INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Uruchamianie ET41 dwa człony

Ecik - 27-07-2018, 17:53
Temat postu: Uruchamianie ET41 dwa człony
Witam, możecie mi powiedzieć procedurę uruchamiania ET41 dwóch członów w/w lokomotywie? Wiem jak uruchomić jeden człon ale jak uruchomić drugi z tej samej kabiny?
Pozdrawiam
Tawot - 31-07-2018, 12:17
Temat postu:
Wszystko jak na jednoczłonowych lokomotywach PKP, rozrząd w kabinie prowadzącej, jedynie baterie załączamy w każdej z kabin pod pulpitem. Otwieramy również dwa kurki powietrza odcinające oba zbiorniki sterujące i tylko jeden kurek trójdrożny od sprężarki pomocniczej, po stronie tej kabiny z której się uruchamiamy. Jest to jedna lokomotywa, więc zasadniczo drugi człon uruchamia się sam, prawie.
Po załączeniu sprężarki pomocniczej i napełnieniu zbiornika pomocniczego pow. 4.5 Atm, oraz podniesieniu odbieraków prądu, załączamy wyłącznik szybki. Duże sprężarki dają ciśnienie do zbiornika głównego. Po uzyskaniu w nim ciśnienia ok 5 Atmosfer, wyłączamy wyłącznik szybki i ponownie go załączamy. Mamy teraz załączone oba WS i możliwość pracy wszystkich czterech przetwornic i sprężarek. O fakcie pracy przetwornic w członie "tylnim" informuje zgaśnięcie lampki kontrolnej przekaźników nadmiarowych przetwornic, na pulpicie w czynnej kabinie.
Postępowanie takie tłumaczy podczas uruchamiania lokomotywy, fakt uruchamiania tylko jednej sprężarki pomocniczej, a zatem napełnienie tylko jednego zbiornika pomocniczego, co daje możliwość załączenia tylko WS w kabinie od strony użytej małej sprężarki. Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w zbiorniku gł. Można załączyć oba WS.
PS
Nie ja to wymyśliłem, sorry Smile
Ecik - 06-08-2018, 19:15
Temat postu:
Właśnie o to mi chodziło Smile Dzięki wielkie

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group