Kolej miejska - Początek prac nad III linią metra Victoria - 23-05-2019, 18:56 Temat postu: Początek prac nad III linią metra
Inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa ogłosiło dwa przetargi:
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium technicznego III linii metra. Zgodnie z zapowiedziami jej pierwszy odcinek dalej łączyć będzie stacje Stadion Narodowy i Gocław. O zamówienie ubiega się pięciu projektantów.
Kto tak naprawdę zyska na zaproponowanym przez stołeczny ratusz przebiegu III linii metra: mieszkańcy, czy deweloperzy – pytali w środę aktywiści z Miasto Jest Nasze i przekonywali, że projekt budowy III linii metra, w zaproponowanym przez prezydenta miasta kształcie, będzie dla Warszawy "bardzo kosztowną pomyłką".
Na początku tygodnia ogłosiliśmy bardzo ważną decyzję dla całej stolicy – a szczególnie dla mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Na dobre rozpoczynamy kolejną wielką inwestycję – budowę III linii metra. Wczoraj w głosowaniu warszawscy radni zdecydowali o przekazaniu dodatkowych środków na ten cel. To oznacza, że dostaliśmy zielone światło do rozpoczęcia inwestycji i lada chwila zaczniemy prace przygotowawcze.
Metro Warszawskie opublikowało studium techniczne III linii metra na Pradze Południe. Wbrew zapowiedziom dokument nie rozwiewa wszystkich wątpliwości. Tylko jeden wariant – i to przy założeniu przedłużenia linii na Mokotów – przekroczył nieznacznie próg efektywności ekonomicznej. Nie wiadomo, skąd się wzięła stacja Jana Nowaka Jeziorańskiego, uwzględniona później w materiałach miasta, a napełnienie pociągów III linii w 2050 r. będzie znacząco niższe niż tych na I czy II linii. Głównym grzechem planowanej linii tramwajowej na Gocław jest to, że podbiera (niewielu) pasażerów metru, nie dowozi do M3 prawie żadnych i tym sposobem podważa sens ekonomiczny zaproponowanej linii M3.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jest-studium-iii-linii-metra-dlaczego-tramwaj-na-goclaw-musial-polec--68105.htmlKrog - 30-03-2021, 14:46 Temat postu:
Najgorszą kwestią w budowie warszawskiego metra jest to, że każda linia jest w całości budowana jako podziemna. Można tak jak to jest w wielu krajach Zachodnich część linii poprowadzić pod ziemią a część nad ziemią, zwłaszcza na rubieżach miasta. Tak jest taniej i szybciej. Tylko, że w Polsce z budową linii metra jest podobnie jak z modernizacją linii kolejowych. Im drożej dla podatnika tym lepiej dla różnych cwaniaków. Ralny - 16-04-2021, 07:08 Temat postu: Warszawa: Przez rząd nie będzie pieniędzy na III linię metra?
Samorządy aglomeracji warszawskiej skarżą się na dyskryminacyjne traktowanie przy podziale środków przez rząd. Dotyczy to także propozycji podziału środków unijnych. Jak wskazuje Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, oznacza to, że może zabraknąć środków na dalszą rozbudowę metra, w tym przede wszystkim realizację III linii metra na Pradze Południe.
Porzućcie cyrkle i krzywiki – używajcie linijki! Właśnie tak się chce zawołać gdy widzi się proponowany przebieg III linii metra w Warszawie. Zerknijmy zatem za zagadnienie planowania metra z czysto logicznego i technicznego punktu widzenia.
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Zlecenie trafi do firmy ILF, która w ostatnich latach wykonuje istotną część dokumentacji projektowych dla metra.
Niedawno wybrano wykonawcę prac przedprojektowych dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Wybrany, a raczej z góry narzucony przebieg wciąż budzi dużo pytań. Obszerną interpelację w tej sprawie skierował Dariusz Figura, wiceprzewodniczący rady miejskiej, radny PiS. Odpowiedź, jaką otrzymał, jest znacznie krótsza, niż wysłane pytania. – Czas przejazdu nie jest jednym czynnikiem decydującym o wyborze środka transportu. Inne czynniki to m.in. niezawodność środka transportu i jego częstotliwość kursowania, które mają docelowy wpływ na całkowity czas podróży – uzasadnia korytarz III linii Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie ws. rozstrzygnięcia przetargu na prace przedprojektowe dla III linii metra. Biuro Projektów Metroprojekt – weteran, jeżeli chodzi o projekty dla warszawskiego metra, który w tym roku obchodzi 70-lecie istnienia – zarzuca zwycięzcy niewykazanie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a także ma zastrzeżenia co do przyznanej punktacji. Odwołujący zwraca też uwagę na zbyt szerokie oraz nieskuteczne utajnienie przez wybranego wykonawcę wyjaśnień dot. rażąco niskiej ceny.
