INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. ma³opolskie - Nasza wizja funkcjonowania Kolei Ma³opolskich

Venlo - 07-09-2016, 05:18
Temat postu: Nasza wizja funkcjonowania Kolei Ma³opolskich
Jak w temacie. Jestem ciekawy ostatecznego kszta³tu siatki po³±czeñ kolejowych w Ma³opolsce po przejêciu ich przez Koleje Ma³opolskie, a sugestie bardziej doswiadczonych forumowiczów pomog± ostudziæ mój zapa³, lub wznieciæ nadziejê, ze na "mojej" 94 doczekam siê kiedy¶ konkurencji dla busiarstwa. Zapraszam do rozwa¿añ Wink
Jack Daniel's - 07-09-2016, 11:56
Temat postu:
Pewna wizja jest ju¿ czê¶ciowo realizowana, tzn.:

SKA1 - Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Lotnisko
SKA2 - Sêdziszów - Miechów - Kraków (docelowo Skawina po wybudowaniu ³±cznicy)
SKA3 (od grudnia) Tarnów - Bochnia - Kraków (docelowo O¶wiêcim przez Trzebiniê po wyremontowaniu linii)

Pytanie co z takimi liniami jak Kraków - Zakopane, Tarnów - Nowy S±cz - Krynica czy Katowice - Kraków tym bardziej w perspektywie ca³kowitej rezygnacji z us³ug PR w woj. ma³opolskim.
CottonwoodEN71 - 07-09-2016, 17:08
Temat postu:
Na linii 94 SKA ma dochodziæ a¿ do Spytkowic. Wcze¶niejsze plany o koñcu linii w Podborach Skawiñskich s± bezsensowne, bo SKA by³aby wówczas asymetryczna, tj, na wschód az po Tarnów, a na po³udniow-zachód zaledwie kilka kilomatrów poza granice Krakowa....
Anonymous - 07-09-2016, 17:32
Temat postu:
Dla mnie jest oczywiste, ¿e jakkolwiek by siê Koleje Ma³opolskie nie rozwija³y, to w momencie znikniêcia Przewozów Regionalnych z województwa, powinny przej±æ ich aktualne trasy. A najlepiej rozszerzaj±c siatkê o odcinki zamkniête (np. Czechowice-Dz. - O¶wiêcim czy Sucha B. - ¯ywiec). Wtedy bêdzie mo¿na powiedzieæ, ¿e - z punktu widzenia pasa¿era - jest lepiej, a nie to samo lub gorzej.
Venlo - 08-09-2016, 04:57
Temat postu:
My¶lê,¿e równie¿ standardem na liniach w Ma³opolsce po przejêciu ich przez Koleje M³p powinien byæ godzinny takt,wiêc conajmniej 15 par poci±gów. Linie w zachodniej czê¶ci województwa powinny koñczyæ siê ju¿ po ¶l±skiej stronie, tj. Katowice-Trzebinia-Kraków G³ówny, Czechowice- O¶wiêcim -Spytkowice -Kraków G³ówny,Bielsko- Wadowice- Kraków G³ówny. Co my¶licie na temat po³±czeñ z Krynicy i Zakopanego ?
Bardi78 - 08-09-2016, 17:15
Temat postu:
SKA3 przed³u¿yæ do Czechowic -Dziedzic po remoncie a nie tylko do O¶wiêcimia.
Oczywi¶cie skomunikowaæ z poci±gami w kierunku Bielska-Bialej.
Kiedy¶ by³a taka relacja i nawet w tym roku w czasie ¦DM tak niektóre poci±gi je¼dzi³y.
Venlo - 08-09-2016, 20:07
Temat postu:
Moim zdaniem linia przez Spytkowice powinna koñczyæ siê na Czechowicach. Czechowice, Brzeszcze, O¶wiêcim, Zator mog³yby zapewniæ takiemu po³±czeniu dobr± frekwencjê. Linia przez Trzebinie utrzyma siê i bez Czechowic. O¶wiêcim powinien wzbogaciæ siê o przystanek O¶wiêcim Miasto w okolicach szpitala ze skomunikowanymi autobusami MZK,które maj± w pobli¿u torów przystanek. Miejmy nadziejê, ¿e KM³p utrzymaj± trend nowych pojazdów na nowych liniach. Zwykemu Kowalskiemu EN57 kojarz± siê ze z³omem ,a nie z sentymentami. Lepiej zrobiæ co¶ powoli, a do bólu na miarê XXI w. Tylko takie zabiegi przyciagna potencjalnych pasa¿erów.
bert - 08-09-2016, 22:59
Temat postu:
Mo¿e ,zaczact od pocz±tku i rozwa¿yæ ile pieniedzy Marsza³ek Województwa mo¿e przeznaczyc na kolejowe przewozy pasa¿erskie niezale¿nie kto je bêdzie wykonywal a potem snuæ ,marzenia
Bardi78 - 09-09-2016, 08:34
Temat postu:
@bert
marsza³ek województwa jak jest marsza³kiem ma zapewniæ zrównowa¿ony transport ca³emu obszarowi ma³opolski a nie tylko Krakowowi bo podatki bierze z ca³ego województwa...
Anonymous - 09-09-2016, 12:57
Temat postu:
Mo¿e i powinien, ale inaczej patrzy na Wieliczkê czy nawet Trzebiniê czy Miechów a inaczej na Nowy S±cz, Krynicê czy tym bardziej Brzeszcze, Limanow± czy Gorlice. S± równi i równiejsi.
Victoria - 10-09-2016, 10:22
Temat postu:
Adamczyk: powo³anie Kolei Ma³opolskich by³o nielogiczne.

W Ma³opolsce dzia³a³y Przewozy Regionalne. Nale¿a³o je dofinansowaæ a nie powo³ywaæ konkurencjê – powiedzia³ Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa na antenie Radia Kraków.

Minister wyrazi³ swoj± opiniê w odpowiedzi na pytanie, czy to dobrze, ¿e Ma³opolsce us³ugi przewozowe ¶wiadcz± jednocze¶nie Przewozy Regionalne i Koleje Ma³opolskie. Zaznacza³, ¿e dzia³anie marsza³ka, który maj±c udzia³y w PR powo³a³ Koleje Ma³opolskie jest wymierzone w interes Przewozów Regionalnych.

Wiêcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28586/adamczyk--powolanie-kolei-malopolskich-bylo-nielogiczne.html
bert - 10-09-2016, 22:33
Temat postu:
Poprzedni rzad przekaza³ wiêkszo¶æ udzia³ów spó³ki skarbowi pañstwa ,teraz minister Pis moze zrealizowaæ swoja wypowied¼ i dac nasze pieniadze
Venlo - 13-09-2016, 12:20
Temat postu:
Za³ó¿my po prostu, ¿e s± ¶rodki, by pod skrzyd³a Kolei Ma³opolskich w³±czyæ ca³e województwo. Jakie mog³yby byæ relacje? Z jak± czêstotliwo¶ci±,tak by mog³o to byæ konkurencyjne dla busów?
turystka - 17-09-2016, 20:29
Temat postu:
Nie wiem czy op³acaj± siê relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy S±cz, bo du¿o autobusów jest.
Ale z pewno¶ci± do tych miast mog³y byæ poci±gi dalekobie¿ne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe.
sheva17 - 27-09-2016, 22:23
Temat postu:
Pó³ko co wiemy, ¿e na kryniczankê wjad± 2 pary poci±gów KM£ Kraków - Krynica i bêd± do jedyne bezpo¶rednie po³±czenia z Krakowem, obecnie jest znacznie lepiej pod tym wzglêdem. Pozosta³e po³±czenia na kryniczance obs³u¿± PR, z tym, ¿e na odcinek Kraków - Tarnów nie wjad±. Mam nadziejê, ¿e od grudnia pojawi± siê bezpo¶rednie relacje typu Rzeszów - Nowy S±cz/ Krynica, dla PR to jedyna sensowna alternatywa, a dla pasa¿erów kolejne bezpo¶rednie po³±czenie, inne ni¿ w kierunku krakowskim.
hanys - 28-09-2016, 06:13
Temat postu:
turystka napisa³/a:
Nie wiem czy op³acaj± siê relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy S±cz, bo du¿o autobusów jest.
Ale z pewno¶ci± do tych miast mog³y byæ poci±gi dalekobie¿ne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe.

Dalekobie¿ne pospieszne do Gorlic? To chyba ¿art! W Bieszczady p. Gorlice Zagórzany to tak ale nie docelowo do st. Gorlice!

@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica by³aby bardzo dobrym pomys³em tym bardziej, ¿e poci±g na tej trasie nie mia³by mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, ¿e jest to ma³o realny pomys³, w koñcu takiej relacji nigdy nie by³o a i do tego dochodzi zmiana czo³a w Tarnowie
Anonymous - 28-09-2016, 07:59
Temat postu:
A to ma³o zmian czo³a w Ma³opolsce? Je¶li to ma poprawiæ zobiegowanie, to czemu nie.
hanys - 29-09-2016, 06:42
Temat postu:
Hehe, fakt w Ma³opolsce (jeszcze) sporo zmian czo³a ale tylko na zakopiance i w Muszynie Very Happy
Anonymous - 30-09-2016, 08:29
Temat postu:
Relacje Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica via Tarnów mog± siê od nowego rozk³adu trafiaæ, gdy¿ po przejêciu przez KM£ w ca³o¶ci linii Kraków - Tarnów relacje z Tarnowa w kierunku Nowego S±cza prawdopodobnie bêd± obs³ugiwane przez podkarpacki oddzia³ Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy bêd± to relacje oficjalnie czy ukryte.
sympatyk - 01-10-2016, 18:19
Temat postu:
Paradoksalnie z Rzeszowa bez zmiany czo³a mo¿na dojechaæ przez Jas³o, Biecz do Nowego S±cza i Krynicy oraz nawet do... Zakopanego Very Happy
Anonymous - 01-10-2016, 18:32
Temat postu:
sympatyk, ale tylko paradoksalnie Very Happy
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê. Wszystko co z Tarnowa bêdzie koñczy³o w Nowym S±czu, a do Krynicy dojad± jedynie dwie pary z Krakowa obs³ugiwane przez KM£ - Nikifor i Dunajec. PKP IC takze z dwoma sezonowymi parami - dziennym Malinowskim z Warszawy i nocnymi Karpatami z Gdyni.
alojz - 01-10-2016, 20:24
Temat postu:
hanys napisa³/a:
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica by³aby bardzo dobrym pomys³em tym bardziej, ¿e poci±g na tej trasie nie mia³by mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, ¿e jest to ma³o realny pomys³, w koñcu takiej relacji nigdy nie by³o a i do tego dochodzi zmiana czo³a w Tarnowie

Oczywi¶cie ¿e taka relacja by³a http://www.ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=2084&pid=16428#pid16428

Rozk³adowiec napisa³/a:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê.
Nie "wypiê³y siê", tylko Urz±d Marsza³kowski zleci³ obs³ugê tego odcinka Kolejom Ma³opolskim.
sheva17 - 06-10-2016, 13:43
Temat postu:
Cytat:
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica by³aby bardzo dobrym pomys³em tym bardziej, ¿e poci±g na tej trasie nie mia³by mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, ¿e jest to ma³o realny pomys³, w koñcu takiej relacji nigdy nie by³o a i do tego dochodzi zmiana czo³a w Tarnowie


Zmiana czo³a to nie problem, relacjê zawsze mo¿na stworzyæ, a po³±czenie jest bardzo sensowne. Szkoda, ¿e PR-y nie posz³y w tym kierunku.


Cytat:
relacje z Tarnowa w kierunku Nowego S±cza prawdopodobnie bêd± obs³ugiwane przez podkarpacki oddzia³ Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy bêd± to relacje oficjalnie czy ukryte.


Je¿eli obs³ugê zapewnia Podkarpacie to tym bardziej takie relacje mia³yby sens. Jak rozumiem bêdzie relokacja EZT z Krakowa do Rzeszowa na obs³ugê kryniczanki?


Cytat:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê.


Przecie¿ PR-y je¿d¿± tam, gdzie marsza³ek chce. A marsza³ek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpu¶ci to i bezpo¶rednie po³±czenia musi przej±æ KM£. KM£ do Krynicy pojad± godzinê szybciej, wiêc to spora oszczêdno¶æ czasu, a brak postojów na ka¿dej stacji z S±cza do Krynicy nie bêdzie wielkim problemem i tak ma³o kto z nich korzysta³.


