Infrastruktura - Plany rozwoju Wrocławskiego Węzła Kolejowego Victoria - 16-05-2019, 18:53 Temat postu: Plany rozwoju Wrocławskiego Węzła Kolejowego
Linia na lotnisko i przywrócony ruch na Dworcu Świebodzkim? PLK szykują wizję rozwoju Wrocławskiego Węzła Kolejowego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP S.A., samorząd Województwa Dolnośląskiego i prezydent miasta Wrocław podpisali wspólny list intencyjny w sprawie rozwoju Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Opracowane studium wykonalności określi nowe możliwości rozwoju transportu kolejowego we Wrocławiu i aglomeracji wrocławskiej.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na studia wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz linii kolejowej na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór i Wrocław Świebodzki. Opracowania mają kosztować łącznie 4 miliony złotych.
Tunel spod Dworca Świebodzkiego na Dworzec Główny czy powrót do planów budowy linii kolejowej na lotnisko - to tylko niektóre pomysły na rozwój kolei miejskiej we Wrocławiu. Firma analityczna opracowuje dokumenty dotyczące rozwoju kolei i rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Do planów spółki kolejowej swoje pomysły dorzuca urząd marszałkowski.
Obecnie realizowany jest drugi etap wstępnego studium wykonalności Wrocławskiego Węzła Kolejowego pn. „Prognostyczne analizy przewozowe ruchu pasażerskiego”. Planowany termin zakończenia tego zadania to początek II kwartału 2023 r. poinformował Andrzej Bittel wiceminister infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztofa Śmiszka.
Aktywiści ze stowarzyszenia Akcja Miasto apelują do władz centralnych o objęcie wrocławskiego węzła kolejowego krajowym programem modernizacji. Zdaniem działaczy, sieć torowa nie spełnia wymagań nowoczesnego transportu i zbliża się do maksimum przepustowości. Brak remontów i unowocześniania systemów trakcji tutejszego węzła może skutkować drastycznym spadkiem punktualności pociągów i coraz niższym poziomem bezpieczeństwa pasażerów.
Po ostatnich publikacjach, dotyczących niepewnej przyszłości szeroko zakrojonej modernizacji i przebudowy wrocławskiego węzła kolejowego, PKP Polskie Linie Kolejowe zajęły stanowisko w tej sprawie. Publikujemy je w całości.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plRalny - 01-06-2023, 09:42 Temat postu: Co z wrocławskim węzłem kolejowym? Trafił na listę rezerwową rządowego dokumentu. "To nie jest porażka, ale odwrotnie - wielki sukces"
Przebudowa wrocławskiego węzła kolejowego w ostatnich dniach wzbudziła dyskusję w kontekście ogłoszenia Krajowego Programu Kolejowego. We Wrocławiu do wątpliwości różnych środowisk odniósł się wiceminister infrastruktury.
Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/co-z-wroclawskim-wezlem-kolejowym-trafil-na-liste-rezerwowa-rzadowego-dokumentu-to-nie-jest-porazka-ale-odwrotnie-wielki-sukces/ar/c1-17593251Pirat - 15-06-2023, 19:53 Temat postu: "Wrocławski Węzeł Kolejowy zostanie wybudowany" - zapewniają rządzący. Inwestycja jest na liście rezerwowej i trwa opracowywanie potrzebnej dokumentacji, która będzie gotowa najwcześniej w 2027 roku. Wtedy dopiero można będzie ogłaszać przetargi na budowę. Aktywiści miejscy są zdania, że wstrzymywanie rozwoju stacji Wrocław Główny, ze względu na jej przestarzałą sieć, ogranicza szanse na wykorzystanie pełni potencjału dolnośląskiej, a także krajowej kolei.
W "Wieczorze zDolnego Śląska" debata na temat przyszłości dolnośląskiej kolei. W studiu Radia Wrocław: Krzysztof Maj - członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, wrocławski radny Andrzej Kilijanek oraz Jakub Janas i Miłosz Cichuta ze Stowarzyszenia Akcja Miasto.
Posłuchaj audycji Radia WrocławRalny - 23-06-2023, 19:46 Temat postu: Modernizacja Wrocławskiego Węzła Kolejowego usunięta z listy rządowych priorytetów do realizacji. Rada Miejska Wrocławia sprzeciwia się
Sprzeciw Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie wykreślenia projektu modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego z listy podstawowej Krajowego Programu Kolejowego. – Bez przebudowy Dolny Śląsk nie będzie miał nowoczesnej kolei aglomeracyjnej przez długie lata – podkreślają aktywiści. Miejscy radni chcą, aby władze Wrocławia zabiegały o przywrócenie projektów na listę priorytetów. Decyzja została podjęta niejednogłośnie.
Na stacji Wrocław Główny skończyła się przepustowość nie tylko w godzinach szczytu. Uzyskanie slotów na wjazd i wyjazd ze stacji jest od rana do wieczora niemal niewykonalne. To prowadzi do zablokowania możliwości rozwoju oferty zarówno pociągów regionalnych, jak i dalekobieżnych, a w przyszłości także aglomeracyjnych. Każde opóźnienie pociągów, zwłaszcza PKP Intercity, ma poważne konsekwencje dla działania kolei w całym regionie.