woj. śląskie - W Katowicach powstaną nowe przystanki kolejowe hanys - 11-01-2017, 08:34 Temat postu: W Katowicach powstaną nowe przystanki kolejowe
Już wkrótce Katowice wzbogacą sie o nowe przystanki osobowe, które przedstawiam poniżej:
- Katowice Bugla (pomiędzy stacjami Katowice i Katowice Brynów)
- Katowice Euro-Centrum (pomiędzy stacjami Katowice Brynów i Katowice Ligota)
- Katowice Zadole (pomiędzy stacjami Katowice Ligota i Katowice Piotrowice)
- Katowice Zarzecze (pomiędzy stacjami Katowice Piotrowice i Katowice Podlesie)
- Katowice Damrota (pomiędzy stacjami Katowice i Katowice Zawodzie)
- Katowice Morawa (pomiędzy stacjami Katowice Szopienice i Sosnowiec Główny)
- Katowice Kleofas (pomiędzy stacjami Katowice Załęże i Chorzów Batory) pawel78 - 11-01-2017, 11:27 Temat postu:
Chyba mylą pociąg z tramwajem. I zapewne cenę biletu zwiększą. Anonymous - 11-01-2017, 11:35 Temat postu:
Źródło proszę. O większości przystanków pierwszy raz słyszę. adrian033 - 11-01-2017, 12:03 Temat postu:
Źrudło jest mało prawdopodobne a pochodzi ono zapewne z budowy SKMki która przez wiele lat jeszcze nie będzie miała racji bytu na śląsku czytałem ten artykuł i tam były wymienione dodatkowe przystanki większości wyspowe hanys - 11-01-2017, 12:44 Temat postu:
@pawel78, a niby czemu mają podnieść cene biletu? Nie rozumiem też twojej wypowiedzi odnośnie pomylenia pociągu z tramwajem. Chociaz nie ma w tym nic dziwnego bo większość twoich tekstów na tym forum nie ma sensu.
Źródło jest bardzo prawdopodobne bo pochodzi z samego PLK w necie też bez problemu znajdziecie sporo notek na ten temat.
Powiem szczerze, że troche dziwi mnie wasz 'szok', przecież plan SKR od samego początku zakładał budowe sporej ilości nowych stacji pomiędzy Sosnowcem/Katowicami a Tychami Lodowiskiem (wtedy jeszcze Miastem). Tychy już zrealizowały budowe swojego odcinka SKR. pawel78 - 11-01-2017, 14:09 Temat postu:
I co z tego, że SKR? Jak połączysz Damrota z dworcem głównym? SKR powinno działać na obecnych przystankach. A zamiast (potencjalnego) nowego przewoźnika i/lub nowych stacji niech te pieniądze dadzą KŚ na połączenia przyśpieszone.
Napisałem o tramwaju, bo one co chwile mają przystanki. Anonymous - 11-01-2017, 15:49 Temat postu:
Jeśli te pomysły wejdą rzeczywiście w życie, to mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy zatrzymywać wszystkich pociągów z S5 na tych stacjach. Mam też nadzieję, że w niedługim czasie odpadną postoje na stacjach Brynów i Podlesie, ja to już jest na S6. hanys - 11-01-2017, 16:03 Temat postu:
@pawel78, SKR na obecnych przystankach nie ma sensu! Połączenie Damrota-Głowny nie będzie stanowiło żadnego problemu. W dzisiejszych czasach zarówno tramwaje jak i pociągi mają co chwile przystanek. KŚ do tego nic nie mają więc po co niby dawać im jakąkolwiek kase z tej puli?
@dddbb, na nowych stacjach będą sie zatrzymywały tylko składy jeżdżące po S4 pawel78 - 11-01-2017, 18:35 Temat postu: hanys, Tak, tak. Dodatkowy koszt aby dojechać z SKR np. na dworzec główny czy Zawodzie. Lepiej pociągi przyspieszone lub postoje na obecnych stacjach. Zwłaszcza, że musiałaby powstać dodatkowa infrastruktura, schody, perony, wiaty/poczekalnie, itp. hanys - 12-01-2017, 11:39 Temat postu:
Cała dodatkowa infrastrukura (perony, wiaty, schody itp.) powstanie, to chyba logiczne, prawda?!