Cytat:
Oczywi¶cie ¿e taka relacja by³a


To tym bardziej nie rozumiem PR. Chêtni na tak± relacjê na pewno by siê znale¼li.
pp - 06-10-2016, 14:18
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
Cytat:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê.


Przecie¿ PR-y je¿d¿± tam, gdzie marsza³ek chce. A marsza³ek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpu¶ci to i bezpo¶rednie po³±czenia musi przej±æ KM£. KM£ do Krynicy pojad± godzinê szybciej, wiêc to spora oszczêdno¶æ czasu, a brak postojów na ka¿dej stacji z S±cza do Krynicy nie bêdzie wielkim problemem i tak ma³o kto z nich korzysta³.


Niekoniecznie to nie bêdzie problem. Ludzie chc± je¼dziæ: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosci/nowy-sacz/a/pociagi-pod-niespecjalnym-nadzorem-i-dziwny-rozklad-jazdy,10480087/
Tylko ich siê wygania z poci±gów, a marsza³kom to wisi. Przy dobrej ofercie, czyli dowóz/odwóz na popularne godziny (6, 7 i 8 oraz 14, 15 i 16) byliby pasa¿erowie. Wêgierska w tych godzinach to jeden wielki korek. Je¼dzi³em, widzia³em.
Anonymous - 06-10-2016, 14:33
Temat postu:
sheva17, Twoje pogl±dy s± co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje poci±gów dalekobie¿nych, które s± szybkie i dro¿sze, a tutaj uwa¿asz ¿e dobrze ¿e poci±gi lokalne nie zatrzymuj± siê na ma³ych stacjach. Moim zdaniem, je¶li ju¿ do Krynicy musz± je¼dziæ wy³±cznie KM£, a te koniecznie chc± ¿eby Nikifor i Dunajec na ca³ej trasie przejazdu by³y przy¶pieszone, to dwie pozosta³e osobówki KM£ rel. Kraków - Nowy S±cz powinny tak¿e je¼dziæ do Krynicy. Wówczas na Kryniczance by³by podzia³ - KM£ jako pe³na, bezpo¶rednia relacja Kraków - Krynica, oraz PR jako uzupe³nienie tej oferty na odc. Tarnów - Nowy S±cz. Poza tym Nikifor i Dunajec, ¶mia³o mog³yby siê zatrzymywaæ wszêdzie na odcinku Krynica - Nowy S±cz. Strata czasowa by³aby minimal, niemal niezauwa¿alna.

Na koniec trochê mojej fantazji. Fajnie by by³o, jakby w przysz³o¶ci KM£ (wzorem KD i K¦ z Czechami), dogada³yby siê ze S³owakami i w koñcu uruchomi³y po latach jakie¶ po³±czenie na S³owacjê, przez Leluchów. Jednak, ¿eby poci±g tam mia³ jakikolwiek sens, musia³by jechaæ z Krakowa do Preszowa lub Koszyc, najlepiej ze skomunikowaniem w Plavcu na szynobus do Popradu. Smile
Anonymous - 06-10-2016, 15:30
Temat postu:
S±siedzi nie lepsi. Jak na razie to w Plavcu masz po jednym poci±gu w pi±tki i niedzielê w stronê Popradu i Kosic.
Anonymous - 06-10-2016, 16:21
Temat postu:
dddbb, tyle ja te¿ wiem. Ale jaki jest sens aby koñcow± stacj± dla poci±gów by³a wioska licz±ca ok. 1900 mieszkañców? Plavec kolejowo ma znaczenie wy³±cznie jako stacja tranzytowa miêdzy Polsk± a S³owacj±. Stacj± koñcow± Plavec mo¿e byæ jedynie dla szynobusów z Popradu, które by by³y skomunikowane z poci±gami do/z Polski.
Anonymous - 06-10-2016, 17:31
Temat postu:
Przecie¿ Plavec nie musi byæ stacj± koñcow±, mo¿e byæ przelotow± (z kierunku Popradu w stronê Presova). Ale - jak widaæ - u S³owaków tak¿e s± mieszkañcy lepsi i gorsi.

Tymczasem Marsza³ek Krupa og³osi³ rewolucjê na swoich torach. Do rewolucyjnych posuniêæ z pewno¶ci± nale¿y zaliczyæ jedn± wiêcej parê poci±gów Katowice - Sêdziszów, ca³e 4 poci±gi na tydzieñ ¯ywiec - Sucha Beskidzka, a ju¿ pewno¶ci± ponowne po¿egnanie z poci±gami przez Spytkowice
http://www.malopolska.pl/aktualnosci/transport/rewolucja-na-malopolskich-torach
Bardi78 - 06-10-2016, 18:44
Temat postu:
krupa-w linii prostej ca³kowity spadkobierca poczynañ sowy.
Masakra.
Linia O¶wiêcim -Krak przez Spytkowice, jeden poci±g mniej do Zakopca (mimo wybudowania ³±cznicy).
A na koniec wypowiedzi twierdzi ¿e kolej i pasa¿er jest priorytetem.
Ca³y sowa.
Anonymous - 06-10-2016, 21:17
Temat postu:
Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic, maj± do³o¿yæ trzy pary do O¶wiêcimia przez Trzebiniê. Ciekaw jestem jak oni te poci±gi chc± tam upchaæ, skoro prace modernizacyjne na E30 maj± wej¶æ w kolejn± fazê i jednotor bêdzie od Mydlnik po Trzebiniê.
sheva17 - 07-10-2016, 07:35
Temat postu:
Cytat:
sheva17, Twoje pogl±dy s± co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje poci±gów dalekobie¿nych, które s± szybkie i dro¿sze, a tutaj uwa¿asz ¿e dobrze ¿e poci±gi lokalne nie zatrzymuj± siê na ma³ych stacjach.


Nie wiem czy dostrzegasz ró¿nicê pomiêdzy zatrzymaniem sk³adu w mie¶cie licz±cym 60000 mieszkañców i w ma³ej wiosce, w której z us³ug kolei nikt nie korzysta. Ja j± dostrzegam i dziwi mnie, ¿e Ty nie chcesz zauwa¿yæ tego co oczywiste.



Cytat:
Moim zdaniem, je¶li ju¿ do Krynicy musz± je¼dziæ wy³±cznie KM£, a te koniecznie chc± ¿eby Nikifor i Dunajec na ca³ej trasie przejazdu by³y przy¶pieszone, to dwie pozosta³e osobówki KM£ rel. Kraków - Nowy S±cz powinny tak¿e je¼dziæ do Krynicy.


