INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - 200 "Przystanków Prezydenckich"

Beatrycze - 07-05-2020, 15:44
Temat postu: 200 "Przystanków Prezydenckich"
Budowę, przebudowę bądź modernizację dwustu „Przystanków Prezydenckich” zapowiedział podczas konferencji prasowej w miejscowości Józefin, prezydent Andrzej Duda. Minister Andrzej Adamczyk zapowiedział, że projekt zostanie zrealizowany w 5 lat.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/200-przystankow-prezydenckich-w-5-lat-nowy-program-kolejowy-prezydenta-dudy-96602.html
Krog - 07-05-2020, 17:36
Temat postu:
Skandal!
Przecież kolejowy przystanek osobowy Mława Miasto, pokazany na mapie istnieje od kilkunastu lat. 3 km dalej istnieje od wieków stacja kolejowa Mława.
Co ten kłamliwy PiS chce nam wcisnąć?
Sławek - 07-05-2020, 18:00
Temat postu:
tymy rencami to zrobi
Krog - 08-05-2020, 08:10
Temat postu:
Teraz wiem. Chodzi o wydłużenie peronów na kolejowym przystanku osobowym Mława Miasto. Natomiast nie wiem dlaczego też do programu wpisano stację kolejową Mława. Na tej stacji perony są odpowiednio długie.

Propaganda 200+
Victoria - 12-05-2020, 12:50
Temat postu:
Likwidują, znaczy będą odbudowywać

Choć Józefin jest przecięty linią Siedlce – Warszawa, to nie ma w tej miejscowości przystanku kolejowego. To właśnie w Józefinie 7 maja 2020 r. prezydent Andrzej Duda i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ogłosili program przewidujący budowę nowych przystanków na sieci kolejowej.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs107.pdf
Ralny - 16-05-2020, 13:33
Temat postu:

Victoria - 19-02-2021, 19:17
Temat postu:
Program przystankowy po konsultacjach. Gdzie powstaną nowe perony?

Ministerstwo Infrastruktury zakończyło konsultacje publiczne dotyczące Programu budowy i modernizacji przystanków kolejowych na lata 2020–2025. Uwagi można było zgłaszać od końca listopada 2020 do 2 stycznia 2021. Ministerstwo odniosło się właśnie do bardzo licznych uwag dotyczących programu.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/program-przystankowy-po-konsultacjach-gdzie-powstana-nowe-perony-101100.html
kolejowyportal - 25-05-2021, 22:17
Temat postu:
Poznaliśmy listę 355 inwestycji w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182.

https://kolejowyportal.pl/poznalismy-liste-inwestycji-w-ramach-rzadowego-programu-budowy-lub-modernizacji-przystankow-kolejowych/
Victoria - 02-08-2021, 15:00
Temat postu:
Kolej na Podkarpaciu bardziej dostępna dzięki Programowi Przystankowemu

Dodatkowy przystanek w Przemyślu, nowe perony na stacjach Hurko i Medyka, przejście pod torami w Żurawicy zwiększą dostępność mieszkańców do kolei w woj. podkarpackim. Podróżni wygodniej pojadą w kierunku Rzeszowa, Krakowa i Medyki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi o szacowanej wartości ponad 13 mln zł na inwestycje w ramach Rządowego Programu Przystankowego na lata 2021–2025.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/kolej-na-podkarpaciu-bardziej-dostepna-dzieki-programowi-przystankowemu/
Ralny - 04-01-2022, 19:37
Temat postu:
Będą nowe przystanki dla kilkuset mieszkańców

PKP PLK otworzyła kolejne trzy przetargi w ramach programu przystankowego. Dotyczą one budowy przystanków w zamieszkanym przez 237 osób Patrzykowie, w Białężycach pod Wrześnią oraz w Zgierzu Rudunkach. Przebudowane mają zostać przystanki Słupca, Złocieniec, Łubowo i Recz Pomorski.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/beda-nowe-przystanki-dla-kilkuset-mieszkancow-106094.html
Beatrycze - 25-02-2022, 08:16
Temat postu:
Nowy przystanek PKP w Mirkowie. Ma obsługiwać trasę między Wrocławiem a Oleśnicą

Mieszkańcy Mirkowa zyskają dostęp do kolei na linii do Wrocławia i w kierunku Oleśnicy (linia kolejowa nr 143). Nowy przystanek powstanie między stacjami Wrocław Psie Pole i Długołęka przy ulicy Kiełczowskiej.

Inwestycja realizowana jest z "Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". Koszt budowy nowego przystanku to blisko 4,8 mln zł netto, a pasażerowie będą mogli skorzystać z niego pod koniec 2023 roku.

