Bilety, oferty, promocje - Zwrot biletu Przemek83 - 08-12-2012, 13:52 Temat postu: Problem ze zwrotem biletu
Witam
Dnia 16.10.2012 na stacji w Aleksandrowie Kujawskim zakupilem bilet do swinoujscia za kwote 65zł . Kolo godziny 20.00 dostalem telefon ,ze jednak mam przyjechac w innym terminie. Biletu nie moglem juz zwrocic do kasy poniewaz kasa w Aleksandrowie Kujawskim jest czynna do 18.00 wiec nastepnego dnia na otwarcie kasy stawilem sie z biletem i chcialem go zwrocic( zgodnie z przepisami powinienem odzyskac 90% biletu) jednak pani w kasie nie chciala oddac 90% ceny biletu tylko napisala mi na odwrocie biletu cytuje.."Podrozny zglosil sie dnia.17.02.2012 godzina 5.50 rano na st. Aleksandrow Kujawski" i podbila pieczatka po czym powiedziala ,ze mam wyslac do administracji w Olsztynie to zwroca mi pieniadze bo ona nie moze co poczynilem niezwlocznie i dostalem odpowiedz 29.10.2012 roku ze Biuro Rozlioczen i Kontroli dochodow w Olsztynie przesyla w zalaczeniu reklamacje do rozpatrzenia wedlug kompetencji....co mam przez to rozumiec..?
po co ten caly cyrk...a pieniedzy jak nie ma tak nie ma..ile bede musial jeszcze czekac? danio - 08-12-2012, 14:12 Temat postu:
Moim zdaniem trzeba było "załatwić" poświadczenie o niewykorzystaniu biletu .
Nie udowodnisz że nie jechałeś tym pociągiem . Możesz mieć problemy ze zwrotem.
To oczywiście moja opinia tylko. calsberg - 08-12-2012, 15:23 Temat postu:
Jak mógł załatwić "poświadczenie" skoro kasa już była zamknięta...wychodzą właśnie teraz "pozorne" oszczędności. Domyślam się że jeszcze niedawno kasa biletowa w Aleksandrowie miała dłuższy czas "urzędowania" i nie było by problemu.
Pozostaje droga reklamacji i jak rozumiem pierwsze kroki zostały poczynione, trzeba czekać bodajże 30 dni na odpowiedź. Obecnie analizują Twoją reklamację - spokojnie jest szansa że "coś" Ci zwrócą.
ps.
Bilet jest bez cech kontrolnych więc było by dziwne że nikt z organów kontrolnych go nie odkasował. Uwraażam że sprawa jest do wygrania. lukasz3k007 - 08-12-2012, 16:16 Temat postu:
Napisz jaki to był bilet, czyli na jaki pociąg lub połączenie go pierwotnie kupiłeś. Jeżeli tylko na TLK to bilet mogłeś zwrócić na drugi dzień w kasie, ponieważ ważność takiego biletu wynosi 24 h, a bilet można zwrócić w terminie jego ważności bez względu na to jaki to dzień. Chyba że minąl okres 24 h no to droga reklamacji. mateusz123 - 09-12-2012, 07:53 Temat postu:
Ale to jest chore, kupuję bilet, nie jadę pociągiem, nie ma pieczątki drużyny, to znaczy że nie jechałem. I tłumaczenie że nie udowodnię, że nie jechałem jest bezsensu. Nie ma stempla? Nie jechałem, znaczy, że mogę oddać. Jak podróżny ma uzyskać poświadczenie o niewykorzystaniu jeżeli np. jest kasa nieczynna, w ogóle jej nie ma itd? sebico - 12-06-2017, 20:22 Temat postu: Zwrot biletu
Witajcie, jedno krótkie pytanie: czy bilet PKP IC kupiony w ich kasie mogę zwrócić w dowolnej kasie prowadzącej sprzedaż biletów tego przewoźnika? Chodzi mi konkretnie o zwrot w kasie PR. krzychu12231 - 13-06-2017, 06:38 Temat postu:
Tak, choć wielu kasjerów się wykręca. Ale są w błędzie. tender - 13-06-2017, 08:53 Temat postu:
Ścisle rzecz biorąc zwrócić mozna "w każdej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów ‘PKP Intercity’ (oznaczonej logotypem ‘PKP Intercity’)". ŹródłoKappa - 19-09-2018, 07:00 Temat postu:
Mam pytanie jak to jest ze zwrotem, a nawet bardziej przebukowaniem biletu zakupionego w biletomacie Avista. Mam bilet zakupiony na piątek, jednak z powodu pogrzebu jednego z członków rodziny, jestem zmuszony odpuścić ten wyjazd i przesunąć go na przyszły weekend. Bilet jest na połączenie realizowane przez PR, czyli mam podejść do ich kasy? Modus90 - 19-09-2018, 15:36 Temat postu:
Jeśli to jest na połączenie PR to tak - podejdź. Kappa - 19-09-2018, 16:11 Temat postu:
Dziękuję za odpowiedź, ale udało się to wymienić w kasie IC(ta akurat była najbliżej) bez najmniejszych problemów. panmark - 26-03-2019, 11:18 Temat postu:
A mnie próbowano raz bardzo mocno zniechęcić do zwrotu biletu. Byłem odsyłany od kasy do kasy i ponoć się nie dało. Ostatecznie machnąłem na to ręką, ale uraz pozostał. sympatyk - 17-07-2019, 21:46 Temat postu:
Kupił 350 biletów na pociąg po to, by je zwrócić i obnażyć patologie w PKP Intercity. Teraz grozi firmie sądem.
Klient PKP Intercity wykupił wszystkie bilety na pociąg, by pokazać trudności przy ich zwrocie. Stracił przy tym 6 tys. zł, a kolejowa spółka dała się sprowokować.
Pasażerowie PKP Intercity, którzy kupili bilety na pociągi skasowane w ostatnich tygodniach ze względu na epidemię koronawirusa sami muszą zadbać o to, by sprawdzić, czy połączenie zostało anulowane. Pełnego zwrotu kosztów też nie dostaną od razu.