INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - Andrzej Adamczyk ministrem infrastruktury

Arek - 09-11-2015, 15:10
Temat postu: Andrzej Adamczyk ministrem infrastruktury
Wieloletni poseł, członek i wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury zostanie nowym ministrem infrastruktury i budownictwa w rządzie Beaty Szydło – poinformowała osobiście przyszła premier na dzisiejszej konferencji prasowej.

W nowym rządzie nie będzie już Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które zostało podzielone na dwa resorty: Ministerstwo Rozwoju, na czele którego stanie Mateusz Morawiecki oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (odpowiedzialne również za kolej), które poprowadzi Andrzej Adamczyk.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26436/andrzej-adamczyk-ministrem-infrastruktury-i-budownictwa.html
Grad - 09-11-2015, 22:40
Temat postu:
Facet świeżo po licencjacie ministrem. Dla niektórych szok ale dla mnie to dobry prognostyk. Mając wykształcenie niższe niż niektórzy związkowcy wbrew pozorom może wiele dobrego zrobić dla PKP. Chodzi oczywiście o to, że będzie dokonywał rozwiązań praktycznych i prostych bez zbędnego długiego rozmyślania i czasochłonnego analizowania. Wywali z PKP wszystkich "uczonych" od Balcerowicza i oto właśnie chodzi żeby być skutecznym w działaniu. Skończy się obsadzenie stanowisk kierowniczych tylko z jednej szkoły -absolwenci SGH.

Dobrym (?) rozwiązaniem jest też niepowołanie na tą funkcję posła K.Tchórzewskiego. To zmniejsza prawdopodobieństwo powrotu A. Wacha na stanowisko prezesa PKP S.A. Niepokoić może natomiast powołanie tego posła na stanowisko ministra energetyki. Owszem będzie chciał "odbić zagrabioną" PKP Energetykę. To działanie jest bardzo pożądane. Jednak metody, koszty i cel jaki mu będzie przyświecał są wielką niewiadomą. Wiadomo natomiast, że w PKP Energetyka jest zatrudniony jego syn - radny sejmiku woj. mazowieckiego. Czyżby jakieś partykularne interesy, czy tylko sentyment i obrona miejsc pracy dla niektórych znajomków z lat dawnych w PKP. Czas pokaże.

Wracając jednak do spraw resortu uważam, że czas na zrobienie porządku przyszedł nie tylko na spółki Grupy PKP a w szczególności: PKP S.A., PKP Intercity jak i zapewne PKP PLK ale także na Urząd Transportu Kolejowego i prezesa, który znalazł się tam "dzięki" byłemu ministrowi Sławomirowi Nowakowi. Transfer ludzi z Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), gdzie prezes UTK był wcześniej wiceprezesem, do UTK spowodował szkodę dla polskiej kolei. To było masowe zwalnianie się fachowców z zakresu kolejnictwa (na skutek stosowania wobec nich mobbingu). Na ich miejsce w UTK masowo zatrudniano przeważnie młodziutkich byłych pracowników UKE i ich krewnych, znających się pośrednio lub bezpośrednio z prezesem lub świeżo upieczonym dyrektorem generalnym (-nominacja chwilę po przegranych wyborach przez platformersów&gumofilców). Nic dziwnego, że w obiegowej opinii UTK kojarzony jest jako Urząd Transferów Koleżeńskich.
pawel78 - 09-11-2015, 22:59
Temat postu:
Grad, Moim zdaniem obsadzi swoimi ludzmi. A wielu obecnych zostanie lub dostanie cieple posady.
buballo - 10-11-2015, 09:07
Temat postu:
Moim zdaniem ważne jest, aby w strukturach grupy PKP byli ludzie, którzy znają się na kolei a także marketingu i promocji. To ludzie od marketingu są odpowiedzialni za tworzenie ofert dla pasażerów. Od jakiegoś czasu daje się zauważyć, że ten dział wykazuje się całkiem niezłą aktywnością. To jednak po latach marazmu powinno nas cieszyć, ważne że ktoś poszedł po rozum do głowy i zrozumiał wreszcie że kolej jest dla ludzi a nie dla samej siebie. Z szacunkiem dla kolegów kolejarzy, ale żaden kolejarz nie będzie dobrym "marketingowcem" , tak samo jak żaden marketingowiec dobrym kolejarzem - i dlatego liczę na to, że w końcu właściwi ludzie zasiądą we właściwych departamentach Wink
pawel78 - 10-11-2015, 10:34
Temat postu:
buballo, jednak ten co pracuje na zwykłym stanowisku (np. maszynista, kondi, itp) widzi więcej błędów/wad niż osoba zza biurka.
Beatrycze - 10-11-2015, 11:53
Temat postu:
Adamczyk dla RI: Program drogowy do przebudowy.

