Zagranica - Koleje Niemieckie obniżyły ceny biletów Beatrycze - 19-02-2020, 12:14 Temat postu: Koleje Niemieckie obniżyły ceny biletów
Koleje Niemieckie obniżyły ceny biletów do poziomu z 1994 roku. Opłaciło się.
W styczniu br. DB Fernverkehr, spółka przewozów dalekobieżnych z grupy Koleje Niemieckie (DB) przewiozła 12,2 mln pasażerów, o 10,7 procent więcej niż w styczniu 2019 roku. Zarząd wiąże ten wzrost z ostatnio wprowadzonym rozwiązaniem federalnym - obniżeniem podatku VAT biletów dalekobieżnych. Ale nie tylko.
W poniedziałek w Niemczech rozpoczęła się sprzedaż tanich biletów miesięcznych, dzięki którym za 9 EUR można podróżować po całym kraju lokalnym i regionalnym transportem publicznym. Pierwszego dnia sprzedaży zainteresowanie było tak duże, że aplikacje niektórych przewoźników nie wytrzymywały pod naporem chętnych.
Ciekawe czy na polskiej kolei by coś takiego wprowadzili, aby na jednym, tanim bilecie można było podróżować wszystkimi pociągami, po całej Polsce?
Raczej chyba w to wątpię. Ralny - 01-06-2022, 15:12 Temat postu: Niemcy. Sprzedano około siedmiu milionów biletów kolejowych za 9 euro
Około 7 mln specjalnych biletów miesięcznych w cenie zaledwie 9 euro zostało sprzedanych w Niemczech przed początkiem ich obowiązywania 1 czerwca - wynika z danych Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV). Organizacja ta szacuje, że z taniego biletu będzie korzystać około 30 mln osób miesięcznie.
W wakacje Niemcy będą mogli skorzystać ze specjalnych, miesięcznych biletów za jedyne 9 euro. Oferta obejmuje wszystkie środki transportu oprócz pociągów dalekobieżnych. Niemieckie władze chcą w ten sposób zachęcić obywateli do przesiadki z samochodów. Ma to też być także forma rekompensaty rosnących kosztów życia.
Przepełnione pociągi, ludzie, którzy musieli pozostać na peronie, opóźnienia - już w miniony weekend na niektórych trasach panował chaos, ponieważ zbyt wiele osób chciało zwiedzać kraj z biletem za 9 euro. W ten weekend może być jeszcze gorzej. Berlińczykom radzi się unikać podróży w kierunku Morza Bałtyckiego.
Deutsche Bahn podsumowuje pierwszy miesiąc od momentu wprowadzenia biletów miesięcznych za 9 euro. Jak informuje DB, w całym kraju udał się sprzedać ponad 10 milionów biletów za 9 euro, co przełożyło się na znaczny wzrost liczy pasażerów. Popyt na pociągi DB Regio w zależności od regionu cieszył się większym zainteresowaniem w 10-15 procentach niż w porównywalnym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią.
Bilet za 9 euro to projekt w Niemczech, który ma zachęcić mieszkańców do podróży komunikacją miejską i pociągami regionalnymi. Można z niego korzystać jeszcze w lipcu i sierpniu. Nasuwa się jednak pytanie, czy kolej jest przygotowana na utrudnienia związane z wysokim zainteresowaniem promocją.
Około 21 milionów osób nabyło w Niemczech czerwcowy bilet za 9 euro. Do liczby tej należy doliczyć tez 10-12 milionów osób, które posiadają jakikolwiek bilet okresowy. To ogromna liczba pasażerów na niemieckich torach i drogach, poinformował związek niemieckich przewoźników VDV.
Sukces biletu za 9 EUR, dzięki któremu przez cały miesiąc można podróżować po Niemczech autobusami, pociągami i komunikacją miejską sprawił, że tamtejszy rząd myśli o wprowadzeniu tego rozwiązania na stałe. Tak zwany „klimaticket” miałby działać na tej samej zasadzie, jak specjalne bilety wakacyjne.
Z danych Federalnego Urzędu Statystycznego wynika, że bilet za 9 euro ma „znaczący wpływ na mobilność w Niemczech” – informuje „Statista”. Jakie są najdłuższe trasy, które można przejechać z biletem w tej cenie?
Bilet za 9 euro w Niemczech stał się ogromnym sukcesem. Oferta będzie ważna do 1 września, natomiast teraz już rozważana jest dalsza kontynuacja korzystnej oferty – nieco droższej, ale wciąż dla Niemców atrakcyjnej.
Miesiąc po wprowadzeniu w Niemczech biletu za 9 euro na cała komunikację regionalną i miejską na terenie całego kraju widać, że znacząco wzrosła liczba podroży kolejowych. Wyniki te podał Niemiecki Urząd Statystyczny (Destatis) w oparciu o analizę danych telekomunikacyjnych. Na bazie tych doświadczeń toczą się rozważania na temat przyszłych ofert komunikacji zbiorowej.
Związek zawodowy maszynistów GDL krytykuje obowiązujący jeszcze w sierpniu w Niemczech bilet regionalny za 9 euro. Zdaniem szefa GDL, Clausa Weselskyego tania oferta powoduje, że podróżni mają wrażenie, że kolej nic nie kosztuje, podczas gdy wiąże się to m.in. z wielkim obciążeniem personelu.
