Jaro napisał/a: |
Przed chwilą w TVP Wrocław była rozmowa w studio marszałka z przedstawicielem związku zawodowego kolejarzy z PR. |
Cytat: |
Jak podkreśla Natanek, miarka się przebrała i jeśli nie dojdzie do podpisania umowy w ciągu dwóch tygodni, pociągi Przewozów Regionalnych mogą nie wyjechać na tory. – Rozpoczynamy procedurę strajkową, choć tak naprawdę już od dawna jesteśmy gotowi do zatrzymania pociągów – podkreśla Wiesław Natanek. – W ostatnim czasie, żeby zejść z kosztów, wprowadziliśmy program dobrowolnych odejść wśród pracowników i doszło do tego, że w tej chwili w dolnośląskim oddziale pracuje jedynie 490 osób, a jeszcze kilkanaście lat temu ta liczba oscylowała wokół 2000. Jako kolejarze chcemy wiedzieć czy będziemy dalej pracować, czy spółka nie będzie miała racji bytu w tym województwie i mamy się zwijać – dodaje. |
Bartuś napisał/a: |
Tak trochę poza tematem. O co chodzi z tym złowieszczym oznaczeniem (G), że pociąg kursuje do odwołania? |
KrzysiekkG napisał/a: |
Poza tym wiele osób zapomina, albo są zbyt młodzi aby pamiętać, że powstanie KD i eliminacja PR Wrocław z Dolnego Śląska to efekt działalności DZPR z lat 2003-2007. Wówczas związkowcy nie widzieli problemu w tym, że oferta była ciągle ograniczana, wygaszanie popytu było na porządku dziennym, byli głusi na liczne wypowiedzi, że ZPR Wrocław swoją antykolejową działalnością podcina gałąź na której siedzi. Sprawiedliwość w końcu nadeszła. |
Beatrycze napisał/a: |
W TVP3 Wrocław konfrontacja: samorząd województwa kontra spółka Przewozy Regionalne.
Rozmowa "Faktów": https://wroclaw.tvp.pl/28969475/07022017 |
Cytat: |
To jest bardzo niesprawiedliwe porównanie , koszty są zafałszowanie, a tabor jest taki bo marszałek tak zarządzał , kupował tylko jednej spółce .To nie jest takie prostej |
Tomato7 napisał/a: |
To prawda, ale warto też zauważyć, że najprawdopodobniej pierwszym województwem w którym pociągi regionalne będą obsługiwane tylko nowym lub zmodernizowanym składami to zachodniopomorskie, gdzie przewozy wykonują w całości PRy. Czyli jednak da się. |
matias32 napisał/a: |
Marszałkowie Opolskiego , Lubuskiego itp .za dzierżawę biorą kasę od PR i według mnie to jest normalne . |
matias32 napisał/a: |
Co do pracowników PR żal mi ich bo najpierw ich wydymało państwo przy usamorządowieniu a teraz samorządy . |
Cytat: |
Dość mam już tych doniesień o kolejnych groźbach, szantażach i ultimatach. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Ja wiem, że maszyniści, kierownicy pociągu znajdą pracę. Ale co z pozostałymi zespołami ludzkimi? |
voyager1231 napisał/a: |
Prawa nie znam, ale udziały w spółce PR woj. Dolnośląskie powinno zbyć, przekazać, sprzedać, a sam Dolnośląski Zakład PR rozwiązać. |
Ralny napisał/a: |
A te pozostałe zespoły ludzkie to kto konkretnie? Etatowi związkowcy i biurwa? Sorry, ale kolej jest dla pasażerów, nie dla kolejarzy! |
Cytat: |
za dużo do stanu stanowisk robotniczych. Jednak w obecnym czasie kilkadziesiąt stanowisk administracyjnych we Wrocławiu ulega likwidacji! |
Cytat: |
Pierwszym etapem, jaki Pan Marszałek zaplanował, jest przekazanie w grudniu 2017 r. do Kolei Dolnośląskich prawie całych przewozów na trasie Wrocław - Międzylesie. Skutkować to będzie zwolnieniem ok. 40 maszynistów i kierowników pociągów, zatrudnionych w Kłodzku. |
Cytat: |
Co do kierowników pociągów, część znajdzie pracę w KD. Jeżdżę pociągami KD i wśród obsługi widuję znajome twarze z PR Wrocław |
Noema napisał/a: |
Rozkładowiec, młody, nieokrzesany, nadgorliwy i nieskażony pekapizmem też może zepsuć reputację spółce. Takie przypadki w KD były odnotowane na forum... |
bystrzak2000 napisał/a: |
Ostatnio miałem okazję podróżować na linii Wrocław - Międzylesie, w jednym przypadku Impulsem KD (w związku z KKA do Kudowy do Kłodzka jeździł 36WE), w pozostałych wężykującym złomem spod znaku Polregio i każdy apel o zachowanie pociągów tej drugiej spółki na tej trasie wywołuje u mnie salwy śmiechu. . |
jano napisał/a: |
Śmieszne jest porównywanie komfortu podróży Impulsem do EN57. To są pociągi z innych epok i takie porównanie jest nie na miejscu.
