INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Województwo małopolskie tnie rozkład jazdy

Pirat - 14-09-2015, 21:30
Temat postu: Województwo małopolskie tnie rozkład jazdy
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego kontynuuje niechlubną tradycję ograniczania ilości połączeń kolejowych kursujących m.in. we wschodniej części województwa małopolskiego. „Rynek Kolejowy” dotarł do informacji z których wynika, iż od grudnia zniknie kilka połączeń kolejowych na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica oraz Katowice – Kielce i Katowice – Sędziszów. Informacje potwierdziło biuro prasowe UMWM.

– W rozkładzie jazdy 2015/2016 na tych liniach planowane jest wprowadzenie następujących ograniczeń w stosunku do RJP 2014/2015: zmniejszenie liczby pociągów o 3 pary, w tym 1 poc. relacji Katowice – Kielce, 2 poc. relacji Katowice – Sędziszów i 3 poc. relacji Sędziszów – Katowice; zmniejszenie liczby pociągów o 2,5 pary, w tym 1 poc. relacji Kraków – Krynica, 1 poc. relacji Kraków – Nowy Sącz, 1 poc. relacji Krynica – Kraków, 2 poc. relacji Nowy Sącz – Tarnów. W rozkładzie jazdy utrzymany zostanie weekendowy pociąg Radziejowa kursujący na trasie Kraków – Nowy Sącz – poinformowało biuro prasowe UMWM.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Anonymous - 17-09-2015, 09:53
Temat postu:
Całe szczęście, że pasażerowie docenili ofertę na odcinku Kraków - Bielsko-B. Od nowego rozkładu dochodzi jeszcze jedno całotygodniowe połączenie.
Anonymous - 18-09-2015, 17:10
Temat postu:
Debilizm. Pociągi na odcinku Kraków-Kielce są najczęściej całe zawalone ludźmi. Wcale ich nie ma tak dużo pomiędzy Krakowem a Kielcami. Po kolejnej likwidacji zostaną tam jakieś ogryzki.... No tak lepiej żeby PB i busiarnia zarobili. Kolejne likwidacje w republice busiarskiej. Pierdzieli samorząd o ekologii a pociągi są na potęgę likwidowane. Linia kolejowa E-30 stoi dalej w ramach niekończącego się remontu pod znakiem KK i horroru w kierunku Katowic..... 2 h jazdy.... 77 km torów. Śmiech
Victoria - 18-09-2015, 18:44
Temat postu:
Małopolskie: Mimo cięć zwiększymy pracę eksploatacyjną o 5%

Prawie 94 mln zł wyda Województwo Małopolskie na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskie w przyszłym roku. Najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy na 2015/16 to zwiększenie połączeń kolejowych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej i przywrócenie zawieszonej dotąd linii. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od 13 grudnia br.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59444/malopolskie_mimo_ciec_zwiekszymy_prace_eksploatacyjna_o_5.html
Elektronik - 18-09-2015, 20:51
Temat postu:
94 mln złotych...