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/nowy-przystanek-pkp-w-mirkowie-ma-obslugiwac-trase-miedzy-wroclawiem-a-olesnica/ar/c1-16065423
Tymczasowy - 27-02-2022, 19:30
Temat postu:
Najlepszy dowód na to, że nie powinno rozwijać się kolei w Polsce ponieważ jest przesadnie droga. Gdyby kurował tam autobus komunikacji publicznej wystarczyłby znak drogowy D 15 i jakaś wiata za około 10.000 zł zamiast 4,8 mln zł.
Kolej i kolejarze muszą obniżyć koszty funkcjonowania bo źle się to dla nich skończy. Historia lubi się powtarzać.
Victoria - 04-07-2022, 19:22
Temat postu:
Zmiany w Programie przystankowym. Na listę podstawową przesunięto 43 inwestycje

Rząd przyjął zmiany w Programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Z listy rezerwowej na podstawową zostały przesunięte 43 inwestycje.

Wśród inwestycji, które znalazły się na liście podstawowej Programu znalazły się m.in. budowa nowych przystanków w Krakowie i w Żarach oraz modernizacje istniejących przystanków, m.in. Chełm, Dąbrowa Białostocka i Augustów.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/zmiany-w-programie-przystankowym-na-liste-podstawowa-przesunieto-43-inwestycje/
Pirat - 11-07-2022, 00:08
Temat postu:
Wątpliwości wokół rządowego programu. Nowe perony, stare rozkłady

Rząd ustami ministra infrastruktury ogłosił sukces: ponad 40 nowych zadań dopisano do podstawowej listy Programu Przystankowego. Ten rządowy projekt, warty miliard złotych, ma zbliżać Polaków do kolei. W parze z nowymi peronami, ławkami i parkingami dla pasażerów nie idą jednak dodatkowe połączenia. - Jeśli wydaje się duże pieniądze na remont przystanków, skąd odjeżdża bardzo mało pociągów, więc korzysta z nich niewiele osób, pojawiają się znaki zapytania - komentuje w rozmowie z Interią Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.

Czytaj więcej na interia.pl
Victoria - 18-04-2023, 18:56
Temat postu:
Program Przystankowy – pierwsze prace na linii Sokółka – Suwałki

Wygodne podróże w kierunku Białegostoku i Suwałk zyskają mieszkańcy powiatu sokólskiego. Rozpoczęły się prace na przystankach Różanystok i Gliniszcze. W przygotowaniu są kolejne inwestycje na tej linii. Przystanki finansowane z „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025” będą gotowe w tym roku.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/program-przystankowy-pierwsze-prace-na-linii-sokolka-suwalki-8199
Victoria - 04-07-2023, 17:01
Temat postu:
Program Przystankowy zwiększony o 37 inwestycji

Decyzją Rady Ministrów w „Rządowym programie budowy i modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” przesunięto z listy rezerwowej na podstawową 37 lokalizacji. Dzięki temu mieszkańcy kolejnych miejscowości zyskają lepszy dostęp do kolei. Obecnie na liście podstawowej Programu Przystankowego znajduje się 207 inwestycji.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/program-przystankowy-zwiekszony-o-37-inwestycji/
Tymczasowy - 06-07-2023, 18:20
Temat postu:
Kolejne papierowe obiecanki. Dotychczasowy Program Przystankowy miał zakończyć się w 2025 roku. Na chwilę obecną nie zrealizowano nawet 30% zamierzeń. A więc termin realizacji 2025 rok jest nierealny. Dlatego PiS stosuję kolejną sztuczkę marketingowo pi-arową i bije w werble ogłaszając rozszerzenie programu przystankowego. I tak jest ze wszystkim w infrastrukturze. CPK, budowa linii kolejowych itd.
Jedynie co PiS potrafi to rozdawać nie swoje (podatników) pieniądze. Przykładem bezpłatne (państwowe) autostrady.
Victoria - 19-01-2024, 22:43
Temat postu:
Nowe przystanki na Mazowszu dzięki Programowi Przystankowemu

Od 2023 r. w woj. mazowieckim pasażerowie korzystają z 5 nowych i 7 zmodernizowanych przystanków, m.in. między Skarżysko-Kamienną a Radomiem (lk 8), Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem (lk 22) oraz Nasielskiem i Toruniem (lk27). Nowe obiekty powstały w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” ułatwiając dostęp do kolei, podróże do szkół i pracy. Wartość programu na Mazowszu to blisko 92 mln zł.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/44308/nowe-przystanki-na-mazowszu-dzieki-programowi-przystankowemu.html
Arek - 07-11-2024, 03:15
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury widzi konieczność kontynuacji programu przystankowego, który zdaniem wiceministra Piotra Malepszaka okazał się “świetnym pomysłem”. Musi się to jednak wydarzyć po wyciągnięciu wniosków z dotychczasowych działań oraz poprawie błędów, takich jak przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji czy budowa peronów z wielotygodniowym zamknięciem ruchu pociągów.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-program-przystankowy-wart-kontynuacji-121155.html
Ralny - 01-06-2025, 21:51
Temat postu:
Nie będzie kontynuacji programu przystankowego