Niech się przewoźnicy wymienią taborem i wtedy niech się wykazują jakością obsługi i kompetencją pracowników. |
Jacek228 napisał/a: |
Tylko ten nowy tabor zakupiło województwo nie KD, warto mieć to na uwadze. Co do uprzejmości obsługi bywa z tym różnie, ale generalnie na plus. |
bestkf napisał/a: |
Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku? |
bystrzak2000 napisał/a: | ||
I pewnie przejmą, ale przy okazji może ubyć kilka związkowych etatów, a i składek mniej wpłynie. |
jano napisał/a: |
Tylko ten przewoźnik (PR) nie spadł nagle z nieba, tylko jest spadkobiercą nieudolnych rządów i reform wielu ekip rządowych, od prawa do lewa. Przez wiele lat nie było pomysłu na PR i nikt się tym nie interesował, ale to już inny temat... |
bystrzak2000 napisał/a: |
I pewnie przejmą, ale przy okazji może ubyć kilka związkowych etatów, a i składek mniej wpłynie. |
bestkf napisał/a: |
Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku? |
Noema napisał/a: |
Jedyna możliwość, żeby dostać pracę w KD to złożenie swego CV i oczekiwanie na odpowiedź. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby CV składali pracownicy PR Wrocław. Jeśli władze KD będą zainteresowane takim pracownikiem to go zatrudnią. |
bestkf napisał/a: |
W przypadku Kolei Śląskich mieliśmy do czynienia chyba z najbardziej betonowo-związkowym oddziałem PR. Oddział Dolnośląski nie był lepszy, ale obecnie poczynił bardzo duże postępy (jeśli chodzi o standard obsługi przez załogi pociągowe). |
Jaro96 napisał/a: |
Strajkami straszą. No jak się nie posiada nowego taboru kolejowego to się nie dziwię, że PR chcą strajkować. W Lubaniu to do 2013 roku PR jeździły EN-57 i ten komfort był wiele do życzenia. Mieszkańcy Ząbkowic Śląskich to wreście mają normalne składy EZT. No jakby 10 lat temu PR zaczęły wymieniać tabor, wtedy by nie pozbyli się tylu linii, które obsługiwali. Za dzieciaka to jeździłem EN-57 i komfortu żadnego nie było. Niech zaczną inwestycje w tabor, a nie strajki urządzać. Ludzie chcą jeździć w komfortowych warunkach. |
gortatpolregio napisał/a: |
Stare składy lub te które kończą się naprawy zostaną odstawione lub zmodernizowane lub na dalsze relacje powrócą składy wagonów po modernizacji. Można takie zaobserwować na pociągu kamienczyk do Poznania gł. |
gortatpolregio napisał/a: |
W PR juz jezdza piekne wagony z Poznania do Szklarksiej Poreby. |
gortatpolregio napisał/a: |
Te sklady spełniaja wszystkie normy UE i nie ma powodu aby umwd czy inny um nie podpisywał umowy. |