A rok temu, był problem żeby przeznaczyć 80 mln złotych.
Desiro2 - 19-09-2015, 09:32
Temat postu:
To jest kpina z mieszkańców województwa! Zero pociągów z Muszyny do Leluchowa,zero ze Stróż do Jasła, fatalny rozkład na kryniczance i zakopiance, jakieś ogryzki na wadowickiej, ZERO na Sucha-Żywiec!! Kolej w Małopolsce została zabita, UM ma w dupie wszystko za wyjątkiem śmiesznych kolejek Balicko-Wielickich i Krakowsko-Kozłowskich! Nic dziwnego że dworzec autobusowy RDA w Krakowie pęka w szwach skoro krakowski,tarnowski i sądecki dworzec PKP świecą pustkami..
Castaway - 19-09-2015, 10:29
Temat postu:
Desiro2, jakie pociągi z Muszyny do Leluchowa? Byłeś tam kiedykolwiek? Znasz specyfikę regionu? Tam nie ma nawet busów, bo nie ma na to popytu, a co dopiero pociąg...
kraina_solvati - 19-09-2015, 11:09
Temat postu:
A ja jestem spokojny. To się wkrótce zemści i wszyscy stracą cierpliwość. Ale będzie już za późno. Mam jednak nadzieję, że ktoś za to odpowie.
emele - 19-09-2015, 12:56
Temat postu:
Cięcia cięciami ale nowy rozkład na reaktywowanej linii Kraków Płaszów – Oświęcim przez Spytkowice (SRJP 141) wygląda naprawdę źle. O ile jeszcze w kierunku z Oświęcimia do Krakowa da się ten rozkład jakoś obronić (odj. z Oświęcimia ok. 4:50, 5:50, 7:30, 14:50, 17:50) tak z Krakowa do Oświęcimia to są jakieś jaja. Odjazdy z Krakowa Gł. ok. 4:45, 5:45, 8:00, przed 17 i ok. godz. 20:00. Dziura międy 8 a 17 na powrocie z Krakowa sprawi, że pociągi będą wozić powietrze.
Do tego dochodzi na tej linii przez cały rok Silesia (z Oświęcimia odj. 5:35 i ok. 22:15 z Krakowa Płaszowa do Bohumina) ale to już PKP IC.
CottonwoodEN71 - 21-09-2015, 22:38
Temat postu:
Serio tak ułożyli? Ktoś to konsultował? A te poranne przyjazdy do Krakowa to na którą?
a nie da się tego jakoś ułożyć tak, by pociągi odjeżdżały po południu po 14, po 16 i może po 18? Dżizas krajst...
sheva17 - 22-09-2015, 10:05
Temat postu:
Cytat:
To jest kpina z mieszkańców województwa! Zero pociągów z Muszyny do Leluchowa,zero ze Stróż do Jasła, fatalny rozkład na kryniczance i zakopiance, jakieś ogryzki na wadowickiej, ZERO na Sucha-Żywiec!! Kolej w Małopolsce została zabita, UM ma w dupie wszystko za wyjątkiem śmiesznych kolejek Balicko-Wielickich i Krakowsko-Kozłowskich! Nic dziwnego że dworzec autobusowy RDA w Krakowie pęka w szwach skoro krakowski,tarnowski i sądecki dworzec PKP świecą pustkami..


Znasz się na potokach jak ś...... na gwiazdach. Kto ma jeździć składem z Muszyny do Leluchowa? Kto ma jeździć ze Stróż, kiedyś Kogut Express wyleciał właśnie przez brak pasażerów. Obecnie są cięcia na kryniczance, a Ty tu uprawiasz jakieś bajkopisarstwo. Jak zwykle Twój post nijak ma się do rzeczywistości.
Anonymous - 22-09-2015, 18:18
Temat postu:
sheva17, pociąg z Muszyny do Leluchowa faktycznie nie miałby sensu, ale sezonowe weekendowe połączenie np. z Krynicy (lub Nowego Sącza) do Popradu mogło by się przyjąć, tak jak przyjęły się tego typu połączenia z Jeleniej Góry do Trutnova.
Desiro2 - 22-09-2015, 19:44
Temat postu:
@sheva, za to Ty się znasz na wszystkim tak że aż głowa boli...napisałem do Leluchowa tylko dlatego,że stacja Plavec została przez Słowaków wycięta w pień z połączeń...
zresztą przed wstąpieniem PL do UE takie pociągi jeździły...
Do Popradu byłby to strzał w 10 na wakacje, ale to przy małopolskim betonie niestety pieśń marzeń.