Ministerstwo Infrastruktury nie widzi potrzeby kontynuowania programu przystankowego na kolei. Nie ogłosi w takim razie drugiej edycji projektu. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posłów PiS realizacji „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/nie-bedzie-kontynuacji-programu-przystankowego/
Tymczasowy - 03-06-2025, 23:52
Temat postu:
Cytat:
Ministerstwo Infrastruktury widzi konieczność kontynuacji programu przystankowego, który zdaniem wiceministra Piotra Malepszaka okazał się “świetnym pomysłem”. Musi się to jednak wydarzyć po wyciągnięciu wniosków z dotychczasowych działań oraz poprawie błędów, takich jak przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji

Minister Malepszak plecie bzdury i nic więcej w temacie marnowania pieniędzy nie zrobił. Przede wszystkim ten, który jest odpowiedzialny za przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji itd. nadal jest naczelnikiem wydziału inwestycji w Departamencie Kolejnictwa, który podlega temu ministrowi. Wystarczyło piwko na spotkaniu integracyjnym z wiceministrem i Łukasz czuje się niezagrożony utratą posady. Następna kwestia to PLK. Jakie zmiany tam dokonano ? To dopiero jest komedia wystawiona przez pana Piotra Malepszaka. Za PiSu dyrektorem Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych była pani Małgorzata Krawczyk a zastępcą dyrektora był pan Przemysław Kwiecień. Po odsunięciu w Polsce od władzy PiSu i zastąpienie ich Koalicją: PO+PSL(PL2050)+Lewica Minister P. Malepszak dokonał zmian i tak się rozliczył z rzekomymi "defraudatorami" pieniędzy publicznych na chybione przystanki kolejowe, że Małgośka i Przemek zamienili się miejscami. Od kilku miesięcy P. Kwiecień jest dyrektorem Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych a M. Krawczyk jest zastępcą dyrektora Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych. (Zmodyfikowano tylko nazwę komórki organizacyjnej.
Do tego przy okazji warto wspomnieć o panu Andrzeju Bułczyńskim, który z nastaniem nowej władzy został awansowany do PKP S.A. na stanowisko - członek zarządu. Przed awansem był zatrudniony w PKP PLK w Biurze Strategii, gdzie rzekomo był odpowiedzialny (?) za przygotowanie i wdrożenie Programu Kolej + oraz nadzorowanie Programu Przystankowego i Krajowego Planu Odbudowy.
Nie należy zapominać o Przemysławie Sierpniu - aktualnym zastępcy dyrektora departamentu kolejnictwa, któremu podlegają inwestycje. To w niedalekiej przeszłości prawa ręka ds. finansowych (w czasie GITD) Alvina Gajadhura 2 tygodniowego ministra infrastruktury w mniejszościowym rządzie PiS. Ten ostatni dostał też hałturę w radzie nadzorczej PKP Intercity.
Czy takie zmiany a właściwie ich brak gwarantują efektywne gospodarowanie środkami publicznymi na inwestycje kolejowe? To pytanie powinni zadać nie tylko dziennikarze ale też sam Premier Donald Tusk.
Przed wyborami parlamentarnymi pan Piotr Malepszak krytykował Program Przystankowy za powstające przystanki w lesie, za przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji itd. itp. A także za to, że ludzie niekompetentni mieli nadzdór nad tego typu przedsięwzięciami. A okazuje się, że zalatuje od pana indolencją jakiej środowisko kolejarskie jeszcze nie widziało i nie słyszało.
Zgodnie z oczekiwanami podróżnych i mieszkańców Mławy Wprowadza pan od dawna oczekiwane zatrzymanie pociągów dalekobieżnych Intercity na przystanku kolejowym Mława Miasto i chwała za to ale już nawet obiecanego roku nie może pan dotrzymać bo ugina się pan pod sugestiami posłanki PO (nie mającej żadnego pojęcia o kolejnictwie) i nie czekając do końca rozkładu jazdy likwiduje pan te pociągi w tym miejscu. Ma pan gdzieś analizę porównawczą przedsięwzięcia i koszty. A który z wyżej wymienionych poniesie odpowiedzialność za wydanie 3 mln na wydłużenie peronów na przystanku Mława Miasto w ramach Programu Przystankowego, w sytuacji kiedy minister się rozmyśli i zabroni zatrzymywania tam pociągów Intercity?

A może samemu czas ustąpić miejsca człowiekowi z ikrą. A samemu udać się tam do tych których na posadach zostawiło się dla ratowania swoich 4 liter.
Co pan pozytywnego zrobił dla kolejnictwa w Polsce oprócz swojego regionu, z którego będzie pan kandydował?
Arek - 05-06-2025, 19:28
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że w ciągu 7 najbliższych latach prace budowlane obejmą 262 przystanki kolejowe - nowe lub do modernizacji, realizowane w ramach projektów liniowych. Będzie to więc de facto kontynuacja Programu Przystankowego, bez ubierania w ramy programu.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-do-2032-roku-zbudujemy-lub-zmodernizujemy-262-przystanki-123517.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group