woj. dolnośląskie - KD zapowiadają duże inwestycje Ralny - 06-09-2016, 09:49 Temat postu: KD zapowiadają duże inwestycje
W ciągu najbliższych 6 lat Koleje Dolnośląskie kupią 28 nowych szynobusów (20 elektrycznych i 8 spalinowych). Spółka zbuduje też własną halę do serwisowania taboru w Legnicy. Kolejny taki obiekt planowany jest też we Wrocławiu. Będą nowe miejsca pracy.
Koleje Dolnośląskie kilka dni temu ogłosiły przetarg na budowę hali serwisowej dla szynobusów. Budynek o powierzchni prawie 2,5 tys. mkw powstanie przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Firma, mająca obecnie ok. 40 pociągów, zdecydowała się na budowę hali serwisowo-naprawczej, by nie zlecać ich przeglądów firmom zewnętrznym.
Nowoczesny obiekt powstanie w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej. Projektowany budynek hali będzie przeznaczony do bieżącej obsługi taboru samorządowej spółki, dokładnie szynobusów. Jednocześnie w obiekcie będą obsługiwane cztery pojazdy.
Budowa hali serwisowej Kolei Dolnośląskich rozpoczęta.
gdzie i kiedy rozpoczęto budowę?
jak postawili wielki transparent "TU POWSTAJE HALA SERWISOWA" to od tego czasu nic się nie zmieniło!
Mamy już styczeń a nikt nawet tam łopatą nie machnął a za niecałe 4 miesiące podobno ma być wielkie otwarcie? Ralny - 08-09-2017, 21:18 Temat postu: Nowa hala serwisowa Kolei Dolnośląskich coraz bliżej
Uroczystym zawieszeniem wiechy zakończył się kolejny etap budowy hali serwisowej Kolei Dolnośląskich, która powstaje w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej. W nowym ośrodku będą wykonywane podstawowe przeglądy pociągów elektrycznych i spalinowych. Własne zaplecze serwisowe, które zostanie uruchomione w grudniu 2017 roku, to dla spółki znaczące oszczędności, a dla społeczności lokalnej kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.
Beatrycze - 19-03-2019, 13:51 Temat postu:
Nowe zaplecze KD w pobliżu stacji Wrocław Główny?
Koleje Dolnośląskie informują, że maleją szanse na budowę myjni i rewitalizację budynku magazynowego w Legnicy w obowiązującj perspektywie finansowej UE. Przewoźnik podtrzymuje chęć zrealizowania projektu, a jednym z rozważanych wariantów jest przeniesienie inwestycji do Wrocławia.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/nie-bedzie-nowych-pojazdow-w-kolejach-dolnoslaskich-spolka-moze-stracic-dofinansowanie-91693.htmlkociol2009 - 29-04-2019, 21:10 Temat postu:
Czegoś tu nie rozumiem
Skoro oferty przekraczają dostępny budżet to może warto zmniejszyć zakres zamówienia?
Pół roku nowa miotła i chaos w KD się pogłębia a był zarządca z prawdziwego zdarzenia .....Jak tak dalej pójdzie to niebawem wszyscy zaczną tęsknić za byłym prezesem Ralny - 07-06-2019, 16:59 Temat postu: KD: Inwestujemy w zaplecze techniczne do obsługi taboru
Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. przed kilkoma dniami ogłosiła postępowanie w przedmiocie wykonania dokumentacji projektowej, dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego do obsługi taboru. To pierwszy etap oczekiwanej od dawna inwestycji. Na należącej do KD działce przy ul. Pątnowskiej w Legnicy, której potencjał ma zostać wykorzystany w pełni, zaprojektowane zostaną nowe hale przeglądowe z malarnią, tokarnią, zapadnią, myjnią i szlifiernią.
Po decyzji CUPT o nieprzyznaniu Kolejom Dolnośląskim dotacji do stworzenia systemu biletowego spółka decyduje się nie odwoływać od decyzji Centrum i skupić się na innych obszarach swojej działalności. Priorytetem nowego kierownictwa spółki ma być pozyskanie taboru – stwierdza rzecznik przewoźnika. Wskazuje przy tym na braki formalne, które miały sprawić, że pozytywne dla KD rozstrzygnięcie konkursu projektów bylo jego zdaniem niemożliwe.