@pawel78, mam do ciebie ogromną prośbe, czy mógłbyś przestać wypisywać tutaj bzdury?! Jaki dodatkowy koszt żeby dojechać z SKR na dworzec główny czy Zawodzie? Niby z czym ma być związany ten koszt? Czasami mi sie wydaje, że jestes zwykłym trollem. pawel78 - 12-01-2017, 13:57 Temat postu: hanys, Więcej przystanków, częstsze stawanie, itp. Dodatkowo zapewne powołają nową spółkę do obsługi, bo "biedakami" muszą obsadzić stanowiska.
A zamiast wydawać na nową infrastrukturę (np. stacje) to niech dadzą KŚ na pociągi przyspieszone. hanys - 12-01-2017, 15:36 Temat postu:
@pawel78, nikt nie będzie powoływać żadnej nowej spółki do obsługi SKR ponieważ zajmą sie tym KŚ, w tej sprawie decyzja zapadła już dawno, poza tym inna opcja nie wchodziła i nie wchodzi w gre.
Powiedz, czy ty umiesz czytać?! Napisałem przecież, że na nowych przystankach będą sie zatrzymywać tylko pociągi S4. Budowa nowych przystanków jest konieczna. I zrozum, że nikt nie może dać żadnej kasy dla KŚ, co to w ogóle za chory pomysł!
@pawel78, kończ waść, wstydu oszczędź! zefel - 14-01-2017, 20:53 Temat postu:
Hanys
Proszę podać dokument 9a nie jakieś informacje od PLK) na podstawie którego budowa nowych przystanków byłaby przyjęta do realizacji. I w jakim terminie i z jakich srodków? [/u][/b] hanys - 15-01-2017, 18:31 Temat postu:
@zefel, poszperaj sobie w necie, jest tam bardzo dużo informacji na ten temat. Swoją drogą to jestem w szoku, że o tym nie wiedzieliście, ten projekt nie jest przecież nowy. ciapaty - 15-01-2017, 21:41 Temat postu:
hanys napisał/a:
ten projekt nie jest przecież nowy.
Mówilo się o tym już w 2010 roku, jeśli nie wcześniej. zefel - 17-01-2017, 13:18 Temat postu:
Szanowni Panowie!
To, że w swoim czasie były opracowane studia czy koncepcje budowy nowych przystanków w Katowicach
(m.in. w 2010 roku firma REDAN ze Szczecina na zlecenia miasta Katowice opracowała "Koncepcję programowo-przestrzenną przystanków kolejowych.") nie oznacza, że zakres rzeczowy, który wymienił Hanys, znalazł się w jakimś realizowanym obecnie programie inwestycyjnym. Nie ma go w Krajowym Programie Kolejowym, w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego, w Kontrakcie Terytorialnym dla woj.śląskiego. Nie ma też w zamierzeniach miasta Katowice, które w ramach rozwoju infrastruktury transportowej buduje nową linię tramwajową po mało sensownej trasie.
Tak więc stwierdzenie Hanysa, że "Już wkrótce Katowice wzbogacą się o n owe przystanki osobowe..." uważam za bezpodstawne.
I proszę mnie nie odsyłać do netu, gdzie można znaleźć niemało "śmieci", tylko konkretnie podać Kto, Kiedy i w jakim Dokumencie podjął decyzję o budowie nowych przystanków.