Widzisz tylko na tych ma³ych stacjach skoro zainteresowania nie ma pomimo dobrej taryfy PR to postoje nie maj± sensu. Moim zdaniem postój ma sens tam, gdzie jest zainteresowanie ze strony pasa¿erów. Proste?


Cytat:
Poza tym Nikifor i Dunajec, ¶mia³o mog³yby siê zatrzymywaæ wszêdzie na odcinku Krynica - Nowy S±cz. Strata czasowa by³aby minimal, niemal niezauwa¿alna.


Có¿ koszty zatrzymania, wys³u¿enie czasu jazdy i brak pasa¿erów. Dla kogo i po co? Czas jazdy, ale tu racja szczególnie na odcinku Kraków - Nowy S±cz (ale tak¿e i do Krynicy), musi byæ konkurencyjny i wreszcie taki jest. Nie warto tego psuæ.


Cytat:
Stacj± koñcow± Plavec mo¿e byæ jedynie dla szynobusów z Popradu, które by by³y skomunikowane z poci±gami do/z Polski.


I przejazdy zagraniczne mia³by finansowaæ marsza³ek Very Happy? Tak siê teraz nie da Smile.


Cytat:
Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic


Uczciwie - po³±czenie nie wypali³o.
Anonymous - 07-10-2016, 08:14
Temat postu:
sheva17, kolej regionalna jest po to aby obs³ugiwa³a wszystkie miejscowo¶ci. Od obs³ugi tylko wiêkszych jest kolej dalekobie¿na. Oferta dwóch nêdznych par do du¿ego uzdrowiska jakim jest Krynica, jest ofert± ja³ow± i choæby nie wiem jak ten czas przejazdu siê skróci³, zainteresowanie podró¿± poci±giem na tej trasie bêdzie niewielkie. ¯eby tam oferta by³a na poziomie zno¶nym, to do Krynicy powinny doje¿d¿aæ wszystkie cztery pary poci±gów KM£. Kolejne pytanie do Ciebie, czy podró¿ujesz na codzieñ po Kryniczance ¿e jeste¶ taki przekonany ¿e z ma³ych przystanków nikt nie korzysta, czy jest to tylko Twoja fanaberia?
Bardi78 - 07-10-2016, 08:15
Temat postu:
@sheva17
Po³±czenie nie wypali³o?
Tak najpro¶ciej.
Poci±gi poza tym , ¿e by³o ich ma³o mia³y godziny dla nikogo.
W tak du¿ym mie¶cie jak Kraków, ¿eby zd±¿yæ do pracy na dworzec G³ówny poci±g powinien dotrzeæ 5:20, 6:20, 7:20 a tymczasem poci±gi z O¶wiêcimia doje¿d¿a³y tylko do P³aszowa i po przesiadce na KM£ na g³ówny pasa¿er przyje¿dza³ o...-6:00, 6:30 i 7:36...
Dla kogo te poci±gi? Bo chyba nie dla id±cych do pracy na 6:00, 7:00 i 8:00.

Wiêc jak na si³e chce siê wykazaæ , ¿e po³±czenie jest nieop³acalne to na si³e poci±gi siê uwali.
sheva17 - 07-10-2016, 09:54
Temat postu:
Cytat:
Po³±czenie nie wypali³o?
Tak najpro¶ciej.


Ale by wypali³o musz± byæ warunki. Bêdzie ³±cznica w P³aszowie ju¿ czas jazdy siê skróci, ale nie wiem czy to wystarczy.


Cytat:
sheva17, kolej regionalna jest po to aby obs³ugiwa³a wszystkie miejscowo¶ci.


Nie do koñca. Przez lata kolej regionalna obs³uguje te¿ sk³ady przyspieszone. Z S±cza do Krynicy nie ma zapotrzebowania na kolejowe po³±czenia lokalne, o ile z Tarnowa do S±cza kto¶ jeszcze jedzie to dalej ju¿ tylko tury¶ci do Piwnicznej, ¯egiestowa i Krynicy. Skoro to jedyny rynek i dla tych podró¿nych czas ma znaczenie to oferta jest nakierowana w³a¶nie na nich. To chyba oczywiste skoro to w³a¶ciwie jedyni pasa¿erowie.



Cytat:
Oferta dwóch nêdznych par do du¿ego uzdrowiska jakim jest Krynica, jest ofert± ja³ow± i choæby nie wiem jak ten czas przejazdu siê skróci³, zainteresowanie podró¿± poci±giem na tej trasie bêdzie niewielkie.


Bo do Krynicy je¼dzi siê autobusem, a nie kolej±. Poci±g czasowo konkurencjê z komunikacj± drogow± zawsze przegra. Nawet jakby by³o i 10 par po³±czeñ to nadal wozi³yby powietrze. Szanse na zape³nienie mia³yby od Nowego S±cza.


Cytat:
Kolejne pytanie do Ciebie, czy podró¿ujesz na codzieñ po Kryniczance ¿e jeste¶ taki przekonany ¿e z ma³ych przystanków nikt nie korzysta, czy jest to tylko Twoja fanaberia?


