INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy towarowe - Długie postoje

Piotr [trzykoty - 23-10-2015, 17:20
Temat postu: Długie postoje
Czym sa spowodowane tak dlugie postoje pociagow towarowych "pod semaforem" w trasie, na stacjach, gdzie nie wykonuja pracy?
Ja rozumiem, ze koniecznosc dania pierwszenstwa pociagow pasazerskim, ale czy to na pewno glowna przyczyna stania z mechanikiem w srodku po kilka godzin? Cos jeszcze?
beton44 - 24-10-2015, 06:55
Temat postu:
Niezrozumiała dla laika konieczność ułożenia tzw. "rozkładu jazdy" - coby miał po czym pociąg jechać, gdzie stanąć jak przestanie jechać /coraz mniej torów tzw. dodatkowych na stacjach/ itp...

W sumie wszystko robione z dużym marginesem bezpieczeństwa Cool
wyślij wagon z południa Polski nad morze pojedzie tydzień albo dłużej...
MK_Wro - 24-10-2015, 18:05
Temat postu:
Średnia prędkość towarów w PL to 20kmh. Stąd te sznury tirów na wszystkich głównych drogach.
katowicer - 25-10-2015, 08:25
Temat postu:
Problem leży poniekąd w infrze. PLK zarządza tym co ma. Ostatnio bodaj w Bobrku spadła sieć i koło 20-30 pociagów stało pół dnia jak nie lepiej. Brak mijanek, objazdów. Kiedyś jak cos sie stało w jednym meijscu jechało się objazdem. Teraz linie pozamykane, brak objazdów, no to przy zdarzeniu wszystko stoi. Stad opóźnienia, no i rezygnacja z transportu kolejowego.
pawel78 - 25-10-2015, 08:50
Temat postu:
katowicer: Bo lepiej zamknąć, zlikwidować. A biorąc pod uwagę masę składów można było częściowo odciążyć ruch kołowy (TIRy)
MK_Wro - 25-10-2015, 09:52
Temat postu:
Podobno teraz priorytetem dla PLK ma być poprawa tras towarowych. Chcą podnieść prędkość do średniej UE, czyli 50kmh. Oczywiście uwierzę jak zobaczę.
Piotr [trzykoty - 26-10-2015, 20:47
Temat postu:
beton44 napisał/a:
Niezrozumiała dla laika konieczność ułożenia tzw. "rozkładu jazdy" - coby miał po czym pociąg jechać


To przewoźnik podstawia loka z obsługą do składu kiedy nie ma rozkładu ułożonego, nawet jako irj? Jakiś przykład?
mateusz123 - 27-10-2015, 05:46
Temat postu:
Piotr [trzykoty,
Bardziej chyba chodzi o jakieś awaryjne sytuacje, jazdy luzem itp.
Borys_q - 27-10-2015, 11:40
Temat postu:
Z towarowymi jest tak ze rozklad swoje a zycie swoje potrafia miec 12 godzin w plecy a potrafia byc 12 przed planem. Jak jest sklad lokomotywa i proba zrobiona to jak sie da to jedzie.
Bodzio1987 - 28-10-2015, 01:06
Temat postu:
Ciekawa sytuacja jest od kilku miesięcy w Kościerzynie. Co tydzień, najczęściej w piątek popołudniu przyjeżdża od strony Bydgoszczy skład towarowy z węglem, średnio 20 wagonów. W lipcu i sierpniu składy te ciągnęła lokomotywa ST43 z firmy CTL Logistic, a ostatnio jest to ST44 z Cargo. No i przyjeżdża taki skład, zatrzymuje się na stacji w Kościerzynie i stoi tak cały weekend (łącznie z lokomotywą) i czeka na rozładunek który odbywa się w poniedziałek. Trochę mnie to zastanawia, bo przecież koszty kilkudniowego postoju są napewno bardzo duże.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group