turystka napisa³/a: |
Nie wiem czy op³acaj± siê relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy S±cz, bo du¿o autobusów jest.
Ale z pewno¶ci± do tych miast mog³y byæ poci±gi dalekobie¿ne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe. |
hanys napisa³/a: |
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica by³aby bardzo dobrym pomys³em tym bardziej, ¿e poci±g na tej trasie nie mia³by mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, ¿e jest to ma³o realny pomys³, w koñcu takiej relacji nigdy nie by³o a i do tego dochodzi zmiana czo³a w Tarnowie |
Rozk³adowiec napisa³/a: |
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê. |
Cytat: |
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy S±cz/Krynica by³aby bardzo dobrym pomys³em tym bardziej, ¿e poci±g na tej trasie nie mia³by mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, ¿e jest to ma³o realny pomys³, w koñcu takiej relacji nigdy nie by³o a i do tego dochodzi zmiana czo³a w Tarnowie |
Cytat: |
relacje z Tarnowa w kierunku Nowego S±cza prawdopodobnie bêd± obs³ugiwane przez podkarpacki oddzia³ Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy bêd± to relacje oficjalnie czy ukryte. |
Cytat: |
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozk³adu jazdy, to PRy siê wypiê³y na Krynicê. |
Cytat: |
Oczywi¶cie ¿e taka relacja by³a |
sheva17 napisa³/a: | ||
Przecie¿ PR-y je¿d¿± tam, gdzie marsza³ek chce. A marsza³ek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpu¶ci to i bezpo¶rednie po³±czenia musi przej±æ KM£. KM£ do Krynicy pojad± godzinê szybciej, wiêc to spora oszczêdno¶æ czasu, a brak postojów na ka¿dej stacji z S±cza do Krynicy nie bêdzie wielkim problemem i tak ma³o kto z nich korzysta³. |
Cytat: |
sheva17, Twoje pogl±dy s± co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje poci±gów dalekobie¿nych, które s± szybkie i dro¿sze, a tutaj uwa¿asz ¿e dobrze ¿e poci±gi lokalne nie zatrzymuj± siê na ma³ych stacjach. |
Cytat: |
Moim zdaniem, je¶li ju¿ do Krynicy musz± je¼dziæ wy³±cznie KM£, a te koniecznie chc± ¿eby Nikifor i Dunajec na ca³ej trasie przejazdu by³y przy¶pieszone, to dwie pozosta³e osobówki KM£ rel. Kraków - Nowy S±cz powinny tak¿e je¼dziæ do Krynicy. |
Cytat: |
Poza tym Nikifor i Dunajec, ¶mia³o mog³yby siê zatrzymywaæ wszêdzie na odcinku Krynica - Nowy S±cz. Strata czasowa by³aby minimal, niemal niezauwa¿alna. |
Cytat: |
Stacj± koñcow± Plavec mo¿e byæ jedynie dla szynobusów z Popradu, które by by³y skomunikowane z poci±gami do/z Polski. |
Cytat: |
Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic |
Cytat: |
Po³±czenie nie wypali³o?
Tak najpro¶ciej. |
Cytat: |
sheva17, kolej regionalna jest po to aby obs³ugiwa³a wszystkie miejscowo¶ci. |
Cytat: |
Oferta dwóch nêdznych par do du¿ego uzdrowiska jakim jest Krynica, jest ofert± ja³ow± i choæby nie wiem jak ten czas przejazdu siê skróci³, zainteresowanie podró¿± poci±giem na tej trasie bêdzie niewielkie. |
Cytat: |
Kolejne pytanie do Ciebie, czy podró¿ujesz na codzieñ po Kryniczance ¿e jeste¶ taki przekonany ¿e z ma³ych przystanków nikt nie korzysta, czy jest to tylko Twoja fanaberia? |
Cytat: |
sheva17, przeczysz sam sobie. Z jednej strony piszesz ¿e do Krynicy siê je¼dzi autobusem, a z drugiej ¿e z poci±gów korzystaj± tylko tury¶ci. |
Cytat: |
Prawda jest taka, ¿e potok na Kryniczance jest podzielony na dwa odcinki - Tarnów - Nowy S±cz i Nowy S±cz - Piwniczna i zapewniam Ciê ¿e nie s± to tury¶ci tylko miejscowi w dojazdach do pracy czy szko³y. |
Cytat: |
Tam wystarcz± cztery pary, ale w godzinach zapewniaj±cych dogodny dojazd do zak³adów pracy i szkó³, oraz z nich powrót. Identyczny problem dotyczy linii do O¶wiêcimia przez Spytkowice, gdzie rozk³ad zosta³ u³o¿ony bezmy¶lnie. |
sheva17 napisa³/a: | ||
Widzisz tylko na tych ma³ych stacjach skoro zainteresowania nie ma pomimo dobrej taryfy PR to postoje nie maj± sensu. Moim zdaniem postój ma sens tam, gdzie jest zainteresowanie ze strony pasa¿erów. Proste? |
Cytat: |
sheva17, to jednak dziwny cz³owiek, w jednym temacie walczy o zatrzymanie poci±gów dalekobie¿nych tam, gdzie ¶rednio co pó³ godziny kursuje kolej regionalna do du¿ej stacji, a w tym chcia³by odci±æ od kolei miejscowo¶ci gdzie wszelka alternatywa jest marna i ¿adne argumenty do tego cz³owieka nie przemawiaj±. |
Cytat: |
Teraz gdy poci±gi na tej trasie kursuj± w godzinach raczej nikomu nie odpowiadaj±cych transport w Dolinie Popradu zamar³ a kolejny "nowy" rozk³ad jazdy 2016/2017 nie zmienia w znacz±cy sposób sytuacji. |
Cytat: |
Czy to dobra strategia szybko siê przekonamy, obawiam siê, ¿e realna jest niestety perspektywa zawieszenia ruchu lokalnego z S±cza do Krynicy, ewentualnie zostawienia jednego sk³adu, do tego to niestety zmierza. |
Cytat: |
Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozg³osiæ, wiêc od pierwszego dnia nie ma co patrzyæ ¿e ludzie siê rzuc± na poci±gi. Po ¶wiêtach w grudniu, prze³om 2016/17 i feriach mo¿na podsumowaæ co nieco. |
Cytat: |
Wszystko by by³o super, gdyby do tego dosz³y wspólne bilety (przynajmniej miesiêczne) wa¿ne w poci±gach SKA, oraz komunikacji miejskiej w Krakowie i Tarnowie. |
Cytat: |
Kolejn± spraw± jest Brzesko, gdzie dworzec kolejowy jest do¶æ mocno oddalony od centrum miasta. Tutaj, wzorem Wieliczki przyda³yby siê autobusowe dowozówki z dworca do centrum na podstawie biletu na poci±g. |
sheva17 napisa³/a: | ||
|
sheva17 napisa³/a: | ||
Na pewno poci±g stanie siê bardziej atrakcyjny. Szczególnie w pi±tki czas przejazdu Dunajca do Nowego S±cza bêdzie bardzo konkurencyjny w stosunku do autobusów. Co do Krynicy oferta mo¿e nie powali na kolana, ale godzina jazdy krócej to ju¿ co¶. |