Co do Kogut-Expressu - o jakim pociągu mówisz, który nosił tak zaszczytne prześmiewcze miano Wink??
Anonymous - 30-10-2015, 19:53
Temat postu:
Jak podały niedawno Koleje Śląskie od obowiązującego od 13 grudnia nowego rozkładu jazdy może dojść do zawieszenia pociągów osobowych na trasie Oświęcim – Brzeszcze – Czechowice Dziedzice. Powodem rezygnacji władz województwa małopolskiego z dotowania przewozów jest przede wszystkim niska rentowność i rosnący deficyt na tej linii.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26360/malopolskie--trasa-katowice---oswiecim---czechowice-dziedzice-jest-nierentowna.html
sheva17 - 31-10-2015, 17:25
Temat postu:
Cytat:
ale sezonowe weekendowe połączenie np. z Krynicy (lub Nowego Sącza) do Popradu mogło by się przyjąć


Takie połączenie powinno kursować nie z Sącza, ale z Warszawy przez CMK, Kraków i nie do Popradu, ale do Koszyc i nie jako REGIO, ale jako IC. Wtedy miałoby to ręce i nogi. Właściwie spokojnie mógłby to być planowany do Krynicy Malinowski, w Muszynie wtedy byłby dzielony skład.


Cytat:
Co do Kogut-Expressu - o jakim pociągu mówisz, który nosił tak zaszczytne prześmiewcze miano Wink??


Stróże-Biecz, nie pamiętasz Very Happy? Ile o nim na tym forum było Very Happy.
Woojtek - 02-11-2015, 10:10
Temat postu:
Wszelkie pociągi od Tarnowa do Krynicy powinny być według taryfy Regio bo cena w IC jest nie adekawtna do czasu podróży. Chyba że wprowadzono by promocję Late Minute za 15 zł z Krakowa. Inaczej wszelkie IC są skazane na wożenie powietrza.
Rafel - 03-11-2015, 08:14
Temat postu:
Cytat:
wszelkie IC są skazane na wożenie powietrza.

Jest taki słaby rozkład IC do Krynicy że i tak powietrze wożą tu potrzebna jest cena i dobry rozkład a jest szansa od nowego RJ gdzie czas przejazdu od Krakowa do Nowego Sącz ma być około 2godz.45min bo dalej do Krynicy bez zmian.
sabatnik - 04-11-2015, 20:21
Temat postu:
To jest skandal, że likwidują pociągi na odcinku Oświęcim-Czechowice Dz. Linia znaczenia międzynarodowego, łącząca duże miasta, którą powinny jeździć dłuższe relacje do miast wojewódzkich. Dawno winna już być zmodernizowana. Od Czechowic do Zebrzydowic jazda już jest szybka. Czy odcinek ten spotka los podobny jak Bielsko-Cieszyn? Sad
Anonymous - 04-11-2015, 21:33
Temat postu:
Pokłosie podziału na nowe województwa... Nagle pojawiły się kłopoty z komunikacją, tożsamością tam, gdzie ich nie było.
Ta linia (od Czechowic do Trzebinię) ma też znaczenie w komunikacji towarowej. Nie rozumiem dlaczego PLK tego nie widzi. Z dobrą prędkością nie byłoby problemów z zapełnieniem pociągów. Mimo przesiadek lepiej jechało się z Bielska do Krakowa przez Oświęcim - teraz to już przeszłość.
Andrasz - 08-11-2015, 13:33
Temat postu:
Tę linię powinien przejąć małopolski PR i przedłużyć pociągi z i do Krakowa p. Skawinę do Oświęcimia plus jakieś 2 robocze pociągi na rano do Czechowic z Oświęcimia i powrót popołudniem, czyli zrobić to co zrobiono na 117.
Nawiasem mówiąc, gdyby granica małopolskiego i śląskiego była tam gdzie być powinna tj taka jak przed 1950 rokiem, to nie byłoby problemy ani z tą linią, ani z 97 Sucha-Żywiec.
Anonymous - 08-11-2015, 17:53
Temat postu:
Wtedy byłyby problemy z wszystkimi liniami... Vide - linia do Krynicy
kraina_solvati - 09-11-2015, 19:48
Temat postu:
Tam i tak jest mizeria. Oby się to jak najszybciej poprawiło!
Jak z TeeLKami do Krynicy od nowego RJ? Czy coś całorocznego puszczą?
Beatrycze - 19-11-2015, 16:49
Temat postu:
Albo pieniądze z samorządów, albo cięcie rozkładu?

