Przewozy towarowe - Długie postoje Piotr [trzykoty - 23-10-2015, 17:20 Temat postu: Długie postoje
Czym sa spowodowane tak dlugie postoje pociagow towarowych "pod semaforem" w trasie, na stacjach, gdzie nie wykonuja pracy?
Ja rozumiem, ze koniecznosc dania pierwszenstwa pociagow pasazerskim, ale czy to na pewno glowna przyczyna stania z mechanikiem w srodku po kilka godzin? Cos jeszcze? beton44 - 24-10-2015, 06:55 Temat postu:
Niezrozumiała dla laika konieczność ułożenia tzw. "rozkładu jazdy" - coby miał po czym pociąg jechać, gdzie stanąć jak przestanie jechać /coraz mniej torów tzw. dodatkowych na stacjach/ itp...
W sumie wszystko robione z dużym marginesem bezpieczeństwa
wyślij wagon z południa Polski nad morze pojedzie tydzień albo dłużej... MK_Wro - 24-10-2015, 18:05 Temat postu:
Średnia prędkość towarów w PL to 20kmh. Stąd te sznury tirów na wszystkich głównych drogach. katowicer - 25-10-2015, 08:25 Temat postu:
Problem leży poniekąd w infrze. PLK zarządza tym co ma. Ostatnio bodaj w Bobrku spadła sieć i koło 20-30 pociagów stało pół dnia jak nie lepiej. Brak mijanek, objazdów. Kiedyś jak cos sie stało w jednym meijscu jechało się objazdem. Teraz linie pozamykane, brak objazdów, no to przy zdarzeniu wszystko stoi. Stad opóźnienia, no i rezygnacja z transportu kolejowego. pawel78 - 25-10-2015, 08:50 Temat postu: katowicer: Bo lepiej zamknąć, zlikwidować. A biorąc pod uwagę masę składów można było częściowo odciążyć ruch kołowy (TIRy) MK_Wro - 25-10-2015, 09:52 Temat postu:
Podobno teraz priorytetem dla PLK ma być poprawa tras towarowych. Chcą podnieść prędkość do średniej UE, czyli 50kmh. Oczywiście uwierzę jak zobaczę. Piotr [trzykoty - 26-10-2015, 20:47 Temat postu:
beton44 napisał/a:
Niezrozumiała dla laika konieczność ułożenia tzw. "rozkładu jazdy" - coby miał po czym pociąg jechać
To przewoźnik podstawia loka z obsługą do składu kiedy nie ma rozkładu ułożonego, nawet jako irj? Jakiś przykład? mateusz123 - 27-10-2015, 05:46 Temat postu: Piotr [trzykoty,
Bardziej chyba chodzi o jakieś awaryjne sytuacje, jazdy luzem itp. Borys_q - 27-10-2015, 11:40 Temat postu:
Z towarowymi jest tak ze rozklad swoje a zycie swoje potrafia miec 12 godzin w plecy a potrafia byc 12 przed planem. Jak jest sklad lokomotywa i proba zrobiona to jak sie da to jedzie. Bodzio1987 - 28-10-2015, 01:06 Temat postu:
Ciekawa sytuacja jest od kilku miesięcy w Kościerzynie. Co tydzień, najczęściej w piątek popołudniu przyjeżdża od strony Bydgoszczy skład towarowy z węglem, średnio 20 wagonów. W lipcu i sierpniu składy te ciągnęła lokomotywa ST43 z firmy CTL Logistic, a ostatnio jest to ST44 z Cargo. No i przyjeżdża taki skład, zatrzymuje się na stacji w Kościerzynie i stoi tak cały weekend (łącznie z lokomotywą) i czeka na rozładunek który odbywa się w poniedziałek. Trochę mnie to zastanawia, bo przecież koszty kilkudniowego postoju są napewno bardzo duże.