Przewozy Regionalne - Będzie come back InterRegio? Victoria - 27-04-2018, 16:57 Temat postu: Będzie come back InterRegio?
Przewozy Regionalne złożyły 12 wniosków o otwarty dostęp - poinformował UTK. Przed wydaniem decyzji Prezes UTK czeka na ewentualne wnioski o badanie równowagi ekonomicznej.
Czyżby szykował się wielki come back połączeń InterRegio? Przewozy Regionalne planują uruchomienie pociągów głównie w weekendy i w czasie wakacji.
Przewoźnik działający pod marką handlową Polregio chciałby wrócić na trasy międzywojewódzkie po tym jak niemal całkowicie wygasił ofertę Interregio (takie pociągi kursują jedynie między Łodzią a Warszawą). Oczywiście z ofertą komercyjną, a nie dofinansowaną przez samorząd czy państwo.
Przyjrzeliśmy się wnioskowi Przewozów Regionalnych dokładniej. Operator wnioskuje o możliwość uruchomienia pociągów bez dotacji na 12 trasach. Poniżej opisaliśmy, w jaki sposób chce je wykonywać oraz na jakich odcinkach sieci kolejowej.
Przewozy Regionalne złożyły wnioski o otwarty dostęp na 12 trasach międzywojewódzkich. Zapytaliśmy prezesa Polregio, czy oznacza to powrót do koncepcji pociągów InterRegio.
Przewozy Regionalne planują uruchomienie pociągów głównie w weekendy i w czasie wakacji. Przewoźnik wnioskuje o otwarty dostęp na 12 trasach: Białystok – Lublin; Częstochowa – Katowice; Katowice – Gdynia Główna; Łódź Kaliska – Kraków Główny; Kraków Główny – Zator (Przeciszów); Katowice – Zator (Spytkowice); Kraków Główny – Przemyśl Główny; Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko; Lublin – Terespol; Łódź Kaliska – Gdynia Główna; Przemyśl Główny – Lublin; Sandomierz – Wrocław Główny.
Przewozy Regionalne mają zielone światło do świadczenia na zasadzie komercyjnej usług kolejowego transportu pasażerskiego na pierwszych trzech trasach. Zgodę na to wydał prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Decyzje o przyznaniu otwartego dostępu dotyczą tras: Sandomierz - Wrocław Główny - Sandomierz (na okres od 9 czerwca 2019 r. do 31 grudnia 2023 r.), Białystok - Lublin - Białystok (na okres od 10 grudnia 2018 r. do 31 grudnia 2020 r.) oraz Kraków Główny - Zator (Przeciszów) - Kraków Główny (na okres od 9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r.).
Spółka Przewozy Regionalne chce rozwinąć połączenia komercyjne. Nie powróci jednak do marki InterRegio; wymyślenie nowej nazwy zaproponowano samym pracownikom spółki.
Przewozy Regionalne mogłyby już od miesiąca obsługiwać na zasadach komercyjnych dwie trasy: z Krakowa do Zatoru i z Białegostoku do Lublina. Przewoźnik nie zainaugurował jednak kursów na żadnej z nich, nie wskazał także terminu planowanego otwarcia połączeń. Spółka wciąż czeka na rozpatrzenie większości jej wniosków o przyznanie otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej.
Prezes UTK przyznał Przewozom Regionalnym otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Przemyśl Główny – Lublin – Przemyśl Główny.
Więcej:
http://inforail.pl/przewozy-regionalne-z-przemysla-do-lublina-komercyjnie-i-oczywiscie-en57_more_112814.htmlpawelu - 07-03-2019, 09:33 Temat postu:
Pomysł bardzo dobry z InterRegio z Przemyśla do Lublina tylko chyba nikt nie wierzy ze za 6 miesięcy będzie zelektryfikowana 104 km linii 68 z Lublina do Stalowej Woli. A lubelskie PR mają już kilka ładnych jednostek EN57 zmodernizowanych także to że taki tabor to dla mnie żadna tragedia. Torczes - 09-03-2019, 10:47 Temat postu:
Jeden z kolegów sprawdził na rj i od 9 czerwca startuje inne połączenie RP (regio pospieszny głupia nazwa,lepiej byłoby regio sprinter w taryfie regio) w relacji Ostrowiec Świętokrzyski-Wrocław-Osrtowiec Świętokrzyski.W piątki i niedziele.W drodze do Wrocławia jedzie przez Lubliniec,Opole z dziwnym zatrzymaniem w Krasiejowie a nie w Ozimku (chyba chodzi o mijanke) zaś w przeciwnej relacji jedzie przez Kluczbork,Lubliniec bez zatrzymań pomiędzy Wrocławiem Głównym a Kluczborkiem.
