadkowe, jednak jak na razie żaden nie doczekał się realizacji. W międzyczasie wyremontowano drugi, równie ważny olsztyński dworzec, jakim jest Olsztyn Zachodni. Budynek dworca zmienił się nie do poznania, podwyższone zostały również perony. Do zmodernizowania pozostał jeszcze peron 1 (bezpośrednio przy budynku dworca), który zostanie zrobiony w ramach prac na linii Olsztyn-Działdowo.
Nie kończy się spór o przebudowę dworca Olsztyn Główny. PKP SA planują wyburzenie obecnego modernistycznego budynku i postawienie nowego, znacznie mniejszego obiektu. Protestują przeciwko temu społecznicy, którzy zainicjowali działania na rzecz wpisania dworca na listę zabytków. PKP SA w obszernym oświadczeniu przekonują: nowy obiekt ma szansę stać się prawdziwą wizytówką kolei i miasta. Kolej grozi też stowarzyszeniu Forum Rozwoju Olsztyna podjęciem „odpowiednich kroków prawnych”.
Projekt nowego dworca, wraz z kompleksową przebudową infrastruktury kolejowej, miałby powstać w przeciągu roku, zaś przebudowa miałaby ruszyć za około dwa lata. Oprócz podniesienia poziomu bezpieczeństwa na torach i przejazdach, zwiększenia szybkości i przepustowości oraz zwiększenia komfortu i poziomu usług, na co jeszcze mogliby liczyć pasażerowie?
Od lat toczą się dyskusje dotyczące nowego dworca kolejowego dla Olsztyna. Kiedy wydawało się, że sprawa wreszcie ruszy, okoliczności sprawiły, że utknęła ponownie w martwym punkcie. Prezydent miasta z rozgoryczeniem mówił na konferencji poświęconej rozwojowi transportu kolejowego w Polsce Wschodniej, że kolej zawiodła. Kolejarze przeprosili i obiecują poprawę.
Olsztyn z utęsknieniem czeka na ucywilizowanie okolic dworca kolejowego i autobusowego. Poprzedni przetarg na projekt nowego obiektu zakończył się skandalem w obliczu podejrzeń korupcyjnych. PKP SA zapowiadają nowe postępowanie w ciągu kilku tygodni.
Znowu zrobiło się głośno w sprawie budynku dworca Olsztyn Główny. Wojewódzki Konserwator Zabytków podtrzymał wcześniejszą decyzję dotyczącą niewpisania obiektu na listę zabytków. Społecznicy zapowiadają odwołanie od tej decyzji i podkreślają, że konserwator zaprzecza w decyzji sam sobie.
W połowie stycznia br. Warmińsko – Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków ponownie zdecydował, że dworzec Olsztyn Główny nie zasługuje na wpis do rejestru zabytków. Tak jak w przypadku poprzedniej decyzji, także i tym razem organizacje, które złożyły wniosek o objęcie dworca ochroną odwołały się od decyzji konserwatora.
Po latach zaniedbań dworzec w Olsztynie stracił już funkcję reprezentacyjną na rzecz architektonicznego koszmarka. Według PKP SA ratunkiem może być jedynie wyburzenie obecnego budynku i zastąpienie go nowym – znacznie mniejszym. Przyjrzeliśmy się koncepcji, jaką mają kolejarze dla dworca kolejowego w mieście wojewódzkim jakim jest Olsztyn, choć szczegółowo jego wygląd i formę określi projektant.
PKP SA po raz kolejny rozstrzygają powtórzony przetarg na przebudowę stacji i budowę nowego dworca Olsztyn Główny. Po raz kolejny przetarg wygrywa Multiconsult Polska i znów wpłynęło odwołanie. Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, ma nadzieję, że sprawa zakończy się szybko. – Dzisiaj powinniśmy dążyć do tego, by w Olsztynie powstał nowy, funkcjonalny, a może i efektowny obiekt, na miarę ambicji naszego miasta – napisał Piotr Grzymowicz.
Forum Rozwoju Olsztyna, które wraz z olsztyńskim oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich oraz warmińsko-mazurskim oddziałem Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków działa na rzecz wpisania dworca Olsztyn Główny do rejestru zabytków, przygotowało wizualizacje prezentujące budynek po ewentualnym remoncie. – Nowe wizualizacje jednoznacznie potwierdzają, że olsztyński dworzec po remoncie prezentowałby się nowocześnie i efektownie – przekonuje architekt Tomasz Birezowski, autor wizualizacji.
Niedawno PKP SA po raz trzeci rozstrzygnęły drugi już przetarg na budowę dworca i przebudowę stacji Olsztyn Główny. – PKP SA dokładają wszelkich starań, aby postępowanie w sprawie wyboru wykonawcy prac projektowych zakończyło się jeszcze w tym miesiącu poprzez podpisanie umowy – mówi Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. Na razie jednak do rozpatrzenia pozostaje kolejne odwołanie od wyniku przetargu.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wydało prawomocną i ostateczną decyzję w sprawie olsztyńskiego dworca i przychyliło się do decyzji wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jak tłumaczy resort, „wartości posiadane przez kompleks są niewystarczające do objęcia go ochroną prawną”. To przybliża do planów PKP SA i właściciela dworca autobusowego, którzy optują za zburzeniem obecnego zespołu budynków. W zamian powstać ma znacznie mniejszy dworzec kolejowy oraz centrum haqndlowe z kilkoma stanowiskami autobusowymi schowanymi w podziemiu.
