Pociągi dalekobieżne - Estetyka wagonów w pociągach dalekobieżnych Diken - 24-02-2016, 12:45 Temat postu: Estetyka wagonów w pociągach dalekobieżnych
Mam pytanie do Was, jak wyglądają, obecnie wagony, wraz z przedziałami w dalekobieżnych pociągach?
Czy one są nadal w złym stanie, jeżeli chodzi o estetykę wyglądu, czy już to się zaczyna zmieniać?
Niektóre wagony są remontowane, czy nie remontuje się ich wcale?
Bo chyba lepiej jest remontować stare wagony, gdzie wychodzi to taniej, niż jeżeli miałoby się zakupić nowe, które warte są nawet kilka milionów?
Nie jechałem ostatnio żadnym, dalekobieżnym pociągiem, więc nie bardzo wiem, jak się przedstawia sytuacja.
Gdy kilka lat temu jechałem dalekobieżnym ze Szczecina, to były to stare, zniszczone wagony. I tutaj, również chodzi o stan techniczny takich wagonów, bo jeśli one są już stare, to mogą się częściej psuć, mogą występować jakieś awarie. audrin - 24-02-2016, 12:52 Temat postu:
To zależy od relacji i od kategorii pociągu. Zmodernizowane wagony spotkasz np. w pociągach IC relacji Szczecin - Wrocław i Wrocław - Kraków/Przemyśl. Z reguły jest tak, że pociągi kategorii IC są obsługiwane nowym lub zmodernizowanym taborem. Pociągi TLK są zazwyczaj zestawione ze szrotu, takiego jak na zdjęciu powyżej. Napisałem z reguły, bo w różnych relacjach różnie to wygląda. Ale w porównaniu z tym, co było choćby 5 lat temu, wyczuwa się znaczną poprawę. Diken - 24-02-2016, 13:07 Temat postu:
Czyli jednak jest jakaś zmiana w wyglądzie wagonów i ogólnie, taboru?
A czy często się naprawia stary tabor, stare wagony jeżeli wystąpi jakaś awaria, coś się uszkodzi? audrin - 24-02-2016, 14:28 Temat postu:
Oczywiście. Aż dziwne, że o tym nie słyszałeś, bo PKP IC trąbi o nowym taborze wszędzie, gdzie się da.
Co do napraw... Trudno powiedzieć, zależy od stacji macierzystej i wielu innych czynników. Niemniej zmodernizowane wagony są raczej naprawiane na bieżąco. Diken - 24-02-2016, 20:40 Temat postu:
Ja o tym słyszałem, tylko nie bardzo byłem zorientowany w tej sprawie. Podróżowanie pociągami dalekobieżnymi, w starych, zniszczonych wagonach, raczej do przyjemności należeć nie może.
Bo jeśli w takich wagonach ( np. zimą ) nie ma ogrzewania, ponieważ nastąpiła awaria, to podróżni przez całą podróż muszą marznąć.
Nie wiem czy zawsze, za każdym razem usuwane są różne awarie, bo gdy ja jechałem "TLK Przemyślanin", ze Szczecina do Dęblina, to siedziałem w przedziale, w którym nie było ogrzewania.
W niektórych przedziałach te ogrzewania były, a była wtedy pora zimowa. Kiedy w czasie tego podróżowania, odwiedziłem toaletę w wagonie, to nie byłem zadowolony ze stanu, w jakim tą toaletę zastałem.
Nie dość, że wszystko tam było stare, to jeszcze ściany były obdrapane i czymś pomazane.
Na dodatek, na ścianie, nad kiblem ktoś powiesił gazetki pornograficzne, żeby podróżni mogli sobie popatrzeć, podczas korzystania z toalety.
No to, ładna estetyka była! Bartek1981 - 25-02-2016, 06:35 Temat postu:
Prawdopodobnie najgorsze wagony kursujące w składach TLK pochodzą z Gdyni i Katowic. sebek - 25-02-2016, 07:56 Temat postu:
Ze składów spotykanych w Katowicach, najgorzej prezentują się oba TLK jadące do Warszawy p.CMK, chodzi o TLK Skarbek i Kormoran, często jeszcze stare zielone dwójki i czerwona jedynka, poza tym TLK Sztygar jest w kiepskim zestawieniu, zawsze składy na Lublin miały gorsze wagony i niestety niewiele zmieniło. mkfilmykolejowe - 25-02-2016, 11:27 Temat postu: sebek, czerwona jedynka? Ostatnio już nie ma czerwonych jedynek w zadnym TLK, są przemalowane (chyba) wszystkie w barwach IC.
Tak się składa, ze Skarbek chyba nie nocuje już w Katowicach? Skoro jeździ do Gliwic to stawiam na Pyskowice.
Nie jest tragicznie, dwa razy jechałem Kormoranem i ma w składzie 111Arow, ktory zawsze wybieram, bo jest najwygodniejszy i nie było brudno, w toalecie bardzo czysto jak na TLK. To samo dotyczy TLK Skarbek.
Również ostatnio jechałem Sztygarem, fakt do ładnych wagonów nie należy, ale do czystości nie mogłem się przyczepić. Diken - 25-02-2016, 11:38 Temat postu:
Ja tak sobie myślę, że takie wagony nie powinny być wypuszczane w jakąkolwiek trasę.