Id±c Twoj± ,,logik±" dobrym kardiologiem mo¿e byæ tylko ten, który prze¿y³ zawa³. Wybacz - piramidalna bzdura Very Happy. Region i po³±czenie znam, mam tam wielu znajomych i ka¿dy o tym wie, ¿e kolejowego ruchu lokalnego na odcinku Nowy S±cz - Krynica w³a¶ciwie od dawna ju¿ nie ma. Jedyni pasa¿erowie to kuracjusze i tury¶ci, którzy z jakich¶ wzglêdów wybieraj± kolej, mo¿e te¿ z sentymentu. Dla nich ta opcja jest dobra, ale przy kilku poci±gach i tak ¿adnej lokalnej oferty nie ma i najpewniej nie bêdzie, bo i nie ma na ni± zapotrzebowania. Nie wiem czy wiesz, ale by³y plany ca³kowitego zawieszenia ruchu lokalnego na odcinku Nowy S±cz - Krynica, wiêc jakkolwiek to zabrzmi nie skoñczy³o siê to najgorzej. Ca³e ,,z³o" zaczê³o siê od ZKA do Krynicy i tak ju¿ pozosta³o, poci±gi nawet nie pasuj± kolejarzom jak chodzi o dojazdy do pracy.......... A koszty s± katastrofalne, zobacz ile wynosz± dop³aty do przewozów na kryniczance, odcinek Nowy S±cz - Krynica generuje wiêksz± czê¶æ tych kosztów.
Anonymous - 07-10-2016, 10:13
Temat postu:
sheva17, przeczysz sam sobie. Z jednej strony piszesz ¿e do Krynicy siê je¼dzi autobusem, a z drugiej ¿e z poci±gów korzystaj± tylko tury¶ci. Prawda jest taka, ¿e potok na Kryniczance jest podzielony na dwa odcinki - Tarnów - Nowy S±cz i Nowy S±cz - Piwniczna i zapewniam Ciê ¿e nie s± to tury¶ci tylko miejscowi w dojazdach do pracy czy szko³y. Przy obecnej ofercie kolei korzystaj± jedynie buduarze. I jeszcze jedna kwestia, nie jest istotna liczba poci±gów, tylko pory w jakich one kursuj±. Tam wystarcz± cztery pary, ale w godzinach zapewniaj±cych dogodny dojazd do zak³adów pracy i szkó³, oraz z nich powrót. Identyczny problem dotyczy linii do O¶wiêcimia przez Spytkowice, gdzie rozk³ad zosta³ u³o¿ony bezmy¶lnie.
sheva17 - 07-10-2016, 10:53
Temat postu:
Cytat:
sheva17, przeczysz sam sobie. Z jednej strony piszesz ¿e do Krynicy siê je¼dzi autobusem, a z drugiej ¿e z poci±gów korzystaj± tylko tury¶ci.


Zasad± jest podró¿ autobusem, ale je¿eli ju¿ kto¶ jedzie to w³a¶nie tury¶ci. Nie wiem co tu dla Ciebie jest niejasne?


Cytat:
Prawda jest taka, ¿e potok na Kryniczance jest podzielony na dwa odcinki - Tarnów - Nowy S±cz i Nowy S±cz - Piwniczna i zapewniam Ciê ¿e nie s± to tury¶ci tylko miejscowi w dojazdach do pracy czy szko³y.


Bez przesady, z Nowego S±cza zape³nienie w kierunku Krynicy jest fatalne, fakt tak¿e przez rozk³ad ( przynajmniej do Starego S±cza zainteresowanie byæ powinno). Kiedy¶ chocia¿ kolejarze je¼dzili tymi sk³adami. Teraz jako tako jest jeszcze do Nowego S±cza.... Swoj± drog±, mo¿e jakim¶ rozwi±zaniem by³oby wyd³u¿enie sk³adów PR do/ z Starego S±cza?


Cytat:
Tam wystarcz± cztery pary, ale w godzinach zapewniaj±cych dogodny dojazd do zak³adów pracy i szkó³, oraz z nich powrót. Identyczny problem dotyczy linii do O¶wiêcimia przez Spytkowice, gdzie rozk³ad zosta³ u³o¿ony bezmy¶lnie.


I tak i nie. Dobry rozk³ad sprzyja, ale i tak decyduje stan infrastruktury i zwi±zany z tym czas przejazdu poci±gu, a tak¿e relacja. I dlatego cieszê siê z dobrego czasu przejazdu Dunajca, w pi±tki bêdzie powa¿n± konkurencj± dla autobusów. Zobaczymy tylko jak zostanie skalkulowana cena. G³ówny problem to niestety ma³a liczba bezpo¶rednich po³±czeñ do Krakowa z kryniczanki i nie zupe³nie niezrozumia³y bar bezpo¶rednich po³±czeñ z Rzeszowem, a teraz by³aby na to szansa.
CottonwoodEN71 - 08-10-2016, 21:42
Temat postu:
Czu³em, ¿e po³±czenie via Spytkowice padnie i do tego przyklei mu siê ³atka nieop³acalnego. Trzeba by³o poczekaæ na dokoñczenie ³±cznicy. Poza tym na linii 94 jeszcze sporo rzeczy jest do wykonania. Plusem by³oby po³±czenie bezpo¶rednie do Czechowic-Dziedzic. Musz± te¿ byæ dobre godziny odjazdów/przyjazdów oraz rozs±dna ilo¶æ po³±czeñ. 7 par to minimum! Ciekawi mnie tylko co z tymi pasa¿erami, którzy korzystali z tego po³±czenia na odcinku od Skawiny do Krakowa. Trzeba przyznaæ, ¿e na tym odcinku pasa¿erowie byli.
pp - 09-10-2016, 18:32
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
Cytat:
Moim zdaniem, je¶li ju¿ do Krynicy musz± je¼dziæ wy³±cznie KM£, a te koniecznie chc± ¿eby Nikifor i Dunajec na ca³ej trasie przejazdu by³y przy¶pieszone, to dwie pozosta³e osobówki KM£ rel. Kraków - Nowy S±cz powinny tak¿e je¼dziæ do Krynicy.

Widzisz tylko na tych ma³ych stacjach skoro zainteresowania nie ma pomimo dobrej taryfy PR to postoje nie maj± sensu. Moim zdaniem postój ma sens tam, gdzie jest zainteresowanie ze strony pasa¿erów. Proste?


Wiesz kolego, ale poci±g mo¿e byæ za darmo, a i tak pusty bêdzie je¼dzi³, je¶li oferta bêdzie do kitu. Dla kogo s± te trzy pary w tak dziwnych godzinach? Jedynie ten po 15.30 z S±cza da siê zape³niæ. A reszta? Jakich sta³ych klientów z miesiêcznymi to ma przyci±gn±æ? Jakich?

