woj. śląskie - Koleje Śląskie uruchomią nowe połączenia Beatrycze - 04-12-2018, 13:31 Temat postu: Koleje Śląskie uruchomią nowe połączenia
W najbliższą niedzielę (9.12) wchodzi w życie nowy rozkład jazdy na kolei. Wśród nowości Koleje Śląskie przygotowały nie tylko dodatkowe pociągi na już obsługiwanych liniach, ale również całkiem nowe połączenie. Tym samym liczba tras obsługiwanych przez regionalnego przewoźnika wzrośnie do trzynastu.
Koleje Sląskie uruchamiają regularne połączenia na trasie Katowice-Kraków! Nowa oferta zacznie obowiązywać od 13 grudnia 2020 roku.
Czytaj więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/36518/katowice---krakow-juz-od-grudnia-pociagami-kolei-slaskich.htmlMarek1963 - 29-11-2020, 17:58 Temat postu:
20 mln to mają liczne stacje metro w Londynie.
Teraz jedyny pociąg łączący Poznań z Katowicami "Osterwa" przez Ostrów/Kluczbork będzie omijał Bytom linią nr 152 i dalej przez Gliwice.
Wkrótce może się okazać, biorąc pod uwage brak pasażerów na linii nr 8 KŚ że nawet 1 peron w takim Bytomiu to będzie o 1 peron za dużo.
https://www.youtube.com/watch?v=bqky2cI_RR4
Dworzec Główny Katowice od miesiąca mocno opustoszał.
Linia do Tych Lodowiska nadal jezdzi w podwójnym zestawie ale z reguły nikogo na pokładzie.
Jedyny ruch na połączeniach Kolei Śląskich jest na odcinku Zawiercie - Katowice ale też nie powalający.
Prezesom Kolei Sląskich na podkładke swojego istnienia (a także a jakże premii) wystarczyłoby połaczenie Zawiercie - BB.
I wystarczy.
KŚ będą pokonywać (4x/dzień) rzeczoną trasę 11 minut szybciej niż PR ale za to 30% drożej (17 vs 13 zet). Victoria - 03-12-2020, 18:27 Temat postu: Z Kolejami Śląskimi w 67 minut ze ścisłego centrum Katowic do ścisłego centrum Krakowa!
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziany 13 grudnia 2020r. Koleje Śląskie inaugurują nowe regularne połączenie, na trasie Katowice – Kraków – Katowice rozpocznie kursowanie „Gibki Cug". To ważne wydarzenie dla ciągle rozwijających się połączeń śląskiego przewoźnika.
Koleje Śląskie złożyły do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Katowice - Wrocław Główny i w relacji powrotnej.
Więcej:
https://kolejowyportal.pl/koleje-slaskie-chca-jezdzic-z-katowic-do-wroclawia/Adrian M. - 09-07-2021, 13:15 Temat postu:
KŚ coraz bardziej pozytywnie zaskakują. Najpierw Zakopane, potem Kraków a teraz jeszcze Wrocław. Jednak żeby połączenie mogło konkurować z bogatą ofertą PKP IC na trasie do Wrocławia priorytetem będzie musiała być cena za przejazd, która już w pociągach IC jest dość atrakcyjna dzięki ofercie taniomiastowej. pasjonatzzor - 10-07-2021, 21:09 Temat postu:
lub zaskakują wręcz odwrotnie.
Być może najpierw zaspokoić potrzeby Wojewódzkie, a później te dalsze.... a przynajmniej nie pisać, że nie możemy dać połączenia weekendowego po województwie, nie dlatego, że nie ma pieniędzy, ale nie ma taboru kolejny raz ktoś nie ogarnia przekazu.
a być może połączenie do Wrocławia obsłuży się taborem, bo od grudnia tego i kolejnego RJ będą znikać lokalne połączenia
ach i och. ekscytacja i uszanowanie. Adrian M. - 10-07-2021, 23:48 Temat postu:
W weekendy jest o wiele miej połączeń lokalnych niż w dni powszednie, więc akurat tabor zamiast stać bezczynie na Raciborskiej może zarabiać na połączeniach komercyjnych, dlatego Twoje obawy są bezzasadne. Poza tym czy po uruchomieniu przez KŚ codziennych kursów do Krakowa ucierpiała jakaś linia lokalna? pasjonatzzor - 11-07-2021, 06:52 Temat postu:
Ponawiam:
1. Czy województwo Śląskie ma wystarczającą ilość połączeń weekendowych ? Czy naprawdę nie ma szlaków, gdzie TABOR wewnątrz województwa mógłby śmigać ?
