INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Bilet "na około" w jednym bilecie

buuuuum - 12-07-2016, 17:32
Temat postu: Bilet "na około" w jednym bilecie
Witam.

Mam pytanie tego typu...

Chciałbym wybrać się z Ełku do Katowic.
Ale trochę na okrętkę...
Jednak, żeby zaoszczędzić wymyśliłem motyw takowy (rzadko jeżdżę na jednorazówkach - często na weekendowych).
Czy jest możliwość kupna biletu tak aby był w jednym? Aby nie kupować drugiego i nie rozpoczynać naliczania dystansu od początku?

Chodziłoby mianowicie o taki odcinek ->
Ełk-> Szczecin.. dalej ze Szczecina do Katowic od razu.

Pytanie brzmi, czy jest opcja czy mogę zrobić tak by przejechać całą trasę, bez kupna drugiego biletu i od nowa nabijać kilometry na drugim bilecie.

Nie wiem jak w praktyce.. ale na cennikach Pi/cu jest tak, że ostatnia rubryka jest wpisana od jakichś 900 km do 1001 km.
A czy można ogólnie na jednym bilecie przebić te wspomniane 1001 km?? płacąc adekwatną cenę do tych widełek 900 ileś do 1001 km?

Dzięki za odp.

Barzdo ważne jest to dla mnie.
Casanova - 12-07-2016, 21:43
Temat postu:
Jeśli chodzi o kilometraż, to bilet w PKP IC może być wydany maksymalnie do 1100 km. Do 1000 km cennik jest naliczany "normalnie", natomiast pomiędzy 1000 a 1100 płaci się taryfy "najwyższej" (961- 100) + osobno ta nadwyżka powyżej 1000km. Kiedyś próbowałem kupić bilet z Wrocławia do Poznania przez Warszawę, Białystok, Olsztyn, dystans wynosił 1165 km i biletu nie można było wystawić. Jednak do 1100 km można jak najbardziej wystawić, pod warunkiem tej samej (cenowo) kategorii pociągu, ukończenia podróży do 24 godzin od momentu jej rozpoczęcia i braku powtarzania się odcinków.

W Twoim przypadku podejrzewam, że mógłby się powtarzać odcinek Stargard <-> Szczecin, więc raczej nie dałoby się wystawić 1 biletu. Chyba, że byś jechał od Kołobrzegu przez Trzebiatów, Goleniów i jeśli żaden odcinek by się nie dublował, wtedy taki bilet łączony z sumowanymi kilometrami dałoby się wystawić.

Co do zakupu takiego biletu, trzeba trafić na ogarniętego kasjera/kasjerkę. Według systemu bilet łączony można wystawić na maksymalnie 3 pociągi. Można na więcej, ale wtedy kasjerka musi zrobić dopisek, że bilet jest ważny także w pociągu xxxxx. Co ważne, wystawiając taki bilet kombinowany można wpisać tylko 4 stacje (mimo, że na bilecie po wydrukowaniu wyświetla się tych stacji pośredni więcej.
mkfilmykolejowe - 13-07-2016, 09:08
Temat postu:
Po co takie kombinowanie? Nie lepiej kupić weekendowy i mieć spokój?
szy_mat - 13-07-2016, 09:54
Temat postu:
Można wystawić taki bilet, na bilecie będą wtedy wskazane konkretne pociągi ale nie musisz nimi jechać, zgodnie z regulaminem PKP IC bilet ważny jest w dowolnym pociągu kategorii z biletu od zaznaczonej godziny wyjazdu do zaznaczonej godziny przyjazdu, tak więc na bilet wybierz pociąg najwcześniejszy jako "startowy" i najpóźniejszy jako "ostatni". Niestety, nie możesz powtórzyć ani kawałka (najlepiej wziąć na to osobny bilet tam i z powrotem). Do takiego biletu możesz jak do Weekendowego pobrać bezpłatną miejscówkę na inny pociąg niż ten który masz wskazany na bilecie (ale nie musisz).

W przypadku zmiany planów lub np. gdy nie zdążysz na pociąg jadący daną trasą i chcesz pojechać inną, idź do konduktora aby przeliczył kilometry. Jeżeli nowa trasa mieści się w tym samym progu kilometrowym, zrobi adnotację iż podróżny odbył przejazd trasą przez (i tu wpisze nazwy stacji). Jeżeli nie, wystawi bilet korekcyjny (nie zgadzaj się na opisanie biletu jako do częściowego zwrotu i wystawienie nowego, zapłacisz dużo więcej). Bilet korekcyjny może być również wystawiony "na minus".