Do tego PLK, która nie potrafi/nie umie/nie chce u³o¿yæ sensownego rozk³adu. Ma³y przyk³ad. W marcu Dunajec przyje¿d¿a³ do Tarnowa 6.51. ¦wietna godzina dla rozpoczynaj±cych pracê o 7, prawda? Teleportacja by siê przyda³a. Po korekcie przyjazd zmieniono na 6.36. Teraz jest 6.29. No i co z tego, ¿e pasa¿er poje¼dzi tym dwa miesi±ce, jak po nastêpnej korekcie znów mu przesun± odjazd lub przyjazd o 20 minut i do pracy lub po pracy nie zd±¿y.
Dla kogo jest np. obecnie poci±g z Krynicy przyje¿d¿aj±cy do S±cza o 6.12? Dla kogo jest poci±g do Krynicy o 9.34? Dla kogo jest poci±g z Krynicy o 17.45, je¶li o 16 odje¿d¿a Jaworzyna? Nie ma w ogóle dojazdu/powrotu do/z pracy na 8-16. Nonsens goni nonsens a pasa¿erowie kolei trac± czas w korkach.
Hugo - 09-10-2016, 19:10
Temat postu:
Od dawna nie ma bezpo¶redniego po³±czenia autobusowego i mikrobusowego Nowego S±cza z ¯egiestowem, Muszyn± czy Krynic± Zdrój. Po upadku PKS-u Nowy S±cz tylko poci±giem mo¿na dotrzeæ do w/w miejscowo¶ci (poza Nowy S±cz - Krynica przez £abow± gdzie oferta jest bogata) Obecnie Szwagropol dociera Z Krakowa do Piwnicznej Zdrój kilka kursów )Polonus Z Warszawy do Krynicy prowadzi kurs nocny. Nie istniej±cy ju¿ PKS Kraków w weekendy uruchamia³ po³±czenie Krakowa z Krynic±. Teraz gdy poci±gi na tej trasie kursuj± w godzinach raczej nikomu nie odpowiadaj±cych transport w Dolinie Popradu zamar³ a kolejny "nowy" rozk³ad jazdy 2016/2017 nie zmienia w znacz±cy sposób sytuacji.
Anonymous - 09-10-2016, 21:04
Temat postu:
pp, Hugo, wreszcie g³os rozs±dku w tym temacie. Jak najbardziej siê z Wami zgadzam. Kolej w dolinie Popradu powinna s³u¿yæ g³ównie mieszkañcom w dojazdach do pracy i szkó³. sheva17, to jednak dziwny cz³owiek, w jednym temacie walczy o zatrzymanie poci±gów dalekobie¿nych tam, gdzie ¶rednio co pó³ godziny kursuje kolej regionalna do du¿ej stacji, a w tym chcia³by odci±æ od kolei miejscowo¶ci gdzie wszelka alternatywa jest marna i ¿adne argumenty do tego cz³owieka nie przemawiaj±.

A teraz trochê z innej beczki. Jest ju¿ znany wstêpny cennik kolei w Ma³opolsce po uruchomieniu SKA3 z Krakowa do Tarnowa. Niestety nie obêdzie siê bez podwy¿ek cen biletów. Crying or Very sad
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/wiecej-pociagow-w-malopolsce-podwyzek-cen-tez-nie-zabraknie,10711952/
Co¶ mi siê wydaje ¿e wiszê piwo @hanysowi, znowu mia³ racjê Razz
sheva17 - 10-10-2016, 09:08
Temat postu:
Cytat:
sheva17, to jednak dziwny cz³owiek, w jednym temacie walczy o zatrzymanie poci±gów dalekobie¿nych tam, gdzie ¶rednio co pó³ godziny kursuje kolej regionalna do du¿ej stacji, a w tym chcia³by odci±æ od kolei miejscowo¶ci gdzie wszelka alternatywa jest marna i ¿adne argumenty do tego cz³owieka nie przemawiaj±.


Czytaj proszê ze zrozumieniem. Skoro na odcinku Nowy S±cz - Krynica z tych ma³ych stacji nikt nie korzysta to dla kogo s± te postoje? Przejed¼ siê sk³adem REGIO i zobacz jak wielkie jest zainteresowanie........... W Pruszkowie i Grodzisku s± potoki to i postoje maj± uzasadnienie, tutaj skoro nie ma chêtnych na jazdê to postój nie ma sensu, nie wiem co dla Ciebie jest niejasne i niezrozumia³e.


Cytat:
Teraz gdy poci±gi na tej trasie kursuj± w godzinach raczej nikomu nie odpowiadaj±cych transport w Dolinie Popradu zamar³ a kolejny "nowy" rozk³ad jazdy 2016/2017 nie zmienia w znacz±cy sposób sytuacji.


Ale postoje z rozk³adu na rozk³ad by³y wycinane i na tym odcinku frekwencja zawsze by³a fatalna, co stanowi³o uzasadnienie dla dalszych ciêæ. KM£ licz±, ¿e do podró¿y - chocia¿ krótszym czasem jazdy - zachêc± np. turystów z Krakowa, na ruch lokalny widaæ kompletnie nie licz±. Czy to dobra strategia szybko siê przekonamy, obawiam siê, ¿e realna jest niestety perspektywa zawieszenia ruchu lokalnego z S±cza do Krynicy, ewentualnie zostawienia jednego sk³adu, do tego to niestety zmierza. Oferta PR obecnie nawet nie cieszy siê ¿adnym zainteresowaniem, z Krakowa do Krynicy kiblem nikt nie ma ochoty siê t³uc, jak bêdzie od grudnia zobaczymy...
Rafel - 10-10-2016, 14:52
Temat postu:
Cytat:
Czy to dobra strategia szybko siê przekonamy, obawiam siê, ¿e realna jest niestety perspektywa zawieszenia ruchu lokalnego z S±cza do Krynicy, ewentualnie zostawienia jednego sk³adu, do tego to niestety zmierza.


Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozg³osiæ, wiêc od pierwszego dnia nie ma co patrzyæ ¿e ludzie siê rzuc± na poci±gi. Po ¶wiêtach w grudniu, prze³om 2016/17 i feriach mo¿na podsumowaæ co nieco.
Anonymous - 10-10-2016, 21:24
Temat postu:
Kolejny artyku³ dotycz±cy otwarcia SKA3 do Tarnowa (i nie tylko).
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,20813425,kolej-wraca-do-lask-pociagi-kontratakuja-nareszcie-komentarz.html#ixzz4MgtTKSLb
Wszystko by by³o super, gdyby do tego dosz³y wspólne bilety (przynajmniej miesiêczne) wa¿ne w poci±gach SKA, oraz komunikacji miejskiej w Krakowie i Tarnowie. Kolejn± spraw± jest Brzesko, gdzie dworzec kolejowy jest do¶æ mocno oddalony od centrum miasta. Tutaj, wzorem Wieliczki przyda³yby siê autobusowe dowozówki z dworca do centrum na podstawie biletu na poci±g. Bez tego SKA3 praktycznie nie bêdzie dla mieszkañców Brzeska, gdy¿ komunikacja miejska ³±cz±ca dworzec z centrum jest strasznie kulawa, a w weekendy nie ma jej wcale.
sheva17 - 11-10-2016, 08:54
Temat postu:
Cytat:
Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozg³osiæ, wiêc od pierwszego dnia nie ma co patrzyæ ¿e ludzie siê rzuc± na poci±gi. Po ¶wiêtach w grudniu, prze³om 2016/17 i feriach mo¿na podsumowaæ co nieco.