Kolejny przetarg Kolei Dolnośląskich nie doczekał się rozstrzygnięcia. Chodzi o projekt rozbudowy zaplecza technicznego w Legnicy. Przewoźnik chciał tam postawić halę z myjnią, oraz budynki techniczne m.in. ze szlifiernią i tokarnią.
Koleje Dolnośląskie planują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych. Nowa infrastruktura umożliwi spółce samodzielne wykonywanie przeglądów i napraw taboru.
Postępowanie na dokumentację projektową to pierwszy etap zaplanowanej rozbudowy zaplecza technicznego dolnośląskiego przewoźnika, które znajduje się w Legnicy. Działająca od stycznia 2018 roku przy ul. Pątnowskiej hala przeglądowo-naprawcza pozwala na serwisowanie i wykonywanie przeglądów wykorzystywanego taboru elektrycznego i spalinowego do poziomu P3.
Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na przygotowanie projektu hali serwisowej. Nowa infrastruktura, której projekt przygotuje krakowska pracownia F-11, wzmocni zaplecze techniczne spółki.
Rozstrzygnięty został ogłoszony na początku czerwca przetarg na projekt nowej hali serwisowej, będącej rozbudową zaplecza technicznego KD w Legnicy. Wybrana pracownia projektowa będzie odpowiedzialna za przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej, wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.
KD – COŚ SIĘ DZIEJE CZY NIC NOWEGO
Przez sprawę mostu dawno nie było o kolei, jeszcze dawniej o kolei na Dolnym Śląsku, miałem już nie czepiać się KD jednak prosicie bym napisał co sądzę więc…
///Od razu info dla hejterów: jak zwykle jadę po KD, czepiam się, zazdroszczę etc - tak naprawdę ciężko jest pisać o spółce którą się kierowało bez takich zarzutów, jednak minęły już prawie 2 lata, to szmat czasu, więc od czasu do czasu chyba mogę coś napisać, zwłaszcza że dotyczy to (nie)kontynuacji projektów które zacząłem///
Ostatnie tygodnie to prawdziwe rozwolnienie informacyjne ze strony KD (by nie rzec gorzej). Mimo wakacji co dzień – dwa milczące i dość leniwe zazwyczaj biuro prasowe wydalało z siebie kolejny komunikat do prasy, informując o wszystkim – też czasem o niczym… Zastanawiający jest powód tej nagłej powodzi informacyjnej… Wiewiórki mówią, że przyczyna jest prosta. Minęły prawie 2 lata rządów (rzekomo) "pro kolejowej" koalicji PIS/BS – a sukcesów nie ma. Jak długo można bowiem jechać na jednej krótkiej linii do Bielawy, przygotowanej zresztą przez poprzedników? Zwłaszcza że tymczasem twarz już każdego członka chyba zarządu jeździ w pociągach KD, każdy polityk też odmienia przez przypadki „rozwój kolei”, prezentuje się kolejne „wizje" – a działań realnych nie ma.
Czym bowiem poza wspomnianą Bielawą (za co zresztą szacunek) w deklaracjach „prokolejowy” zarząd regionu może się pochwalić po prawie 2 latach rządów?
Podsumujmy ostatnie 20 miesięcy:
- kupionego taboru – zero
- podpisanych umów na dostawę taboru - zero
- zbudowanych baz i zapleczy – zero
- przetargów na budowę – zero.
Za to „pochwalić się” można ale tego nikt nie robi:
- zerwaną umową na budowę I etapu drugiej części zaplecza (myjnia i magazyn -centrum logistyczne) - i spraw@ w sądzie z wykonawcą, straconym dofinansowaniem,
- porzuconym projektem z dofinansowaniem na rewitalizację zabytkowego budynku pokolejowego na sale szkoleniowe, biura i zaplecze noclegowe - stracone dofinansowanie, i przez to brak należytego wykorzystania jednego z najlepszych w Europie symulatorów;
- zero nowych projektów taborowych;
- o mały włos stracone dofinansowanie na 85 mln zł z POIiS – z 11 pociągów jak dobrze pójdzie będzie siedem… - po 2 latach opóźnienia „cieszymy się” z deklaracji zakupu 5 plus 2 pociągów (tak, dwóch! - to oznacza olejny typ taboru w małej ilości, utrudniający planowanie i realizację przewozów). Gdyby nie nacisk społeczny przez internet i gazety nie byłoby tych zakupów wcale...