W sprawie odległości wyższej niż 1000 km odwołuję do tego dokumentu: http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/BIP/RPO-IC_tekst_ujednolicony_12_07_2016.pdf .

mkfilmykolejowe - Pewnie że lepiej, ale Weekendowy można kupić tylko na weekend, a może kolega chce jechać w inny dzień?
buuuuum - 13-07-2016, 10:10
Temat postu:
Dokładnie. Chodzi mi o dojazd tam na około rzecz jasna Very Happy Potem w weekend oczywiście dalej jeździć gdzieś na Podróżniku\Weekendowym...jeden pies.

Więc taka trasa, to będzie jakieś 1700 km więc i tak nici z tego....żadne haczyki i kombinacje nie dadzą tu rady..
Anonymous - 13-07-2016, 21:57
Temat postu:
Casanova napisał/a:
Chyba, że byś jechał od Kołobrzegu przez Trzebiatów, Goleniów i jeśli żaden odcinek by się nie dublował, wtedy taki bilet łączony z sumowanymi kilometrami dałoby się wystawić.

Niestety wtedy dubluje się Szczecin Dąbie - Szczecin Główny. Postoju na Dąbiu nie mają niektóre pociągi, ale akurat nie te jadące od strony Kołobrzegu.
krzysw - 14-07-2016, 08:54
Temat postu:
Nie bedzie dublowania odcinkow jesli pojedzie sie "Nadodrzanka"
dziabong - 08-12-2016, 19:15
Temat postu:
Casanova napisał/a:
Co do zakupu takiego biletu, trzeba trafić na ogarniętego kasjera/kasjerkę. Według systemu bilet łączony można wystawić na maksymalnie 3 pociągi. Można na więcej, ale wtedy kasjerka musi zrobić dopisek, że bilet jest ważny także w pociągu xxxxx. Co ważne, wystawiając taki bilet kombinowany można wpisać tylko 4 stacje (mimo, że na bilecie po wydrukowaniu wyświetla się tych stacji pośredni więcej.


Też często jeżdżę z Ełku do Katowic i odwrotnie na jednym bilecie (oczywiście bez tego zawinięcia o Szczecin jak autor wątku Wink ). Kiedyś bezpośrednio TLK Pojezierze, teraz niestety trzeba kombinować i dobierać przesiadki w Białym. Zawsze miałem na właściwym bilecie wypisane oba pociągi wraz z ich godzinami przyjazdów i odjazdów (także dla Białegostoku), na bilecie była już miejscówka na pierwszy pociąg, a potem jeszcze dostawałem bilet dodatkowy do biletu podstawowego z miejscówką na drugi pociąg.

Tym razem dostałem bilet wydrukowany w zupełnie inny sposób. Numery obu pociągów są w nagłówku nad ramkami (wcześniej widniał tam tylko drugi pociąg), miasta są rozpisane tak samo, ale daty i godziny są wykazane tylko odjazdu ze stacji początkowej i przyjazdu do końcowej (dla Białegostoku są gwiazdki). Zamiast miejscówki jest informacja o kategoriach pociągów na odc. I i II (wcześniej kategorie widniały za miastami przyjazdu). Miejscówki dla obu pociągów są osobno na biletach dodatkowych, lecz nie są one powiązane żadną adnotacją z biletem głównym.

Co więcej, najpierw system pobierał miejscówki i dopiero po dwóch minutach wyszedł właściwy bilet. Dopiero wówczas wiadomo było jaka będzie jego cena i że na szczęście wszystko się pod tym kątem zgadzało (a już miałem wątpliwości czy kasjerka wszystko robi poprawnie i nie będzie trzeba wszystko robić od nowa).

I teraz moje pytanie skąd te różnice? Oba są z oferty 901. Czyżbym dostał teraz bilet w technice wydawania na więcej niż 3 pociągi, który opisywany jest w cytacie powyżej?

[ Dodano: 08-12-2016, 20:54 ]
Tak sobie jeszcze myślę, że może bilet wystawił się w taki sposób, ponieważ po pokonaniu odcinka Katowice-Białystok nie jadę jak dotychczas do Ełku pierwszym możliwym pociągiem IC (TLK Rybak), ale zażyczyłem sobie następny (TLK Mamry). Brak gwiazdek przy Białymstoku może sugerować, że jakbym chciał (i wstał) to mógłbym jechać na tym bilecie równie dobrze pociągiem wcześniejszym, bo taki w moim przypadku istnieje.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group