Na pewno poci±g stanie siê bardziej atrakcyjny. Szczególnie w pi±tki czas przejazdu Dunajca do Nowego S±cza bêdzie bardzo konkurencyjny w stosunku do autobusów. Co do Krynicy oferta mo¿e nie powali na kolana, ale godzina jazdy krócej to ju¿ co¶.


Cytat:
Wszystko by by³o super, gdyby do tego dosz³y wspólne bilety (przynajmniej miesiêczne) wa¿ne w poci±gach SKA, oraz komunikacji miejskiej w Krakowie i Tarnowie.


Bez tego oferta nie ma sensu. Pytanie tylko czy urzêdy w Tarnowie i Krakowie na to pójd±....


Cytat:
Kolejn± spraw± jest Brzesko, gdzie dworzec kolejowy jest do¶æ mocno oddalony od centrum miasta. Tutaj, wzorem Wieliczki przyda³yby siê autobusowe dowozówki z dworca do centrum na podstawie biletu na poci±g.


Dok³adnie. Linia dowozowa, bezp³atny przejazd dla osób posiadaj±cych wa¿ny bilet okresowy na PKP. O pasa¿erów z Brzeska te¿ mo¿na powalczyæ.

A przy okazji, na kryniczance bêdzie wspólny bilet PR-KM£?
Rafel - 11-10-2016, 10:00
Temat postu:
http://sadeczanin.info/gospodarka/mo%C5%BCliwe-z-nowego-s%C4%85cza-do-krakowa-poci%C4%85giem-w-2-godziny-15-minut

O jakich dziesiêciu kursach pisz± z Tarnowa do Krynicy? mo¿e jest co¶ o czym nie wiemy? Very Happy
pp - 11-10-2016, 10:09
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
Cytat:
Ale postoje z rozk³adu na rozk³ad by³y wycinane i na tym odcinku frekwencja zawsze by³a fatalna, co stanowi³o uzasadnienie dla dalszych ciêæ. KM£ licz±, ¿e do podró¿y - chocia¿ krótszym czasem jazdy - zachêc± np. turystów z Krakowa, na ruch lokalny widaæ kompletnie nie licz±.

1. Które postoje by³y wycinane?
2. Tury¶ci z Krakowa nie bêd± je¼dziæ przez ca³y tydzieñ. Dla poci±gów sta³ego kursowania liczy siê najpierw pasa¿er z miesiêcznym.

[ Dodano: 11-10-2016, 11:12 ]
sheva17 napisa³/a:
Cytat:
Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozg³osiæ, wiêc od pierwszego dnia nie ma co patrzyæ ¿e ludzie siê rzuc± na poci±gi. Po ¶wiêtach w grudniu, prze³om 2016/17 i feriach mo¿na podsumowaæ co nieco.

Na pewno poci±g stanie siê bardziej atrakcyjny. Szczególnie w pi±tki czas przejazdu Dunajca do Nowego S±cza bêdzie bardzo konkurencyjny w stosunku do autobusów. Co do Krynicy oferta mo¿e nie powali na kolana, ale godzina jazdy krócej to ju¿ co¶.


Ja s±dzê, ¿e czas jazdy z Krakowa bêdzie atrakcyjny dla wszyskich miejscowo¶ci z odcinka Nowy S±cz - Muszyna. Bo bezpo¶rednich po³±czeñ autobusowych jest ma³o, a i tak one grzêzn± w korkach na Wêgierskiej, a po±³czenia po¶rednie z przesiadk±, to ju¿ czasowo i cenowo zupe³nie nie bêd± atrakcyjne.
Co do frekwencji - zobaczymy. Obstawiam ¿e w pi±tki/niedziele bêdzie ciasno, a w ¶rodku tygodnia - przeciêtnie.
Anonymous - 22-10-2016, 06:48
Temat postu:
Nie w godzinê, ale w 55 minut maj± przeje¿d¿aæ najszybsze poci±gi Kolei Ma³opolskich z Krakowa do Tarnowa. Poci±gi zatrzymuj±ce siê na wszystkich stacjach pojad± w oko³o 75 minut. Jak dowiedzia³o siê Radio Kraków, takie s± najnowsze za³o¿enia przewo¼nika województwa ma³opolskiego, który od po³owy grudnia wchodzi na wyremontowan± trasê. Natomiast podró¿ na trasie z Krakowa do Nowego S±cza ma potrwaæ oko³o 2 godzin i 25 minut z przystankiem w Ciê¿kowicach, którego wcze¶niej nie wykazywano.

Radio Kraków
pp - 27-01-2017, 10:36
Temat postu:
Rozczarowuj±cy nowy rozk³ad jazdy Nowy S±cz - Kraków [LIST]
Czytelnik
07 listopada 2016 | 21:09

Wej¶cie nowego przewo¼nika pozwalaj±ce na "nowe rozdanie", nowy, komfortowy tabor, a przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu do 2 godzin 31 minut daj± niepowtarzaln± szansê, by przy planowaniu podró¿y z Nowego S±cza do Krakowa poci±g wreszcie zacz±³ byæ brany pod uwagê. Niestety, niekorzystne pory odjazdów nakazuj± obawiaæ siê, ¿e wej¶cie nowych kursów mo¿e przej¶æ bez echa.

Nie jest tajemnic±, ¿e niemal od zawsze kolej z Nowego S±cza do Krakowa przegrywa³a walkê o klienta i podró¿ni na tej trasie preferowali autobusy.

Przejmuj±cy od Przewozów Regionalnych obs³ugê linii Kraków-Tarnów nowy, samorz±dowy przewo¼nik - Koleje Ma³opolskie - zaplanowa³ od 11 grudnia uruchomienie dwóch przyspieszonych poci±gów z Krakowa do Krynicy przez Nowy S±cz. Poci±gi Kolei Ma³opolskich, choæ autobusu nie przegoni±, to zbli¿aj±c siê czasem przejazdu, góruj±c komfortem, z pewno¶ci± znalaz³yby spor± grupê chêtnych.

