Tabor - Uruchamianie ET41 dwa człony Ecik - 27-07-2018, 17:53 Temat postu: Uruchamianie ET41 dwa człony
Witam, możecie mi powiedzieć procedurę uruchamiania ET41 dwóch członów w/w lokomotywie? Wiem jak uruchomić jeden człon ale jak uruchomić drugi z tej samej kabiny?
Pozdrawiam Tawot - 31-07-2018, 12:17 Temat postu:
Wszystko jak na jednoczłonowych lokomotywach PKP, rozrząd w kabinie prowadzącej, jedynie baterie załączamy w każdej z kabin pod pulpitem. Otwieramy również dwa kurki powietrza odcinające oba zbiorniki sterujące i tylko jeden kurek trójdrożny od sprężarki pomocniczej, po stronie tej kabiny z której się uruchamiamy. Jest to jedna lokomotywa, więc zasadniczo drugi człon uruchamia się sam, prawie.
Po załączeniu sprężarki pomocniczej i napełnieniu zbiornika pomocniczego pow. 4.5 Atm, oraz podniesieniu odbieraków prądu, załączamy wyłącznik szybki. Duże sprężarki dają ciśnienie do zbiornika głównego. Po uzyskaniu w nim ciśnienia ok 5 Atmosfer, wyłączamy wyłącznik szybki i ponownie go załączamy. Mamy teraz załączone oba WS i możliwość pracy wszystkich czterech przetwornic i sprężarek. O fakcie pracy przetwornic w członie "tylnim" informuje zgaśnięcie lampki kontrolnej przekaźników nadmiarowych przetwornic, na pulpicie w czynnej kabinie.
Postępowanie takie tłumaczy podczas uruchamiania lokomotywy, fakt uruchamiania tylko jednej sprężarki pomocniczej, a zatem napełnienie tylko jednego zbiornika pomocniczego, co daje możliwość załączenia tylko WS w kabinie od strony użytej małej sprężarki. Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w zbiorniku gł. Można załączyć oba WS.
PS
Nie ja to wymyśliłem, sorry Ecik - 06-08-2018, 19:15 Temat postu:
Właśnie o to mi chodziło Dzięki wielkie