Tak na marginesie, to sensowny projekt pt: "Szybka Kolej Regionalna Tychy-Dąbrowa Górnicza" został "upupiony" przez władze województwa i miasto Katowice i tylko dzięki Tychom został przynajmniej w części zrealizowany. hanys - 17-01-2017, 13:30 Temat postu:
@zefel, w takim razie bardzo sie zdziwisz, PLK wzięła sobie do serca budowe nowych przystanków w Katowicach. To, że tego projektu nie ma w RPO czy kontrakcie terytorialnym tak naprawdę nic nie znaczy. Jeśli chodzi o samo miasto Katowice to w tym przypadku sie mylisz.
Co do tramwaju z Brynowa na Bażantów to trasa jeszcze niedawno była mało sensowna, jednak teraz panuje w tamtej okolicy prawdziwy 'boom' budowlany, przybywa bloków i domów tak więc powoli przyszła 'leśna kolejka' staje sie prawdziwą linią tramwajową.
Wracając jeszcze do nowych przystanków kolejowych to Euro-centrum i Zadole mają być rekompensatą za linie tramwajową do Ligoty która nigdy nie powstanie. zefel - 18-01-2017, 12:04 Temat postu:
@Hanys
Jeszcze raz bardzo proszę o kawę na ławę: Kto, Kiedy i Gdzie podjął decyzję o budowie nowych przystanków kolejowych na terenie Katowic.
W przeciwnym razie możemy sobie dyskutować do końca świata i jeszcze trochę... hanys - 18-01-2017, 14:41 Temat postu:
Decyzje podjęły Polskie Linie Kolejowe zefel - 18-01-2017, 19:26 Temat postu:
@Hanys
Wielkie dzięki za "wyczerpującą" informację. Nie mam wyjścia, będę musiał chyba zapytać prezesa Merchela jakie to prezenty szykuje dla stolicy Górnego Śląska. hanys - 18-01-2017, 20:10 Temat postu:
Zapytaj, zapytaj bo o dodatkowych torach z Będzina do Ligoty pisać chyba nie musze, jednak to nieco później zefel - 20-01-2017, 18:11 Temat postu:
Ze źródeł zbliżonych do ul. Targowej w Warszawie wiadomo, że:
Budowa nowych przystanków kolejowych na terenie miasta Katowice jest przewidziana w zadaniu "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice". Zadanie to ujęto w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku uchwalonym przez Radę Ministrów dnia 23.11.2016r. jako zadanie finansowane w ramach instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (projekt Funduszu Spójności Unii Europejskiej).
Zadanie jest na liście rezerwowej!!! i jako wniosek musi przejść całą procedurę w tzw trzecim naborze CEF.
Na szczęście PLK, nie czekając na formalną decyzję odnośnie finansowania zadania w ramach CEF, ogłosiło postepowania na wykonanie m.in. projektów budowlanych na odcinki Będzin-Sosnowiec Gł.-Katowice Szopienice Pld oraz Katowice Szopienice Płd-Katowice-Katowice Piotrowice; Tychy-Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice-granica Państwa. Niestety do tej pory nie wyłoniono wykonawców tych zamówień!!!
W ramach założeń do ww projektów przyjęto budowę następujących przystanków:
Katowice Morawa, Katowice Damrota, Katowice Bugla
Zachodzi podstawowe pytanie: Kiedy te przystanki nabiorą materialnego kształtu? Mając na uwadze cykl projektowy, procedurę uzgodnień, cykl realizacji robót należy spodziewać się, że pociągi na nowych przystankach będą zatrzymywać się w 2021-2022 roku.
A zatem informacja, że "Już wkrótce Katowice wzbogacą się ..." jest hurra optymizmem.
I to by było na tyle, proszę na przyszłość sięgać do wiarygodnych źródeł a nie podniecać się wieściami z netu. [/u] hanys - 23-01-2017, 12:38 Temat postu:
@zefel, nie podniecam sie nowinkami z neta w przeciwieństwie do ciebie, pogrzebałeś w sieci i myślisz, że już wszystko wiesz hehe, zabawny jesteś, ale nie przejmuj sie, nie tylko ty w ten sposób tutaj pajacujesz
Akurat ja nie przeczytałem na ten temat ani jednej notki z internetu!