2. Czy to, że KŚ jeżdżą w dni robocze i weekendy do Krakowa - nie oznacza przypadkiem, że są linie, gdzie połączeń jest mało - i tam należałoby zasilić je odpowiednio ?
Jeśli powodem do radości ma być to, że żadna linia nie ucierpiała, bo dali połączenia do Krakowa - to jest to bardzo smutne. BARDZO. krzysw - 11-07-2021, 08:30 Temat postu:
^^ Blednie zakladasz ze mozna w nieskonczonosc zageszczac takt polaczen. Tak nie jest, bo ekonomicznie istnieje punkt nasycenia. Dzienna liczba pasazerow wynosi X i zeby obsluzyc te liczbe potrzeba Y kursow (rozsadnie rozlozonych w ciagu dnia). W twoim zalozeniu mozna by puszczac pociag co minute bo pewnie ktos by tym pociagiem pojechal, ale to by bylo nieekonomiczne. pasjonatzzor - 11-07-2021, 09:37 Temat postu:
Bzdury piszesz oj bzdury.
Jestem niezmiernie podekscytowany - jak wydedukowałeś, że marzę o nieskończonym zagęszczaniu sieci - w dodatku co minutę.
Jeśli np. 10 lat temu ktoś ustalił, że na odcinku A - B będą kursować 4 pary i nikt przez okres 10 lat nie zrobił w tym względzie nic - to idąc Twoim tokiem rozumowania - nie jest temu winny Organizator przewozów - tylko Pasażerowie, bo nie rzucili się OCHOCZO i na kolanach z podziękowaniem za 4 kursy
Naprawdę tak chcesz tłumaczyć dzienne liczby pasażerów - bo jeśli tak - to ja Ci podpowiem - zlikwidować w 100 % kursy na jakimś odcinku i wierz mi - wyjdzie, że zainteresowanie przejazdem na odcinku, gdzie nic nie kursuje - wyjdzie w liczbie rzeczywistej 0. Niespodzianka
W sumie - to nie użyłeś jeszcze bardziej klasycznego argumentu - takiego na teraz - cieszcie się, że nic nie zostało trwale zawieszone przez COVID
Naprawdę chcesz, abym rozpisał Ci szlaki gdzie połączeń jest niewiele, a podróżni są i z radością by przyjęli zwiększenie częstotliwości połączeń - chociażby tylko weekendowych - chcesz tego ? krzysw - 11-07-2021, 10:34 Temat postu:
To ze pasazerowie by cos z radoscia przyjeli nie znaczy ze ma to ekonomiczne uzasadnienie. Ja nie chce tu nikogo bronic ani oskarzac. Po prostu widze mozliwosc uruchamiania kursow poza wojewodztwo mimo ze komus sie wydaje ze lepiej by bylo kierowac te pociagi na trasy gdzie jest malo kursow. Zapewne sa powody ze jest malo kursow. Kazdy by chcial pociag co godzine albo i pol, ale jak mieszka w miejscu gdzie podroznych jest malo to musi sie zadowolic 4 kursami dziennie. Tak z ciekawosci zapytam ktorez to linie w woj. slaskim sa wg ciebie pokrzywdzone jesli chodzi o czestotliwosc kursowania pociagow? pasjonatzzor - 11-07-2021, 11:07 Temat postu:
Zgodziłbym się może, gdyby podmiotem za organizowanie przewozów w województwie był przewoźnik prywatny, a nie PUBLICZNY, który ma realizować ideę zrównoważonego rozwoju.