– Krajowy Program Drogowy w opinii niezależnych ekspertów był niczym więcej jak tylko kiełbasą wyborczą. Dlatego trudno mówić o kosmetycznych zmianach – powiedział w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" desygnowany na ministra infrastruktury Andrzej Adamczyk.

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/adamczyk-dla-ri-program-drogowy-do-przebudowy-51773.html
Rodriges - 10-11-2015, 22:01
Temat postu:
Cytat:
ważne jest, aby w strukturach grupy PKP byli ludzie, którzy znają się na kolei a także marketingu i promocji.

Właśnie takich ma państwowa kolej - banksterów okupujących spółki Grupy PKP. Będąc od kilku lat zatrudnieni na kolei bądź co bądź znają się na kolei a jak się znają to inna "para kaloszy". Chyba nie chcesz, aby nadal bezduszne kujony okupowały polską kolej.

Cytat:
Od jakiegoś czasu daje się zauważyć, że ten dział wykazuje się całkiem niezłą aktywnością.
[marketing]
Słabiutko z tobą. Dajesz się manipulować propagandzie. Czy uważasz za sukces bilety na Pendolino po 49zł i w ten sposób zapełnienie tych pociągów? Przecież o sukcesie będzie można mówić gdy będzie frekwencja w tego typu pociagach z biletami po cenach niezaniżonych tj. powyżej 150zł. Aby mógł być odtrąbiony sukces tego typu pociągi komercyjne musiałyby być bez dotacji. Co przy kosztach PKP Intercity z powodu chmary zbędnych dyrektorów i naczelników cena odzwierciedlająca koszt przejazdu powinna wynosić 250zł.
buballo - 11-11-2015, 01:02
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
Chyba nie chcesz, aby nadal bezduszne kujony okupowały polską kolej..

Oczywista oczywistość; jasne że nie. Ale zarządzanie ma się odbywać "z głową" Laughing

Rodriges napisał/a:
Słabiutko z tobą. Dajesz się manipulować propagandzie. Czy uważasz za sukces bilety na Pendolino po 49zł i w ten sposób zapełnienie tych pociągów? Przecież o sukcesie będzie można mówić gdy będzie frekwencja w tego typu pociagach z biletami po cenach niezaniżonych tj. powyżej 150zł. Aby mógł być odtrąbiony sukces tego typu pociągi komercyjne musiałyby być bez dotacji. Co przy kosztach PKP Intercity z powodu chmary zbędnych dyrektorów i naczelników cena odzwierciedlająca koszt przejazdu powinna wynosić 250zł.

Słabiutko czy nie, w przeciwieństwie do ciebie ja fizycznie wożę tych ludzi i widzę jak to wygląda w realu, a ty faszerujesz się tym czym karmią cię media.... /mniejsza o to jakie/. Cieszy mnie że nawet jedynki pękają w szwach. Kiedyś bywały zupełnie puste, teraz są pełne. Kolej ma służyć ludziom i właśnie zaczyna służyć - tak ma być i tyle. Mądrą ofertą i marketingiem można zdziałać cuda, niekoniecznie bilet musi kosztować 250 zeta, jednak końcowy bilans ma wyjść na plus. Dobry marketing rządzi się pewnymi prawami, lepiej sprzedać 1000 biletów za 49,99 zł niż 20 biletów za 250 zł, do tego dochodzą też inne "wartości", które przynajmniej początkowo nie mają przełożenia na pieniądze... Aby to zrozumieć niekoniecznie trzeba skończyć "radomską" uczelnię Śmiech
Rodriges - 11-11-2015, 11:33
Temat postu:
Nie kończyłem radomskiej uczelni.
Według ciebie powinniśmy dopłacać bezustannie do państwowej kolei jak do górnictwa (dotacje). To nie jest gospodarka wolnorynkowa jak zapisano w Konstytucji RP. Twój model funkcjonowania PKP Intercity to gospodarka rabunkowa. W tym przypadku rabuje się kieszenie podatników.
buballo - 11-11-2015, 18:30
Temat postu:
Nigdzie nie pisałem, że kończyłeś radomską sorbonę Very Happy

