woj. warm.-mazurskie - Nie będzie niczego do Braniewa Ralny - 31-01-2020, 21:21 Temat postu: Nie będzie niczego do BraniewaNie będzie niczego, nawet busa. Braniewo odcięte od świata pod pretekstem wygasłego popytu
Od końca marca Braniewo straci ostatnie połączenie ze stolicą województwa publicznym transportem zbiorowym. Urząd marszałkowski rezygnuje z uruchamiania komunikacji zastępczej za pociągi do Olsztyna pod pretekstem małego zainteresowania podróżnych.
Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/popyt-wygaszony-braniewo-odciete-od-swiata-95289.htmlKrog - 01-02-2020, 02:08 Temat postu:
W kwestii kolejnictwa na Warmii i Mazurach działalności Marszałka powinno się przyjrzeć CBA. A powiadomić o tym powinni kolejowi działacze związkowi z tego terenu. Victoria - 08-02-2020, 21:03 Temat postu: Braniewo straci komunikację zastępczą, a oszczędności pójdą na inne linie
Urząd Marszałkowski udzielił „Rynkowi Kolejowemu” wyjaśnień w sprawie likwidacji komunikacji zastępczej między Braniewem a Olsztynem. Oszczędności z tego tytułu mają pozwolić uruchomić większą liczbę pociągów na innych liniach. Jednocześnie okazało się, że przedwcześnie opublikowaliśmy sprostowanie poprzedniego tekstu na ten temat – miasto powiatowe rzeczywiście straci jedyne bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa choć w praktyce przesiadka może się odbyć… w ramach jednego autobusu.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie rozpatruje skargę Fundacji ProKolej, złożoną po likwidacji pociągów na linii kolejowej nr 221 do Braniewa. Wyrok rozstrzygnie, czy zobowiązania zawarte w planie publicznego transportu zbiorowego to prawa pasażerów, czy fikcja.
Województwo warmińsko-mazurskie planuje od 10 grudnia 2023 roku uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Rozszerzona oferta przewozowa zapewni pasażerom m.in. bezpośrednie połączenie między północną a południową częścią regionu na trasie Braniewo – Chorzele.
Podróżni z północnej części woj. warmińsko – mazurskiego ponownie będą mogli dojechać do stolicy regionu pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie przygotowują trasę z Olsztyna do Braniewa do wygodnych podróży koleją i sprawnego przewozu towarów. Podpisano umowę na realizację kolejnych prac – na odcinku z Pieniężna do Braniewa. Koszt robót to 70 mln zł netto ze środków budżetowych PLK SA.
Pociągi z Olsztyna po ponad czterech latach przerwy znów docierają do Braniewa. Mimo tak długiego zamknięcia i wydania ponad pół miliarda złotych czas przejazdu pociągów jest gorszy, niż w 2016 roku.