Jasne, lepsze to niż nic. Dla porównania podam jednak co zrobił nie aż tak pro kolejowy poprzedni zarząd województwa i KD w czasie krótszym 1,5 roku od czerwca 2014 do grudnia 2015:
- pozyskanie 17 pociągów w kilku trudnych projektach- 15 nowych pociągów (6 x 36WEa, 5x 31WE, 4 x LINK) + 2 zmodernizowanych EN57
- pozyskanie środków i uruchomienie procedury zakupu kolejnych 11 ezt 45WE (odebrane w 2017)
- uruchomienie stojących od dawna „rodzynków” jak SA 106, SA132 etc
- przygotowanie do budowy bazy (oddana w 2017);
- modernizacja torów i budowa peronów technicznych na bazie Pątnowska;
- przenosiny siedziby na Dworzec Kolejowy Legnica, wraz z modernizacją zaplecza socjalnego,
- nowe samochody techniczne i służbowe, nowe wyposażenie serwisu, rowery służbowe, identyfikacja graficzna, uporządkowanie wielu sfer działania spółki etc.
To wszystko w 1,5 roku, czyli w czasie krótszym niż obecna ekipa rządzi w KD i w regionie.
Ktoś powie: Jak to, nie jest tak źle, przecież kupili te dwie hybrydy i 5 sztuk EZT z PESY! Właśnie: czy kupili? Otóż NIE. Rozstrzygnęli przetarg, to nie znaczy że kupili. Umowa na zakup nie została bowiem jeszcze podpisana. A znane są przypadki (też z PESA) kiedy to przewoźnik rostrzygnął przetarg, ale do podpisania umowy nigdy nie doszło… więc na razie nie czas na otwieranie szampanów. Zresztą przetarg te przetargi były już rozstrzygnięte w 2018 roku (wtedy wygrywał Newag) . Jednak nowy zarząd unieważnił te przetargi i wybrał na dostawcę EZT znacjonalizowaną PESĘ – taka pewnie cena koalicji z PIS – trzeba bowiem wspierać upaństwowione zakłady, niestety tym gorzej dla pasażerów i dla służb KD, które zna standard, jakość, terminy, ceny napraw i serwisu PESA.
Porównanie z poprzednimi latami nie wypada więc najlepiej, nie można się też za bardzo pochwalić wzrostami (bo rok 2019 w całości był zaplanowany jeszcze przez poprzedników - łącznie z reaktywacjami (Lubawka, Lubin, Krotoszyn, Bielawa - wszystko to było uwzględnione w rozkładach i obiegach jeszcze w grudniu 2018).
Jedyny widoczny plus i nowość to pociągi przyspieszone (regioekspresy), na które nam UMWD nie chciał się zgodzić oraz przystanki na żądanie a także oferta wakacyjna. Można powiedzieć, że skromnie jak na 20 miesięcy. Wydaje się zatem że w tej sytuacji braku rozwoju dla KD wręcz jak z nieba spadła pandemia COVID, dzięki której zniknął problem braku taboru, wydłużyły się terminy przeglądów (można je rolować na następne lata) no i nikt nie będzie gonił za spadek pasażerów czy wyniku finansowego... Można tym też tłumaczyć brak rozwoju i inwestycji.
Ogólnie jednak przeważa wrażenie, że sukcesów brak, miało być tak pięknie, wyszło jak zwykle, nie da się …. To pewnie jest też przyczyną wzmożonej kampanii informacyjnej KD mającej zrobić wrażenie że jednak "coś się dzieje" . Trzeba jednak umieć czytać komunikaty KD i oddzielić ziarno (tego jest mało) od plew i pustosłowia, czasem trzeba też czytać między wierszami. Cóż więc mieliśmy za informacje w ostatnich tygodniach? Informowano o wszystkim, nawet o sprawach technicznych - o wyborze (kolejne podejście) projektanta, nawet o zdobyciu kredytu na VAT, o tym że być może hala będzie za 4 lata jak dostaną dofinansowanie itd. Co oczywiście w ogóle cieszy, bo pierwotnie nowy zarząd rozwiązał umowy na zaplecze i wydawało się że projekt budowy myjni i mającej uniezależnić i obniżyć koszty nowej hali do przeglądów w ogóle nie będzie kontynuowany. Dobre i to.