PKP S.A. i PKP PLK S.A. podpisały umowę z wykonawcą, który zaprojektuje budowę nowego dworca i modernizację peronów stacji Olsztyn Główny. Zgodnie z harmonogramem cała inwestycja może być gotowa w 2022 roku.
Trwa projektowanie przebudowy stacji kolejowej i dworca w Olsztynie. Pojawiają się ciekawe szczegóły w zakresie części, za którą odpowiada PKP PLK, czyli tunelu i peronów. Po zmianach Olsztyn ma szansę zyskać bardzo funkcjonalną stację.
Trwają prace projektowe dla nowego dworca w Olsztynie. Wiadomo już, że część przestrzeni związanej z obsługą podróżnych znajdzie się na poziomie -1. To za sprawą zachowania dojścia do peronów – z przedłużeniem na Zatorze – w postaci tunelu.
Nowoczesna bryła, funkcjonalność i koncentracja przede wszystkim na obsłudze pasażerów – to, jak przekonują PKP SA, główne założenia projektu nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny. Dziś, w związku z dobiegającymi końca pracami projektowymi, PKP SA zaprezentowały wizualizacje nowego budynku olsztyńskiego Dworca Głównego.
Rozgorzał spór o nowy Olsztyn Główny. Plany PKP SA mocno skrytykował Retail Provider, właściciel części autobusowej, który liczył na wspólną inwestycję. PKP SA zwracają uwagę, że deweloper planował realizację inwestycji w części na terenach kolejowych. – Odnosimy wrażenie, że w przypadku Olsztyna deweloper dąży przede wszystkim do realizacji swoich partykularnych celów biznesowych, a głównym celem jest maksymalizacja zysku z inwestycji komercyjnej, a nie wypracowanie spójnej wizji multimodalnego węzła komunikacyjnego – komentuje Bartłomiej Sarna z PKP SA. Przetarg na budowę ma ruszyć jesienią.
Czytaj więcej na transport-publiczny.plVictoria - 25-09-2020, 17:56 Temat postu: PKP modyfikują umowę z projektantem Olsztyna Głównego. Większy zakres, więcej środków
Do końca września ma ruszyć przetarg PKP PLK na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Do przetargu na budowę nowego dworca szykują się też PKP SA. W związku z nowymi okolicznościami zaistniała konieczność modyfikacji umowy z projektantem, która otrzyma też wyższe wynagrodzenie, sięgające kwoty blisko 11 mln zł brutto.
W czasie przesuwa się przetarg na budowę nowego dworca Olsztyn Główny. Postępowanie ma zostać rozpisane do końca roku. Na razie PKP SA szukają inżyniera kontraktu.
PKP SA planują postawić w Olsztynie nowy dworzec kolejowy, który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Budynek otrzyma on charakterystyczną formę żagla. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze.
Polskie Koleje Państwowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót związanych z budową nowego Dworca Głównego w Olsztynie. Oferty można składać do 29 stycznia 2021 r. Podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w połowie przyszłego roku.
Polskie Koleje Państwowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na wybór wykonawcy, który wybuduje nowy Dworzec Główny w Olsztynie. Prace za ponad 65 mln zł brutto wykona firma F.B.I. TASBUD z Warszawy.
W drugiej połowie 2023 roku podróżni powinni skorzystają z nowego dworca Olsztyn Główny. Powstanie on w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Kosz inwestycji to 70,97 mln złotych brutto. Wykonawcą robót budowlanych jest Torpol S.A.
Pasażerowie będą wygodniej korzystać ze stacji Olsztyn Główny dzięki nowym peronom windom i schodom ruchomym. Po renowacji zachowane zostaną zabytkowe wiaty. Przedłużenie przejścia podziemnego ułatwi dostęp do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają przebudowę stacji. Inwestycja warta prawie 400 mln zł na jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Podróżni na stacji Olsztyn Główny mogą obserwować postępy prac. Przebudowa obejmuje wszystkie branże. Na placu budowy wykorzystywanych jest kilkadziesiąt maszyn, a w robotach uczestniczy ponad sto pracowników wykonawcy. Powstaje nowa infrastruktura, która zapewni większy komfort obsługi pasażerów. Zachowywane są także zabytkowe elementy historycznej wiaty. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł realizowana jest ze współudziałem środków unijnych z POPW.
Budowa dworca tymczasowego, który zastąpi dotychczasowy budynek do czasu wybudowania nowego obiektu obsługi podróżnych, dobiegła końca. W środę rano (27.07) zostanie on otwarty dla podróżnych.