INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - PKP IC ma dość pasażerów

Ralny - 20-09-2018, 07:38
Temat postu: PKP IC ma dość pasażerów
Sprzedaż biletów na najpopularniejsze pociągi ma być wstrzymywana

Na początku lipca 2018 r. spółka PKP Intercity wprowadziła zapis w "Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt", zgodnie z którym sprzedaż biletów może zostać wstrzymana. Chodzi o sytuacje, gdy na dany pociąg wyprzedane zostaną wszystkie bilety z miejscówkami, a sprzedaż biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia osiąga wysoki poziom.

Jak tłumaczy spółka PKP Intercity w specjalnym oświadczeniu, "pasażer mając wiedzę o braku wolnych miejsc, świadomie podejmuje decyzję, czy chce podróżować na stojąco. Są jednak sytuacje, kiedy liczba podróżnych, która kupuje bilety bez gwarancji miejsca, jest tak duża, że nie jest możliwe zapewnienie przejazdu w komfortowych warunkach".

Czytaj więcej:
http://zm.org.pl/?a=zbs97-dosc_pasazerow
ciapaty - 20-09-2018, 10:42
Temat postu:
Cytat:
Są jednak sytuacje, kiedy liczba podróżnych, która kupuje bilety bez gwarancji miejsca, jest tak duża, że nie jest możliwe zapewnienie przejazdu w komfortowych warunkach.

Święta prawda. Należy zapewnić chociaż minimum komfortu.
beton44 - 22-09-2018, 22:29
Temat postu:
Można by też dołożyć wagonów albo co tam. Ale nie ma ich jakoś dużo w rezerwie Sad
wodkangazico - 23-09-2018, 20:24
Temat postu:
Cytat:
Można by też dołożyć wagonów albo co tam. Ale nie ma ich jakoś dużo w rezerwie

U pICerów bez zmian, czyli znana od komuny klęska urodzaju. Smile

Trzeba będzie chyba zapytać Jaśnie Wielmożnego Górę Ignacego, jakie jest widzenie Wielkiego Regulatora na tę sprawę. To przez jego i poprzedników machinacje, do dziś ta hołota robi na torach co chce, ponieważ nie czuje strachu przed konkurencją.
Maciejanek - 24-09-2018, 00:05
Temat postu:
wodkangazico napisał/a:
Cytat:
Można by też dołożyć wagonów albo co tam. Ale nie ma ich jakoś dużo w rezerwie

U pICerów bez zmian, czyli znana od komuny klęska urodzaju. Smile

Trzeba będzie chyba zapytać Jaśnie Wielmożnego Górę Ignacego, jakie jest widzenie Wielkiego Regulatora na tę sprawę. To przez jego i poprzedników machinacje, do dziś ta hołota robi na torach co chce, ponieważ nie czuje strachu przed konkurencją.


Otóż to. Widzę, że w rozkładzie 2018/19 na trasie np. Warszawa-Kraków nakocili EIC i EIP. I bym się nie zdziwił, gdyby SuperPromo kończyło się po parunastu sekundach od 0:30. Na szczęście są busy.
sheva17 - 09-10-2018, 09:04
Temat postu:
Składów TLK czy IC też nie brakuje. Bez przesady.
Ralny - 28-04-2019, 23:27
Temat postu:
Czy PKP IC ma prawo nie sprzedawać biletów na pociągi dotowane?

W marcu PKP Intercity zdecydowało się zablokować sprzedaż biletów na część najbardziej popularnych pociągów. Przewoźnik tłumaczył, że chce promować połączenia w innych porach, ale taki sposób działania budzi szereg wątpliwości.

Przypomnijmy: w marcu przewoźnik poinformował pasażerów, że "w związku z wysoką frekwencją wprowadzono blokadę dalszej sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia na przejazd wybranymi pociągami". Były to pociągi kategorii IC: Konopnicka, Słowacki, Dąbrowska i Kolberg, uruchamiane w weekend.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-pkp-ic-ma-prawo-nie-sprzedawac-biletow-na-pociagi-dotowane-91625.html
Beatrycze - 29-04-2019, 10:25
Temat postu:
Miejscówki „tylko dla Czechów” w pociągach międzynarodowych. PKP IC: Problem zweryfikowany.