Kolej, chodzi tu o przewoźnika wykonującego przewozy pasażerskie nigdy nie będzie funkcjonować na zasadach korporacji, gdzie jest nastawienie wyłącznie na zyski. Owszem jest segment komercyjny, który zarobi na siebie i jakiś tam całkiem spory zysk wygeneruje, jednak znaczna część przewozów to segment ekonomiczny, który takich zysków generował nie będzie. Aby mogły jeździć pociągi do małych miasteczek, przez które wiodą drogi żelazne i aby wozić "ekonomicznych" pasażerów tudzież "powietrze" (co dzieje się najczęściej), samorządy muszą dopłacać do tego interesu ponieważ inaczej nic by tam nie jeździło no może poza przewozami towarowymi. Nie ma pasażerów, nie ma zysku, a za dostęp do infrastruktury płacić trzeba, tabor należy serwisować, wykonywać naprawy, przeglądy, są to pokaźne koszty. I to właśnie taki model dotacji, który tak potępiasz powoduje że do interesu należy dokładać z naszych kieszeni w przeciwnym razie przewoźnik nigdy by tam nie zorganizował przewozów osób.
Rodriges - 11-11-2015, 22:51
Temat postu:
Nie jestem przeciwny dotowaniu pociągów pasażerskich regionalnych; osobowych i przyspieszonych. Jestem przeciwny dotowaniu pociągów typu Pendolino.
buballo - 11-11-2015, 22:57
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
Jestem przeciwny dotowaniu pociągów typu Pendolino.

Dysponujesz jakimiś danymi na ten temat ? Ile konkretnie poszło z naszych portfeli na dotacje pendolino ?
Lepiej opierać się na liczbach i faktach.
Rodriges - 14-11-2015, 11:03
Temat postu:
Nie potrzeba dysponować danymi aby stwierdzić, że do tzw. projektu pod roboczą nazwą Pendolino dopłacano i dopłaca się nadal.
buballo - 14-11-2015, 12:35
Temat postu:
Zwykle aby dyskutować trzeba mieć argumenty, jakieś dane, fakty etc... inaczej dyskusja nie ma sensu Confused
Beatrycze - 06-01-2016, 12:07
Temat postu:
W trakcie rozmowy z ministrem Andrzejem Adamczykiem poruszono temat zakupu Pendolino, prywatyzacji PKP Energetyki, wyprzedaży majątku kolejowego przez poprzednią ekipę.


Beatrycze - 15-11-2016, 21:23
Temat postu:
W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów podsumowano pierwsze 12 miesięcy działań rządu Beaty Szydło. Wystąpienie ministra odpowiedzialnego za kolej.


sfora6 - 23-06-2020, 14:37
Temat postu:
Andrzej Adamczyk zdobył wyższe wykształcenie dopiero jako minister infrastruktury - twierdzi były doradca polityka Leszek Kraskowski. Zwrócił się w tej sprawie do sądu. Ten uznał, że przebieg studiów wysokiego urzędnika państwowego jest informacją publiczną.

Wyrok sądu można znaleźć tu: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/30E12466D9
Uczelnia Adamczyka (tj. Społecznej Akademii Nauk) złożyła jednak odwołanie od w/w wyroku.
24 marca miało się odbyć posiedzenie niejawne Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie pracy magisterskiej ministra Adamczyka. Jednak z powodu koronawirusa wydawanie wyroków było zawieszone.
Obecnie do wyznaczenia pozostaje nowy termin rozprawy.

Czytaj więcej:
https://wiadomosci.wp.pl/sadowy-spor-dot-wyksztalcenia-andrzeja-adamczyka-nie-chce-aby-ministrem-byl-lewy-magister-6300628633606273a
https://zrzutka.pl/c98xh9