Województwo małopolskie w nowym rozkładzie jazdy ograniczy liczbę połączeń kolejowych na wielu trasach w regionie. Pociągów znacząco przybędzie jedynie tam, gdzie pojadą Koleje Małopolskie albo tam, gdzie do lokalnej kolei dorzucili się samorządowcy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60254/malopolskie_albo_pieniadze_z_samorzadow_albo_ciecie_rozkladu.html
Anonymous - 03-12-2015, 22:48
Temat postu:
Ostatnia szansa, by się przejechać KŚ z Czechowic do Oświęcimia: do końca roku odj z Czechowic 05:45, odj z Oświęcimia 17:46. Potem zmieniają się obiegi
Victoria - 07-12-2015, 19:12
Temat postu:
Małopolski samorząd nie zawarł żadnej umowy dotyczącej połączenia Żywiec - Sucha Beskidzka i na razie nie planuje dofinansowania kursowania pociągów na tej trasie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60515/malopolski_samorzad_nie_planuje_finansowania_polaczenia_zywiec_sucha_beskidzka.html
Anonymous - 07-12-2015, 19:25
Temat postu:
Czyli na uruchomieniu połączeń do Oświęcimia przez Skawinę, oraz SKA do Miechowa ktoś musiał zapłacić. Jak widać, te polaczenia zostały uruchomione kosztem Sucha - Żywiec, Oświęcim - Czechowice, oraz skrajnym okrojeniu Kryniczanki. Żenada!
CottonwoodEN71 - 07-12-2015, 23:15
Temat postu:
Trudno, żeby na linii, która jest częściowo po remoncie nie kursowało nic, tym bardziej, że czas przejazdu poprawił się odczuwalnie. Nie chodzi o to, by zabierać kasę z tej czy tamtej linii i dawać ją na inną.

Chodzi o to, żeby transport kolejowy miał ręce i nogi i chodził, a toto w małopolskim to się przewraca z boku na bok.
Skoro udaje się zwiększać frekwencję na linii z Kalwarii Lanckorony do Bielska, m.in. poprzez lepiej dostosowany rozkład jazdy i ofertę cenową, to może na linii Oświęcim - Czechowice trzeba było zacząć od tego? Wszyscy tu wiedzą, i zapewne mieszkańcy tamtych stron, że linia cierpi odkąd nie ma bezpośrednich pociągów do Krakowa z Czechowic. A jeśli chodzi o Żywiec - Sucha, to to już w ogóle jest nieporozumienie. Coraz lepiej funkcjonujący układ, pomimo przesiadki i spacerowej prędkości na linii powinien być zalążkiem na pomysł, jak ten stan zmienić na jeszcze lepszy, nie musi być odrazu codziennie, ale w szczytach [studenci] faktycznie to ma sens. Od tego [pociąg studencki i odpowiednia taryfa] życie zaczęło wracać na linię Kalwaria - Bielsko i tutaj spokojnie mogło być to samo.
I właśnie ten brak konsekwencji jest największą wadą zarządzających koleją.
Anonymous - 08-12-2015, 04:15
Temat postu:
Może i Marszałek Małopolski nie zawierał żadnej umowy na dofinansowanie tej linii. Ale pamiętam jak pojawiały się w informacjach prasowych gdzieś wczesną jesienią deklaracje marszałka, że wprowadzi na linię Żywiec - Sucha jakąś specjalną ofertę weekendową. To jest ta oferta - w każdy weekend można sobie trasę kolejową przebyć pieszo? Nie robi się w ten sposób Panie Marszałku...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group