I to mnie właśnie ciekawi ponieważ w drodze do Wrocławia ma postoje w Brzegu,Oławie,W-w Brochów czy choćby w/w Krasiejowie a w przeciwnej do Kluczborka nic.Dlaczego nie zatrzyma się na W-w Nadodrze,Oleśnica,Namysłów czy np Bierutów lub Wołczyn (ostatnie 3 wymienione są "odcięte" od połączeń dalekobierznych,pospiesznych).Czy te 6 minut dłuższej podróży zrobiłoby różnice pasażerowi?Czas przejazdu po zdezelowanym odcinku "kluczborskim" i tak sprawia że będzie to najszybsze połączenie pomiędzy Wrocławiem a Kielcami RP ok 3.50 (w przeciwnym kierunku przez Opole tylko 10 minut krócej) , TLK ok 4.00-4.20 jano - 09-03-2019, 11:11 Temat postu:
Sądzę, że RJ obowiązujący od 9 czerwca będzie ulegał jeszcze kilka razy korygowany, więc nie ma co w tym momencie sugerować się tym, co pokazuję Portal Pasażera.
Nie chce mi się wierzyć w to, że IR nie będzie miał postoju choćby w Oleśnicy czy Namysłowie... Victoria - 28-03-2019, 20:01 Temat postu: Polregio mają zgodę na pociągi Katowice – Gdynia po Węglówce. Wbrew opinii ministerstwa
Urząd Transportu Kolejowego udzielił Przewozom Regionalnym otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Katowice – Gdynia Główna – Katowice. Składy EN57 ALd oraz EN57 FPS pojawią się jednak prawdopodobnie po zakończeniu modernizacji linii.
Nowe połączenia komercyjne, które uruchamiać będą Przewozy Regionalne, będą uruchamiane pod nową marką Superregio. Pomimo sporych problemów z przedstawieniem rozkładu jazdy od czerwca, które ma PKP PLK, nowe pociągi mają się z nim pojawić.
Pociągi Przewozów Regionalnych z Łodzi do Warszawy od grudnia kursować będą nie osiem, a dziesięć razy dziennie. Spółka nadal uruchamiać będzie także kursy międzywojewódzkie z Łodzi do Poznania, Wrocławia i Torunia. Ich liczba nie zmieni się względem obecnie obowiązującego rozkładu jazdy.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-wiecej-interregio-do-warszawy-93345.htmlTorczes - 04-09-2019, 16:06 Temat postu:
Ja powiem tak- pociągi Interregio powinny istnieć do dziś tylko w takiej postaci jak pozostały na linii Łódź-Warszawa.Szybkie połączenia pomiędzy dużymi aglomeracjami i po "lini prostej" i przez "linie boczne" które PIC sobie odpuścił.
W-wa - Łódź to uzupełnienie siatki PIC-u ale są inne linie gdzie można uruchomić IR-y.Przykład choćby z mojego podwórka-uruchomiono połączenie weekendowe Superregio Wrocław-Skarżysko Kamienna.Pytam się po co.Po pierwsze podróż turbokiblem przez prawie pół Polski,po drugie Wrocław-Kluczbork bez zatrzymań (po drodze miasta Oleśnica,Namysłów lub choćby Bierutów,Wołczyn).Pytam po co to?Nie lepiej uruchomić dotowane,szybkie pociągi IR pomiędzy Wrocław-Częstochowa lub do Kielc z zatrzymaniami w ww miastach?I to najlepiej z minimum 2 pary codziennie?Przykładów jest bardzo dużo.
Wiem wiem zaraz się odezwą głosy skąd na to pieniądze.Jak się chce to się da.