Niemcy dzielą się najnowszymi danymi co do sprzedaży tanich biletów miesięcznych na pociągi regionalne i transport miejski. Łącznie sprzedano ponad 38 mln biletów za 9 euro.
Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych poinformował, że do 9 sierpnia sprzedano w Niemczech ponad 38 mln biletów "za 9 euro", a w momencie gdy piszemy ten tekst sprzedano ich już prawdopodobnie 40 milionów.
31 sierpnia 2022 r. był ostatnim dniem funkcjonowania niemieckiego biletu za 9 euro. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez niemiecki Związek Przedsiębiorstw Transportowych przez 3 miesiące sprzedano ponad 52 mln takich biletów. Promocja okazała się ogromnym sukcesem i pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o ok. 1,8 mln ton.
Niemiecki eksperyment z biletem za 9 euro na wszystkie lokalne środki transportu powinien zyskać uwagę całego świata – pisze w opinii dla agencji Bloomberg Andreas Kluth.
Wprowadzony w tegorocznym sezonie wakacyjnym bilet za 9 euro w Niemczech spotkał się ogromnym zainteresowaniem i niekiedy problemami przewozowymi. Z nowej oferty tylko przez trzy miesiące (czerwiec-sierpień) skorzystało 52 miliony osób. Obecnie trwają rozmowy o następcy biletu za 9 euro i pojawiają się nowe szczegóły.
Więcej:
https://www.nakolei.pl/kiedy-nastepca-biletu-za-9-euro-w-niemczech/Arek - 19-10-2022, 12:20 Temat postu:
W tym roku w Niemczech pasażerowie mogli skorzystać z promocyjnego biletu za 9 euro, który umożliwiał swobodne podróże koleją regionalną i komunikacją miejską. Oferta cieszyła się dużą popularnością. Jej następcą ma być bilet abonamentowy za 49 euro.
W przyszłym roku w Niemczech zacznie obowiązywać nowa oferta, będąca następcą biletu za 9 euro, który obowiązywał w trakcie wakacji. Teraz bilet miesięczny będzie kosztować 49 euro, a jego posiadacze będą mogli korzystać z pociągów regionalnych, a także z transportu publicznego w całych Niemczech. Wczoraj Kanclerz Olaf Scholz i premierzy krajów związkowych uzgodnili wprowadzenie biletu „Deutschlandticket”.
Rząd federalny i kraje związkowe osiągnęli porozumienie w sprawie jednolitego biletu obowiązującego w komunikacji miejskiej i środkach transportu regionalnego na terenie całych Niemiec.
Victoria - 12-01-2023, 19:29 Temat postu: Bilet za 49 euro wciąż czeka na wprowadzenie. Czy jest szansa na podobny bilet w Polsce?
Niemcy początkowo planowali uruchomienie biletu za 49 euro wraz z początkiem roku. Plany szybko stały się nieważne i teraz mówi się, że oferta wystartuje prawdopodobnie w marcu lub kwietniu.
Deutschlandticket za 49 euro będzie obowiązywał od 1 maja a jego sprzedaż ruszy 3 kwietnia. W piątek (27 stycznia) rząd federalny oraz władze landów ogłosił porozumienie w sprawie najważniejszych kwestii spornych. Rusza największa reforma taryfowa w historii transportu publicznego Niemiec.
W Niemczech w kwietniu ma się rozpocząć sprzedaż miesięcznego biletu komunikacyjnego za 49 euro. Deutschlandticket zwany w sktócie D-Ticket ma obowiązywać w całym kraju we wszystkich środkach transportu publicznego z wyjątkiem dalekobieżnych pociągów i autobusów.
W Niemczech wprowadzono bilet miesięczny, na którym można jeździć po całym kraju. Kosztuje 49 euro, a władze liczą, że dzięki niemu autobusy i pociągi staną się konkurencją dla samochodów.
Czytaj więcej na polsatnews.plBeatrycze - 05-06-2023, 15:05 Temat postu: Niemcy kupili w maju 10 milionów biletów za 49 euro
Znamy pierwsze wyniki sprzedaży biletu za 49 euro, będącego następcą oferty 9 euro ticket. Nowa oferta - Deutschland Ticket - pozwala przemieszczać się transportem publicznym w Niemczech w zasadzie bez ograniczeń.
Bilet Deutschlandticket, umożliwiający podróż kolejami i autobusami regionalnymi a także transportem miejskim w całych Niemczech, pozostanie w ofercie przez cały 2024 rok, a jego cena wciąż będzie atrakcyjna.
Bilet za 49 euro pozwalający na podróżowanie po całych Niemczech uchodzi za wielki sukces. Jednak od miesięcy trwa spór o finansowanie. Od 2025 roku bilet będzie droższy.
Władze landowe zdecydowały, że niemiecki wspólny bilet musi podrożeć. Bez tego trudno będzie utrzymać jego funkcjonowanie, zwłaszcza, że wprowadzone rozwiązanie jest niekorzystne dla poszczególnych przewoźników, borykających się głównie z utraconymi przychodami pochodzącymi z braku sprzedaży biletów okresowych. Oferta cały czas cieszy się ogromną popularnością, a miesięcznie korzysta z niej ponad 11 mln osób.