Przewozy towarowe - Pociągi z Chin km - 07-01-2020, 00:40 Temat postu: Pociągi z Chin
Ponoć we wtorek ma wjechać pociąg towarowy z Chin do Sławkowa LHS.
Wiadomość z radia. Beatrycze - 07-01-2020, 13:28 Temat postu:
Pierwszy pociąg z Chin, który wjechał do Polski szerokim torem LHS bez przeładunku na granicy.
5 stycznia 2020 r. w godzinach porannych do stacji Hrubieszów LHS, na granicy polsko-ukraińskiej, dotarł pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin. Z Xi’an położonego w środkowej części kraju transport wyruszył 24 grudnia 2019 r. Ładunki po przejechaniu blisko 9,5 tys. km dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. W „Euroterminalu Sławków” kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców docelowych. Przejazd tą trasą kolejową zajął tylko 12 dni.
Kilkaset pociągów kontenerowych rocznie ma docierać Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin do Sławkowa (Śląskie), gdzie kończy się wiodąca ze Wschodu linia o szerokim rozstawie toru – szacuje spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. Firma inwestuje ponad 800 mln zł w modernizację infrastruktury i taboru.
Do Polski zmierza pociąg towarowy - ma blisko kilometr długości - który wiezie m.in. części i urządzenia. - Bardzo poważnie traktujemy sprawę kontroli fito-sanitarnej. Nasze służby i służby celne są do tego odpowiednio przygotowane - zapewniła polsatnews.pl Agnieszka Hałasa, rzeczniczka PKP LHS, odnosząc się do zagrożenia koronawirusem. Pociąg pokona trasę ok. 9,5 tys. km.
Na początku stycznia 2020 roku do Polski dotarł pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin. Ładunki po przejechaniu blisko 9,5 tys. km dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. O znaczeniu tego inauguracyjnego przewozu mówił podczas Kongresu Rozwoju Kolei 2020 Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Victoria - 14-02-2020, 21:22 Temat postu: Najkrótsza trasa z Chin biegnie przez Polskę. Pociągi jeżdżą już przez nowe przejście
Do Sławkowa przyjechał 1 lutego drugi pociąg kontenerowy z Chin, przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Jeszcze w tym miesiącu planujemy nadanie kolejnych dwóch takich składów. Pracujemy też nad udrożnieniem połączenia z portu w Gdańsku przez Sławków, Odessę i dalej południowoazjatyckim szlakiem do krajów Kaukazu i Chin - mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP LHS ds. handlu i eksploatacji.
Rozwój połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą jest szansą dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców. Nie jesteśmy w stanie łatwo zmienić ujemnego salda w handlu z Państwem Środka, ale możemy maksymalnie wykorzystać szanse, jakie daje transport towarów przez nasz kraj. Na samych cłach i podatkach można zyskać nawet 10–11 mld zł. Polskie terminale i firmy logistyczne starają się wykorzystać szansę, która jest również okazją dla firm z innych branż.
Nie wiem . Usłyszane z radia KF ruszył pociąg z Chin do Niemiec ze środkami medycznymi i budowlanymi.
Ciekawe czy do nas dotrze?
Musi dotrzeć, bo Polska jest pierwszym przystankiem w Unii Europejskiej na trasie z Chin
Euroterminal Sławków ma ogromny potencjał w połączeniach kolejowych z Chinami i jako taki może niedługo odgrywać bardzo ważną rolę w polskiej branży transportowej. Prasa jednak trochę mija się z prawdą w zakresie tego, że połączenie ze Sławkowem jest takie rewolucyjne - od wielu lat, a przynajmniej odkąd funkcjonuje Nowy Jedwabny Szlak, inne polskie terminale (np. Małaszewicze) regularnie przyjmują transporty z Chin. Sporo pisaliśmy o tym na stronie www BBA Transport System. Noema - 03-04-2020, 19:22 Temat postu:
Tymczasem do Polski zbliża się kolejny pociąg z chińskim badziewiem. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że pociąg wyruszył z... Wuhan, czyli z epicentrum koronawirusa, skąd chińska zaraza rozprzestrzeniła się na cały świat.
Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polski operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem maja nowe połączenie LCL (przesyłki drobnicowe) z Xi’an do Małaszewicz. Transporty z chińskiego terminala realizowane są codziennie, dzięki czemu czas przewozu towaru skróci się do niecałych dwóch tygodni.
Tylko trzeba działać i to szybko, bo zainteresowanie połączeniem jest dużo większe niż możliwości obsługi na linii.
Moim skromnym zdaniem idealnie byłoby wpuścić rozbudować szeroki tor na północy Polski. Np w okolice Braniewa, Suwałk czy Białegostoku. A dalej zwykłym torem na zachód UE mało wykorzystywaną, a dawniej strategiczną linią 203, która łączyła do 1945 r. Królewiec z Berlinem. Trzeba by tylko albo aż na części trasy wybudować 2 tor i drut.
Tam są bardzo długie proste odcinki idealne dla ciężkiego ruchu towarowego. Ponadto blisko portu w Gdańsku i Gdyni.
Trzeb tylko szybko działać aby nie przespać tego momentu, o co niestety może być ciężko znając naszą biurokracje i przetargi. Victoria - 23-02-2021, 08:35 Temat postu: Pilne inwestycje albo utrata Nowego Jedwabnego Szlaku. Polska musi podjąć działania
Na granicy polsko-białoruskiej odnotowano w zeszłym roku rekordową liczbę pociągów towarowych z Chin. Bez pilnych inwestycji Nowy Jedwabny Szlak może coraz bardziej omijać Polskę.
PKP Cargo Connect, spółka z Grupy PKP Cargo, we współpracy z Cargo Partner uruchomiła nowe połączenie operatorskie z Kątów Wrocławskich przez Małaszewicze do Xi'an, Zhengzhou, Qindao, Chongqing i Chengdu w Chinach, podało PKP Cargo.
Polska na razie nie chce ustąpić w kwestii zwiększenia liczby zezwoleń dla ciężarówek z Ukrainy. Kijów z kolei utrzymuje blokadę kolejowej linii LHS. Zyskać mogą omijające Polskę trasy z Chin.
Nowy Rok 2012 prezes firmy Hatrans Tomasz Grzelak spędził w terminalu kolejowym Małaszewicze przy przejściu granicznym z Białorusią. Wtedy przyjechał pierwszy pociąg z 41 wagonami kontenerów z chińskiego miasta Chengdu. Firma Hatrans była jego operatorem. Wcześniej zdarzało się w Małaszewiczach odprawiać kontenery z Chin, ale nigdy całego „chińskiego” pociągu. Wtedy powstał pomysł stworzenia regularnego połączenia towarowego między Polską a Chinami.