Do bardzo zaskakującej sytuacji dochodziło przez kilka tygodni w niektórych pociągach międzynarodowych kursujących na terenie Polski jako pociągi IC. Pomimo szerokiej dostępności miejsc drugiej klasy, portal intercity.pl nakazywał kupno biletów klasy 1., jeśli chcieliśmy mieć gwarancję miejsca siedzącego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/miejscowki-tylko-dla-czechow-w-pociagach-miedzynarodowych-pkp-ic-problem-zweryfikowany-91669.html
Ralny - 25-07-2019, 22:45
Temat postu:
PKP Intercity znów ma za dużo pasażerów. „Mamy prawo nie sprzedawać biletów"

Państwowy przewoźnik znów wstrzymuje sprzedaż biletów na dotowane połączenia po wyczerpaniu puli miejsc siedzących. W ciągu ostatniego miesiąca zakończono sprzedaż na 12 pociągów, głównie obsługiwanych jednostkami Dart.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-znow-ma-za-duzo-pasazerow-mamy-prawo-nie-sprzedawac-biletow-92909.html
Ramirez - 27-07-2019, 10:05
Temat postu:
A mnie przerażają te komentarze na rynku kolejowym które pochwalają upychanie ludzi na glonojada. Nie liczą się z osobami które maja miejsce siedzące. Tylko skowyt że jest blokada sprzedaży. To jest chore. Powinno być tak jak w pendolino. Sprzedaż tylko miejsc siedzących, ewentualnie plus 10% stojących.
jano - 28-07-2019, 16:32
Temat postu:
Może PKP IC powinno wprowadzić sprzedaż biletów (w przypadku już braku miejsc "bezpośrednich") na zasadzie konieczności przesiadania w czasie podróżny, w zależności od dostępności miejsca na danym odcinku. Opcja oczywiście dla chętnych. Wiem, że może brzmi to abstrakcyjnie, ale wyeliminuje to inne absurdy.
Załóżmy że ktoś kupi bilet z Warszawy Zachodniej do Wschodniej. Podróżny, który później chce kupić bilet na odcinek Wrocław-Warszawa Centralna odejdzie od kasy z informacją, że nie ma już miejscówek na ten pociąg. Kasjer nie powie mu, że jest dostępny bilet, ale tylko do W. Wschodniej... Tym samym miejsce te będzie teoretycznie puste (dla uproszczenia przykładu przyjąłem założenie, że nikt nie chciał kupić biletu na krótszy odcinek).

Może warto, aby PKP IC mogło zaproponować podróżnemu, że jeśli chce (opcja dla chętnych, którym przesiadka nie straszna) od Wrocławia do Opola ma miejsce nr... w wagonie nr.., a od Opola do Warszawy inne...
Wiem, że brzmi to lekko kuriozalnie, ale lepsze to niż błąkanie się po korytarzu lub wypatrywanie co stacja, czy ktoś nie przyjdzie na zajęte przez podróżnego (bez miejscówki) miejsce.
Gaspares - 28-07-2019, 17:59
Temat postu:
Im dłużej to rozważam, dochodzę do przekonania, że miejscówki w komunikacji krajowej powinny być płatne.

Obowiązkowe (i najlepiej zintegrowane w cenę biletu) w przypadku ekspresów i pośpiesznych w 1 klasie.

W tym także do biletów sieciowych (i okresowych). Skoro można było wprowadzić płatne miejscówki na EIP dla kolejarzy, można i na pozostałe kategorie.

Brak rezerwacji w relacjach do, dajmy na to, 70 km. Bo w tej chwili działa to tak, że 20 pasażerów z Wrocławia do Obornik Śląskich zwyczajnie blokuje 20 osobom możliwość miejscówki na Poznań czy dalej w Polskę. Bo system miejscówkę daje każdemu, z automatu, po kolei.

Już nawet abstrahując od tego systemu rezerwacji, w którym nie ma nawet podglądu zajętości i kasjerzy miejsca dobierają jak leci, albo podpierając się zestawieniami i vagonwebem strzelają, w nadziei, że akurat będzie wolne.

jano napisał/a:
Może warto, aby PKP IC mogło zaproponować podróżnemu, że jeśli chce (opcja dla chętnych, którym przesiadka nie straszna) od Wrocławia do Opola ma miejsce nr... w wagonie nr.., a od Opola do Warszawy inne...
Wiem, że brzmi to lekko kuriozalnie, ale lepsze to niż błąkanie się po korytarzu lub wypatrywanie co stacja, czy ktoś nie przyjdzie na zajęte przez podróżnego (bez miejscówki) miejsce.


Musiałoby się dużo pozmieniać. Na ten moment nie jest dozwolone wydawanie rezerwacji cząstkowych do biletów jednorazowych. Albo na całą trasę, albo „bez gwarancji”.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group