| Cytat: |
| sheva17, logiczna polityka tego co opisałeś jest, ale Ty nie potrafisz tego zrozumieć. |
| Cytat: |
| Z uporem maniaka drążysz sprawę Grodziska. Przecież stamtąd praktycznie co chwilę odjeżdża jakiś pociąg KM lub WKD do Warszawy, a w drugą stronę w kierunku Żyrardowa, więc nie ma potrzeby wciskania tam pociągów dalekobieżnych. |
| Cytat: |
| Idąc Twoim tokiem myślenia, to w takich aglomeracjach jak Śląsk czy Warszawa pociągi powinny się zatrzymywać na kazdej stacji, bo każda z nich to miasto liczące dużą ilość mieszkańców. |
| Cytat: |
| Co do drugiego Twojego przykładu, czyli Cieżkowic to postój jest uzasadniony tym, że stamtąd jest słaba komunikacja do Krakowa czy Tarnowa i to nie tylko kolejowa, ale i drogowa. |
| Cytat: |
| Co do postoi pociągów KMŁ od nowego rozkładu, to przyśpieszone one powinny być jedynie na odcinku Kraków - Tarnów, a dalej powinny zatrzymywać się na kazdej stacji. |
| Cytat: |
| Te pociągi nie mają na celu łączenia Krakowa z Nowym Sączem czy Krynicą, tylko z mniejszymi miejscowościami na Kryniczance, gdzie, tak jak wspomniałem komunikacja drogowa jest słaba. |
| Cytat: |
| Z Legionowa czy Piaseczna nie ma tylu połączeń do Warszawy co z Grodziska i Pruszkowa. |
| Cytat: |
| Jednak z jednym się z Tobą zgodzę, że na czas remontu linii, kiedy w połączeniach regionalnych będzie totalny Armagedon, zatrzymałbym w Grodzisku nawet wszystkie przejeżdżające tamtędy TLK i IC, żeby nieco odciążyć autobusy komunikacji zastępczej. |
| Cytat: |
| o do wspomnianego przez Ciebie Trójmiasta, to sam jestem przeciwnikiem postoi we Wrzeszczu i Oliwie dla jakiegokolwiek pociągu dalekobieżnego, przy częstotliwości z jaką kursuje SKM. |
| Cytat: |
| Wracając do Kryniczanki, to nie wiem czy zauważyłeś że między Nowym Sączem a Krynicą będą jedynie dwie przyśpieszone pary pociągów - Nikifor i Dunajec, więc małe przystanki będą zupełnie od kolei odcięte. |
| Cytat: |
| Nie zgodzę się natomiast z Tobą, że czas przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza i Krynicy jest konkurencyjny dla autobusu. Po obecnej trasie jaką przebiega linia kolejowa nie da się takiego czasu wygenerować, nawet gdyby pociąg jechał bez żadnego postoju. |
| Maciejanek napisał/a: |
| 6. Zauważyłem, że w nowym RJ rzeszowskie EIP będzie zatrzymywać się w Bochni. Ciekawe. |
| Cytat: |
| W podobnej sytuacji jest Słupca. Ma 14000 mieszkańców .Jeszcze 2 lata temu mimo nie mieszczenia się w peronach zatrzymywały się tu wszystkie dzienne TLK i IR. W sumie 9 cieszących się dobrą frekwencją połączeń. A dzisiaj? Aż 4 połączenia! jeden IC i 3 TLK. W nowym RJ postój traci jeszcze Czechowicz. |
| Cytat: |
| Uważam (jak sheva17), że choć kilka TLK/IC powinno się zatrzymywać w Pruszkowie i Grodzisku Maz., zwłaszcza mam tu na myśli pociągi do Krakowa i Katowic jadące przez CMK. |
| Cytat: |
| Może Pruszków i Grodzisk mają wukadkę, ale Legionowo i Piaseczno dysponują połączeniami ZTM Warszawa, z Metra Wilanowska do Piaseczna (i w drugą stronę) w godzinach szczytu autobusy są co cztery-pięć minut. Poza "zwykłymi" kaemkami Legionowo ma SKM, pociągi lotniskowe. |
| Cytat: |
| ycięcie postojów IR w Grodzisku, jak również w Skierniewicach Rawce, uważam za bezsens, zwłaszcza że chętni na tych stacjach są. Może lobby łódzkie (a właściwie: żyrardowskie) maczało w tym palce, by jaśniepaństwu nie przeszkadzał tłok? Nasz burmistrz napisał w "Odpowiedziach Burmistrza", że przygotowuje interwencję w tej sprawie, jednak obawiam się, że na niewiele się to zda
|
| Cytat: |
| oże w tej kwestii jestem niepoprawnym optymistą, ale mam nadzieję, że w ogóle ruszy połączenie Leo Express z Warszawy do Pragi. Będę chętny |
| Cytat: |
| Zauważyłem, że w nowym RJ rzeszowskie EIP będzie zatrzymywać się w Bochni. Ciekawe. |
| Cytat: |
| A co w tym ciekawego? EIC „Łużyce” do Warszawy zatrzymuje się na stacji Zebrzydowa. To wioska pod Bolesławcem. Około 1,5 tys. mieszkańców wg Wikipedii. |
| Cytat: |
| Noema, może ktoś z Żelaznej ma kogoś bliskiego w Zebrzydowej którego często odwiedza, a przecież nie wypada się przesiadać, a Ty już się czepiasz. Jakby się tam znaleźli amatorzy grzybobrania, to i w Zagajniku byłby postój Łużyc |
| Cytat: |
| Można by zatrzymać tam pociągi TLK/IC, ale wyłącznie te, które wjeżdżają na CMK za Grodziskiem. Co do postojów pociągów jadących w kierunku Skierniewic nadal pozostaję sceptyczny. |
| Cytat: |
| W dalszym ciągu także uważam za zbędne postoje pociągów dalekobieżnych we Wrzeszczu i Oliwie, oraz Pendolino w Bochni. |
| Cytat: |
| Jeśli chodzi o Zebrzydową, to pozwoliłem sobie na drobny żarcik dla rozluźnienia, ale tak serio, to faktycznie postój tam pociągu kategorii EIC to już totalny kosmos. |
| Cytat: |
| Szkoda, że IR upadły, bo to one były skierowane dla mieszkańców mniejszych miasteczek (dużych wiosek) jako alternatywa dla TLK, które tam nie dojeżdżają. |
| Maciejanek napisał/a: |
| Pamiętam, że IR Rzeszów-Warszawa (bodaj "WOŚP") zatrzymywał się w Pruszkowie, przynajmniej w stronę Warszawy.
Do zestawu TLK proponowanych przez shevę można by dołożyć te zabrane łódzkie IR i by było świetnie. |