Konkret z ostatnich dni to rozstrzygnięcie przetargu na 2 hybrydy, ale podobnie jak z PESA – od rozstrzygnięcia do podpisania umowy i odbioru pociągów długa droga, a i wolumen zakupu nie powala delikatnie mówiąc. „Prokolejowa” góra zatem urodziła mysz. Pojawiają się coraz częściej pytania co ma zatem jeździć po rzekomo masowo reaktywowanych po przejęciu od państwa liniach? Skoro już brakuje taboru na linie obecnie obsługiwane, a czas dostawy taboru od początku procesu do dostawy to co najmniej 3 lata? Hala która miała obniżyć koszty przeglądów też powstanie albo nie, najprędzej za 4 lata, choć potrzebna jest na wczoraj. Czy to jest ta prokolejowa polityka? Pytanie bez odpowiedzi.
Jednak wielu kupuje ten rozwój na poziomie gadania i deklaracji.
Dla nich wystarczy mówić, podpisywać kolejne deklaracje, zlecać kolejne studia wykonalności, wstępne opracowania etc - bez konkretów. Trudniej cos kupić, zdobyć kasę, rozliczyć. „Ciemny lud to kupi” – jak powiedział guru tego typu informacji czyli prezes TVP J. Kurski. I niestety jak widać to działa.
Kilka słów na zakończenie:
Jechałem w zeszłym tygodniu pociągiem do Wrocławia. Za każdym razem jak jadę wypatruję przez płot na Pątnowskiej w Legnicy czegokolwiek nowego, czegokolwiek co by zrobili, kupili, zbudowali, poprawili w ciągu ostatnich 2 lat… Niestety, nie mogę nigdy niczego takiego poszukać. Nie ma nowego taboru, nie ma remontu czy rozbudowy torów, nie ma nowych pojazdów czy maszyn, urządzeń. Nawet drobny tłuczeń którym wysypaliśmy tory i drogi by nie brudzić błotem umytych podług pociągów powoli zarasta. Dobrze że zbudowaliśmy instalacje i peroniki (na fot) , bo pewnie dalej ludzie sprzątający by brodzili w błocie a węże i kable ciągnęli po torach. Dobrze że kupiliśmy wyposażenie, pucusia (na fot), podnośniki, pojazdy techniczne, nie wspomnę o pociągach czy hali – gdybyśmy tego nie zrobili tego by pewnie nie było… Chłopaki z partii nie mieliby zabawek do zabawy.
Szkoda, że cały rozwój kolei na Dolnym Śląsku to póki co głównie komunikaty i pustosłowie , ewentualnie opracowania i pobożne życzenia… Chcę wierzyć, że to się zmieni, jednak patrząc na to kto i z jakimi kompetencjami kieruje KD i regionem, widzę że raczej na gadaniu i deklaracjach się skończy. Ekipa jest sprawna politycznie i propagandowo, za to szacunek, pewnie przed wyborami znów coś kupią tj zadeklarują że kupią lub zbudują...
Nie ma tam jednak kompetencji by to zrobić – najlepsi fachowcy od przetargów taborowych, projektów, pozyskiwania środków – fachowcy - pisze to bez przesady - o największym doświadczeniu w projektach taborowych w Polsce – zostalili pogonieni z KD wkrótce po mnie. Dr Paweł Rumniak, dyrektor Tomasz Lewandowski, dr Bogusław Molecki i wielu wielu innych są już poza koleją, ich wiedza i doświadczenie już nie służą regionowi i spółce. Ich największym błędem było bowiem to że ja ich zatrudniłem, no i to że się znali na swojej robocie i mieli swoje zdanie – a to nie jest mile widziane w „politycznej” KD rządzonej przez „ekspertów” z politycznego nadania (poza jednym wyjątkiem, wiadomo Wojtek to fachowiec, ale nie ma większych szans w starciu z "politrukami" i z tego co widzę spala się w tzw „bieżączce” czyli pilnuje codziennej walki o funkcjonowanie połączeń wobec braków taborowych to nie łatwe zadanie).
Mając na uwadze powyższe pozostaje nam „cieszyć się” z rozstrzygnięcia przetargu (bo nie „podpisania umowy” czy „zakupu taboru” -to jeszcze nie ten etap) na ledwo dwa pociągi, choć przetarg na 6 takich składów był już rozstrzygnięty 2 lata temu, do tego za niższą cenę… czy cieszyć się że myjnia będzie (albo i nie) w przyszłości choć był już wybrany wykonawca i stałaby od wielu miesięcy ...
