woj. dolnośląskie - Dolnośląskie nie chce być już udziałowcem PR Ralny - 29-11-2019, 12:34 Temat postu: Dolnośląskie nie chce być już udziałowcem PR
Województwo dolnośląskie nie chce już być udziałowcem w spółce Przewozy Regionalne. Ma tam 3 procent udziałów. Dlatego sejmik dolnośląski podjął na czwartkowej sesji uchwałę, która upoważnia władze województwa do prowadzenia rozmów. Ich finałem ma być zbycie tych udziałów.
Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91890/Wojewodztwo-dolnoslaskie-nie-chce-juz-byc-udzialowcem-w-spolce-Przewozy-RegionalneDolnoślązak - 29-11-2019, 19:34 Temat postu:
Niestety Radni Sejmiku nie uwzględnili Listu Otwartego związków zawodowych . Zaznaczam, że nie wszyscy Radni byli "Za". Wyniki głosowania na stronie UMWD. Stella - 30-11-2019, 21:36 Temat postu:
Bardzo dobra decyzja! UMWD powinien zbyć udziały w PR i pozyskane środki (szacunkowo 17,5 mln zł) przekazać KD na zakup nowego taboru. Pirat - 30-11-2019, 22:02 Temat postu: Dolny Śląsk wycofuje się ze spółki kolejowej. Co to oznacza dla pasażerów?
Zarząd województwa będzie wycofywał się ze spółki Przewozy Regionalne - zielone światło do takiej decyzji dali już marszałkowi radni. Czy oznacza to likwidację kursów wykonywanych przez państwowego przewoźnika na terenie Dolnego Śląska?
Dolnośląskie nie chce już Przewozów Regionalnych. Ale EN57 zostają do 2030 r.
Dolny Śląsk może przetrzeć szlak, którym podążą inne województwa. Taka decyzja oznacza całkowite wystąpienie kapitałowe ze spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. Samorząd wystąpi także o wypłatę kwoty odpowiadającej wartości posiadanych udziałów. Nieoficjalnie mówi się, że zostaną one zainwestowane w Koleje Dolnośląskie. Chodzi o kwotę 17.584.510,06 zł.
Czytaj więcej na inforail.pltmb - 01-12-2019, 18:40 Temat postu:
Wreszcie!!!! PR w obecnym stanie to obraz nędzy i rozpaczy. Jedyny plus że w miarę stabilnie realizują rozkład. Tabor bez komentarza- Wszystkie pary np. Leszno-Międzylesie-Leszno-Zielona Góra - to jest kpina. Miały być tygrysy - i były przez rok, potem co raz lepsze cuda i tak do dziś.
Tylko należy się dobrze zastanowic nad takim ruchem. Obecne władze KD robią wszystko- ale w odwrotnym kierunku. Nowe linie, zero nowego taboru i nowa kategoria KD BUS .. Noema - 01-12-2019, 20:15 Temat postu:
W odpowiedzi na związkowy bełkot warto przytoczyć słowa Piotra Rachwalskiego, byłego prezesa KD. Sama bym lepiej tego nie ujęła... Cytuję:
Województwo dolnośląskie jak i 15 pozostałych ma w Przewozach Regionalnych śladowe udziały, jednak od wielu lat nie daje to jakiegokolwiek wpływu na działania i politykę spółki, której głównym udziałowcem jest obecnie skarb państwa przez spółkę - fundusz PFR. Trzeba przyznać, że ruch z pozbyciem się części udziałów jest dobry i wart pochwały! Korzyści z takiego ruchu są zarówno realne (ponad 17,5 mln zł które otrzyma region za udziały), jak i bardziej zawoalowane (związkowcy z PR nie będą już mogli apelować do UMWD jako do współwłaściciela, że powinien zapłacić im więcej by ratować "swoją" spółkę). Przekształcenia i konsolidacja właścicielska przyda się też PRom, które od lat nie prowadzą żadnych programów inwestycyjnych i coraz bardziej odstają standardem od współczesnych oczekiwań. Z 16 właścicielami mającymi rozbieżne interesy było to trudne. Teraz w końcu może i ta spółka stanie na nogi. Jest jednak i łyżka dziegciu w tej beczce miodu: jeśli ktoś myśli, że zbycie udziałów oznacza koniec starych zardzewiałych 40-50 letnich pociągów na torach Dolnego Śląska to niestety się myli. W pakiecie z sprzedażą udziałów idzie bowiem umowa na następne 10 lat zapewniająca, że jeszcze do 2030 roku dolnoślązaków na głównych, najlepszych trasach (z wyłączeniem tych które już dziś ma KD) wozić może klasyk czyli niezmodernizowany EN57. I to niestety nie jest dobra wiadomość, oznaczająca także, że nie będzie szybko nowych inwestycji taborowych. Jak kiedyś liczyłem, do obsługi całego regionu brakuje od 25 do 35 jednostek elektrycznych EZT. To jak widać wielkość nie do przeskoczenia w obecnych realiach budżetowych, zwłaszcza wobec informacji o braku dofinansowania nowego taboru z kasy UE w przyszłej perspektywie. Jakkolwiek więc wyjście z PR trzeba uznać za słuszne to długość umowy z tym przewoźnikiem trochę przeraża. Chyba że umowa będzie zabezpieczeniem pod nowy tabor.
Siła rażenia Prezesa Przewozów Regionalnych, jak się okazuje, jest olbrzymia. Mimo że sejmik województwa dolnośląskiego był przeciw Zarząd i tak przyjął 16 grudnia 2019 r. uchwałę o przystąpieniu do spółki POLREGIO spółka akcyjna. Bo przekonał go do tej inicjatywy sam Prezes Zgorzelski.