Niestety, istnieje obawa, ¿e ze wzglêdu na skrajnie niekorzystne godziny odjazdów z Nowego S±cza pojawienie siê nowego przewo¼nika mo¿e zostaæ niezauwa¿one.

Studenci nie je¿d¿± tak wcze¶nie

Odjazd pierwszego z przyspieszonych poci±gów z Nowego S±cza zaplanowano na godzinê. 4.05, czyli tak±, kiedy 95 proc. potencjalnych pasa¿erów najzwyczajniej w ¶wiecie ¶pi. Ciê¿ko te¿ powiedzieæ, komu odpowiada tak wczesna pora przyjazdu do Krakowa - godz. 6.57 (przy okazji uniemo¿liwiaj±c zd±¿enie do pracy na godz. 7 pasa¿erom z Bochni czy Tarnowa).

Studenci, stanowi±cy najwiêksz± potencjaln± grupê chêtnych, nie potrzebuj± je¼dziæ tak wcze¶nie: autobusy jeszcze tak wcze¶nie nie kursuj±, gdy¿ nie ma popytu, a w pierwszymi kursami wyje¿d¿a z Nowego S±cza po kilka osób (g³ównie osoby doje¿d¿aj±ce codziennie do pracy, które nie przenios± siê do poci±gu).

Aby dowiedzieæ siê, jakie pory s± najodpowiedniejsze, wystarczy przyj¶æ na Dworzec Autobusowy w Nowym S±czu - autobusy zaczynaj± siê zape³niaæ ko³o godz. 7, a najwiêcej podró¿nych wyje¿d¿a w godzinach 8-10. Drugi z Impulsów wyruszy z Nowego S±cza o godz. 5.33. Wieczorne po³±czenie zaplanowano na godz. 19.38 (obserwuj±c zape³nienie autobusów, równie¿ wydaje mi siê zbyt pó¼na).

Kuracjusze wol± pospaæ d³u¿ej

W drug± stronê nie jest lepiej. Po³±czenie przeznaczone, jak mniemam, dla turystów jad±cych w malownicze rejony Piwnicznej i Krynicy zaproponowano na godz. 5.44.

Mo¿na siê domy¶liæ, ¿e kuracjusze bêd± woleli pospaæ jeszcze kilka godzin i pojechaæ do Krynicy którymkolwiek autobusem, których nie brakuje w bardziej korzystnych godzinach. Ogólnie rzec bior±c, od wielu lat zauwa¿alna jest na rynku przewozów tendencja do spadku liczby podró¿y w godzinach wczesnoporannych, tj. od godz. 4 do 6.

W±tpliwo¶ci nie budzi jedynie godzina odjazdu popo³udniowego poci±gu z Krakowa do Nowego S±cza i Krynicy o godz. 16.44 - drogowa konkurencja staje wtedy w korkach.

Postulowa³bym, aby poranne odjazdy z Nowego S±cza zaplanowaæ na godzinê 6.30 i 9, po po³udniu za¶ o 17.30. W drug± stronê wyjazd pierwszego poci±gu z Krakowa do Krynicy powinien odbywaæ siê zdecydowanie pó¼niej (ok. 9-10).

Brak popo³udniowych poci±gów z Nowego S±cza

Najwiêksze rozczarowanie budzi jednak likwidacja popo³udniowych poci±gów z Nowego S±cza do Krakowa. Obecnie takie poci±gi s± dwa - o godz. 14.41 i 17.31. W niedzielê o miejscu siedz±cym mo¿na pomarzyæ, a frekwencja jest tak du¿a, ¿e od niedawna do kursu o 14.41 dok³adany jest dodatkowy sk³ad, gdy¿ podró¿ni nie mie¶cili siê.

W nowym rozk³adzie jazdy... nie bêdzie ¿adnego z tych dwóch po³±czeñ. Mieszkañcom podtarnowskich miejscowo¶ci pozostanie poci±g przyje¿d¿aj±cy do Krakowa o 23.30, co jest por± zdecydowanie zbyt pó¼n±.

Przypomnê, ¿e wieczorne sk³ady z Nowego S±cza do Krakowa wyruszaj± jeden za drugim, w 40-minutowym odstêpie, po 13 godzinach (!) bez poci±gu. Czy nie lepiej by³oby, gdyby zamiast godzin: 4.05, 5.30, 19.30, 20.10 zaoferowano sta³y czterogodzinny takt odjazdów - po godzinie 6, 10, 14 i 18?

Faktyczna likwidacja czeka równie¿ poci±g dowo¿±cy osoby do pracy i szko³y na godzinê 10. Wprawdzie nazwa poci±gu w nowym rozk³adzie jazdy pozostanie ta sama - "Jaworzyna", lecz po pierwsze, przyjedzie godzinê wcze¶niej ni¿ obecnie, a co gorsze - nie zatrzyma siê na dwóch trzecich dotychczasowych przystanków kolejowych.

Bilans zachêconych i zniechêconych

W±tpliwo¶ci nasuwa równie¿ analiza po³±czeñ z Krakowa do Tarnowa. Ostatni przyspieszony poci±g wyruszy ze stolicy Ma³opolski o godz. 16.44, co zdaje siê ca³kowicie ignorowaæ fakt, ¿e Kraków jest przecie¿ "miastem korporacji" i dziesi±tki tysiêcy pracowników biurowych koñczy pracê o godz. 17. Niestety, nie zaoferowano ¿adnego poci±gu przyspieszonego po tej godzinie.

Podsumowuj±c, obowi±zuj±cy od grudnia rozk³ad jazdy mo¿e budziæ potê¿ne w±tpliwo¶ci i istnieje uzasadniona obawa, ¿e rynek przewozów pojawienia siê na S±decczy¼nie Kolei Ma³opolskich mo¿e nawet nie zauwa¿yæ. Na ka¿d± jedn± osobê zachêcon± do kolei przypadnie dziesiêæ, które zostan± zniechêcone, gdy¿ likwiduje siê sprawdzone po³±czenia i tworzy nowe, które niekoniecznie siê musz± przyj±æ.

Czytelnik (Imiê i nazwisko do wiadomo¶ci redakcji)
GW Kraków

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group