Dodam, że niektóre przystanki będa współfinansowane przez m.Katowice w ramach budowy centrów przesiadkowych. zefel - 26-01-2017, 19:13 Temat postu:
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 26-01-2017, 19:13[/i:] ][/size:]
Szanowny @Hanysie!
Mam z Tobą problem. Otóż należysz do tej kategorii użytkowników Forum, którzy zamiast merytorycznie dyskutować używają inwektyw zamiast argumentów.
Wobec tego zachęcam zapoznać się z następującymi dokumentami:
-Opis Przedmiotu Zamówienia w ramach zadania :” Wykonanie projektu budowlanego i pozyskanie niezbędnych pozwoleń (opcjonalnie z nadzorem autorskim) dla odcinka Będzin - Katowice Szopienice Południowe - LOT A1 w ramach projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice".
-Opis Przedmiotu Zamówienia w ramach zadania:” Wykonanie projektów budowlanych i pozyskanie niezbędnych pozwoleń wraz z nadzorami autorskimi dla odcinka Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice; Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice - granica państwa - Lot A, B, C, D” w ramach projektu "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice”
Natomiast jeżeli Twoja wiedza powstała na podstawie poniższego artykułu, to mogę zrozumieć Twoją niewiedzę. Pamiętaj jednak, że dziennikarze często z braku wiedzy też wypisują głupstwa lub podają przekłamane informacje.
ARTYKUŁ
Nie cztery, a 14 węzłów przesiadkowych ma powstać w Katowicach.
Justyna Przybytek 10 stycznia 2017 10.01.2017
Nie cztery, a łącznie 14 węzłów przesiadkowych ma powstać w stolicy aglomeracji śląskiej. Wszystkie je wpisano w wieloletni plan rozwoju zintegrowanego systemu transportowego Katowic, dokument, który ma wyznaczać strategiczne kierunki rozwoju komunikacji w mieście.
Z kolei na węzeł Kostuchna będą składały się parkingi dla samochodów i rowerów, będą tu również przystanki autobusowe i tramwajowe. Budowa węzła ma pochłonąć ok. 15 mln zł.
Węzeł Sądowa – szacowany koszt pierwszego etapu to prawie 60 mln zł - będzie dedykowany komunikacji autobusowej międzynarodowej, krajowej, regionalnej i miejskiej. Tu, tak jak w Zawodziu i Piotrowicach, powstanie budynek poczekalni dla podróżnych, parking dla samochodów, rowerów, będą miejsca postojowe dla taksówek, a infrastruktura drogowa wokół zostanie przebudowana. W drugim etapie realizacji węzła zostanie on połączony z dworcem kolejowym, ma tu też zostać pociągnięta linia tramwajowa.
Węzeł Ligota, za prawie 14 mln zł, będzie węzłem kolejowym, bo zostanie zintegrowany z dworcem PKP. W planie jest budowa strefy obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania i wymiany podróżnych, budowa parkingu naziemnego dla samochodów i rowerów.
Dwa kolejne węzły „Piotrowice” (szacowany koszt ok. 5 mln zł) i „Podlesie” dedykowane są dla komunikacji autobusowej. Przy obu powstać mają zadaszone perony przystankowe oraz parkingi, w tym te dla rowerów.
Co z pozostałym węzłami? Przy placu Alfreda przebudowane mają zostać przystanki autobusowe i tramwajowe, powstanie tu parking park&ride, planowana jest modernizacja układu torowego oraz przebudowa układu drogowego.
Kolejne sześć węzłów, to tak naprawdę nowe przystanki kolejowe. Wszystkie je budować ma PKP PLK. Takie mają powstać w rejonie ulic Damrota i Francuskiej (węzeł Damrota), na przedłużeniu Raciborskiej (węzeł Raciborska), w rejonie ulic Witosa – Obroki (węzeł Kleofas), w rejonie ul. Szadowa – Załęska – Ligocka (węzeł Euro – Centrum), w okolicy ul. Jankego – Wspólnej i Barcelońskiej (węzeł Jankego) oraz przy osiedlu Zadole (węzeł Zadole).