Rozumiem, że jednostka lub jednostki, które mają jeździć do Wrocławia nie są publiczne, tylko prywatne, a pracownicy do obsługi składu nie będą opłacani ze środków publicznych, tylko prywatnych - wtedy proszę bardzo. Można śmigać nawet do stacji New York - nawet od jutrzejszego poniedziałku.
Czy naprawdę w sezonie letnim/zimowym nie można stworzyć bezpośredniego połączenia Racibórz - Rybnik - Bielsko - Zwardoń - Bielsko - Rybnik - Racibórz, lub Gliwice - Chybie - Zwardoń - Chybie - Gliwice ?
Czy w sezonie letnim i zimowym mieszkańcy województwa mają się przesiadać/zgłaszać na cito, lub czekać na godzinne przesiadki, bo nie da się stworzyć bezpośredniego połączenia, aby spędzić pięknie czas ?
Ależ oczywiście, że mogą - bo bezpośrednio pojadą z Katowic do Wrocławia i tyle.
Które linie są "pokrzywdzone" ? ? ? - no jeśli sam ich nie widzisz, to niewiele wiesz o połączeniach kolejowych w Naszym Województwie, a to dość smutny wniosek, a jednocześnie pokazujący jak bardzo podmioty zarządzające przez pryzmat czasu przyzwyczaiły do stanu zastanego.. Smutne. ambrosia - 11-07-2021, 17:25 Temat postu:
Najpierw niech koleje slaskie porządnie zajma sie obsluga polaczen na terenie Slaska! Powinny jezdzic pociągi na trasie Lubliniec-Gliwice-Rybnik, poza tym mozna by stworzyc wiele innych relacji ktore kursowaly na terenie woj slaskie kiedy to polaczenia obsługiwaly przewozy regionalne. Wracajac jeszcze do pociagu ks z Katowic do Wroclawia to niewiadomo ktoredy on pojedzie czy bedzie to linia z Gliwic prosto na Opole czy moze przez Bytom, Lubliniec chociaz chodza tez sluchy ze wariant Gliwice, Lubliniec tez wchodzi w gre pasjonatzzor - 11-07-2021, 18:08 Temat postu:
uprzedzam Cię - zaraz ktoś tutaj odpisze, że Wrocław to też Śląsk
Gdyby sytuacja była taka, że przewozy są dobrze organizowane - niech puszczają składy dalej niż New York, ale jeśli nie ma organizacji w podstawowych relacjach - to puszczanie się na New York jest lekko nie na miejscu.
I dobrze by było, gdyby ktoś to zrozumiał - tam hen - gdzieś wysoko. Noema - 11-07-2021, 18:39 Temat postu:
pasjonatzzor napisał/a:
uprzedzam Cię - zaraz ktoś tutaj odpisze, że Wrocław to też Śląsk
Ależ oczywiście, że Wrocław to też Śląsk. Mało tego, Wrocław jest historyczną stolicą obszaru całego Śląska. Historyczne granice Śląska rozciągają się aż za Zieloną Górę. Ale Zgorzelec to już nie Śląsk tylko Łużyce, gdyż granica tych krain jest na rzece Kwisa nieopodal Bolesławca. Śląsk dzieli się na Górny i Dolny. Obecne granice administracyjne województw nie odzwierciedlają granic historycznych. Przykładowo w granicach województwa śląskiego znajduje się część zachodniej Małopolski z Częstochową i Beskidy, które z historycznym Śląskiem nie mają nic wspólnego. Podobnie jest w województwie dolnośląskim (Łużyce, Kotlina Kłodzka). Z tego względu Zielonej Górze bliżej jest historycznie do Katowic niż Częstochowie, która z kolei historycznie związana jest z Małopolską, czyli z Krakowem. Ale nie trzeba szukać aż tak daleko, bo przykładowo Sosnowiec też nie ma nic wspólnego ze Śląskiem – w II RP, do 1939 roku Sosnowiec był w województwie kieleckim. Dopiero po wojnie komuniści na siłę połączyli Śląsk (dawny zabór niemiecki) z Zagłębiem Dąbrowskim (dawny zabór rosyjski, tzw. Kongresówka) w jedno województwo. pasjonatzzor - 11-07-2021, 20:08 Temat postu:
ależ oczywiście Noemo !