Ponad 30 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego otrzymają Koleje Dolnośląskie na budowę hali serwisowej w Legnicy. Budowa rozpocznie się w trzecim kwartale 2021 r.
Czytaj więcej na radiowroclaw.plBeatrycze - 25-01-2021, 20:35 Temat postu:
Będzie inwestycja, a potem praca w Kolejach Dolnośląskich.
Prawdopodobnie w tym roku wbita zostanie łopata pod budowę nowej hali serwisowej dla pociągów, którą Koleje Dolnośląskie wybudują w Legnicy. Ta inwestycja, warta 70 mln zł, pozwoli nam na obniżenie kosztów utrzymania pociągów i - co ważne - da nawet sto miejsc pracy.
Cztery tory serwisowe, każdy o długości 120 metrów, całoroczna ekologiczna myjnia automatyczna dla pociągów, najnowszej generacji czy wreszcie -nowa stacja paliw. Dzięki tej inwestycji Koleje Dolnośląskie m.in. nie będą musiały zlecać kosztownych przeglądów technicznych swoich pociągów komuś innemu.
https://raportkolejowy.pl/damian-stawikowski-postawilismy-na-przyspieszenie-obslugi-wywiad/Stella - 02-05-2021, 12:23 Temat postu:
Koleje Dolnośląskie to spółka samorządu wojewódzkiego, która dokonuje obecnie zakupów nowego taboru. Rozwój kolejowych przewozów pasażerskich stymuluje też przejmowanie przez ten samorząd i rewitalizowanie od dawna nieużywanych szlaków kolejowych.
Materiał TV Bolesławiec:
Lady Makbet - 12-05-2021, 15:55 Temat postu:
Prace nad rozbudową zaplecza technicznego Kolei Dolnośląskich w Legnicy nabierają tempa. Spółka odebrała już projekt nowej hali, a 12 maja wszczęła postępowanie, które ma wyłonić wykonawcę planowanej hali serwisowej przy ul. Pątnowskiej. Całość inwestycji ma kosztować niemal 45 mln zł.
Rozbudowa hali serwisowej przy ul. Pątnowskiej w Legnicy jest coraz bliżej realizacji. Koleje Dolnośląskie popisały z Urzędem Marszałkowskim umowę o dofinansowaniu modernizacji centrum serwisowego, znajdującego się w Legnicy. Kwota dofinansowania to 30,5 mln zł.
Rozbudowa legnickiej hali serwisowej to kolejna istotna inwestycja Kolei Dolnośląskich. Spółka właśnie wyłoniła w przetargu wykonawcę prac – firmę Berger Bau, która powinna rozpocząć prace we wrześniu br. Modernizacja obiektu wpłynie na polepszenie jakości usług regionalnego przewoźnika.
Po raz kolejny unieważniono przetarg, w ramach którego Koleje Dolnośląskie S.A. (KD) poszukują wykonawcy odpowiedzialnego za rozbudowę zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru spółki.
Dolnośląski przewoźnik już dwa razy musiał unieważniać postępowanie na wybór firmy, która rozbuduje halę serwisowa w Legnicy. Tuż przed świętami spółka dokonała trzeciego wyboru.
23 grudnia 2021 r. dolnośląski przewoźnik po raz trzeci dokonał wyboru i na wykonawcę rozbudowy hali serwisowej w Legnicy wybrał konsorcjum ALSTAL Grupa Budowlana oraz ALSTAL Investment, które złożyło ofertę w wysokości 65 mln zł brutto.
Koleje Dolnośląskie podpisały umowę z nowym wykonawcą rozbudowy hali serwisowej w Legnicy. Inwestycję o wartości 65 mln zł zrealizuje konsorcjum ALSTAL Grupa Budowlana oraz ALSTAL Investment.
Podpisana 13 stycznia umowa zakłada realizację wszystkich prac w ciągu 14 miesięcy. Pierwsze prace budowlane w bazie serwisowej w Legnicy rozpoczną się w lutym i potrwają do końca marca 2023 roku.
Więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/alstal-rozbuduje-hale-serwisowa-kolei-dolnoslaskich/Ralny - 02-03-2022, 18:44 Temat postu:
Rozpoczęła się rozbudowa hali serwisowo-naprawczej Kolei Dolnośląskich przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Najnowocześniejszy tego typu obiekt w regionie zapewni przewoźnikowi samodzielny przegląd i naprawy taboru do poziomu P4. To jedna z kluczowych inwestycji KD. Blisko 70% środków na jej realizację pochodzi z Funduszy Europejskich.