A propos artykułu z Dziennika Zachodniego:
Powstał on zapewne na podstawie dokumentu pt.” Wieloletni plan rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta Katowice” gdzie w rozdziale „Cele Strategiczne” rzeczywiście jest mowa o 6 nowych przystankach kolejowych na terenie Katowic. Tylko, że w realnej do określenia przyszłości ( lata 2020-2022) możliwa jest budowa tylko 3 przystanków tj. Katowice Damrota, Katowice Bugla, Katowice Morawa (ten ostatni jest jeszcze analizowany pod względem zasadności budowy w ramach ww. OPZ Lot A1). Z dokumentem można zapoznać się m.in. w Wydziale Transportu Urzędu Miejskiego w Katowicach.
O pozostałych przystankach możemy sobie na razie pomarzyć . hanys - 26-01-2017, 21:10 Temat postu:
@zefel, problem masz chyba ze sobą bo napewno nie ze mną.
Przeczytałem twój komentarz jedynie wyrywkowo ponieważ nie chce mi sie czytać kilka razy tych samym treści powielanych przez ciebie. Jak pisałem wcześniej - nie przeczytałem ani jednego artykułu na ten temat czy to w necie czy w prasie, nie wiem na podstawie czego powstała notka o planach PLK/m.Katowice w Dzienniku Zachodnim i szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi, zresztą pierwszy raz widze wspominany artykuł i jest w nim pare błędów. Jutro nie ale może w poniedziałek uda mi sie wyjaśnić pare niułansów, które w nim zauważyłem.
Wyżej napisałem już wszystko to co miałem do powiedzenia w tej sprawie, ty możesz dalej przeglądać internet i snuć bezpodstawne przypuszczenia. Swoją drogą przezabawne jest to, że ty przedstawiasz mi jakieś dokumenty hehe zefel - 09-04-2020, 15:28 Temat postu:
Po przeszło 3 latach wróciłem na forum i co widzę? Zażarta dyskusja na temat powstania nowych przystanków kolejowych w Katowicach zamarła wraz z postem Hanysa z dnia 26.01.2017r. Przez te 3 lata trudno dojrzeć jakiś nowy przystanek na terenie Katowic. Potwierdza się zatem stara prawda, że od fazy planowania, a nawet projektowania do fazy realizacji i przekazania do eksploatacji daleka droga. Mam nadzieję, że do niektórych hurraoptymistów i ignorantów dotarła podstawowa wiedza o przebiegu procesu inwestycyjnego, który w naszych polskich, a niestety szczególnie śląskich realiach, daleko odbiega od normalności. Niektóre zadania inwestycyjne ciągną się niemiłosiernie długo, spadają z kolejnych programów, i nasza konurbacja dalej dostaje w d..., potrząc na to co zrobiono w ostatnich latach w Trójmieście, Łodzi czy Krakowie.
Niestety, powstanie Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej, z którą wiązaliśmy wielkie nadzieje na przyśpieszenie prac związanych z koleją aglomeracyjną, po dwóch latach doświadczeń nie rokuje lepszych perspektyw. Współpracę metropolii z województwem z i gminami cechuje daleko posunięta nieufność, brak koordynacji i zwyczajny brak profesjonalizmu co do transportu kolejowego. Ostatnim przykładem jest zamówienie publiczne na opracowanie Wstępnego Studium Wykonalności Kolei Metropolitalnej, gdzie termin realizacji zamowienia określono na 48 miesięcy !!! od podpisania umowy. Ale cała polityka władz rządowych i samorządowych w odniesieniu do transportu publicznego w województwie śląskim to wielki oddzielny temat.Kończac mam gorzką satysfakcję, że niestety miałem rację w naszej dyskusji a co gorsze nie widzę przyszłości w różowych barwach.