[ Dodano: 24-07-2020, 09:44 ]
Czy praca licencjacka, magisterska, doktorska może być w Polsce tajna? Okazuje się, że tak. Argumenty o ochronie danych osobowych promotora lub osób występujących w pracy oraz o ochronie prywatności autora pracy są groteskowe, ale skuteczne.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk nie pamięta nie tylko tytułu pracy magisterskiej, którą "obronił" w 2016 r., ale nie potrafi powtórzyć nazwy kierunku studiów. "Studiowałem zarządzanie ekonomią i taki jest temat mojej pracy magisterskiej" - mówi Adamczyk. Sęk w tym, że nie ma takiego kierunku studiów, bo zarządzać można np. przedsiębiorstwem, ale nie ekonomią. Próbowaliśmy kupić pracę Adamczyka na "czarnym rynku", ale widocznie kwota 10 tys. zł, którą zaoferowaliśmy, okazała się zbyt niska, uczelnia jest "szczelna" lub praca magisterska ministra po prostu... nie istnieje.
#NSA wydał w tej sprawie groteskowy wyrok: wykształcenie ministra jest jawne co do zasady, ale praca magisterska ma pozostać tajna. Dlaczego? Nie wiadomo. Jeden z sędziów - Przemysław Szustakiewicz wyłączył się z orzekania, zmieniał się skład sądu. Wszystkie kolejne instytucje, do których się zwracaliśmy: NIK, Rzecznik Praw Obywatelskich, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Sejm, Polska Komisja Akredytacyjna okazały się w tej sprawie zadziwiająco nieskuteczne i bezradne. Jedynie Wojewódzki Sad Administracyjny w Łodzi stanął na wysokości zadania i nakazał Społecznej Akademii Nauk ujawnić wszystkie informacje dotyczące przebiegu studiów ministra Adamczyka. Wyrok ten jest prawomocny, ale NSA... nie zgodził się z jego uzasadnieniem. Formalnie proces wygraliśmy, ale jesteśmy w punkcie wyjścia. W efekcie mamy to co mamy: żyjemy w Burkina Faso, a minister Adamczyk może śmiać się w kułak.

Więcej:
https://www.youtube.com/watch?v=CeQPF6pb6QY
Arek - 20-08-2022, 08:06
Temat postu:
"Takiej tępoty, połączonej z niekompetencją, bezinteresownym szkodnictwem lub zawiścią, zakłamaniem i zwykłym łajdactwem dawno nie widziałem" - miał pisać szef KPRM Michał Dworczyk o ministrze infrastruktury Andrzeju Adamczyku. Tak wynika z maili, które wyciekły w piątek. Szczegóły:

https://wiadomosci.wp.pl/dworczyk-o-ministrze-takiej-tepoty-nie-widzialem-wyciekl-kolejny-mail-6803109909314208a
wodkangazico - 20-08-2022, 09:41
Temat postu:
Wart Pac pałaca.
Jeden udaje troskę o finanse publiczne, drugi o rozwój kraju.
A chryja stąd, że mało cwany Michaś, za pomocą pałerpointa i "analizy" firmy krzak, próbuje dorwać się do piaskownicy i zabawek jeszcze mniej cwańszego, choć nie na tyle gupiego, żeby nie przewidywać, że mu spadną wpływy i ograniczy się lebensraum, Anżejka, licząc, że ten kombinacji nawet nie zauważy.

Kurde, siedem lat temu, w snach najczarniejszych nie sądziłem, że przyjdzie mi docenić polot i spryt ryżego wraz z ekipą jego.
Victoria - 19-09-2022, 21:17
Temat postu:
VIA DWORCZYK KONTRA VIA ADAMCZYK

„Takiej tępoty, połączonej z niekompetencją, bezinteresownym szkodnictwem lub zawiścią, zakłamaniem i zwykłym łajdactwem, dawno nie widziałem” - stwierdził o ministrze infrastruktury Andrzeju Adamczyku szef kancelarii premiera Michał Dworczyk. O co toczy się wojna domowa w rządzie?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs120.pdf
Pirat - 01-11-2023, 05:59
Temat postu:
Minister przetrwał osiem lat i zostawia po sobie ogromny bałagan. "Sytuacja jest dramatyczna"

Był najdłużej urzędującym ministrem rządu PiS. Po wyborczej porażce — także w swoim okręgu — Andrzej Adamczyk po ośmiu latach prawdopodobnie ustąpi z fotela szefa resortu infrastruktury. Eksperci od transportu są zgodni: — Bałagan w ministerstwie jest ogromny, a sytuacja w spółkach kolejowych dramatyczna. Wśród priorytetów dla nowego szefa resortu wymieniają: usprawnienie inwestycji, zweryfikowanie projektu CPK i "uwolnienie" wody. Do przejęcia schedy po Adamczyku nikt się jednak specjalnie nie pali.

Czytaj więcej na onet.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group