ZTM Warszawa ponawia przetarg na studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód. Obszar analizy obejmuje rejony stacji Warszawa Stadion i Wschodnia, przez które ma przebiegać III linia metra. Ostatnio na rozstrzygnięcie przetargu zabrakło środków – teraz ograniczono liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu zamianie końcówek II i III linii metra czy przenoszeniu linii kolejowej pod ziemię.
Firma ILF Consulting Engineers Polska wygrała przetarg na prace przedprojektowe III linii metra, których elementem jest także przygotowanie projektu koncepcyjnego nowych stacji. Od wyników odwołał się jednak Metroprojekt. ILF, który zdobył spore doświadczenie w projektowaniu warszawskiego metra, jest pewny swoich racji. –Planujemy dla mieszkańców Warszawy coś naprawdę ciekawego, a jednocześnie niezabierającego utylitarnego charakteru metra jako środka transportu. Staramy się kontynuować charakter II linii metra – mówi Marcin Przepiórka, wicedyrektor w firmie ILF Polska.
Nowa, III linia metra coraz bliżej. W piątek, 26 listopada, Warszawa podpisała umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie prac przedprojektowych dla I odcinka linii między Stadionem a Gocławiem.
Metro Warszawskie nie ustaje w przygotowaniach do realizacji I odcinka III linii metra Stadion – Gocław wraz z STP na Koziej Górce. Spółka otworzyła oferty w przetargu na sporządzenie raportu środowiskowego, który ma być gotowy w ciągu 90 dni. Miasto chciałoby rozpisać w przyszłym roku przetarg na projekt i budowę nowej linii.
Metro Warszawskie unieważniło przetarg na raport środowiskowy dla III linii metra na odcinku Stadion – Gocław. Formalnie z powodu relatywnie nieznacznego przekroczenia budżetu – spółka wskazuje jednak także na decyzję RDOŚ, która nakładała nadmierne i nieuzasadnione obowiązki, co sprawia, że dotrzymanie założonych terminów nie byłoby możliwe. Teraz sprawą zajmie się Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Budowa trzeciej linii metra M3 ma pochłonąć przeszło 5 mld zł z budżetu miasta. Nie cichną jednak głosy krytyki wobec linii, którą będzie się jechać do centrum tylko nieco krócej niż autobusem, a w dodatku z przymusową przesiadką na metro M2 na Stadionie Narodowym. Czy taka III linia metra warszawskiego ma sens? A może da się zaplanować ją lepiej?
Czytaj więcej na muratorplus.plVictoria - 19-12-2023, 21:09 Temat postu: Trzecia linia metra w Warszawie. Co dalej z budową?
Przed nami kolejny ważny krok na drodze do budowy trzeciej linii Metro Warszawskie. W ciągu najbliższych kilku dni ogłosimy przetarg na zaprojektowanie pierwszego etapu trzeciej linii metra (M3) - poinformował w mediach społecznościowych prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
W budżecie miasta zabezpieczono 90 mln zł na projektowanie pierwszego odcinka III linii metra między Gocławiem a Stadionem Narodowym. Metro Warszawskie rozpoczyna procedurę przetargową, która ma wyłonić projektanta. Budowa będzie mogła ruszyć w 2028 r. Poprawiono węzły Wiatraczna i Dw. Wschodni. Nieustannie pojawiają się jednak pytania o to, czy korytarz III linii metra jest optymalny dla Gocławia i sens rozpoczynania rozbudowy metra od odcinka z najsłabszymi prognozami. Odpowiedzi urzędników – dość nerwowe.
Rozpoczynają się prace projektowe dla pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra – od Stadionu Narodowego do stacji Gocław. Na nowej trasie – o długości ponad 8 km – znajdzie się siedem stacji, w tym sześć nowych. Budowa linii M3 powinna ruszyć w 2028 roku. Pierwsi pasażerowie pojadą nią kilka lat później.
zabkazabka - 09-01-2024, 12:38 Temat postu:
Już nie mogę się doczekać. Na pewno zrobię sobie wycieczkę. Arek - 09-02-2024, 21:04 Temat postu:
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na dokumentację dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. W postępowaniu wystartowało konsorcjum firm ILF i Metroprojekt – to właśnie ILF był odpowiedzialny za dokumentację przedprojektową dla III linii.
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg i zaakceptowało jedną jedyną ofertę w przetargu na dokumentację dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. W postępowaniu swoje siły w konsorcjum połączyły firmy ILF i Metroprojekt, mające duże doświadczenie w projektowaniu stołecznego metra.
Metro Warszawskie podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Projekt przygotuje konsorcjum firm ILF i Metroprojekt, które mają duże doświadczenie w projektowaniu stołecznego metra. Projekt ma być gotowy w ciągu 36 miesięcy, a budowa może ruszyć najwcześniej w 2028 r.