woj. śląskie - Nowy tabor Kolei Śląskich Rachowiec - 31-12-2019, 17:47 Temat postu: Nowy tabor Kolei Śląskich
Witam.
Wie ktoś coś czy Koleje Śląskie planują jakiś zakup nowych pociągów? Obecny stan to tak delikatnie mówiąc ciut za mało. O długości/pojemności składów już nie wspomnę... Jeżdżę prawie codziennie pociągami KŚ i o niektórych porach pociągi aż wołają o połączenie 2 składów lub puszczenie czegoś bardziej pojemnego. Nieraz zamiast planowego 4-człona jedzie trójczłonowy(a powinien co najmniej pięcioczłonowy, których jest ZERO) i dopiero jest armagedon.Tymczasem KŚ dokładają relacji, a składów nie przybywa, a wręcz ubywa, bo nowych pociągów jest mniej niż oddanych PR-om EN57, a te jak wiadomo są pojemniejsze od nowych 4-czlonów. Rezerwy taborowej też chyba nie mają(tak słyszałem), a wyroby Pesy lubią się zepsuć w lesie między stacjami Tak więc tabor jest potrzebny, a przetargu nie widać...
Pozdrawiam.
[ Dodano: 24-01-2020, 15:14 ]
Nic? Szkoda, bo na Śląsku bardzo potrzebne są dodatkowe nowe i nie awaryjne pociągi(np. od Newagu czy Stadlera). Szkoda.
Dziwnie te posty wchodzą, zamiast po kolei to się wszystko wciska w jeden post i się mętlik robi... ambrosia - 22-03-2020, 16:28 Temat postu:
No przeciez calkiem niedawno Koleje Slaskie kupily elfy2 Rachowiec - 23-03-2020, 23:40 Temat postu: ambrosia, tak, z opóźnieniami, za mało i za krótkie ambrosia - 24-03-2020, 08:12 Temat postu:
Za krotkie - tak, za malo - nie 😉 gdyby nie idiotyczny pomysl ktory zostal zrobiony na siłę czyli przejęcie linii Lubliniec-Kluczbork przez Koleje Śląskie to taboru by starczylo i nie byloby powodu zeby wypożyczać stare kible od PR Rachowiec - 03-05-2020, 15:08 Temat postu:
Jak za krótkie to i równocześnie za mało, bo wypadało by po 2 składy łączyć o niektórych porach.
Co do sens przejęcia linii do Kluczborka to mam podobne zdanie jak Ty, najpierw tabor później przejęcie linii Victoria - 11-09-2020, 18:56 Temat postu: Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi
Koleje Śląskie rozpoczynają dialog techniczny, którego celem będzie, w przyszłości, określenie specyfikacji do przetargu na zakup nowego taboru. Tabor ten ma być również piętrowy.
Pomimo że zarówno Koleje Śląskie jak i Urząd Marszałkowski w Katowicach organizują dwa osobne przetargi na zakup nowego taboru, to wymagania techniczne obu zamówień są taki same, a więc wyposażenie wnętrza i inne wymogi są identyczne w przypadku obu zamówień. Wzięliśmy na tapet najważniejsze z nich.