INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Brak otwieranych klasycznie okien w nowych wagonach

jaceck1980 - 17-09-2015, 17:28
Temat postu: Brak otwieranych klasycznie okien w nowych wagonach
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie "romantyzm" podróży koleją skończy się wraz z ostatnim wagonem umożliwiającym bliskość podróżnego z tym co go otacza wokoło. Pęd wiatru, zapach łąk i pól, zwykła obserwacja otoczenia, ludzi... . Kurcze, chciałbym w dobie nadchodzących wagonów z klimą, żeby chociaż na malowniczych trasach górskich wypuszczano klasyki mogące bez pośrednictwa szyby podziwiać Karkonosze, Tatry, Kotlinę Kłodzką... Sorki za prywatę ale coś się dla mnie kończy...
krzychu12231 - 17-09-2015, 23:12
Temat postu:
W pełni popieram, dlatego dla mnie wagony 141A by Newag są ideałem Wink
eu07-223 - 19-09-2015, 00:00
Temat postu:
Mało tego kończą się odcinki torów, na których są stosowane szyny stykowe z przytwierdzeniem typu K i kończy się charakterystyczny stukot.
A, o które 141A chodzi? Przed modernizacją, czy po?
sabatnik - 19-09-2015, 11:19
Temat postu:
Również mam takie przemyślenia. Dotyczy to także pociągów regionalnych, na których obsługę stanowią coraz liczniej nowe EZTy, które też już nie mają otwieranych okien Sad
MK_Wro - 19-09-2015, 11:36
Temat postu:
Rety, cały ten wątek jest dowodem na to, jak niektórzy mikole są oderwani od rzeczywistości. Pociągi bez klimy, z otwieranymi oknami, odchodzą do przeszłości by nigdy nie powrócić (poza pociągami "retro"). Dlaczego? Bo okazuje się, że zwykli pasażerowie lubią klimę i ciszę podczas jazdy. Na szczęście to ich preferencje są decydujące, a nie nawiedzonego mikolstwa!
eu07-223 - 19-09-2015, 12:28
Temat postu:
To, że mam inne potrzeby co do jazdy pociągiem, inne doznania odbieram od zwykłego pasażera, nie znaczy, że nie rozumiem potrzeb społeczeństwa , czyli jak najszybszego przemieszczania się z pkt.A do B, do tego w komfortowych warunkach, najlepiej z leżankami i pełną elektroniką na wyposażeniu. I kolej, niezależnie od tego co lubią mikole będzie się zmieniała, bo zarabia na przeciętnych ludziach, a nie na garstce mikoli.
Napisałem to, żeby było wiadomo, iż mimo innych potrzeb co do jazdy poc. rozumiem znaczną część ludzi podróżująch pociagami, a nie jestem oderwany od rzeczywistości i tkwie w XIXw, co poniektórzy będą nadal wyrzucali.
MK_Wro - 19-09-2015, 13:01
Temat postu:
@eu07 ja Cię rozumiem, i po to właśnie są te wszystkie przejazdy retro, z ciuchciami, w otwartych wagonach itp.
krzychu12231 - 21-09-2015, 11:46
Temat postu:
OK, w Regio to też jestem zdania, że klima być powinna, bo jazda z przystankami co 3 minuty w upale bez klimy ze średnią prędkością ~50km/h to rzeczywiście nic przyjemnego, jednak moim zdaniem jadąc TLK z prędkością 120-140km/h to nie licząc paru dni w roku, kiedy temperatura na dworze ~40*C, otwierane okno w zupełności wystarcza.
Co do 141A to mówiłem o tych zmodernizowanych z gniazdkami, wyświetlaczami i 6-miejscowymi przedziałami, ale bez klimy.

MK_Wro napisał/a:
Bo okazuje się, że zwykli pasażerowie lubią klimę i ciszę podczas jazdy. Na szczęście to ich preferencje są decydujące, a nie nawiedzonego mikolstwa!

OK to teraz z punktu widzenia zwykłego pasażera - ja np. klimatyzowanymi wagonami kursującymi na trasie Szczecin - Przemyśl po prostu jeździć nie mogę, bo wsiadając zdrowy po 2 godzinach jazdy kończy się to ZAWSZE zapaleniem gardła, mimo ustawienia klimy na 25 stopni. I to ma być lepszy komfort, jak po każdej podróży muszę się 3 dni leczyć? Podobnie mam w Elfach. Dla odmiany wagonami Z2A i Z2B mogę jeździć na długie trasy i nigdy nie miałem żadnych problemów.
Jeśli już musi być klima - to niech będzie porządna, która oprócz chłodzenia także nawilża powietrze, a jeśli ma być zwykłe tanie badziewie - niech nie będzie jej wcale (spora część moich znajomych, którzy w odróżnieniu ode mnie ogólnie bardzo lubią klimę, podziela to zdanie, bo też ciągle chorują po jeździe tym dziadostwem).
Na trasie gdzie jeżdżę regularnie 2 razy w tygodniu na szczęście TLK z klimą nie ma póki co, jeśli się to zmieni i będą to wagony podobnego pokroju jak te Szczecin - Przemyśl, to niestety będę zmuszony przesiąść się na Regio, bo z klimą w Impulsach tego problemu jeszcze nie zauważyłem, a jeśli i tam wystąpi - zostanie samochód. I tyle mi przyjdzie z modernizacji kolei (bo chorować przez cały rok nie zamierzam).
PaniLady - 21-09-2015, 12:36
Temat postu:
Najlepsze są dwójki 141A z Newagu oraz jedynki 140A z otwieranymi oknami nie wiem z skąd one są...
Dobrą klimatyzację ma tylko Z2A Newag, Cegielski, Z2B Cegielski, Newag oraz 139AOp i tyle. Reszta to na poziomie niżej niż przeciętna.
Goku - 21-09-2015, 14:41
Temat postu:
Mam taką samą opinię. Najlepsze wagony. A te 140A są z FPS:
https://www.youtube.com/watch?v=7v-x6f3FeBs
PinKi - 21-09-2015, 17:35
Temat postu:
PaniLady napisał/a:
Najlepsze są dwójki 141A z Newagu oraz jedynki 140A z otwieranymi oknami nie wiem z skąd one są...
Dobrą klimatyzację ma tylko Z2A Newag, Cegielski, Z2B Cegielski, Newag oraz 139AOp i tyle. Reszta to na poziomie niżej niż przeciętna.