Ralny - 18-11-2022, 21:12 Temat postu: Rozbudowa bazy Kolei Dolnośląskich w Legnicy
Koleje Dolnośląskie rozbudowują swoją bazę w Legnicy. Obok istniejącej hali serwisowej powstaje druga, która będzie służyła do zaawansowanych przeglądów i napraw pociągów. Inwestycja ma pochłonąć 60 mln zł. Dzisiaj nad powstającym obiektem zawieszono wiechę.
Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/64581887/rozbudowa-bazy-kolei-dolnoslaskich-w-legnicyPirat - 18-11-2022, 23:36 Temat postu: Już za kilka miesięcy na nową halę serwisową Kolei Dolnośląskich wjedzie pierwszy pojazd. Budowa obiektu wkroczyła w kolejny etap, co zaakcentowano zawieszeniem symbolicznej wiechy. Nowa hala jest trzykrotnie większa od tej, która stoi tuż obok. Będzie posiadała m.in. trzy tory, myjnię oraz tokarkę podtorową. Generalnym wykonawcą historycznej inwestycji regionalnego przewoźnika jest Alstal Grupa Budowlana.
Ralny - 23-02-2023, 17:59 Temat postu: Kolejny tuzin pociągów dla Kolei Dolnośląskich. Inwestycyjne podsumowanie 2022 i plany na 2023 r.
12 pociągów Elf 2, kupionych w ramach umowy z 2021 r., trafi do Kolei Dolnośląskich do końca tego roku. 4 sztuki zobaczymy już do końca czerwca. Łącznie do 2024 roku na Dolny Śląsk ma przyjechać 25 Elfów 2. W lipcu planowane jest natomiast otwarcie nowoczesnej hali serwisowej w Legnicy, która pozwoli na zdecydowanie większą samodzielność w zakresie okresowych przeglądów i napraw pociągów. Wartość tych dwóch ważnych inwestycji wynosi prawie 415 milionów złotych.
Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/kolejny-tuzin-pociagow-dla-kolei-dolnoslaskich-inwestycyjne-podsumowanie-2022-i-plany-na-2023-r/Pirat - 30-04-2023, 02:32 Temat postu: Przyjechała w kilku elementach - najcięższy waży 16 ton, a jej montaż trwał kilkanaście godzin. Mowa o tokarce podtorowej, która została zamontowana w nowej hali serwisowo-naprawczej Kolei Dolnośląskich. To jedno z najważniejszych dla każdego przewoźnika kolejowego urządzeń. Dlaczego? Tego dowiecie się z najnowszego odcinka naszego cyklu.
Beatrycze - 28-07-2023, 18:10 Temat postu: Nowa baza Kolei Dolnośląskich gotowa
W Legnicy zakończyła się rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru spółki Koleje Dolnośląskie. W nowoczesnym budynku znalazło się pięć torów przejazdowych o długości łącznej ok. 600 metrów. Generalnym wykonawcą inwestycji był Alstal.
Nowa infrastruktura przeglądowo-naprawcza pozwoli na obniżenie kosztów utrzymania pociągów i bardziej efektywne wykorzystanie parku taborowego. Hala powstała na terenie należącym do spółki przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Dziś (25 sierpnia) podczas uroczystości związanych z jubileuszem 15-lecia KD miało miejsce oficjalne jej otwarcie. To kluczowa inwestycja kolejowa w regionie” – podkreśla Damian Stawikowski, prezes spółki.
Arek - 15-03-2024, 21:01 Temat postu:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych dofinansuje Koleje Dolnośląskie kwotą 333,7 miliona złotych. Dzięki temu przed przewoźnikiem otwiera się perspektywa na jeszcze większy rozmach przy prowadzonych inwestycjach.
Ralny - 03-04-2024, 22:57 Temat postu: KD mają kolejne 170 mln złotych na nowy tabor
Dolnośląski przewoźnik z kolejnym europejskim dofinansowaniem na inwestycje. W ramach programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska pozyskał 170 mln zł. Zaledwie dwa tygodnie temu spółka informowała o kwocie 333 mln zł, którą otrzyma z Krajowego Planu Odbudowy. Oznacza to, że Koleje Dolnośląskie mają teraz dostęp do unijnych środków na poziomie pół miliarda złotych.