Już dawno powinno się zadbać o to, żeby wszystkie, te wagony wyglądały dobrze i ładnie. Rozumiem, że zakupuje się nowy tabor, ale i remontowanie taboru, wagonów, powinno odbywać się regularnie. krzychu12231 - 25-02-2016, 11:56 Temat postu:
Do tego co Gdynia wystawia na TLK Bachus nie mogę się nigdy przyczepić, a jeżdżę nim co tydzień, więc poddałbym w wątpliwość w fakt, czy Gdynia ma takie znowu złe wagony. Owszem stare, ale zawsze czyste i ciepłe. BryTomWi - 25-02-2016, 14:30 Temat postu:
Też nie wiem o co chodzi z tą Gdynią. Katowice rozumiem, a jak zło to oczywiście jeszcze Kraków. Skarbek jeździ do Raciborza, więc tam nocuje, a wagony są chyba z Grochowa. mkfilmykolejowe - 25-02-2016, 14:48 Temat postu:
Najgorsze wagony są z Krakowa zawsze Kraków daje stare, zniszczone trupy. Nawet jako EIC np. Fregata kilka lat temu jeździła na wagonach z TLK, Ex Małopolska również kiedyś najgorszy Ex w Polsce. Kraków i tyle w temacie. Katowice teraz nie ma co, ale wyroboli sie i trzymają poziom. sebek - 25-02-2016, 17:10 Temat postu:
Dobrze, że wprowadzili kat. IC, bo jednak zestawienia większości IC, są na dobrym poziomie, znacznie lepsze od składów TLK, gdzie często można spotkać gorsze wagony. Mam nadzieję, w ciągu najbliższych lat, znikną stare, niezmodernizowane wagony, a wszystkie TLK staną się IC.
Nawet w IC zdarza się awaria jakiegoś wagonu, jedzie rezerwa, często nieodpowiednia do kategorii pociągu, ale i tak, zdecydowanie poprawiła się podróż ekonomicznymi pociągami w Polsce. miłośnik - 25-02-2016, 20:00 Temat postu:
IC Mieszko, IC Szyndzielnia to wg mnie wzorcowo zestawione IC lepiej niż EIC. mkfilmykolejowe - 26-02-2016, 08:04 Temat postu:
Nie porównuj wagonów z IC Mieszko do EIC. miłośnik - 26-02-2016, 08:58 Temat postu:
a niby dlaczego mam nie porównywać. Zestawienie IC Mieszko robi wrażenie. Niejeden EIC mógłby mu pozazdrościć takiego zestawienia. mkfilmykolejowe - 26-02-2016, 09:46 Temat postu:
Zestawienie EIC Chrobry, Łokietek jest sto razy lepsze pod względem standardem niż w IC Mieszko. Mimo, że wizualnie wyglądają identycznie, ale wagony w EIC Chrobry, Łokietek przebijają wszystkie. miłośnik - 26-02-2016, 09:54 Temat postu:
To prawda EIC Chrobry i EIC Łokietek są mega wyczesane. Natomiast warszawsko-krakowskie EIC to porażka. Najsłabszy jest EIC Tatry, EIC Kaszub, EIC Modrzejewska trochę lepszy EIC Krakus. mkfilmykolejowe - 26-02-2016, 13:13 Temat postu:
Co złego jest w Modrzejewskiej? Modrzejewska ma obieg z Krakusem, więc oba mają bardzo dobry skład. W składzie 159A, Zety, restauracyjny, jedynka Zet, 152A bezprzedziałowa, która jest bardzo wygodna mimo, że ma już swoje lata jest naprawde mega wygodna. Nie ocenia się po wyglądzie tylko komforcie. Diken - 26-02-2016, 22:19 Temat postu:
A tak w ogóle to na większości, dalekich tras wypuszczane są takie stare, zniszczone wagony, czy tylko na kilku trasach?
I czy tylko TLK ma takie wagony? szy_mat - 04-03-2016, 16:53 Temat postu:
Reguła ogólnie jest taka:
EIC: Wagony wizualnie podobne do IC, lecz wygodniejsze
IC: Składy złożone tylko z nowoczesnych wagonów, zwykle dobrze utrzymane
TLK: Możesz trafić na wszystko - szrot albo nowoczesny wagon - loteria, przydają się zestawienia z Wagonweb.
Osobiście nigdy nie spotkałem starego wagonu w IC ani EIC (poza Warsami). Diken - 04-03-2016, 17:27 Temat postu:
No tak.
Zależy na jakie wagony się trafi.
Osobiście uważam, że powinno się remontować wszystkie wagony w TLK, ponieważ tymi pociągami podróżuje bardzo dużo ludzi.
Szczególnie jeżeli chodzi o okres wakacyjny i ferie zimowe, wtedy, w TLK są tłumy ludzi.
A każdy podróżny chyba chciałby podróżować w ładnych, estetycznie wagonach?
Każdy taki wagon, po każdej podróży jest też chyba, gdzieś w zajezdniach myty z kurzów? Myte są też szyby w oknach wagonów?