140A z otwieranymi oknami to akurat robota FPS-u (są bez klimatyzacji), natomiast co do Z2B- to modernizował je wyłącznie NEWAG.
Andrasz - 10-10-2015, 10:12
Temat postu:
W pełni popieram wpisy "romantyków". Ale powiem tak. Niedługo i tak nie będzie co podziwiać, bo wszystko będzie zaekranione.
Dave - 27-10-2015, 09:57
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
OK, w Regio to też jestem zdania, że klima być powinna, bo jazda z przystankami co 3 minuty w upale bez klimy ze średnią prędkością ~50km/h to rzeczywiście nic przyjemnego.


Co za różnica, czy pociąg staje co 3 minuty, czy co 30? Jak jedzie z przyzwoitą prędkością w upał to i tak się w końcu "wystudzi", a stawanie za 3-5 minut nie gra tutaj roli, jeśli postój bezie chwilowy. Za 1 minutę postoju co 3-5 minut ma Ci się wnętrze pociągu nagrzać? Very Happy

Cytat:
jednak moim zdaniem jadąc TLK z prędkością 120-140km/h to nie licząc paru dni w roku, kiedy temperatura na dworze ~40*C, otwierane okno w zupełności wystarcza.


Taaa...pasażerowie zapewne podzielą Twoją opinię i fascynację otwartym oknem przy prędkości podanej wyżej i tą "ciszą", jaka wtedy panuje! Very Happy

Cytat:
Co do 141A to mówiłem o tych zmodernizowanych z gniazdkami, wyświetlaczami i 6-miejscowymi przedziałami, ale bez klimy.


Też lubię te wagony (te najnowsze z otwieranymi oknami) i liczę, że właśnie tego typu tabor będzie jeździł w malownicze, turystyczne okolice (Karkonosze, Wybrzeże, Mazury) - przynajmniej jako część składu, jeśli nie

Cytat:
[...] bo wsiadając zdrowy po 2 godzinach jazdy kończy się to ZAWSZE zapaleniem gardła, mimo ustawienia klimy na 25 stopni. I to ma być lepszy komfort, jak po każdej podróży muszę się 3 dni leczyć?


NIE DA SIĘ być chorym po 2 godzinach od działania rzekomego czynnika, który tą chorobę miał wywołać. Jeśli tak jest, jak piszesz - to sugeruję poprawić swoją odporność i hartować organizm na nagłe zmiany temperatury. Bo skoro jest tak, jak piszesz, to znaczyło by, że byle na dwór wyjdziesz na wiatr, mróz, śnieg - cokolwiek - i ZAWSZE po wróceniu jesteś chory!

Cytat:
Jeśli już musi być klima - to niech będzie porządna, która oprócz chłodzenia także nawilża powietrze


TU już może się nie znam dobrze, ale klimatyzacja (nawet z nazwy) nie służy tylko do chłodzenia, ale też do odpowiedniego NAWILŻANIA powietrza i co jak co, ale ani zbyt suche ani zbyt wilgotne powietrze w pomieszczeniu, gdzie ona jest, raczej na pewno nie jest
krzychu12231 - 27-10-2015, 10:58
Temat postu:
Panie Kolego, tu nie chodzi o nagłe zmiany temperatury, bo jak mówiłem klimę nastawiam w przedziale jak zdarza mi się jechać samemu w przedziale na 25*C przy czym na dworze może sobie być i temperatura ujemna a problem jest. Dla odmiany jak w Z2B jest klima nastawiona na 19 a na dworze jest >30 to problemu nie ma. A na dworze problemu nie mam ani z mrozem ani z wiatrem ani z niczym. Po prostu wyraźnie czuję, że ta dziadowska klima wysusza całą śluzówkę gardła. I dotyczy to oczywiście nie tylko pociągów, ale także i autobusów, budynków itp., kilkanaście minut po wejściu już wyraźnie wyczuwam czy będzie problem (klima dziadowska) czy nie (klima porządna).
Z resztą mam znajomego lekarza, który też często jeździ bo oprócz podróży służbowych też jest MiKolem to mówi, że ma bardzo podobne problemy z klimą dlatego także omija klimatyzowane pociągi.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group