moja uwaga dotyczy czegoś innego - organizowanie przewozów na terenie Górnego Śląska. Zwróciłem uwagę, aby ktoś nie pomyślał, że spółka, która realizuje przewozy na Górnym Śląsku jest jakoś szczególne uprawomocniona do realizacji połączeń na terenie Dolnego Śląska.
Samo sformułowanie na Śląsku - mogłoby dać podstawę do możności kreowania połączeń, ale najpierw warto uporządkować przewozy na swoim podwórku, czyli na Górnym Śląsku ! Niech zrobią dobrą kolej, a jak będzie dobra - nawet nie bardzo dobra - niech idą potem w każdą część kraju i jeszcze dalej. Adrian M. - 12-07-2021, 19:19 Temat postu: pasjonatzzor, mylisz dwie różne kwestie, pomiędzy połączeniami dotowanymi, a komercyjnymi. Trasy wewnątrz województwa zamawia i finansuje UMWŚ i jeśli takowe zostaną zamówione przez Marszałka to KŚ na pewno będą tam jeździły. Natomiast połączenie do Wrocławia ma być w pełni komercyjne, czyli utrzymywane wyłącznie z wpływów z biletów. Reasumując, bez względu na to czy pociągi KŚ pojadą do Wrocławia czy nie, jak UMWŚ nie zamówi połączeń na wymienionych przez Ciebie trasach to tam i tak pociągi nie pojadą, a tabor będzie w weekendy grzał krzaki na Raciborskiej. Czy to tak trudno zrozumieć? pasjonatzzor - 12-07-2021, 20:02 Temat postu:
Adrianie.. nic nie mylę.
ale oczywiście - sam przeczytaj co napisałeś tak dokładnie - czy to jeszcze dobitniej nie świadczy o tym, co ja i Ty piszesz - po co poprawiać przewozy u siebie skoro można szybko i efektywnie zarobić na Kato - Wrocław.
Czy to tak trudno zrozumieć Adrianie ?
Po co polepszać obecną siatkę.... po co się starać, po co zrobić ten wysiłek ?
Czy to tak trudno zrozumieć Adrianie ? Adrian M. - 13-07-2021, 12:15 Temat postu: pasjonatzzor, skoro chcesz poprawy siatki połączeń to zwróć się z tym do Marszałka, a nie wkręcaj sobie chorej jazdy że tej poprawy nie będzie dlatego, że w weekendy KŚ będą komercyjnie jeździć do Wrocławia. Myślę że jesteś na tyle logicznie myślący, że nie liczysz że KŚ uruchomią jakąś komercję wewnątrz województwa na linii, gdzie będzie podróżowało pięciu pasażerów na krzyż pasjonatzzor - 13-07-2021, 15:20 Temat postu:
jestem zbyt zdystansowany do sposobu organizacji przewozów, żeby w coś wierzyć, a że o wkręcaniu już nie wspomnę
jestem równie zbyt zdystansowany, że ktoś pomyśli lub nawet wdroży, że można w województwie śląskim JUŻ OD DAWNA część połączeń ułożyć tak, aby straty były niższe
no cóż - życzę, aby było lepiej na tej kolei.
Mimo wszystko mam nadzieję, że przyjdzie lepsze. Victoria - 08-04-2022, 15:40 Temat postu: Koleje Śląskie ze zgodą na komercyjne pociągi Katowice – Wrocław
Niemal rok temu, 23 kwietnia 2021 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek Kolei Śląskich w sprawie uruchamiania planowanego nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie Katowice – Wrocław Główny – Katowice na okres od 11 grudnia 2022 r. do 10 grudnia 2026 r. Zgoda została udzielona 30 marca 2022 roku.